Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corona positiviteit

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 18 Dec 2020 12:26

Re: Corona positiviteit

Mijn huis voelt meer als een thuis dan voor corona.

Doordat ik moest gaan thuiswerken, ben ik eens goed gaan kijken naar wat ik graag zou willen aanpassen in huis. Een aantal van die dingen is gedaan en nu voelt het niet meer alsof ik tussen vier muren met een dak erboven woon.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem304

Bericht 18 Dec 2020 12:32

Re: Corona positiviteit

Ik heb echt super veel zin in kerst. Voor ons veranderd er niks en kan dus echt genieten zoals anders en hopelijk dat hele Corona gedoe even vergeten.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Dec 2020 12:49

Re: Corona positiviteit

@ Maple, weet ik... Ik doel meer op het feit dat het met de meeste bedrijven zo slecht gaat dat ze subsidie moeten aanvragen en hier is het andersom en geven ze personeel nog een extra bonus. Ik denk echt dat dit een uitzondering daarin is in Nederland. Als dat 10 bedrijven in heel Nederland dat doen dit jaar is het veel. Het gaat mij niet om het materialisme in dit geval, maar meer om goed werkgeverschap. Edit: ik kijk net op het strookje blijkt er zelf nog een extraatje bij te zitten waar ik nog geen weet van had. Ik denk dat ik mijzelf daarvan maar eens mooi ga verwennen met bijv een bordspel.

Inderdaad, wat betreft thuis nu meer thuis voelt. Nu ex weg is, ga ik met name boven en zolder anders inrichten en het mijn ding van maken. Beneden heb ik dat ook al deels gedaan omdat nu een deel van spellencollectie in het zicht staat (verticaal als een soort van boeken).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Dec 2020 21:59

Re: Corona positiviteit

Ik zag een beetje op tegen de vakantie en het feit dat er niks kon maar we hebben nu al 3 leuke dagen gehad dus ik zie het positief in voor de rest!

Verder ben ik blij met ons huis, de ruime tuin en de fijne omgeving waarin ik woon. We kunnen makkelijk naar mooie stukken bos en hei om heerlijk te wandelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 18 Dec 2020 22:11

Re: Corona positiviteit

Wat fijn Studiebol, begin van de vakantie is in ieder geval goed!

Ik heb deze week echt even moeten schakelen en me heel verdrietig gevoeld, maar zie inmiddels ook wel weer diverse lichtpuntjes! Ik vind het heerlijk dat de wekker niet zo vroeg gaat, lekker net even wat langer slapen, zodat ik er ‘s avonds niet extreem vroeg in hoef.

De extra tijd met de kinderen vind ik ook genieten, lekker samen bakken, knutselen en spelletjes spelen, omdat er minder moet heb ik daar meer ruimte voor.

En vanochtend had ik kerstontbijt met mijn klas in de hangout. Ik zag er als een berg tegenop, zag niet zo voor me hoe ik de tijd moest vullen, baalde ook van dat het niet in real-life kon, maar na wat opstartproblemen (waarbij er ook een moeder met de groep kerstliedjes ging zingen, zodat ik even kon kijken hoe ik een kind dat er niet in kwam kon uitnodigen, dat maakte me ook blij, dat mensen dan zo uit zichzelf zoiets doen) liep het goed, was het gezellig en is de positieve keerzijde toch ook wel dat het ook echt superleuk is om eens thuis te kunnen kijken bij de kinderen, zoveel kinderen die met de laptop door het huis liepen om hun hond even te laten zien.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 18 Dec 2020 22:40

Re: Corona positiviteit

Ik heb nog iets positiefs, we hebben heel veel mensen in de buurt een stuk beter leren kennen. Alle kindjes spelen op het pleintje waar ons huis ook op uitkijkt en in het voorjaar/zomer zaten we dan met de volwassenen er ook omheen. We hebben toen zelfs nog af en toe de bbq in de voortuin gezet 😅 klinkt een tikje tokkie, maar zo is deze buurt niet! En nu het nog zo zacht is buiten, spelen de kinderen nog steeds samen buiten, echt heel leuk. Onze oudste is echt helemaal bff met het buurjongetje, ze zijn net Jip en Janneke hoe snel ze ruzie kunnen hebben en het weer goedgemaakt hebben 🤣 hun voornamen beginnen trouwens ook met dezelfde letter, dus misschien moet ik al die dingen eens op gaan schrijven... Jip en Janneke 2.0
december 2016
juli 2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 18 Dec 2020 22:52

Re: Corona positiviteit

Ja ook hier toch wel een paar positieve dingen!

De rust die het gebracht heeft gedijen we thuis eigenlijk allemaal veel beter op (nu moet ik zeggen dat er wel meer rust was toen de scholen en t kdv nog open waren, nu is het even opnieuw zoeken ;)).

Het hele digitale werken heeft bij mijn werkgever echt vogelvlucht genomen en ik vind het tof om te zien hoe goed dat eigenlijk gaat en hoe creatief we met zn allen worden daarin. Meer thuiswerken is denk ik wel blijvend en ik vind dat eigenlijk wel heel fijn.

Minder ziek! Normaal ben ik ongeveer van september tot mei enorm vaak aan het kwakkelen met verkoudheden en keelpijn en verzin het maar. Nu (afkloppen!) nauwelijks, ondanks kinderen tot nu wel op school/bso. Denk dus dat ik deels minder met virussen in aanraking kom en deels wellicht ook een betere weerstand heb door minder gejaag en gestress.

Genieten van de kleine simpele dingen en volgens mij gaan we stuk vaker naar buiten dan voorheen, ook nu met slechter weer.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 18 Dec 2020 22:57

Re: Corona positiviteit

Dat tijdens deze lockdown we weer zijn begonnen met zindelijkheidstraining en het kwartje lijkt (eindelijk) te vallen! 😁
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Dec 2020 11:20

Re: Corona positiviteit

Wat een fijn topic!
Chava, mooi dat je huis nu echt als thuis voelt. Zo belangrijk.
Fred, ook fijn om wat meer financiële ruimte te hebben en iets terug te zien in de vorm geld.
HgL: ik vind het zo fijn voor je dat je zo veel rust ervaart. Je praat altijd zo liefdevol over je kinderen en bent best een inspiratiebron wat dat betreft.
Iedereen die ik vergeten ben: fijn dat jullie de mooie kanten kunnen zien ❤️
Ik heb ook nu veel fijne kanten van de lockdown.
Mijn vriend en ik zijn het er over eens dat we heel gelukkig zijn met onze manier van leven, huis, kinderen en elkaar. We hebben weinig nodig en genieten van een simpel leven.
Mijn vriend moest een paar dagen thuis blijven en heeft toen heel veel dingen in huis afgemaakt en geklust.
De kinderen zijn zo lief en we zijn zo blij met ze. Ze spelen de hele dag door en (meestal) zonder ruzie.
Ik zag vreselijk op tegen thuiswerken, maar met goede afspraken en voor het eerst medicatie tegen ADD heb ik afgelopen ontzettend goede dagen gehad. Dat geeft hoop voor na de vakantie.
Oja en ik ben ook blij met de mensen om ons heen. We hebben een super fijn vangnet.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 20 Jan 2021 21:16

Re: Corona positiviteit

Mijn dochter mist de opvang heel erg maar ze hadden nu sinds vandaag omdat de nationale voorleesdagen zijn een Zoom meeting geregeld.
Smorgens voorleesmoment en vanmiddag muziek/dansles.
Heel erg leuk en ze was vooral bezig met gedag zeggen tegen de andere kindjes thuis en bij de opvang.
Ze wilde er nu wel heel graag heen ook zei ze maar zo op deze manier toch heel leuk contact te hebben!
En dit doen ze tot volgende week vrijdag en dan inloggen op de dagen dat ze normaal gaat.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx