Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden op 41 of 42 weken

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Nov 2013 17:31

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen, ik zou namelijk niet zomaar ingeleid willen worden met 41 weken. Ik wil liever dat het vanzelf begint. (mijn kinderen zijn geboren met 41 weken en 41+2).
<<

Anoniem6

Bericht 27 Nov 2013 17:34

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou ook niet meedoen. Ik ben erg van de natuur zijn gang laten gaan en zal niet kiezen voor een inleiding mocht het niet medisch noodzakelijk zijn.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Nov 2013 17:39

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Penélope schreef:Ik zou ook niet meedoen. Ik ben erg van de natuur zijn gang laten gaan en zal niet kiezen voor een inleiding mocht het niet medisch noodzakelijk zijn.


Hier hetzelfde. De jongste is geboren op de dag dat ze me eigenlijk hadden willen inleiden. Uit controles bleek dat alles nog goed ging en ik voelde me zelf ook nog prima, dus had gevraagd of ze het inleiden nog wat konden uitstellen. Ik was er echt blij om, want ze hadden me die ochtend willen inleiden, terwijl de bevalling kort na de middag vanzelf op gang kwam.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Nov 2013 18:00

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Femme schreef:
Happydobby schreef:Ik zou me nooit laten inleiden voor de 42 weken. Inleiden brengt risico's met zich mee dus ik zou voor de natuur kiezen.


42 weken zwangerschap brengt anders ook veel risico's met zich mee, bijv dat er te weinig vruchtwater is of dat de baby in het vruchtwater poept.. het is lastig om daar een afweging in te maken. Ik zou niet direct aannemen dat de risico's van inleiden groter zijn.



Dit ja, en daarbij is de beste termijn om geboren te worden voor een kindje tussen de 39.0 en 40.6.
<<

Anoniem 82

Bericht 27 Nov 2013 18:07

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen met zo'n onderzoek, omdat ik niet tot 42 weken wil lopen vanwege bepaalde risico's. Gelukkig is ze hier met 39+3 geboren, maar anders was ik dezelfde week ingeleid. Dit keer hoef ik als het goed is ook niet tot 42 weken en dat vind ik helemaal niet erg. Natuurlijk liever geen inleiding hoor, maar liever ook niet langer dan 41 weken lopen ivm bepaalde risico's.
<<

Anoniem166

Bericht 27 Nov 2013 18:09

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen. Als ik sowieso ingeleid zou moeten worden, dan zou ik best mee willen doen, mits het verantwoord is als je in de groep van 42 weken valt, maar ik ga ervan uit dat ze je niet tot 42 weken laten doorlopen, terwijl dat niet goed meer is voor de baby.

Ik zou het zelf alleen niet leuk vinden als ik in de groep van 41 weken zou vallen en ingeleid zou worden, terwijl misschien een dag of paar dagen later de bevalling zonder hulp zou beginnen. Ik vind het een onnodige 'ingreep'.
<<

Anoniem33

Bericht 27 Nov 2013 18:35

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik lees hier af en toe mee, vrijwel geen zin meer om te reageren omdat het met mij momenteel kut gaat....

Ik zou zelf nooit meer langer zwanger willen zijn als 41weken. ik heb helaas 2 keer ervaren hoe het is om langer als 42weken zwanger te zijn en beide verhalen zijn erg nadelig voor de kids en ook voor mij geweest. Dus nee, voor mij nooit meer langer als 41weken!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 27 Nov 2013 21:23

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Femme schreef:
Happydobby schreef:Ik zou me nooit laten inleiden voor de 42 weken. Inleiden brengt risico's met zich mee dus ik zou voor de natuur kiezen.


42 weken zwangerschap brengt anders ook veel risico's met zich mee, bijv dat er te weinig vruchtwater is of dat de baby in het vruchtwater poept.. het is lastig om daar een afweging in te maken. Ik zou niet direct aannemen dat de risico's van inleiden groter zijn.



Klopt, daarom mag je in onze woonplaats met 41 weken eenmaal naar het ziekenhuis voor ctg en echo, als dat goed is mag je weer naar huis om af te wachten. De zorg tussen week 41 en 42 is in elk ziekenhuis anders. Ik vind die ene controle wel weinig.
M:21072011
J :08012014
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Nov 2013 21:29

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Pien schreef:Ik lees hier af en toe mee, vrijwel geen zin meer om te reageren omdat het met mij momenteel kut gaat....

Ik zou zelf nooit meer langer zwanger willen zijn als 41weken. ik heb helaas 2 keer ervaren hoe het is om langer als 42weken zwanger te zijn en beide verhalen zijn erg nadelig voor de kids en ook voor mij geweest. Dus nee, voor mij nooit meer langer als 41weken!


Vervelend om te lezen Pien :hug: Jij hebt inderdaad hele nare ervaringen gehad, kan me voorstellen dat je beide keren liever eerder ingeleid had willen worden.

Hoe zit het trouwens in Nederland als ze tot 42 weken (of zelfs langer) laten 'doorlopen'? Hoe vaak wordt alles dan gecontroleerd? Ik moest na de uitgerekende datum iedere paar dagen op controle, na 41 weken volgens mij om de dag. Ik ging dan ruim een half uur aan de CTG om de hartslag te controleren en kreeg een echo om te kijken hoe het met het vruchtwater zat. Mij lijkt dat je op die manier wel zeker bent dat je kindje het nog goed heeft daarbinnen. Ik hoor hier in ieder geval nooit verhalen van vrouwen bij wie iets mis ging, omdat te lang werd gewacht met ingrijpen. En langer dan 42 weken is hier dus ook absoluut uitgesloten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 27 Nov 2013 21:35

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Bij de eerste met 42+1 ingeleid en de tweede is met 41+3 spontaan geboren. ik zou zelf niet mee doen aan het onderzoek, omdat ik zelf de keus zou willen hebben om ingeleid te worden. Bij de eerste vond ik inleiden prima met 42 weken was er eerder ook niet klaar voor en bij de tweede heb ik zelf om inleiden gevraagd met 41 weken en dat zou ook gaan gebeuren, maar ben toen nog spontaan bevallen. Ik vond inleiden erg heftig en zou liever de natuur zijn gang laten gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 27 Nov 2013 22:06

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou niet meedoen, puur omdat je niet weet waar je aantoe bent. Daarbij zijn er met 42 weken veel meer risico's.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Nov 2013 23:32

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik had het niet gedaan, omdat het ook tegen mijn gevoel in zou gaan. Ik ben bij de 1e geprimed en ingeleid met 38+4 i.v.m. een hoge bloeddruk en een dreigende zwangerschapsvergiftiging. Het is me meegevallen, maar ik had natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Ja, het was heftig, maar ik heb het kunnen handelen. Bij een inleiding is de kans op een kunstverlossing wel groter trouwens, ook iets om over na te denken misschien?
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 28 Nov 2013 00:09

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou never nooit meedoen aan zo'n onderzoek. Vind t ook een rare manier om dit aan te pakken. Dat dit onderzocht wordt prima, maar je gaat toch niet adhv n loting een inleiding plannen?? Inleiden is niet zomaar iets, t is een medische ingreep met grote kans op negatieve gevolgen voor moeder en kind. Dit zou alleen gedaan moeten worden als t medisch niet verantwoord is om de baby langer in de buik te laten zitten.
Ik ben de eerste keer ingeleid, 2e keer kwam de bevalling vanzelf op gang. Na de eerste bevalling heb ik heel lang geen tweede gewild vanwege opgelopen trauma, ook heeft mn zoontje een moeilijke start gehad. Tweede bevalling was geweldig en toen ze me t zh uitrolden zou ik bij wijze van de volgende dag terug willen komen om n og eens te bevallen.

Laa kijken naar hoe je kindje t doet, of er voldoende vruchtwater is enz. en pas als dit er niet meer helemaal goed uitziet laten inleiden. Anders aan de natuur overlaten.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Nov 2013 01:37

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik was zelf op 30 november 2012 uitgerekend en was het op den duur echt wel zat... maar toch heb ik zoiets van: laat de natuur zijn werk maar doen. Ik denk dus niet dat ik mee zou werken aan een dergelijk onderzoek. Uiteindelijk ben ik op 6 december ingeleid omdat op 5 december in de nacht (van 4 op 5) mijn vliezen waren gebroken. Aangezien ik langer dan 24 uur gebroken vliezen had, wilden ze mij perse inleiden. Het is mij eigenlijk meegevallen, alhoewel, de weeënstorm was geen pretje en ik was blij met mijn pijnstillerpompje! Ik weet dat ik op dat moment zelf heb geroepen tegen mijn vriend: de volgende koop je maar in de winkel maar dat was ik na de bevalling alweer vergeten (hoe cliché)
Ik zou zelf in ieder geval niet bewust kiezen voor inleiding (denk ik). Ik had liever nog even afgewacht of mijn lichaam het zelf in gang wilde zetten maar het ziekenhuis wilde niet wachten en vond het tijd om de kleine ter wereld te laten komen. Hier was het inderdaad ook goed vruchtwater, uitstekende placenta, dus ging ik mij net als alibi dan afvragen, was hij er wel klaar voor? Het liefst had ik zelf toch (ondanks dat ik het zat was) afgewacht. Hij heeft er niets aan over gehouden hoor maar dat is meer mijn eigen gevoel.
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 28 Nov 2013 11:14

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Bij de eerste ben ik met 41+5 ingeleid.
Bij de tweede wilde ik liefst thuis bevallen en liever geen inleiding. Uiteindelijk met 41+5 thuis bevallen.
Ik zou niet mee doen aan dit onderzoek.
Mochten we nog een kindje krijgen, dan zou ik zeker weer wachten tot 42 weken.

Succes met de laatste loodjes!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 28 Nov 2013 11:34

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik ben bij de eerste met 42 weken ingeleid, hij had toen met het breken vd vliezen al in het vruchtwater gepoept. En daarna lag hij binnen 1 dag op de couveseafdeling met een longontsteking. Toen dus de kraamtijd in het zkh gehad.
Daarna ben ik met 41 en 39,3 ingeleid, zonder compicaties erna en konden we gelijk weer naar huis.

Ik zou dus zelf niet meer tot 42 weken door willen lopen.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2013 12:17

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Pien, ik vind het bijzonder naar om te lezen dat het niet zo goed met je gaat.. :hug:

Verder, bedankt voor jullie ervaringen en meningen!

Ik neig meer en meer naar niet meedoen aan het onderzoek, omdat ik toch ook wel erg van het natuurlijke bevallen ben.
Bovendien zou ik heel graag thuis willen bevallen en bij inleiden moet je sowieso naar het ziekenhuis. En met dit onderzoek leg ik mezelf wel enigszins vast.
<<

Anoniem121

Bericht 28 Nov 2013 13:34

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Bij de oudste waren mijn vliezen gebroken met 35 weken. Toen was er ook een onderzoek om te kijken wat tussen de 34 en 37 weken beter is. Afwachten met kans op infecties of binnen een xx aantal uur inleiden.

Ik heb wel aan het onderzoek mee gewerkt tot ik hoorde dat ik bij de groep hoorde die af moest wachten met de risico's op infecties. Na twee dagen waarin ik 4x op een dag werd gecontroleerd op koorts en bloedprikken heb ik zelf aangegeven het risico op infectie niet te willen nemen. Het kwam er op neer dat zodra ik koorts oid kreeg er direct gehandeld moest worden en zoon uit voorzorg aan de ab moest. Dat vond ik enger dan met 35+5 geboren worden.
<<

Anoniem261

Bericht 28 Nov 2013 14:12

Re: Inleiden op 41 of 42 weken

Ik zou er niet aan mee doen. En in jouw geval zeker omdat je heel graag thuis wilt bevallen. Gewoon de natuur z'n gang laten gaan, en anders kun je altijd nog ingeleid worden in het zh. Je geeft de touwtjes dan bij voorbaat al uit handen.

Ik wilde wel in het zh bevallen (is ook gebeurd, spontaan, met 40+3), maar dan nog had ik niet meegedaan aan het onderzoek denk ik. Wilde ook de natuur z'n gang laten gaan, maar wel zelf de regie (enigszins) in handen houden. Ik werk veel met gynaecologen en hoor over risico's die 42 wkn zwangerschap met zich mee brengt. Inleiden brengt ook risico's met zich mee, maar ik denk dat je per situatie zou moeten kijken wat op dat moment de beste keus is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers