Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring met thuisstudie HBO

<<

Anoniem54

Bericht 10 Okt 2013 10:11

Ervaring met thuisstudie HBO

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die een thuisstudie HBO hebben gedaan. Ik ben dit van plan te doen maar zit met veel vragen. Ik woon in het buitenland en werk hier fulltime. Plan is om binnen 2 jaar terug te komen naar NL.
Hier studeren zie ik niet zitten ivm de taal, en ik wil hier niet 4 jaar blijven. Ik zag dat een thuisstudie via loi in totaal bijna 10000 euro gaat kosten. :shock:

Nu heb ik in nederland nog wel recht op studiefinanciering maar ik verdien teveel. En dan moet je ook voltijd studeren.
Als ik naar Nederland kom wil ik ook geen student meer zijn. Ik zie het niet zitten om voltijd te studeren.

Sorry heel verhaal maar wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik heb nu veel vrije tijd en zou naast mijn werk rond de 30 uur kunnen studeren per week. Zou dan wel na 3 jaar een stage moeten doen in Nederland.

Iemand hier ervaring met thuisstudie? Is het te doen?
<<

Anoniem28

Bericht 10 Okt 2013 19:32

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

BIj de meeste van zulke thuisstudies moet je toch ook gewoon toetsen doen op een locatie in Nederland?
<<

Anoniem121

Bericht 11 Okt 2013 08:10

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

Rejoy schreef:BIj de meeste van zulke thuisstudies moet je toch ook gewoon toetsen doen op een locatie in Nederland?


Ik moest inderdaad de toetsen op locatie maken in Nederland.

Maar ik zou nooit meer een thuisstudie doen. Ik kreeg bijvoorbeeld m'n huiswerk pas terug 6 weken nadat ik examen had gedaan... Meestal is andersom makkelijker
<<

Anoniem28

Bericht 11 Okt 2013 09:55

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

Pluis, welke opleiding en bij welke instelling heb jij gestudeerd? Ik ben namelijk ook weer een thuisstudie aan het overwegen. Ik heb eerder een cursus gedaan en ik deel jouw ervaringen niet, ik kreeg over het algemeen mijn opdrachten vrij snel terug.
<<

Anoniem121

Bericht 11 Okt 2013 10:24

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

Ik heb HBO SPD gedaan bij het NTI. Van de meeste vakken kreeg ik het redelijk snel terug maar van 2 vakken kreeg ik het weken na m'n examen nog terug. Meerdere keren gebeld waar het huiswerk bleef en dan is er een wisseling geweest van docenten of de docent heeft vakantie en meer van dat soort antwoorden.

Uiteindelijk wel het papiertje gehaald maar normaal gesproken is het wel handig als je huiswerk gecontroleerd is vóór het examen.
<<

Anoniem28

Bericht 11 Okt 2013 13:58

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

Pluis, heb jij werk in je studierichting gevonden? Heb je nog gemerkt dat het een nadeel is dat je het via een dergelijke instelling hebt gedaan?
<<

PeperMunt

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 209

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:15

Bericht 27 Nov 2013 19:35

Re: Ervaring met thuisstudie HBO

Ik heb mij net ingeschreven voor de opleiding Toegepaste Psychologie bij de NTI en ik heb er superveel zin in :)

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad bij het NTI in Leiden en ben daardoor nog veel enthousiaster geworden.

Tot zo ver mijn ervaring haha..

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers