Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Eten & Drinken

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2020 20:55

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Volgens een oude insta foto lukt 15 oktober ook nog wel haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jul 2020 20:56

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Haha oh! Nou laat de zon maar door de bomen schijnen dan, wie weet wat er te plukken valt straks.

We hebben iig van 1 struik straks wel bramen, jippie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2020 20:58

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Lekker! G vindt 't vast ook leuk om te helpen plukken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jul 2020 21:00

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik hoor dan m'n moeder in m'n achterhoofd; bieten en bramensap, het is net verf! :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jul 2020 21:13

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Hier zijn de bramen ook deels groen en deels paars, en de paarse zijn echt nog niet op smaak. Traditioneel is het bramenseizoen aan het einde van de zomer, al is het de laatste jaren wel wat eerder, ik denk door klimaatverandering. Geduld!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2020 16:57

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Hoeveel AH bestellingen / bezorgmomenten kun je tegelijk hebben lopen?
Ik vind het nog steeds hinderlijk dat het zo overvol is (pre corona kon ik prima op vrijdag voor maandag bestellen, dus ook met de bonus aanbiedingen) maar nu ga ik er toch maar aan mee doen en ruimschoots momenten vastleggen dmv bierkratjes te bestellen en dan later te wijzigen. Beetje hypocriet want zo houd ik het overvolle zelf ook in stand maar ik heb weinig zin meer in zelf boodschappen doen.
(en ik heb een bezorgbundel maar het is zelfs zo druk dat ik geen persoonlijk bezorgmoment op de maandag kan kiezen).

Dus ik heb net maar voor volgende week én de week erop vast momenten vastgelegd. Kan dit oneindig of zit hier een limiet aan?
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Aug 2020 18:11

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik zou het gewoon proberen ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Aug 2020 19:42

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Kun je ook niet via de klantenservice een bezorgmoment laten vastleggen? Misschien is het dan over een maand pas, maar beter dan niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Aug 2020 19:51

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Hmm dat kan ik wel even vragen inderdaad.

Haha Zora, ja dat is waar. Maar ik dacht misschien weet iemand het of heeft nog handige tips.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 04 Aug 2020 20:50

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Toen dat bij onze Jumbo nog nodig was deed ik het altijd voor 2wk. Dat ging altijd goed dus vond het onzin om meer bezet te houden.
30-04-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Sep 2020 15:49

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Even een vraagje ik ben saucijzenbroodjes aan het maken voor traktatie op het werk. Ik heb er nu een paar gemaakt voor morgen, maar moet voor donderdag ook. Nu heb ik het gehakt gisteravond bevroren in de koelkast gezet en vandaag gekruid. Kan ik ze voor donderdag vast maken en bewaren tot dan, of moet ik van het gehakt iets anders maken en morgen nieuw gehakt eruit halen en bakken. Heb een beetje teveel gehakt eruit gehaald namelijk?.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem307

Bericht 29 Nov 2020 02:09

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik heb een paar weken geleden een eierkoker met spraak gekocht. Ik heb in een pannetje met water slechts één keer het perfecte eitje gekookt en wilde dit wel vaker. Mijn man is gek van gevulde eitjes. Als ik eieren over heb, die echt op moeten, dan kook ik deze voor hem en maak er gevulde eitjes van. Voorheen in een pannetje met water en sinds de eierkoker in de eierkoker. Hij is van mening dat de smaak van de ei beter is uit de eierkoker. Ik proef geen verschil.

Dus mijn stomme vraag is; Merken jullie verschil qua smaak als het eitje uit een eierkoker komt?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 30 Nov 2020 11:35

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Deze keukenkneus heeft een vraag; ik heb zaterdagavond kip uit de vriezer gehaald, omdat we gister een gerecht met kip zouden eten. Gister werd het toch thuisbezorgd.nl dus de kip is blijven liggen. Kan ik die vanavond nog eten? Of is dat met kip niet slim?🙄
<<

Anoniem295

Bericht 30 Nov 2020 11:39

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Heb je de kip in, of buiten de koelkast laten ontdooien? Buiten de koelkast zou ik het niet aandurven, in de koelkast weet ik eigenlijk niet. Ik denk het wel.

Isles, op zich zeg je het zelf al, je had toch maar 1x een perfect eitje zonder eierkoker toch? :wink:
Ik lust geen ei maar ik wil wel geloven dat ei op een eierkoker anders smaakt dan uit een pannetje. Het verhittingsproces gaat toch op een andere manier. Ik vind zo'n eierkoker alleen wel ontzettend stinken na gebruik.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Nov 2020 11:58

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Inderdaad afhankelijk van hoe je het hebt laten ontdooien en ook wel of je het direct na aankoop hebt ingevroren of hebt laten liggen tot de uiterlijke datum en daarna pas ingevroren hebben. Ik zou het gewoon bereiden en op eten als het in de koelkast ontdooit is en op tijd is ingevroren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Nov 2020 12:04

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik ruik er dan altijd aan. Als de kip goed ruikt, dan gebruik ik het. Zo niet, kieper ik hem weg.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 30 Nov 2020 13:46

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Hij is inderdaad direct na aankoop de vriezer ingegaan en ontdooit in de koelkast.
Denk dat ik het dan toch gewoon ga proberen als de kip goed ruikt. Bedankt!
<<

Anoniem308

Bericht 01 Dec 2020 21:07

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik heb een airfryer sinds dit weekend, en ik zag online dat je daar ook churros in kan maken. Maar in welke supermarkt kan in die kopen? 😃
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Dec 2020 21:25

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Ik zie vooral recepten hoe je ze zelf kunt maken. Bijvoorbeeld hier: https://favorflav.com/nl/recipes/sweet/ ... -airfryer/
Als je ze maakt, ben ik heel benieuwd hoe ze zijn! :D
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Dec 2020 19:54

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Heeft iemand van jullie hervulbare cups voor in de nespresso? Dat lijkt me wel wat, zeker gezien de hoeveelheid afval die je ermee bespaart. Maar ik ben bang dat het wel irritant wordt, dat vullen, en dat je dan toch eerder voor gemak gaat. Hoe bevalt het jullie?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Dec 2020 13:53

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Haha geen ervaringen dus :)

Andere vraag dan! In mijn too good to go pakket van de lidl zaten oa 2 gigantische bloemkolen en 3 witlof-units. Zou je die kunnen combineren in een soep of wordt dat niks? Zat ook nog een zak spinazie bij. Heb even geen inspiratie maar wil graag iets invriesbaars maken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 16 Dec 2020 14:38

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Dat combineren lijkt mij helemaal niks! Ik zou een bloemkooltaart en een bloemkoolsoep maken. En van die witlof weet ik even niks invriesbaars, maar ik eet wel vaak witlofsalade als lunch, met koude aardappelen, walnoten, rozijnen appel en een dressing.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Dec 2020 14:47

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Aanvullend op Zora. De bloemkoolsoep maken en die dan invriezen. Dan kan je een keer snel soep uit de vriezer pakken als je weinig tijd.

Misschien kan je van de spinazie met witlof een rauwkostsalade maken. Waarbij je dan de spinazie als 'sla' gebruikt.

Met de spinazie kan je ook een quiche maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Dec 2020 14:59

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Volgens mij kun je een witlofschotel (bijvoorbeeld gekookt en dan hamrolletjes en puree/kaas oid) prima invriezen. Maar dat kan ik dan weer niet zo snel combineren met bloemkool.

Denk dat je toch niet ontkomt aan twee of drie verschillende recepten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Dec 2020 15:00

Re: Stomme-vragen-topic Eten&Drinken

Of je moet van de bloemkool puree maken ofzo haha!

Edit: of het Google vragen > https://www.simpele-recepten.nl/recept/ ... -bloemkool

https://foodfromclaudnine.nl/witlofschotel/
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers