Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Nov 2020 22:34

Re: Nieuwbouwwoning

Ja is het echt zoveel Lady? Ik moet me daar wel weer geestelijk op voorbereiden hoor ? Iets van 30% toch in het begin?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Nov 2020 13:02

Re: Nieuwbouwwoning

Gevoelsmatig is het wel bijna de helft. Maar het wordt op de 1e van de maan wel in een keer afgeschreven en dan een paar dagen later wordt het gecompenseerd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2020 20:22

Re: Nieuwbouwwoning

Gefeliciteerd Scandic! Wat gaaf dat het alsnog is gelukt.

Even voor de closure: wij hebben niet gekozen voor het nieuwbouwhuis waar we een optie op hadden. We zijn naar het project wezen kijken en het viel ons behoorlijk tegen qua sfeer en ook hoe het gedeelte wat al af was eruit zag. Het waren mooie ruime huizen maar we zochten juist meer sfeer. In het stuk dat al af was stonden alleen maar dikke BMW's voor de deur, niet echt dat meer stadse gevoel waar we naar opzoek waren. En financieel zou het ook allemaal behoorlijk oplopen.

We hebben ondertussen wel ons droomhuis gevonden en kunnen kopen, bestaande bouw. Maar dat is meer voor het andere topic :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 216

Geregistreerd: 24 Sep 2020 10:58

Bericht 16 Nov 2020 10:16

Re: Nieuwbouwwoning

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis Teun, leuk.
Goed dat jullie zijn wezen kijken en als je de sfeer nu al niet prettig vindt is het het slimst geweest om er vanaf te zien.

Lady: die dubbele lasten idd, wij hebben ons huis kunnen kopen omdat het terug uit de optie kwamen. Die mensen konden zo lang de dubbele lasten niet dragen en voor veel mensen zal nieuwbouw om die reden geen optie zijn.

Nou paar weken geleden zei ik nog dat ze de oplevering 2,5 maand vertraagd hadden nou na flink onderhandelen met de aannemer en de bouwer krijgen we 4 december de sleutel. We mogen alleen de eerste weken niet door de voordeur omdat de weg nog niet klaar is en we de bouwweg niet mogen gebruiken, maar goed het is wat het is en we kunnen in ieder geval gaan klussen.

Gister besloten om een elektrische haard te nemen, ik wil graag wat meer sfeer in huis en we denken hierdoor al wat sfeer te creeeren. Het is namelijk een muur van 4,5 meter waar alleen een tv meubel tegenaankomt en dan wellicht een plant dus we gaan nu een beetje dit idee maken alleen dan zonder zitje aan de linkerkant.

Afbeelding
we kijken nu naar dit meubel en dan 2 of 2,5 meter breed.


Afbeelding
💙 2016
💙 2020
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Nov 2020 11:07

Re: Nieuwbouwwoning

Fijn dat jullie een compromis hebben kunnen sluiten met de aannemer Mara! Net wat je zegt: dan kunnen jullie in ieder geval gaan klussen, daar ben je ook wel een tijdje zoet mee.
Leuk die haard, daar zijn wij ook mee bezig. Neigen alleen naar een gashaard momenteel. We hebben geen gasaansluiting maar dit is ook mogelijk met een gasfles. We zouden die dan op de uitbouw kunnen zetten (in een ombouw). We hebben eerder een gashaard gehad en we waren daar zo blij mee.

Heeft er iemand een interieurontwerp laten maken? Wij zitten daar wel over na te denken i.v.m. de indeling. Willen heel graag kamer en suite deuren laten maken maar moeten wel zeker weten dat dit past. Zal het lonen om een ontwerp te laten maken? Kost zo weer bijna €1000 dus zou zonde zijn als het het geld niet waard is.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 16 Nov 2020 11:21

Re: Nieuwbouwwoning

Scandic schreef:Fijn dat jullie een compromis hebben kunnen sluiten met de aannemer Mara! Net wat je zegt: dan kunnen jullie in ieder geval gaan klussen, daar ben je ook wel een tijdje zoet mee.
Leuk die haard, daar zijn wij ook mee bezig. Neigen alleen naar een gashaard momenteel. We hebben geen gasaansluiting maar dit is ook mogelijk met een gasfles. We zouden die dan op de uitbouw kunnen zetten (in een ombouw). We hebben eerder een gashaard gehad en we waren daar zo blij mee.

Heeft er iemand een interieurontwerp laten maken? Wij zitten daar wel over na te denken i.v.m. de indeling. Willen heel graag kamer en suite deuren laten maken maar moeten wel zeker weten dat dit past. Zal het lonen om een ontwerp te laten maken? Kost zo weer bijna €1000 dus zou zonde zijn als het het geld niet waard is.


Wij hebben dit laten doen voor de woonkamer/keuken was 500 euro incl 3d beeld. Is het geld echt waard! Ook mbt kleurgebruik, sfeer en indeling. Woon je toevallig in het Noorden?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Nov 2020 11:40

Re: Nieuwbouwwoning

Nope, wij wonen iets boven Amsterdam. Ik moet nog even shoppen qua tarieven voor zoiets maar zag er nu één van €800 incl. btw en dat was wel onze stijl (ook wel belangrijk ?).
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 16 Nov 2020 20:56

Re: Nieuwbouwwoning

Ik zou vooral veel zoeken op pinterest naar plaatjes van huizen met vergelijkbare indeling. En zelf beetje pielen in floorplanner. Dan krijg je echt al heel goed beeld van wat er wel/niet past. Als je dat leuk vindt om te doen tenminste Haha, zo niet dan is t misschien wel de moeite om het uit te besteden.

Leuk die elektrische haard Mara.
Wij hebben er ook 1 sindskort en tis echt zo sfeervol.
Hij is ook niet van echt te onderscheiden, heel tof.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Nov 2020 17:30

Re: Nieuwbouwwoning

Gisteren getekend voor ons huis dus zitten nu in de week bedenktijd. Morgen weer een afspraak met de hypotheekadviseur, hopelijk is er al wat meer duidelijkheid. Erg spannend allemaal..
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Dec 2020 13:37

Re: Nieuwbouwwoning

Yes onze hypotheek is rond, super snel gegaan 😄 We hebben ook een interieurstylist ingeschakeld, ze komt begin januari bij ons langs. Ben heel benieuwd met welke ideeën ze gaat komen. En eind januari hebben we een gesprek in de showroom van het bouwbedrijf en bij een keukenzaak. Echt leuk dat het nu allemaal een beetje concreter gaat worden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Dec 2020 13:43

Re: Nieuwbouwwoning

Wat fijn Scandic!! Gefeliciteerd. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Dec 2020 13:28

Re: Nieuwbouwwoning

Dank Teun, ik ben ook heel benieuwd! Over 2 weken hebben we een afspraak met een interieurstylist, kijken wat zij voor ideeën heeft over de indeling.

Hoe gaat het met de anderen uit dit topic? Mara, jullie hebben de sleutel als het goed is, hoe gaat het met klussen?
Bij jou inmiddels alweer vorderingen Lady? Al zal de bouw wel stil liggen nu natuurlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Feb 2021 20:35

Re: Nieuwbouwwoning

Hoe gaat het hier?

Bij ons gaat het traag maar gestaag, haha. De benedenverdieping staat en vorige week zijn de kozijnen geplaatst. Vandaag zijn de eerste bakstenen gemetseld en we jij zo blij met hoe ze er in het echt uitzien!
Hier even wat foto’s van hoe het er nu bij staat:

Vooraanzicht, inclusief de kozijnen (Frans balkon 😍):
Afbeelding

Achterkant:
Afbeelding

Vooraanzicht boven (illiegale foto ☺️):
Afbeelding

En de gemetselde steen inclusief de voordeur!
Afbeelding

En onze achtertuin met ons uitzicht :love: :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lady op 03 Feb 2021 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Feb 2021 20:52

Re: Nieuwbouwwoning

Wauw Lady het gaat de hoogte in, super leuk! Nu ga je echt iedere week vorderingen zien. Zeker mooie bakstenen zijn het, volgens mij krijgen we dezelfde kleur voordeur (rietgroen?) :)

Bij ons helaas slecht nieuws, de grond kan later overgedragen worden dan in eerste instantie verwacht. Ze hopen nog wel in mei/juni te kunnen beginnen. Andere tegenvaller is dat ze precies aan de andere kant van het plan gaan beginnen, waardoor wij ook later opgeleverd zullen gaan worden. Dus echt eind 2022 of begin 2023 zelfs :thumbdown:
Verder hebben we inmiddels het plan van de interieurstylist binnen en zijn druk met het eerste meerwerk uitzoeken en de keuken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Feb 2021 21:02

Re: Nieuwbouwwoning

Oh wat balen zeg! Hoeveel bouwnummers heeft jullie project? Wij hebben het geluk dat we bouwnummer 1 zijn en dat ze dus steeds bij ons beginnen. Maar goed, we hebben soms ook weken stil gelegen voordat de andere nummers weer bij zijn op schema zeg maar. Het vergt een lange adem, voor jullie helemaal! Zelfde bouwer toch? Ik ben wel klaar met ze!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Feb 2021 21:03

Re: Nieuwbouwwoning

Wij zijn nummer 50 (van de 65) 😅 Zelfde bouwer idd, hoezo zijn jullie klaar met ze dan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Feb 2021 22:10

Re: Nieuwbouwwoning

Jeetje wat een groot project!

Wij zijn er wel een beetje klaar mee omdat het gewoon zo langzaam gaat allemaal. Verder echt nul communicatie, er wordt nauwelijks meegedacht door de kopersbegeleider en alles is nooit niet mogelijk bij hun. Ga je er vervolgens zelf achteraan, rechtstreeks bij de uitvoerende partij, dan blijkt het geen enkel probleem te zijn. Dit soort dingen, de manier van communiceren. Ons hele project is gewoon klaar met haar, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 03 Feb 2021 23:22

Re: Nieuwbouwwoning

Dat klinkt niet fijn idd! Enige wat wij tot nu toe heel vervelend vinden is weinig keuze in het tegelwerk en weinig keuze in het deurbeslag. Heb je daar ook iets mee kunnen regelen toevallig of viel dat niet onder je ergernissen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Feb 2021 08:15

Re: Nieuwbouwwoning

Haha ja, ook dat was ergernis. We waren niet blij met de standaard indeling van de badkamer maar volgens onze kopersbegeleider kon dat niet anders, tenzij we de badkamer lieten uitkopen. Daar hebben we best wel stress van gehad. Toen we uiteindelijk met de installateur in gesprek gingen bleek hij heel verbaasd en kregen we te horen dat het wel degelijk mogelijk was.

Wij hebben uiteindelijk wel een tegel gevonden die we heel mooi vinden maar het is gewoon jammer dat je niet een leuk accentmuurtje kunt toevoegen met bijvoorbeeld mozaïektegels ofzo. We hebben het bad eruit laten halen en zelf een halfvrijstaand bad uitgekozen. Het goedkoopste halfvrijstaande bad via hen kost 2900 euro en dat vonden we echt een bizarre prijs. Badkamermeubel idem dito, die plaatsen we ook na oplevering. We hebben de standaard douchekraan gekozen, die vervangen we zelf voor een mooie zwarte. Kranen van de wastafel hebben we laten vervallen. De installateur van de badkamer en toilet is trouwens een prima kerel en heeft heel goed met ons meegedacht.

Project bij ons in de wijk van hun dat nu gaat starten, zij mogen wel naar de showroom van Plieger toe. Wij moesten alles online uitzoeken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 04 Feb 2021 08:31

Re: Nieuwbouwwoning

Lady schreef:Jeetje wat een groot project!

Wij zijn er wel een beetje klaar mee omdat het gewoon zo langzaam gaat allemaal. Verder echt nul communicatie, er wordt nauwelijks meegedacht door de kopersbegeleider en alles is nooit niet mogelijk bij hun. Ga je er vervolgens zelf achteraan, rechtstreeks bij de uitvoerende partij, dan blijkt het geen enkel probleem te zijn. Dit soort dingen, de manier van communiceren. Ons hele project is gewoon klaar met haar, haha.


Oh dit hebben wij bij ons huidige huis precies hetzelfde gehad en ook iedereen die ik sprak van ons project had dezelfde problemen met haar. Zou bijna denken dat het dezelfde persoon is, maar dat kan niet denk ik want ik woon in een ander deel van het land.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Feb 2021 08:33

Re: Nieuwbouwwoning

Gympie schreef:
Lady schreef:Jeetje wat een groot project!

Wij zijn er wel een beetje klaar mee omdat het gewoon zo langzaam gaat allemaal. Verder echt nul communicatie, er wordt nauwelijks meegedacht door de kopersbegeleider en alles is nooit niet mogelijk bij hun. Ga je er vervolgens zelf achteraan, rechtstreeks bij de uitvoerende partij, dan blijkt het geen enkel probleem te zijn. Dit soort dingen, de manier van communiceren. Ons hele project is gewoon klaar met haar, haha.


Oh dit hebben wij bij ons huidige huis precies hetzelfde gehad en ook iedereen die ik sprak van ons project had dezelfde problemen met haar. Zou bijna denken dat het dezelfde persoon is, maar dat kan niet denk ik want ik woon in een ander deel van het land.

Ze bouwen wel in een heel groot deel van Nederland. Bedrijf begint met een K en heeft vier letters. Onze kopersbegeleider is ook een vrouw.

En toevallig dat Scandic haar huis ook door dit bedrijf gebouwd gaat worden 😊.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Feb 2021 09:13

Re: Nieuwbouwwoning

Is dat gewoon ook niet het nadeel van projectbouw? Dan heb je immers minder inspraak.

Als ik kijk naar de wijk waarin ik woon die met CPO-bouw is gemaakt dan heb ik vernomen van de bewoners van het eerste uur dat er heel veel mogelijk was. Zelfs zoveel dat letterlijk geen enkele huis hetzelfde is qua voorgevel en indeling.

Ik bedoel er mee te zeggen dat je wel kunt klagen, maar bij projectbouw heb je nu eenmaal minder opties dan bij CPO-bouw of zelfbouw. Dan had je dat moeten kiezen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Feb 2021 10:13

Re: Nieuwbouwwoning

Klopt hoor Fred. Maar door corona en de eerste lockdown zijn er belangrijke contactmomenten verloren gegaan, waardoor er ook niet optimaal meegedacht is met ons. Zo willen wij een kleine uitsparing in de vloerverwarming op de eerste verdieping, zodat daar de pijp van de pelletkachel langs kan lopen. Dit werd in december door de kopersbegeleider direct afgekeurd omdat de deadline verstreken was. We zijn hierin echter ook niet geadviseerd destijds. Voor ons is een pelletkachel echt belangrijk voor ons woongenot en wooncomfort en dus hebben we zelf contact opgenomen met de installateur van de vloerverwarming. Hier bleek het een ontzettend kleine aanpassing, geen enkel probleem en gelijk doorverwerkt in hun tekeningen. Als het aan onze koperbegeleider had gelegen, was die pelletkachel er dus helemaal niet gekomen.

Ik snap heus wel dat je geen grote verandering kunt verwachten bij projectbouw maar dit is weer het andere uiterste.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Feb 2021 10:34

Re: Nieuwbouwwoning

Inderdaad, dat is wel het andere uiterste. Hopelijk komt er wel een goede filter op de kachel want anders zou ik niet graag jullie buren willen zijn (brandgeur/stankoverlast door de pelletkachel). Nu wordt projectbouw over het algemeen qua uitstraling wel beter dan jaren terug. Het zijn gelukkig niet altijd meer saaie rechttoe rechtaan woningen die allemaal precies hetzelfde zijn. Echter hoe speels het hier is zie je niet snel (ook niet bij andere CPO-bouw, projecten). Er is zelfs ooit een bus van een woonplaats ver weg hier geweest met mensen die mogelijk CPO-bouw samen gingen doen en mijn wijk werd dus als voorbeeld daarvoor gebruikt voor die groep mensen cq andere CPO-bouwprojecten.

Hoe het hier precies is gegaan weet ik niet, maar ik weet wel dat er enorm veel geld over was na de CPO-bouw en dat is richting buurtvereniging gegaan en daar profiteert de hele buurt nu nog van.
Wel zie ik als er bijv een huis in de buurt te koop komt wel eens dat de vloertegels hetzelfde zijn (meeste mensen hebben hier voor een stenen vloer gekozen bovenop de vloerverwarming). Dat vind ik altijd wel opvallend en ik denk dus dat een aantal mensen van de buurt daar ook gezamenlijk inkopen in heeft gedaan om zo extra korting te kunnen krijgen bij een tegelhandelaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Feb 2021 22:07

Re: Nieuwbouwwoning

Voor wie het leuk vindt om de bouw van ons huis te volgen, ik heb een insta account aangemaakt: de_ljurk.17 :yes:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers