Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 22 Nov 2013 19:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, wat vervelend dat je je zo voelt. Kan het heel goed begrijpen! Ik hoop dat de verloskundige je hiermee kan helpen. Hoe ging het gisteravond?

Solei, leuk dat je het al begint te zien en te voelen! Zo wordt het steeds echter he, herken het helemaal.

Victoria, ik werk op twee locaties, beide 2 dagen, ik wil graag 3 dagen werken maar dan op 1 locatie. Ik hoop dat dat mogelijk is, ik ben er nu over in gesprek. Verder heb ik mijn zwangerschapsverklaring ingeleverd en kreeg ik afgelopen week bericht van het UWV over de ingang van mijn verlof. Heb jij al een idee wat je na je verlof wilt doen en wanneer je het hierover gaat hebben met je werkgever? Gelukkig is je misselijkheid minder, lijkt me heel vervelend. De moeheid herken ik maar al te goed!

Eppie, zag in het buikfototopic een foto van je buik. Wat zie je het al goed bij jou, leuk hoor! En wat fijn dat de echo goed was, vast een geruststelling. Ik heb a.s. dinsdag de afspraak staan, vind het wel spannend nog steeds.

Razz, fijn dat je je weer wat beter voelt, hoop dat het alleen maar beter zal gaan. Zal ook prettig zijn dat je nu bijna tot geen last hebt van je bekken! Zag in een ander topic dat je nieuwe meubels hebt, leuk zeg!

Roze, hoe is het met jou? Nog steeds misselijk?

Hoop dat ik niemand vergeten ben.... :)

Met mij gaat alles goed, weer lekker weekend. De weken gaan zo ontzettend snel voorbij! Lig er nog elke avond op tijd in en ik stort vrijdagmiddag echt letterlijk in, lig ook al vanaf 16.00 uur op de bank vanmiddag onder een dekentje. Verder voel ik me lichamelijk echt prima, merk eigenlijk niet dat ik zwanger ben op het beginnende buikje en de moeheid na. A.s. dinsdag de 20-weken echo en hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vind worden! Fijn weekend allemaal!
2014 2016 2019
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 22 Nov 2013 23:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

Was wel even fijn gister bij de verloskundige, ze dacht net als ik dat er wel meer aan de hand is dan alleen die hormonen. Ze heeft mij een kaartje gegeven van een vrouw die ik eens kan bellen voor een afspraak, alleen het nadeel ik zou zo twee uur onderweg zijn met het Ov. En dan heb ik het alleen nog maar over de heenreis. Nu erg jammer dat ik nog geen rijbewijs heb, met de auto is het 30 min rijden.

Of de Pop poli hier vlakbij, nadeel is dan wel dat ik met een psycholoog, gynaecoloog en kinderarts te maken zou krijgen, ik vind 1 persoon die naar mij luistert wel genoeg zeg maar :)

Dus nu ben ik er nog niet uit haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 23 Nov 2013 11:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Onze computer doet het gelukkig weer bijna helemaal. De data hardeschijf is stuk. Mijn vriend heeft die eruit gehaald en we kunnen in ieder geval weer internetten. Ik zal me best doen op iedereen te reageren.

Mikado: Was inderdaad een rare reactie van de directeur, maar daar staat hij op zich wel een beetje bekend om, het komt er vaak verrotter uit dan dat hij bedoelt. Dat ik op 2 locaties werk is helaas niet mijn eigen keuze. Ik ben onderwijsassistent en de locatie waar ik gewoon fulltime werkte was overbemand en de andere locatie kwam mensen te kort en nu moest dat dus intern opgelost worden. Ik was als een van de laatste daar binnen gekomen en moest dus worden overgeplaatst voor de helft. Ik heb nu het bestuur een brief gestuurd met daarin mijn voorkeur voor de locatie en mijn reden daarvoor. ( de enorme afstand) En nu hopen dat mijn voorkeur ingewilligd gaat worden. Al hebben beide locatiedirecteuren wel sterk het vermoeden dat dat gaat gebeuren. Die van de locatie waar ik weg wil had het zelfs al over mijn afscheid haha.

Shy: Wat vervelend dat je je niet zo fijn voelt, kan me voorstellen dat dit een moeilijke periode is. :hug:

Dolfijntje: Fijn dat de verkoudheid over is. Hier wordt het gelukkig ook steeds minder. Ik heb in overleg met de huisarts wel de gewone gebruikt.

Roze: Wat een leuk behang hebben jullie zeg. Wij hebben ook van stoer maar toch heel anders als dat van jullie. De hoest is gelukkig helemaal over. Had de huisarts gebeld en kreeg er een drankje voor wat wel heeft geholpen.
Wat leuk dat je de kleine zo voelt bewegen.

Eppie: Fijn dat alles goed was bij de echo.

Snoezel: Fijn dat je op een roze wolk zit en dat het weekendje weg heerlijk was.

Aan degenen die ik nog vergeten ben ik reageer vanavond even uitgebreider, moet nu namelijk weg.

Vanmiddag heb ik een high tea met meiden van het forum, ik ben erg benieuwd.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Nov 2013 14:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy: succes met een weg uitkiezen, goed dat je er mee aan de slag gaat. En fijn dat ze je serieus nemen.

Mikado: We zijn bijna even ver, en ik herken mij in jouw post. Ik merk het ook bijna niet (begint te komen) en dan loop je soms toch even tegen een muur op (bij jouw dan de vrijdagmiddag).

Appeltje: lekker ge-high-tead?


All: Gelukkig is mijn tweede baan nu weggevallen en kan ik mij op één baan en de zwangerschap concentreren. Helaas een tijdelijke baan, dus na de kerst ben ik al met 'verlof'.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 25 Nov 2013 20:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

solei schreef:Shy: succes met een weg uitkiezen, goed dat je er mee aan de slag gaat. En fijn dat ze je serieus nemen.

Mikado: We zijn bijna even ver, en ik herken mij in jouw post. Ik merk het ook bijna niet (begint te komen) en dan loop je soms toch even tegen een muur op (bij jouw dan de vrijdagmiddag).

Appeltje: lekker ge-high-tead?


All: Gelukkig is mijn tweede baan nu weggevallen en kan ik mij op één baan en de zwangerschap concentreren. Helaas een tijdelijke baan, dus na de kerst ben ik al met 'verlof'.


Ik ga toch naar die vrouw toe, ik heb geen zin in dat andere circus :laughcry:
Ik ben ook blij dat ik serieus word genomen, een beetje erkenning en dat het niet alleen tussen mijn oren zit. Of dat het niet alleen de hormonen zijn, dat is al fijn voor nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 25 Nov 2013 20:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik mag hier ook meedoen!
Ben inmiddels 13 weken en 4 dagen zwanger.
Ik lees mee, maar weet nog niet of ik veel post.
Hoop dat mijn moeheid en misselijkheid snel stopt, ben er wel klaar mee haha!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 26 Nov 2013 08:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Welkom Piertje! Wanneer ben je uitgerekend?


Wij zijn gister naar de VK geweest. Terwijl ze naar het hartje luisterde wilde ze aangeven wanneer hij beweegt of schopt zodat ik dat misschien kon voelen. De baby bleef maar schoppen en bewegen! Ze zei gelijk dat we een drukke baby hadden en dat ik het toch heel binnenkort echt zou gaan voelen!
Mijn vriend zei gelijk:' hij is nu al heel druk, dat beloofd nog wat!'
Oja mijn baarmoeder is tot nu toe meer in de hoogte gegroeid dan in de breedte, daarom is mijn buikje al wat groter. Dat vond ik ook wel fijn om te horen.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 26 Nov 2013 10:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?

Hier niet vooruit te branden. Moet nog van alles doen in huis, maar ben weer snotverkouden nu met hoofdpijn en veel snot, zit helemaal dicht. Gelukkig vandaag en morgen vrij. Even bijtanken zeker in deze drukke periode met Sinterklaas. De vermoeidheid komt weer terug.
Vanmiddag komt de kraamzorg voor intake. Ben benieuwd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 26 Nov 2013 14:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Mikado, ik herken die moeheid helemaal. Ik ben ook heel snel moe en val al vroeg in slaap s'avonds. Lekker aan toe geven.

Shy, heel veel sterkte.

Solei, hopelijk voel je kleine binnenkort. Ik voel mijn kleine nu ook steeds beter.

Piertje, welkom en gefeliciteerd.

Razz, hoe voel je je?

Hoe is het met de rest?

Vandaag naar de vk geweest en ze maak zich een beetje zorg over de groei van de kleine, dus ik krijg nu een extra groei echo met 26 weken, dat is over drie weken. We hebben het al over de groei gehad in het begin van mijn zwangerschap omdat mijn zoontje bij de eerste ook geen flinke was en het gaat er naar uit zien dat deze dat ook niet wordt. Dus ik hoop dat die wel iets groter wordt bij de geboorte dan zijn grote broer want die zat ook net op het rand van couveuse. Ik let nu ook extra op om nog meer rust te pakken, gezond eten deed ik al dus even afwachten.

Groetjes
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 26 Nov 2013 17:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, hoe is de echo gegaan? Ik ben erg benieuwd! Ik denk dat mijn buik al zo goed zichtbaar is omdat ik een korte romp heb. Dan zie je het volgens mij sowieso sneller. Dat van je moeheid komt me erg bekend voor. Als ik 's avonds eenmaal kom te liggen, ben ik zo weg.

Solei, wat "grappig" dat jij dit ook herkend. Je wilt op één of andere manier toch je buik beschermen. Bijzonder he, hoe vanzelf dit gaat. Een soort van oergevoel.
Leuk he, dat je een buikje krijgt. Ik ben er ook best trots op! Ik voel de baby nu ook elke avond wel even. Bij mij zijn het meer plopjes in mijn onderbuik. Het lijkt me wel vervelend dat je straks zonder werk zit. Maar goed, dat is niet anders. Ik ben na je laatste berichtje wel benieuwd naar een buikfoto van jouw. Ik heb ook zo'n kleine druktemaker in mijn buik.

Shy, het gevoel serieus te worden genomen is al heel fijn op zich. Mooi dat je je keuze hierin hebt kunnen maken.

Lindsya, Dat is wel spannend. Wel fijn dat ze het zo goed in de gaten houden. Meer dan rust nemen kun je volgens mij ook niet doen of wel? Hopelijk laat de echo zien dat de kleine goed is gegroeid.

Piertje, welkom! Vervelend dat je je zo misselijk voelt. Leuk dat je hier mee wilt schrijven. Ik zag trouwens ook dat er een zomertopic was. Misschien zou je daar ook mee kunnen schrijven. Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent? Daar vind je qua termijn misschien iets meer aansluiting. Als je dat niet erg vindt schrijf je gewoon lekker hier mee.

Dolfijntje, fijn dat je even een paar dagen vrij bent. Het is inderdaad een drukke periode met de feestdagen enzo. Die verkoudheid kun je dan helemaal niet gebruiken. Beterschap gewenst!

Appeltje, Hoe was je high tea? Leuk dat je met mensen van het forum bent gegaan!

All, vandaag hadden we cursus van het werk. Dit is een pittige cursus waarin je je ook kwetsbaar moet opstellen. Ik had van te voren al aangegeven dat er qua hormonen veel is veranderd en dat ik ook anders reageer. Ik klapte tijdens de cursus helemaal dicht en barstte tranen uit. Ik herkende mezelf hier helemaal niet in. Gelukkig heb ik een fijn en warm team die hier alle begrip voor hadden. Net even geslapen, want ik had zo'n hoofdpijn. Niet leuk meer. Gelukkig is dat nu wat afgezakt.
Verder voel ik me goed. Ik voel de baby elke avond wel even. Een geruststellend gevoel. Op de hormonen na heb ik weinig klachten. Alleen kan ik de laatste tijd moeilijk naar de wc. Toch maar weer een flesje lactose ophalen.
We hebben afgelopen week de kinderwagen besteld. Deze wordt week 4 van volgend jaar geleverd. Het is de mutsy evo geworden.
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 26 Nov 2013 20:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even een ego-berichtje:

Vanmiddag de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit! Wat een opluchting zeg, vond het toch wel erg spannend toen ik daar eenmaal lag... Onze dochter was erg beweeglijk dus het was soms moeilijk meten, maar uiteindelijk is het allemaal toch gelukt. Wel leuk om weer te zien, ook vooral om te zien hoe groot ze inmiddels alweer is geworden, wat een verschil met 8 weken geleden! Mijn placenta blijkt aan de voorkant te zitten dus het kan kloppen dat ik nog niet heel veel voel, maar dat komt nog wel. Vooral nu ze op de echo's steeds laat zien voortdurend in beweging te zijn, haha.
2014 2016 2019
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 27 Nov 2013 22:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado wat fijn dat alles er goed uit ziet. Wat een opluchting he?
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 28 Nov 2013 07:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Piertje: Jeeeujjjj! Welkom!!! :cheering: Hoe gaat het met je?

Solei: Dat heb ik inderdaad ook! Ik vind het altijd wel wat hebben gelijk zo'n mooie buik :heart: Haha, maar jullie dus ook een lekkere stuiterbal? :bounce: Succes :P Ik heb me van de week al aan de tafel vast moeten houden en heel hard au gegild... :angel:

Dolfijntje: Blegh, vervelend dat je je zo voelt. Zwanger zijn is soms al vermoeiend genoeg en dan ook nog al dat snot erbij... Pfff... Hopelijk knap je snel weer wat op, en inderdaad probeer je rust maar zoveel mogelijk te pakken.

Lindsya: Jeetje vervelend dat ze zich nu al zorgen maken over de grootte van de kleine. Ben je toen te vroeg bevallen, of dat niet?

Eppie: O ja, lekker zo'n cursus dan op zo'n moment. Haha. Ik jank soms ook alles bij elkaar. Gelukkig heb je dan fijne collega's

Mikado: Gefeliciteerd! Super fijn dat de 20weken echo goed was. Blijft toch spannend zo'n totale controle...

@all: Weer even een berichtje van mij hoor. Het was een drukke week, maar het gaat hier allemaal prima! Weinig klachten (zelfs mijn bekken en rug gaan best ok!), ook al merk ik dat het allemaal wat zwaarder wordt. Soms doe ik ook gewoon teveel. Zo was mijn man jarig en had ik in mijn hoofd gehaald om een taart zelf te bakken. Hij was wel erg leuk geworden, maar was wel iets meer werk dan ik had verwacht, dus om 3 uur s nachts was ik er nog mee bezig :angel:
Afbeelding
Dit was m uiteindelijk :thumbup: Manlief was er in ieder geval heel blij mee...
En gister heel de avond sinterklaascadeautjes op de grond in zitten pakken. Pfff.. toen kon ik erna ook bijna niet meer opstaan.
En ik heb last van mijn hormonen :angel: :angel: Voor iemand herkenbaar? Het liefst lig ik heel de dag met mijn man in bed, maar mijn bekkenbodem kan dat echt totaal niet hebben... :( Van de week 2 dagen bijna niet kunnen lopen en echt geen gekke dingen gedaan... :thumbdown:

Dus ja, gaat op zich prima hier, alleen als ik teveel doe word ik wel afgestraft...

Vandaag nog lekker dagje vrij en zin in. Ik ga zo eens met mijn dochter overleggen, ze mag kiezen wat ze wil doen- samen naar de sinterklaasfilm in de bioscoop (eerste keer bios zou dat dan zijn!!!) of naar het sinterklaashuis.... :sdans: Ik hou van deze tijd vna het jaar!!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 28 Nov 2013 09:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

Eppie, klinkt heftig die cursus als je zwanger ben. Ik reageer ook anders sinds ik zwanger ben, komt echt door de hormonen. Leuk dat jullie de kinderwagen besteld hebben. Ik kan inderdaad niet veel doen dan rusten en gezond eten.

Mikado, gelukkig dat alles goed was met de 20 weken echo.

Snoezel, leuke taart, lijkt me echt leuk om te maken. Gefeliciteerd met je man. Ik herken het wel, ik doe ook altijd teveel en de andere dag of s'avonds wordt ik gelijk gestraft van te veel doen.
Ik was met mijn zoontje met 38 weken en 5 dagen bevallen dus niet heel vroeg.

Hier gaat alles goed. Ik heb wel last van mijn hormonen maar het is niet anders. Ik heb ook bandenpijn en dan vooral onder in mijn buik. De kleine beweeg goed, ik voel hem eindelijk beter, alleen als mijn man of mijn zoontje hun hand op mijn buik leg dan stop die ermee dat is wel jammer, hopelijk komt dat nog.

Groetjes
<<

Patsy

Bericht 28 Nov 2013 09:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Piertje, welkom hier!

Shy, fijn dat je serieus genomen wordt!

Dolfijntje, over die intake, gaan ze dan ook echt dingen controleren zoals het kamertje en wat je allemaal in huis hebt?

Lindsya, hopen dat deze kleine wat groter is dan zijn broer met de geboorte. Hopelijk zorgt wat meer rust voor jou voor een groeispurtje. Heel herkenbaar dat de baby stopt zodra anderen een hand op je buik liggen, mijn man heeft het ook nog steeds niet gevoeld.

Eppie, lastig he die hormonen soms? Bijzonder he, om je baby te voelen. Ik wordt er heel blij van iedere keer dat ik het voel. Fijn dat de kinderwagen besteld is, nu nog wachten totdat hij binnenkomt. Welke kleur hebben jullie gekozen? Mooie wagen is de Evo.

Mikado, fijn dat alles goed is!

Snoezel, gefeliciteerd me je man. Mooie taart zeg! Ik vind het altijd zo knap, zo'n taart maken. Ik ben best creatief maar totaal niet hiermee. Fijn dat het verder goed gaat, dat afgestraft worden als je teveel doet is erg herkenbaar....
Lekker zo'n dagje met je dochter, ik ben benieuwd wat ze kiest. Fijne dag vandaag!

Hier gaat het ook goed! Afgelopen weekend zijn we naar Texel geweest. Dat was heerlijk, we hebben veel gezien en veel gelopen, een beetje teveel. Zaterdagavond begon ik echt te waggelen. Mijn man werd de laatste dag ziek, hij had buikgriep, ik heb hem nog nooit zo ziek gezien. Hij is vandaag weer voor het eerst aan het werk, ben benieuwd hoe dat bevalt.

De laatste weken groeit mijn buik erg hard, eindelijk is het te zien dat ik zwanger ben!

Ook voel ik de baby erg goed bewegen, zo bijzondef is dat. Ik wordt erg blij vsn dat gevoel. Zondag zag ik mijn buik zelfs bewegen op de plek waar ik het voelde.
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Nov 2013 09:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, van mij ook weer even snel een berichtje.. Heb het even niet bijgehouden, maar zal proberen weer wat vaker bij te lezen.

Hier gaat het namelijk niet zo lekker :nopompom: Ik heb een week lang helse buikpijnen gehad, en niemand die kon verklaren waar het vandaan kwam. Gelukkig ook niks met de baby dus, dat was wel fijn. Maar de pijn werd er niet minder om. Uiteindelijk een kuurtje AB gehad voor het geval het toch blaasontsteking was (al zag je niks in mijn urine). De buikpijn is wel minder, maar nog niet weg. Verder is er wel glucose in mijn urine gevonden, dus meteen een verdenking van zwangerschapsdiabetes. Vandaag moet ik een paar keer naar het ziekenhuis voor het prikken van een dagcurve om te kijken of dit inderdaad zo is. Ik hoop heel hard dat het niet zo is in elk geval, maar begin volgende week hoor ik het.. Mijn bloeddruk is verder ook lekker aan het schommelen, en ik ben zo verschrikkelijk moe en buiten adem dat ik me er soms ziek van voel als ik niet af en toe even kan liggen. Ook tussen mijn vriend en mij gaat het even wat minder (niet heel slecht hoor, maar wel een dipje) omdat hij constant de hort op is terwijl ik alle hulp hard kan gebruiken.

Tot zo ver mijn klaagverhaal :nopompom: Gelukkig ook nog wat leuke dingen te melden. De babykamer schiet weer een beetje op, gisteren is er gewit en de plinten moeten vandaag nog 1x in de verf. Zondag wordt het laminaat gelegd door mijn vader en vriend en dan is het wachten tot het de 15e behangen wordt. Meubels zijn inmiddels al in huis! Nu alleen nog bedenken wat ik boven de commode wil, een gewone simpele plank vind ik wat saai, dus daar nog even voor gaan zoeken. Ook nog een paar leuke ledikantlakentjes weten te vinden (was nog best lastig gek genoeg) en voor kerst een draagzak gekocht. De voorbereidingen schieten in elk geval op! Het kan mij ook niet hard genoeg gaan allemaal, ik zal blij zijn als het straks rond half maart is en hij geboren is.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Nov 2013 17:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Roze: beterschap! Hopelijk is t snel over, buikpijn is heel vervelend.

@Katrien: Intake stelt niet zo veel voor. Ook hoefde ze t kamertje niet te zien ( ook nog niet klaar). Ze legt wat uit over hoe t in de praktijk gaat en je kunt vragen stellen.
Leuk hè dat bewegen in je buik. Ik ga ook altijd kijken vind t zo bijzonder. De bewegingen worden bij mij steeds krachtiger. Af en toe een harde schop als ik op m'n zij ga liggen. Vindt hij vast niet fijn :sint:

@lindsya: vervelend van de bandenpijn. Krijg je nog bepaalde oefeningen die je kunt doen via fysio ofzo?

@ Snoezel: leuke taart zeg! Wat een werk!

Hier gaat t gelukkig al beter, maar holtes zaten flink dicht. Frisse lucht doet wel wonderen. Gelukkig weekend nu om bij te tanken. Kinds in de klas zijn aan t :bounce: . Ze zitten wel constant aan mijn buik. Dan gaan ze luisteren of ze hem horen. Wel lief die kleuters. Ze vinden t maar al te interessant. Meisje vertelt steeds aan vreemde mensen, als ze met haar moeder boodschappen doet, dat haar juf een baby in haar buik heeft. :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Dec 2013 15:43

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, even een egoberichtje van mij.. Net zo geschrokken... :( :( :( Veegde na t plassen ff na, had ik dus wat bloedverlies. Ik ben erg rationeel ingesteld op dat soort eerste momenten, dus ga gelijk mijn weekend na en ja, er waren veel dingen die ik gedaan had die het zouden kunnen veroorzaken: Gister zware boodschappen getild, staan te behangen, commode deels uit elkaar staan halen en naar beneden getild, dozen met oude kinderkleding van de vliering staan tillen, sex gehad... Maar toch, in mn achterhoofd bleef dat- "maar toch" zitten... Ik heb hier nooit last van gehad. Dus na gedoucht te hebben toch maar vk gebeld net en ook die begon of ik nog gekke dingen had gedaan... Ik moet het nu even aankijken, maar tis geen echt heel tof gevoel.. :nopompom: Wilde net de dozen weer terug gaan zetten op de vliering, maar dat ga ik maar even niet doen....
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 01 Dec 2013 16:13

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: ik kan mij voorstellen dat je daarvan schrikt! Maar het klinkt ook wel als erg druk wat je allemaal onderneemt.
Kan je man die dozen niet even op de vliering zetten?
Oh en doe wat rustiger aan is mijn advies :) is dit geen seintje van je lichaam dat je wat gas moet terug nemen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 01 Dec 2013 16:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ben 20 minuten bezig geweest om op iedereen te reageren, klik ik op verzenden... Moet ik me opnieuw aanmelden en is alles weg :thumbdown: Ga m'n best doen om opnieuw niemand te vergeten:

Snoezel, wat ontzettend eng zeg dat bloedverlies! Kwam het met je urine mee of echt uit de baarmoeder? Doe maar rustig aan, is je man thuis om je te verzorgen?

Piertje, welkom hier! Hoe voel je je nu?

Shy, hoe is het met jou? Heb je al met die mevrouw een afspraak gemaakt?

Solei, leuk dat jullie ook zo'n druktemakertje hebben! Voel jij het echt al?

Dolfijntje, fijn dat je je weer iets beter voelt na die verkoudheid! Hoe was de intake bij de kraamzorg? Leuk al die kleuters! Ik sta zelf in de bovenbouw en ook daar zijn de kids erg betrokken. Van de week dronk ik een kopje thee en toen zei een leerling: 'Juf is dat niet te heet voor de baby, als hij dat allemaal op zijn hoofd krijgt?' Haha, enig!

Roze, wat een vervelend nieuws al die buikpijn... En vooral dat je niet weet wat het is. Hoe is het nu met je? Is de buikpijn nu helemaal verdwenen? Wel leuk dat jullie al zo ver met het kamertje zijn! Kan ook niet wachten om te beginnen.

Katrien, heerlijk samen nog een weekendje weg! Willen wij ook nog doen, samen er even tussenuit voor we niet meer met z'n tweetjes zijn :) En wat bijzonder dat je je buik ook hebt zien bewegen!

Eppie, balen die hormonen! En vooral dat je dan op je werk vol schiet, al weten je collega's natuurlijk ook waar het aan ligt. Hoe is het nu met je?

Lindsya, fijn dat je je weer beter voelt! En die hormonen... Daar is weinig aan te doen, wel heel herkenbaar! Ben jij ook nog steeds zo moe?

Ik voel me eigenlijk wel prima. De vermoeidheid wordt elke dag wat minder, al lig ik er nog wel op tijd in elke avond. Merk echt dat als ik te veel bezig ben, met schoonmaken of werk, dat ik dan last van mijn rug en buik krijg. Verder ontzettend opgelucht na de goede echo afgelopen week, was toch weer spannend!

Voel de hele dag door een soort borreltje in mijn buik, op verschillende plekken waar de baarmoeder zit. Denk echt dat het de baby is, vind het zo leuk! Telkens een grote glimlach op m'n gezicht als ik het voel.

Wij gaan komende weken shoppen voor de baby, kan echt niet wachten! Heb wel al wat klein spul in huis; de Alecto babyfoon die bij de Blokker was afgeprijsd en bij de Hema hydrofiele doeken en spuugdoekjes etc., ook met korting. Nu als mijn man thuis is ook de wat grotere aankopen doen; de kinderwagen, het kamertje en behang uitzoeken. Kan echt niet wachten!

Fijne zondag nog allemaal :)
2014 2016 2019
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 01 Dec 2013 16:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Snoezel, dat is schrikken bloedverlies. Misschien toch een teken van teveel gedaan hebben en er kan tijdens de seks dat er addertje open is gegaan per ongeluk. Even rustig aan doen en hopelijk gaat het over.

Dolfijntje, gelukkig dat de verkoudheid over is. Ach lief dat je klas zo mee leeft met je zwangerschap.
Hier kan de fysio niks aan doen bandenpijn. Je heb wel een special korset om je buik een beetje te ontlasten maar ik heb dat toen een keer geprobeerd in mijn eerste zwangerschap en toen ging ik door de grond heen van de pijn en je buikspieren worden er slap van dus er even door zetten het is helaas niet anders.

Mikado, leuk he dat gevoel dat je baby voel in mijn buik. De laatste tijd voel ik de kleine ook beter en het blijft heel leuk om te voelen. Veel plezier met de grote baby inkopen. Gelukkig dat je moeheid nu minder wordt, bij mij helaas niet. Val s'avonds al vroeg in slaap op de bank maar ik geef er lekker aan toe, ik zou het wel nodig hebben.

Roze, dat is minder dat het allemaal niet zo lekker loopt. Hopelijk gaat het over een tijdje weer beter. Leuk dat de babykamer al aan het vorderen is.

Met mij gaat het redelijk. Nog steeds moe en last van mijn hormonen maar komt goed. De kleine is goed bewegelijk en dat is heel leuk. Moet nog een paar dingen van zolder halen en dan is de babykamer bijna klaar. Moet nog wel wat kleertjes kopen maar voor de rest is het klaar en dat geef wel een goed gevoel.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 01 Dec 2013 18:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

@mikado: O, lekker ja :thumbdown: Ik had dat regelmatig op het oude forum, was ik ook ineens alles kwijt. Echt irritant! Vind het knap dat je nog de motivatie op kon brengen om het nogmaals te doen. Haha, ik klapte vaak boos mn laptop dicht...
Fijn dat je je weer minder moe voelt! En heerlijk dat je de kleine voelt!

@lindsya: Zo, dan ben je niet te laat met het kamertje!!! Wel fijn! Ook lekker gevoel denk ik. Plaats je nog een foto? :thumbup: O, ik merk echt dat het dit keer zoveel langer duurt dan bij L. Toen had ik alles voor de 20weken al klaar volgens mij. :angel:

@all betreffende mezelf:
Het blijft tot nu toe weinig (en oud), dus probeer me er niet te druk om te maken, WEET ook dat ik gewoon wel heeelll veel gedaan heb en dat sex ook zo'n trigger ervoor is, maar toch.. haha. Krijg het lastig uit mijn hoofd. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar bloed kwam niet mee met urine, maar echt vanaf baarmoeder... Waarschijnlijk gewoon geknapt vaatje. Heb wel al besloten me ziek te melden voor in ieder geval morgen, misschien ook wel voor dinsdag, dan zou ik vrijdag pas weer hoeven... Even ECHT rust.
En ja, ik ben in het algemeen gewoon een vrij actief persoon. Als ik dingen zelf kan doen, doe ik ze... En aangezien het goed gaat met mijn rug doe ik dus best veel. :redface: Maar ja, blijkbaar niet alleen meer rekening houden met mn rug dan...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 01 Dec 2013 18:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat schrikken snoezel, even pas op de plaats en rust nemen!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Dec 2013 20:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wat zie ik aimee, een tweede zoon? Wat leuk!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem198

Bericht 01 Dec 2013 20:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, inderdaad even rust nemen en aan jezelf en kindje denken! En veeel rustiger aan gaan doen!
Weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik ren mezelf ook regelmatig voorbij met alle gevolgen van dien.

Wij hebben gister geslachtsbepalingsecho gehad! Zo leuk om de kleine weer even te zien!
We krijgen een zoon! :cheering: Was geen twijfel over mogelijk.
Zelf heb ik vanaf het begin van mijn zwangerschap al een voorgevoel gehad en voordat ik wist dat ik zwanger was ook gedroomt dat ik een zoon had.
Van de week nog naar de verloskundige ben benieuwd. Verder heel erg moe en daarnaast ook nog heel druk op mijn werk. Hopelijk deze week wat rustiger of kan ik wat eerder weg van mn werk.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers