Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vinted

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Jan 2021 14:50

Vinted

Gebruiken jullie wel eens vinted om kleding te kopen of verkopen? Wat is de ervaring er mee? Werkt het als een soort marktplaats?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jan 2021 15:09

Re: Vinted

Ik heb wat kleding er mee verkocht en heb na mijn laatste verkoop mijn account op vakantie gezet en alles verwijderd ik ben er helemaal klaar mee.

Je geld wordt vastgehouden tot het moment dat de koper op goed ontvangen klikt. Dit gebeurt pas na 2 dagen automatisch.

Ik heb tot nu toe twee keer gehad waarbij de verkoper vond dat de maat niet goed was. De eerste keer stond er zelfs een maattabel van topvintage bij en ik maak ook altijd foto’s van de labels. De laatste keer heb ik zelfs met Vinted een discussie moeten voeren omdat de koper een claim geopend had dat de omschrijving niet klopte. Vinted vond toen dat ze de broek terug moest sturen. De reden was dat het niet paste terwijl de maat en het label gewoon overeen kwamen. Ik heb toen zelfs printscreens van hun eigen beleid mee moeten sturen om toch mijn gelijk te krijgen. Want niet passend is risico voor de koper.

Wat ik verder irritant vind is dat mensen direct kunnen kopen. Dus dan krijg je ineens op een random moment dat iets verkocht is en heb je 5 dagen om te versturen. Is natuurlijk altijd op het moment dat je net bij de winkel geweest bent en de meeste mensen klikken de goedkoopste aan wat op dit moment best onhandig kan zijn met al die punten die dicht zijn.

Ik heb bij Vinted echt het idee dat mensen je als een soort webshop behandelen en daar ook rechten aan willen ontnemen.
2015 💙
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Jan 2021 15:54

Re: Vinted

Ik heb er een paar keer wat gekocht, ging prima!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Jan 2021 16:11

Re: Vinted

Ik heb zowel gekocht als verkocht, beide goede ervaringen.

Je kan zelf instellen via welke aanbieder je wilt verzenden. Als je geen homerr punt in de buurt hebt kan je dat uitzetten.

Als je het op meerdere plaatsen te koop hebt staan moet je het wel direct verwijderen al heb je het ergens anders verkocht omdat mensen direct kopen.
⁠♡♡♡
<<

Peanutbuttercup

Bericht 03 Jan 2021 17:25

Re: Vinted

Ik koop en verkoop er kleding, heb alleen maar goede ervaringen.

Minx, ik lees dat je 1 vervelende ervaring hebt gehad en dat is irritant, maar de rest van je punten zijn dingen die nou eenmaal spelen als je je kleding verkoopt.. Natuurlijk kunnen mensen op alle momenten iets kopen, dat is op elke site waar je kleding aanbiedt. Het kan vervelend zijn als je net de stad in bent geweest, maar dat is het risico van je kleding te koop aanbieden.
Je kan zelf kiezen waarmee jij je kleding wilt verzenden (kun je aanvinken bij je instellingen), ik heb nu geen printer in de buurt dus heb even alleen DHL aangevinkt.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jan 2021 17:35

Re: Vinted

Ik heb best veel gekocht en ook wat verkocht via vinted. Laatst had ik een pakje wat was kwijt geraakt. Moest ik bewijs aanleveren (handgeschreven briefje) en duurde even voordat ik geld terug kreeg maar uiteindelijk wel gekregen. In de basis ben ik dus prima tevreden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Jan 2021 17:52

Re: Vinted

Ik heb al een aantal keer wat verkocht en gekocht via Vinted en ben heel tevreden! Het versturen via Mondial Relay vind ik echt gemakkelijk en het is een stuk goedkoper. Ook vind ik de app handig in gebruik.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Jan 2021 21:31

Re: Vinted

Ik gebruik het ook en ik ben heel tevreden! Ik verkoop regelmatig wat en het geld wat dan in mijn digitale portemonnee komt gebruik ik weer om dingen van te kopen.
Als het lukt dan bundel ik de pakketen en verstuur ik 1x per week.
Soms verkoop ik een tijdje niks maar ik heb ook een keer 12 pakketen in 1 week moeten versturen. En daar zitten soms ook artikelen bij van maar €1,-.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2021 12:22

Re: Vinted

Ik ben sinds gisteren op Vinted en ben nu al fan. Mooi regenlaarsjes voor G gescoord en toffe Nikes voor mezelf!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 18 Feb 2021 13:38

Re: Vinted

Ik heb het ook ontdekt. Net een eerste pakketje afgehaald ❤️

*weg*
Laatst gewijzigd door Bloom op 30 Mei 2021 06:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 21:07

Bericht 18 Feb 2021 14:04

Re: Vinted

Ik zat eerst op United Wardrobe en nu Vinted, al flink wat gekocht (verkopen doe ik niet).
Vooral kleine Kipling tasjes in allerlei kleuren, dat is een verslaving geworden :P
Ook al een paar mooie schoenen gekocht. Alles netjes en snel geleverd thuis of bij een afhaalpunt.

Vond het altijd leuk om naar de kringloop te gaan, maar dat was samen met mijn moeder echt een uitje. Dat deden we in de eerste golf niet meer, toen een tijdje nog heel af en toe en nu al niet meer sinds de mondkapjes kwamen. En nu zijn de winkels natuurlijk dicht.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2021 11:56

Re: Vinted

Ik heb op Vinted aan staan dat verkopers zien wie hun advertentie geliked heeft. Nu had ik iets geliked en kreeg ik 's avonds een soort melding in de chat dat de prijs verlaagd was. Is dit dan voor iedereen of heeft die verkoper dat speciaal voor mij in die chat gedaan?

Ik heb zelf nog niks verkocht dus geen idee hoe dat werkt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Feb 2021 12:13

Re: Vinted

De verkopen doet je dan een aanbod Savi, in de hoop dat je toehapt 😉
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2021 12:17

Re: Vinted

Ja precies, dat dacht ik al. Maar er stond verder niets bij, alleen de oude prijs was doorgekrast zeg maar. Dus ik vroeg me af of het was om mij te paaien of dat het voor iedereen goedkoper geworden was.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 20 Feb 2021 14:00

Re: Vinted

Ik doe dat ook weleens, als iemand m´n spullen als favoriet markeert en ik er graag vanaf wil.
Ik heb net een paar sneakers verkocht op Vinted, en heb net een paar Cowboylaarzen opgehaald. Echt leer, helemaal nieuw en voor 30 euro. Echt een goede deal!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Feb 2021 16:05

Re: Vinted

Hoe gaat dat met ophalen? Kan je dat ergens selecteren? Ik heb een jurkje te koop staan en iemand die vlakbij woon is geïnteresseerd. Maar ik kan nergens een optie ‘ophalen’ vinden. Of regel je dat dan onderling?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Feb 2021 17:07

Re: Vinted

Ik heb vanochtend een pakketje opgehaald. Zij had als optie ontmoeten aangevinkt, daar kreeg ik de bevestiging van. Dus je kan het wel ergens aanvinken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2021 17:53

Re: Vinted

Ik heb net voor het eerst iets op Vinted gezet en heb nu een bod uit Frankrijk 🤔 Doe ik iets verkeerd?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 17:55

Re: Vinted

Bliss schreef:Ik heb net voor het eerst iets op Vinted gezet en heb nu een bod uit Frankrijk 🤔 Doe ik iets verkeerd?

Nee, Vinted is Frans ;).

Je kan met Mondial Relay heel goedkoop naar Frankrijk verzenden, moet je wel zo'n punt in de buurt hebben. Als je dat niet hebt moet je die verzendoptie uitzetten in je profiel.
En volgens mij is DHL ook naar Frankrijk.

De koper kiest de voor haar/hem beste verzendoptie, uit de opties die jij aanbied.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2021 17:57

Re: Vinted

Oh haha. Ik heb alleen DHL aan laten staan bij de verzendopties, maar dat kan dus gewoon naar Frankrijk?
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Feb 2021 18:04

Re: Vinted

Bloom schreef:Ik heb vanochtend een pakketje opgehaald. Zij had als optie ontmoeten aangevinkt, daar kreeg ik de bevestiging van. Dus je kan het wel ergens aanvinken.


Hmmm frustrerend. Ik kan het echt niet vinden. Google helpt me ook nog niet. 🙄

Lekker snel Bliss!
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 19:38

Re: Vinted

Bliss schreef:Oh haha. Ik heb alleen DHL aan laten staan bij de verzendopties, maar dat kan dus gewoon naar Frankrijk?

Ja!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2021 20:05

Re: Vinted

Savi schreef:
Bliss schreef:Oh haha. Ik heb alleen DHL aan laten staan bij de verzendopties, maar dat kan dus gewoon naar Frankrijk?

Ja!


En dat wijst zich vanzelf als ik op Accepteren klik? #help
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 26 Feb 2021 20:20

Re: Vinted

Ja je krijgt dan een label om te printen of je krijgt gegevens om zelf een label aan te maken rn te printen. Ik heb DHL nog niet gebruikt, alleen mondial relay.

Mijn eerste ging ook naar Frankrijk haha.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Feb 2021 20:41

Re: Vinted

Ik heb geen printer, maar volgens mij hoeft dat niet bij DHL. Nou ik ga het gewoon accepteren en dan zie ik het wel!
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers