Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pvc of keramische houtlook tegels?

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Jan 2021 16:14

Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij twijfelen enorm, wat zou jij doen in je woonkamer en keuken, en waarom?
En wie kan me iets vertellen over het verschil in kosten bij het laten leggen van beide?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 11:58

Bericht 01 Jan 2021 16:48

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij zijn bezig in ons nieuwbouwhuis en daar hebben we beneden keramisch parket en boven pvc laten leggen.
Wij hebben beneden tegels van 30cm breed en 240cm lang, maar daar betaal je wel echt grof geld voor. Beneden hebben we voor keramisch parket gekozen, mijn vriend heeft het helemaal bekeken en dit zou het beste zijn bij de warmtepomp in de woning en het stevigst.

Het keramisch parket hebben we laten leggen, pvc zelf gedaan dus dat verschil weet ik niet. Kosten voor keramisch parket is wel afhankelijk of de vloer geëgaliseerd moet worden of niet
💙 2016
💙 2020
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 01 Jan 2021 18:57

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben beneden overal (op ht toilet na) pvc laten leggen. Ook in de keuken. Pvc wat wij hebben was nit d goedkoopste, maar ook niet de duurste in het aanbod. Wel heel erg blij mee. Gooi je een glas om? Even en doekje er over en klaar.

Kosten is lastig, hangt ook af van je budget natuurlijk. Wij zijn bij een speciaalzaak geweest die alles voor wand en vloer verkoopt en zij hebben het ook gelegd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Jan 2021 21:09

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben ook getwijfeld tussen beide en zijn uiteindeljk voor pvc gegaan. Doorslaggevend was dat t net wat minder hard is dan tegels en meer geluiddempend. Met kleine kinderen heel fijn ;)
We zijn er heel blij mee, ziet er prachtig uit (de houtlook tegels die we hebben gezien deden gevoelsmatig wat killer aan), voelt heel fijn aan én t werkt top met de vloerverwarming (we hebben een verlijmde pvc vloer) .

We hebben nu beneden en boven dezelfde vloer, beneden in visgraat en boven recht. Dat vind ik toch ook wel t mooiste.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Jan 2021 22:44

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij willen boven ook pvc leggen, best een leuk idee dat dat dan hetzelfde is.
Mara heb jij klik pvc gelegd? ik hoor dat gewoon pvc moeilijker is qua leggen namelijk.
Is pvc niet slim bij een warmtepomp?

Heeft pvc ook zo'n glans laagje net als laminaat eigenlijk? Dat vind ik niet zo mooi eigenlijk. Maakt pvc nog verschil met tegels qua vloerverwarming?
We moeten ons eigenlijk gewoon eens laten adviseren in een winkel, maar dat is een beetje lastig nu alles dicht is.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Jan 2021 22:44

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben ook houtlook over en zijn er heel blij mee! Supermakkelijk in onderhoud en idd heel erg stil. Als je er iets op laat vallen hoor je het nauwelijks. Ook is het lekker warm met de vloerverwarming. Weet niet hoe dat bij keramisch parket is.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Jan 2021 22:47

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Pure* schreef:Wij willen boven ook pvc leggen, best een leuk idee dat dat dan hetzelfde is.
Mara heb jij klik pvc gelegd? ik hoor dat gewoon pvc moeilijker is qua leggen namelijk.
Is pvc niet slim bij een warmtepomp?

Heeft pvc ook zo'n glans laagje net als laminaat eigenlijk? Dat vind ik niet zo mooi eigenlijk. Maakt pvc nog verschil met tegels qua vloerverwarming?
We moeten ons eigenlijk gewoon eens laten adviseren in een winkel, maar dat is een beetje lastig nu alles dicht is.


Klik pvc kun je zelf doen met een ondervloer eronder, beetje zoals bij laminaat.
Voor verlijmd pvc moet je vloer egaal zijn en anders moet ie eerst geëgaliseerd worden. Wij hebben pvc van Vivafloors en deze is gewoon mooi mat. Volgens mij kun je online wel stalen bestellen van pvc, hebben wij toen ook gedaan. Even googlen op pvc stalen.
Kun je iig al een beetje kijken hoe het eruit ziet en hoe het voelt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Jan 2021 23:10

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben sinds een jaar beneden pvc en ben er echt heel blij mee.
Fijn en makkelijk in onderhoud, werkt goed met vloerverwarming en ik vind het echt prettiger dan tegels. Niet zo hard qua gevoel en geluid.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Jan 2021 23:15

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Ik heb bij viva floors stalen aangevraagd! Dankje voor de tip!
Goed om te horen dat jij het ook fijner vind als tegels. Ik begin nu toch naar pvc te neigen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2021 23:36

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Je hebt tegenwoordig ook klik pvc met ingebouwde ondervloer! Hiervoor mag je ondervloer is minder egaal zijn dan plak pvc.

Wij hebben sinds september een pvc vloer in houtlook en zijn er erg blij mee. Iedereen die bij ons komt vindt het erg mooi. De leggers vonden de vloer ook erg prettig leggen, beter dan sommige andere vloeren.

Eerder hadden we laminaat en zeker in de keuken werd dat lelijk met de tijd. Qua materiaal is beide goed schoon te maken en dus prettig.
08/2018
05/2021
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 03 Jan 2021 15:17

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Afbeelding

Hier een foto van onze pvc vloer :) (Dit is 6840 Oak van Vivafloors)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 03 Jan 2021 18:06

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Prachtig beachgirl! Zo'n kleur heb ik nu ook besteld alleen dan in visgraat. Ben erg benieuwd.
We waren vandaag bij mensen die een neiwue pvc vloer hadden en die was ook echt zo mooi. Denk dus wel dat we om zijn😁
Juli 2015
Maart 2017
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 03 Jan 2021 21:41

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Ik ben met name voor pvc gegaan omdat ik de voegen in onze tegels gewoon echt goor vond en het idee kreeg dat alle zooi met het dweilen juist in die voegen belandde.
Wij hebben pvc click en dat vind ik zelf met name heel erg prettig omdat we het ook weer makkelijk kunnen vervangen voor een andere vloer omdat die niet verlijmd zit. Ook omdat ik het over de tegelvloer met vloerverwarming heen heb gelegd. Dan wil je er niet nog weer een laag overheen leggen en een tegelvloer er bovenop was niet echt een optie maar alles eruit slopen zag ik ook niet zitten.

Ik heb het zelf gelegd (is erg makkelijk bij pvc click) maar wanneer ik het zou laten leggen zou dat 15,- per m2 zijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 03 Jan 2021 22:12

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben boven en beneden pvc. Laten leggen omdat die geplakt moest worden en de vloer ook geëgaliseerd moest worden.

Beneden is het tegellook en boven hout met nerven.

Wij zijn er erg blij mee vanwege het onderhoud en schoonhouden ervan. Vooral met de kinderen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Jan 2021 18:39

Re: Pvc of keramische houtlook tegels?

Wij hebben tegels in de woonkamer en keuken, ik ben er mega blij mee. Geen krassen, geen vegen, makkelijk schoonmaken, heerlijk met de vloerverwarming en ik hoef niet op te letten dat er iets mee gebeurt. Mijn zus heeft dezelfde vloer aangeschaft en ook zij is er heel blij mee, ook met haar kleine kinderen.

Boven hebben we precies dezelfde pvc als Beachgirl liggen en dat is prima. Wij hebben daar de click variant van dus egaliseren was niet nodig.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers