Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ja
17
37%
Nee
6
13%
Weet ik nog niet
5
11%
Ik kan niet thuiswerken
18
39%
 
Aantal stemmen : 46
<<

Anoniem301

Bericht 11 Dec 2020 11:46

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Voor corona werkte ik 3 dagen op kantoor en 2 dagen thuis. Nu tijdens corona ook, (ik zit vrijwel alleen)
Na corona zal dit hetzelfde blijven. Precies goed zo voor mij!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 11 Dec 2020 11:48

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan niet thuiswerken.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2020 11:49

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan over het algemeen niet thuis werken.
Soms bestel ik wel thuis of doe andere lichte administratie maar dat zal niet veranderen.
10.04.17
<<

Anoniem300

Bericht 11 Dec 2020 12:06

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werk in de zorg en kan dus niet thuiswerken.
Maar sinds corona ben ik wel alle taken waarvoor ik niet percee op locatie hoef te zijn thuis gaan doen (denk aan roosters maken, financiële stukken etc.) En dat bracht rust, niemand haalt me van mijn werk waardoor ik sneller klaar ben, dus ik heb voornemens dat thuis te blijven doen.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Dec 2020 12:21

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik kan ook niet thuiswerken, werk in het onderwijs, maar waarschijnlijk vergaderen we wel nog regelmatig online.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Dec 2020 13:06

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Exogenesis schreef:Ik kan ook niet thuiswerken, werk in het onderwijs, maar waarschijnlijk vergaderen we wel nog regelmatig online.


Dit
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem307

Bericht 11 Dec 2020 23:40

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik wil nooit meer volledig terug naar kantoor. Administratief was het al niet nodig om naar kantoor te komen. Vele dagen voor corona thuis gewerkt om de mailbakken leeg te halen. Nu ook blijkt dat we telefonisch goed bereikbaar zijn, wil ik het thuiswerken wel graag voortzetten. Natuurlijk eens een dagje op kantoor, maar meer dan een dagje hoeft voor mij niet. En het is ook gebleken dat we er allemaal niet echt achterstaan om het normaal weer op te pakken door op kantoor te werken. En zelfs het management staat daar niet meer achter.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Dec 2020 10:56

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Voor corona kon ik niet thuiswerken. Inmiddels een andere functie en thuiswerken gaat prima. De kantoortuin vind ik ook fijn, vooral als ik verantwoordelijk ben voor het werk wat daar gedaan wordt. Coördineren gaat toch een stuk lastiger als iedereen thuis zit.

Op dagen dat ik vooral administratief werk doe wil ik graag thuis blijven werken. Dagen dat ik vooral coördineer niet.

Ik denk dat mijn werkgever het prima vindt. De standaard is nu thuis werken maar als ik een dagje naar kantoor wil mag dat ook. We hebben meerdere grote kantoortuinen dus dat kan met een handjevol mensen prima coronaproof gelukkig.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem321

Bericht 12 Dec 2020 12:45

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Nu kan ik natuurlijk niet meer thuiswerken (zorg), maar bij mijn vorige baan heb ik een aantal weken volledig thuis gewerkt. Ik vond het niks. Zoon was ook thuis, want school was gesloten en dat leidde veel te veel af van mijn werk, waardoor ik onder de maat presteerde. Ik ging dan ook weer huppelend naar kantoor zodra het weer enigszins kon.

Als ik nu weer een baan zou krijgen waarbij ik thuis zou kunnen werken zou dat prima zijn mits zoon niet thuis is en er een ruimte (niet woon- of slaapkamer) beschikbaar zou zijn.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Dec 2020 22:00

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Mijn werkgever heeft aangegeven dat we niet meer teruggaan naar de oude situatie. Ik denk dat ik voor de helft thuis blijf werken.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Dec 2020 23:15

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Dat hangt ervan af of de universiteitslessen online of face to face worden. Denk dat ze overwegen bepaalde lessen online te laten. Dat zou gunstig voor me zijn - lekker vanuit huis. Ze geven nu aan ook avond- of weekend lessen te willen aanbieden, dat zou helemaal geweldig zijn. Maar denk dat ik wel dag per week naar main campus ga voor de gezellige koffie en bespreek momenten. Denk dat alle vergaderingen ook online blijven.
Nederlandse lessen wordt 50/50, mag ik zelf indelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Dec 2020 16:26

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik denk dat wij, zo gauw het mogelijk is, weer naar zo veel mogelijk fysieke lessen overstappen. Hopelijk is er volgend schooljaar weer wat meer mogelijk. Dus ik denk dat ik weer veelal terug ga naar de oude situatie.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 13 Dec 2020 17:05

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werkte e 1 dag thuis, soms 2 als mij dat uitkwam. Ik denk dat het nu misschien meer standaard gaat worden om 2 dagen thuis te werken. Althans in het begin na Corona. Zal vanzelf weer teruglopen naar hoe het was denk ik.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Dec 2020 21:25

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik denk het wel, maar ik heb twee verschillende functies. Bij functie A heb ik gesprekken op kantoor, bij functie B kan alles wel online. Maar door dat A en B door elkaar lopen zit ik op kantoor voor functie A heb ik daarna een afspraak voor functie B die dan ook online op kantoor plaats vind omdat ik niet heen en weer kan rijden dan. Dus ik denk dat het een beetje door elkaar blijft lopen.
:heart: :heart: 2011
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Dec 2020 22:09

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik zie het graag 50/50. 2 dagen thuis en 2 kantoor.
Ik werk nu fulltime thuis en dat bevalt me prima. Mijn werk kan ook 100% vanuit huis, maar ik verwacht dat het management ons wel deels op kantoor ziet. Voor overleggen is dat ook wel fijn.
Een beetje andere aanspraak dan mijn man is ook wel eens gezellig natuurlijk:-).

Ergens hoop ik dat het thuiswerken nog wel even duurt. Het geeft mij rust. Ik breng de kinderen naar school en kan daarna rustig opstarten. In de pauze een rondje hardlopen en zoals iemand anders al aangaf. Het helpt enorm met de wasvoorraad :-).
Ik kan niet tegen teveel prikkels en ben snel afgeleid. Thuis werkt het heerlijk rustig met mijn koptelefoon op.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 14 Dec 2020 11:07

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik werkte voor corona al regelmatig thuis, gemiddeld 1 dag per week. Denk dat ik daar weer naar terug ga als corona voorbij is. Maar ben nu zo klaar met thuiswerken dat ik denk dat ik in het begin veel op kantoor/bij de klant zal zijn.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 14 Dec 2020 19:55

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Ik wil meer dan de helft van de tijd thuiswerken. Kritisch kijken en plannen wanneer ik naar kantoor ga: Voor clientafspraken en vergaderingen. De rest van mijn taken wil ik vooral vanuit huis blijven doen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 23 Dec 2020 09:29

Re: Ga jij meer thuiswerken als corona voorbij is?

Voor corona werkte ik nooit thuis.
Straks zou ik 3 dagen op kantoor willen werken en 2 dagen thuis. De werkgever wil het thuiswerken ook absoluut blijven stimuleren.

Het gebouw waar ik werk wordt momenteel verbouwd en na de verbouw zijn er nog zo’n 98 werkplekken voor ongeveer 200 medewerkers.
To travel is to live
Mijn instagram
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers