Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #5

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Dec 2020 17:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Ik snap dat je er van baalt Girli maar op zo'n ophaalpunt komen elke dag meeega veel pakjes binnen, die kunnen ze niet tot in den treuren laten liggen in de hoop dat iemand ze komt halen. Ik vind het ook best bijzonder dat je het een week laat liggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Dec 2020 18:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Ohh da’s balen Girli! Zeker als je al een volle emmer had :( ik wist ook niet dat dat zo ‘snel’ alweer teruggestuurd wordt maar snap dat wel. Kwam je er tussendoor niet aan toe?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Dec 2020 20:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Ik baal even van het feit dat er (al langere tijd) weer onrust in mijn familie is. Dat kun je wel een patroon noemen inmiddels. Ik maak me zorgen om de kinderen (puberleeftijden) die eerder al zoveel meegekregen hebben en tekort gedaan zijn en nu opnieuw zoveel last van hebben. Zij zitten er middenin. En ik sta dichtbij, ertussen en tegelijk ook weer veraf (het is ingewikkeld). Als ik daar dan weer negatieve dingen van mee krijg van de ene en er tegelijk op Social media door de andere gedaan wordt alsof het allemaal one happy family is terwijl de boel al een hele tijd op knappen staat stoort me dat dus echt enorm. Misschien baal ik nog het meest omdat ik dat niet hardop uit kan spreken.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 03 Dec 2020 21:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

@ Harrison soms gaan dingen anders dan je zou willen. Ik snap dat afhaalpunten pakketten niet tot in den treure kunnen laten liggen. Ik had dinsdag besloten om vandaag te gaan, tot ik dus gisteren het bericht kreeg dat het retour ging.

@ Kees nee, helaas niet aan toe gekomen. Ik ben van DHL dat je bijna 'gestalkt' wordt met berichten om je pakket op te halen. Daarin staat duidelijk wanneer ze het terugsturen. PostNL helaas niet. Nou ja, het is niet anders.

@ Lilou vervelend! Hoe komt het dat er niets over kunt zeggen? Als je er iets over wilt zeggen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 03 Dec 2020 21:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Vervelend Girli. Ik meen me inderdaad te herinneren dat PostNL wel eerst ook in ieder geval 1 reminder stuurde. Een vriendin had een keer wat naar me opgestuurd terwijl ik op vakantie was 😅 dat was dus ook weer retour tegen de tijd dat ik terug kwam.
<<

Anoniem295

Bericht 03 Dec 2020 21:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Misschien goed om te weten, pakketpunten (PostNL in elk geval, DHL weet ik zo niet) houden je pakket 7 dagen voor je vast, daarna gaan ze retour.

Met ons pakket is het goed gekomen! Het bleek dat we nog konden annuleren, het was nog niet verzonden. En toen hebben we de goedkopere besteld.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Dec 2020 22:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Een week inderdaad bij PostNL.

Dat weet ik omdat ik een theepakket kreeg van mijn werkgever en ik toevallig een keer niet thuis was en het ook nagelaten heb om de brievenbus te legen. Een week later zag ik het briefje pas en toen was precies op dezelfde dag het pakketje retour afzender. Geen fairtrade thee voor mij dit jaar. :(
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Dec 2020 22:20

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Maple schreef:Misschien goed om te weten, pakketpunten (PostNL in elk geval, DHL weet ik zo niet) houden je pakket 7 dagen voor je vast, daarna gaan ze retour.

Met ons pakket is het goed gekomen! Het bleek dat we nog konden annuleren, het was nog niet verzonden. En toen hebben we de goedkopere besteld.


Dhl ook een week. Maar die sturen wel mails. Ik kreeg afgelopen maandagochtend al een mail dat mijn pakket al 2 dagen bij het punt lag. Kon het vanaf zaterdagmiddag 13:00 pas halen 🤣🤣
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Dec 2020 13:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Hier ook een post baal. En laat mij vast zeggen dat ik snap dat ze het druk hebben.
Ik heb dinsdag een bestelling gedaan online voor het maken van kerstkaarten. Ik had spullen te kort en ik heb deze bijbesteld. Het is een kleinere webshop dus dat het allemaal langer duurt snap ik wel. Nu kreeg ik gisteren in de app te melding dat het pakketje vandaag bezorgd zou worden. Kijk ik net de app staat het op morgen, maar het pakket is verder nog niet verwerkt door postNL. Geef dan pas de melding als het verwerkt is. Ik had er wel zin om om vanavond verder te gaan prutsten met mijn kerstkaarten, maar dat moet ik dus weer uitstellen.
En juist omdat het nu zo druk is bij de post wil ik volgende week mijn kerstkaarten al voor 90 % verstuurd hebben. Zodat ze optijd binnen komen.
#baaluit, want ik zeg al. Ik weet dat het druk is en dat ze allemaal hard hun best doen om alles te bezorgen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem295

Bericht 04 Dec 2020 13:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Ik had laatst zo'n soortgelijke vraag neergelegd bij hen, ze verwerken die statussen vaak in de nacht dus dat je pakketje morgen komt, kan wel kloppen. Waarschijnlijk ligt het pakketje al wel bij PostNL klaar en was het wel de bedoeling om hem vandaag te bezorgen, maar zijn ze er (idd, die drukte he...) nog niet aan toe gekomen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Dec 2020 13:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Die melding gaat vanzelf zodra het pakket verzonden is door de verkoper. Normaal is het er ook de volgende dag. Denk dat ze niet zo'n heel systeem gaan aanpassen nu.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Dec 2020 14:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Op het briefje in de bus als een pakket afgegeven is bij afhaalpunt staat genoemd hoe lang het daar ligt
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Dec 2020 14:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Jip schreef:Die melding gaat vanzelf zodra het pakket verzonden is door de verkoper. Normaal is het er ook de volgende dag. Denk dat ze niet zo'n heel systeem gaan aanpassen nu.

Snap ik, maar ik baalde er gewoon vooral van dat ik dacht vanavond lekker te kunnen gaan freubelen en dat gaat dus gewoon nu niet. Ik snap echt wel dat het nu allemaal niet gaat zoals ze willen. Ik ben al lang blij dat het allemaal nog goed gaat en ze hebben ook gezegd dat ze nu niet alles de volgende dag bezorgd krijgen.
Het is dus gewoon een baal(tje) van je verheugd je erop dat het straks binnen is, maar dat is het dus niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem316

Bericht 04 Dec 2020 15:24

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

De pakketbezorging is trouwens echt heel random op het moment. Gisteren een omruiling gedaan bij Adidas. Daarvoor moest ik eerst het pakket wegbrengen en zodra PostNL deze gescand had dat ze hem hadden opgehaald, zou Adidas een nieuwe versturen. Om 17u heeft Postnl het pakket opgehaald, al vlot kreeg ik een mail van Adidas dat ze hem hadden verstuurd en kreeg ik hem vanmorgen al binnen.
Een pakket van MS mode wacht ik daarentegen al 3 dagen op? 🤷🏼‍♀️
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Dec 2020 20:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Hier ook maandagavond een bestelling gedaan, voor 23:59 besteld, volgende dag in huis. Nu is het gelukkig geen sinterklaascadeau dus dat scheelt. Er staat nog altijd dat het bezorgmoment nog niet bekend is.
<<

ChiQ

Bericht 04 Dec 2020 20:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Sinds ik begin van de week in een winkel stond en een jongen met zweet op zijn voorhoofd om 10:30 pakketjes binnenbracht en hij het winkelpersoneel goed leek te kennen (ze gaven hem ook een bakkie) zei hij dat hij om 7:00 bij het depot was en zijn laatste pakket die dag om 22:00 gepland stond. Dat zijn werkdagen van 15u per dag. Ik zeik gewoon niet, ik wacht ook al een week op een pakket maar ik snap de frustratie ook echt.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Dec 2020 21:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Van de week bij ons, pakketbezorger belde beneden aan. Ik doe dan met de intercom de portiekdeur open en ga dan altijd boven bij de voordeur wachten. Ik heb gewoon een kwartier moeten wachten omdat die arme jongen bij ons in de straat alleen al meerdere bestellingen af moest leveren, en daarvoor in de weer moest met een steekkarretje en dan nog meerdere pakketjes onder zijn arm. Ik heb inmiddels maar besloten om zoveel mogelijk in de fysieke winkels te halen, al die bezorgers zitten na de kerst overwerkt thuis op deze manier. Dan ook nog eens het gezeik wat ze over zich heen krijgen.
<<

ChiQ

Bericht 04 Dec 2020 21:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Ik bied ze ook altijd een flesje water aan, in de zomer met die bloedhitte ook wel eens een ijsje als ik toevallig ijsjes in huis had en toen corona net nieuws was liet ik ze regelmatig even hun handen lekker wassen.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2020 21:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Popcorn schreef:Ik heb een schoonzus die blijkbaar nogal graag in een slachtofferrol hangt, en daar baal ik erg van.
Ik ‘ken’ haar eigenlijk niet eens zo goed, want ik was niet goed voor haar broer, ik geloof ook niet voor zijn kind, en nogal wat andere redenen waarom ik haar het liefst op afstand houd.
Nu heeft ze voor de derde keer een nieuwe vlam, met een koppeltje kinderen en had ze met mijn schoonmoeder bedacht dat we wel met ons alles pakjesavond konden vieren. Ik had al aangegeven dit niet te zien zitten. Ik moet dan 2 tieners mee slepen naar mensen die ze niet eens kennen, en wat gezellig gaan zitten doen. Daar heb ik een aantal jaar geleden al eens afscheid van genomen. Ben niet voor een ander hier op deze wereld, en dat aanpassen doe ik niet meer.
Nou de wereld is vergaan, en ik heb het gedaan.
Naast dat ik er van baal, vind ik het ook zo vermoeiend me altijd te moeten verantwoorden. Waarom is dat? Waarom is een nee tegenwoordig geen antwoord meer? Waarom is het nooit goed genoeg om voor je eigen gezin te zorgen, wat soms best pittig is met een samengesteld gezin, en willen mensen altijd meer meer meer.


Mijn baal duurt nog steeds; al vanaf deze post hebben zowel vriend als ik geen contact meer gehad met schoonmoeder, terwijl ze normaal hele dagen met vriend appt en belt.
We hebben dus ook geen idee of ze morgen de kados komen brengen zoals we afgesproken waren, en ik ga er niet naar vragen. Niet mijn moeder, niet mijn pakkie an.
Mijn kinderen al ‘gewaarschuwd’ dat het kan zijn dat ze niet komen en dus niet hun kados krijgen. Maar de jongste weet van niks. Wist ook niet dat ze wel zouden komen, en wat er daarna allemaal gebeurt is. Dus ben heel benieuwd.


De pakketdiensten hebben het echt heel druk volgens mij. Hier rollen gestaag pakjes binnen. Standaard een briefje op de deur dat ze het wel achter huis onder de overkapping mogen zetten. Scheelt hun een eind en voor ons elke dag een verrassing wat er staat. Gelukkig alles in bestelling voor de kerstdagen dus we hebben de tijd.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Dec 2020 21:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Hier had ik inderdaad een briefje op de deur gedaan dat het pakketje in schuur mocht en ik had er een lekkere versnapering bij gehangen. Kreeg een danku op het briefje weer terug haha.
<<

Anoniem307

Bericht 04 Dec 2020 21:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Hier is alles hetzelfde als altijd. Zalando was zelfs supersnel met mijn bestelling. Dat ben ik eigenlijk niet van ze gewend. Ik probeer te minderen met het online shoppen, gewoon puur omdat ik de lokale ondernemer wil steunen, maar ze hebben niet alles en ik ben wel het type dat in een winkel geen weken wil wachten op een product als ik het online de volgende dag thuis heb. :angel:

Ik baal van het feit dat ik al mijn uren terug heb op het werk. Gewoon 36u i.p.v. de 32u die ik in de afgelopen maanden per week had. Ik had net besloten dat ik geen 36 uur meer wil werken en dan krijg ik gewoon mijn uren terug. Volgende week heb ik weer een opleiding, voor een nieuw onderwerp, en op de woensdag dat iedereen vrij is, mag ik gewoon 4 uurtjes werken om de 36 uur aan te tikken. Gelukkig heb ik over 2 weken vakantie. Ben ik heel erg stiekem heel erg aan toe. Had maar een weekje in de zomer, dus 2 weken met kerst is echt welkom.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Dec 2020 21:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Popcorn, ik had als ik jullie was gewoon even gebeld. Nu worden je kinderen misschien de dupe van een ruzie, is dat echt waar je naartoe wilt? Ik had m’n principes in dit geval even laten varen.
Waar is je man trouwens in dit verhaal, heeft hij wel al een keer contact gezocht?
<<

Anoniem331

Bericht 04 Dec 2020 22:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Huh? Ik?

Zijn moeder, mag ie lekker zelf doen. Krijgt altijd de zwarte Piet toegespeeld, en dat hoef ik toch echt niet altijd te nemen hoor.
Mijn kinderen zijn niet de dupe, hun eigen kleinkind is de dupe, dat zou wel wat zijn als ze dat dan zelf inzagen.
Alles word ingevuld rondom 2 kinderen die net 2 maanden in beeld zijn, en hij eigen kleinkind word voor het gemak maar even aan kant geschoven.
Mijn kinderen zijn er de dupe niet van; die gaan morgenavond lekker naar hun vader pakjesavond vieren, en met de kerst vieren we het hier lekker samen met onze drie kinderen.

Het gaat dan ook niet om principes, die vrouw is 60 geworden, zit niet meer in de eerste klas mavo. Kom op zeg.
Heb anders ook niet zoveel met hun te schaffen, dus deze mag ie lekker zelf oplossen met zijn moeder. Daar ga ik niks mee doen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Dec 2020 23:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

ChiQ schreef:Sinds ik begin van de week in een winkel stond en een jongen met zweet op zijn voorhoofd om 10:30 pakketjes binnenbracht en hij het winkelpersoneel goed leek te kennen (ze gaven hem ook een bakkie) zei hij dat hij om 7:00 bij het depot was en zijn laatste pakket die dag om 22:00 gepland stond. Dat zijn werkdagen van 15u per dag. Ik zeik gewoon niet, ik wacht ook al een week op een pakket maar ik snap de frustratie ook echt.

Mijn post was ook niet zeikerig bedoeld, meer als onduidelijke reactie op oa Silly One dat webwinkels dus niet perse voorrang hebben. Ik ben blij dat ik mijn pakje niet voor een bepaalde data binnen moet hebben dus ik wacht ook gerust af :yes:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Dec 2020 23:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #5

Dee schreef:Hier had ik inderdaad een briefje op de deur gedaan dat het pakketje in schuur mocht en ik had er een lekkere versnapering bij gehangen. Kreeg een danku op het briefje weer terug haha.


Lief! Ik riep deze week e pakketbezorger ook terug om hem een zak pepernoten te geven met een briefje eraan. Hij was helemaal blij en verbaasd! Wel jammer dat het niet onze vaste (chagrijnige) pakketbezorger was haha. Was wel benieuwd geweest naar zijn reactie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers