Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even mijn frustraties kwijt.

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Nov 2013 21:03

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Het is geen werk, maar ik vind het wel normaal dat je rekening houdt met de normen en waarden van de ouders. Wil je dat niet en sta je lijnrecht tegenover elkaar, dan vind ik het een logisch gevolg dat je kleinkinderen naar een ander oppasadres gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 21:05

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ja maar zoals ik al zei heb ik daar geen ervaring mee. Een oma doet wel precies wat ze zelf wil maar gaat echt geen dingen doen die wij afkeuren ofzo. Maar verder boeit het me echt helemaal niets, leggen ze hem veel later in bed dan dat ik zeg dat handig is dan zitten zij er zelf mee te kijken.

Ik kan echt geen voorbeeld noemen wat zo tegen onze normen en waarden in zou gaan wat ik kan bedenken dat een van onze oma's/ opa's zou doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Nov 2013 21:09

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Nee, bij jou dus niet, maar bij anderen blijkbaar wel en het gaat nu om Jezzie. Zij zit er wel mee en ik ben het er niet mee eens dat ze zich er dan maar bij neer moet leggen omdat het oma's huis, oma's regels is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Nov 2013 21:11

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik denk dat het hier ook een paar kleine dingen waren en dat werden er steeds meer.
Ik zeg normaal ook nooit zo snel ergens wat van. Maar dit was gewoon voor mij en druppel.
Ik heb nu verteld dat ik het liever anders zou zien. En dat was prima.
Verder ook geen schema gegeven. Ze doet het op haar eigen manier. Maar ik vind wel dat ze rekening moet houden met wat wij belangrijk vinden. En in dit geval is dat geen vla tussen de middag.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 27 Nov 2013 21:13

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Dat snap ik Jezzie en ik vind het knap dat je het hebt aangegeven. Ik dacht al dat er vast meer mee speelde want alleen om een danoontje.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 27 Nov 2013 21:18

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Printje schreef:Nou ja ik ben dus gewoon heel makkelijk hierin. Scheelt misschien dat N de tweede is, veel meer ziet en weet dat eten soms heel lekker kan zijn en je houdt haar echt niet meer voor de gek met dat zij iets anders krijgt. Natuurlijk krijgt ze nog echt niet alles maar ik laat haar al wel veel meer proeven dan dat R mocht. Ze zal er echt niets aan overhouden denk ik.

Het gaat er bij velen ook niet om of ze er wel of niet iets aan overhouden. Het gaat erom wat jij belangrijk vindt als ouder. Dat horen opa's en oma's in mijn ogen te respecteren.
<<

Anoniem20

Bericht 27 Nov 2013 21:23

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Net als met bepaalde opvoedkundige en verzorging aspecten.

De oudste vertikt het de laatste tijd om normaal de trap af te gaan. Hij gaat op de billen zitten en zoef....hij stuitert zo de trap af. "Oma zegt op de billen, wil niet lopen " was het antwoord (handig zo'n eerlijke peuter :) ).
Oma vindt het veiliger op de billen, nou...niet dus.
heb afgelopen dinsdag (heeft ze opgepast) wel aangegeven dat hij normaal trap moet lopen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 27 Nov 2013 21:31

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Cheese schreef:
Lady schreef:
Printje schreef:Maar wanneer ze bij oma zijn vind ik dat oma de baas is. Ik ben al blij dat ze wil oppassen en ga haar dan ook niet allerlei dingen opleggen of verbieden.


De baas vind ik een groot woord, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Volgens mij moet je in je handen knijpen wanneer je (schoon)ouders willen oppassen, vaak ook nog zonder ze daar voor te betalen. Ik las hier een reactie van iemand die alleen bij hoge nood haar (schoon)ouders laat oppassen en dit verder niet meer wil hebben. Vind ik best wel een beetje egoïstisch, eerlijk gezegd. Het niet meer willen, behalve wanneer het jou toch het beste uitkomt.

En misschien snap ik het allemaal nog niet zo goed, maar wat is er mis met fristi en vla?

Jezzie, volgens mij heb jij het wel goed aangepakt. Je hebt haar niet voor het blok gezet maar wel aangegeven dat je bepaalde dingen graag anders zou willen zien.


Oneens. Ik vind dat behalve de ouders, niemand maar dan ook niemand bepaalde rechten of plichten hebben t.a.v. kleinkinderen indien beide ouders zich daar 100% goed bij voelen. Sterker nog, ik vind dat je als ouder VERPLICHT bent naar je kind toe, kritisch te kijken naartoe hoeveel tijd met dit kind mag en kan doorbrengen. Zelf kunnen ze dat nog lang niet. Ik zou nooit m'n kind naar m'n schoonmoeder brengen omdat im anders egoïstisch ben ofzo. Dat zou volstrekt onverantwoord zijn!

Wel probeer ik me in te leven in eventuele wensen of behoeften van opa's en oma's. Dit uit zich bijv. bij ons in: jullie zijn altijd welkom en mogen de kleinkids komen opzoeken, maar alleen met jullie mee gaan ze niet. Bitch ben ik he? Jammer dan. IK ben de moeder.


Juist!! Eens :)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Nov 2013 21:40

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Ik vind trouwens 'bij hoge nood iemand laten oppassen' totaal iets anders dan 'iemand laten oppassen als het jou het beste uitkomt'. Bij hoge nood stel ik me voor dat je onverhoopt naar het ziekenhuis moet of zoiets dergelijks. Logisch dat je dan wel iemand op laat passen die anders nooit oppast. Het lijkt mij niet dat je dan je kinderen alleen thuislaat of meeneemt terwijl dat niet kan uit een soort principe omdat diegene die dan oppast anders ook niet oppast.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Nov 2013 22:05

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Susan schreef:Ik vind trouwens 'bij hoge nood iemand laten oppassen' totaal iets anders dan 'iemand laten oppassen als het jou het beste uitkomt'. Bij hoge nood stel ik me voor dat je onverhoopt naar het ziekenhuis moet of zoiets dergelijks. Logisch dat je dan wel iemand op laat passen die anders nooit oppast. Het lijkt mij niet dat je dan je kinderen alleen thuislaat of meeneemt terwijl dat niet kan uit een soort principe omdat diegene die dan oppast anders ook niet oppast.


Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik vat dat meer op als niemand anders kunnen krijgen, dus dan opa en oma maar vragen. Maar dat is maar net hoe je het interpreteert.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Nov 2013 22:09

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Dus dat je bijvoorbeeld uit wil gaan en niemand anders kunt vinden? Dat noem ik persoonlijk geen hoge nood.

Overigens snap ik het ook wel als er mensen zijn die opa en oma juist alleen laten oppassen als ze uitgaan en niet structureel, gewoon omdat ze bijvoorbeeld een kinderdagverblijf beter vinden of niet afhankelijk willen zijn van hun ouders of omdat ze vinden dat opa en oma 'gewoon' opa en oma moeten zijn en geen mede-opvoeders. Dat vind ik ook een begrijpelijke keuze. Volgens mij zijn er ook genoeg grootouders die dat zelf liever zo willen. In mijn ogen is het niet óf vast oppassen, óf helemaal niet oppassen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Nov 2013 07:28

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Hier is werken we allebei heel onregelmatig. Als ik mijn rooster heb kijk ik in overleg met schoonouders en schoonzus wie wanneer kan oppassen. Mijn vriend heeft soms ook een week nachtdienst dan hebben we overdag geen oppas nodig.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem123

Bericht 28 Nov 2013 07:52

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Bij mij betekend hoge nood: toen ik bv op zondagavond een mail kreeg dat S die maandag en dinsdag niet naar de gastouder kon stond ik toch best even met mijn handen in het haar. Dan kunnen we terugvallen op opa en oma.

Op dinsdag zoeken we liever iemand anders want dan is S zijn nichtje er ook en wat een draak krijgen wij dan terug na het oppassen :thumbdown: Hij gaat er al huilend naar binnen en komt er huilend vandaan. zo sneu.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 28 Nov 2013 10:44

Re: Even mijn frustraties kwijt.

Susan schreef:Verder vind ik dat grootouders misschien over bepaalde dingen de baas zijn bij hen in huis, bijvoorbeeld als een kind thuis op de bank mag springen en bij opa en oma niet, als je bij opa en oma thuis je schoenen uit moet, dat soort dingen. Over essentiële dingen blijven de ouders wel de baas en natuurlijk zal een kind af en toe wat meer verwend worden, maar als de ouders van bepaalde voedingsmiddelen echt nog niet willen dat het kind ze eet of drinkt dan vind ik dat de grootouders dat moeten respecteren. Of de rest van de wereld dat overdreven vindt is daarbij ook niet relevant.


Hier kan ik me echt helemaal bij aansluiten!
Ik vind opvoedrichtlijnen wel heel anders dan voedingswensen.
Dat zou toch wat zijn, dat ik mijn kinderen bepaalde dingen nog niet wil geven en omdat oma gratis oppast, mag ze ineens alles in het mondje schuiven onder het mom van 'je moet haar dankbaar zijn'?
Dat soort dingen kun je toch gewoon aangeven bij de oppas/oma?
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers