Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdecoratie tips & tricks

<<

Anoniem296

Bericht 29 Nov 2020 18:52

Kerstdecoratie tips & tricks

Wij doen eigenlijk nooit aan Kerst versiering, maar nu we zoveel thuis zijn lijkt het ons wel leuk het huis gezellig te maken.

Wat doen jullie aan decoratie?

Mij lijkt een kerst guirlande in de deuropeningen heel leuk, maar hoe maak je dat vast zonder spijkers in de muur te slaan?
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Nov 2020 21:20

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Dat ziet er inderdaad gezellig uit! Maar hoe je dat vast krijgt? Geen idee.
Ons huis is vrij klein, daarom doen we niet heel veel meer dan een kerstboom als versiering. De kerstkaarten leuk ophangen vind ik ook altijd al meedragen aan de kerstsfeer!
Ik had vorig jaar ook van die raamstickers, die kun je bijna overal wel krijgen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 29 Nov 2020 21:34

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Heel sfeervol idee, maar geen tips.
We een vraag: hoe kun je je kerstkaarten netjes ophangen/neerzetten. Wie heeft er tips om dit praktisch te doen?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem295

Bericht 29 Nov 2020 21:49

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Volgens mij kan dat niet zonder spijkers. Wij gebruiken altijd van die hele kleine dunne spijkertjes om dingen op te hangen. Die haal je er naderhand weer uit, er zitten dan wel wat gaatjes maar dat valt ons niet zo op.

Ik heb een andere vraag: heeft iemand toevallig ergens corona-gerelateerde kerstkaarten gezien? En dan niet kaarten die meteen €1,50 of meer per stuk kosten, maar een beetje betaalbaar? Mogen best kaarten met een flinke knipoog naar afgelopen jaar zijn.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Nov 2020 08:10

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Wellicht in beide gevallen met slingerklemmen ( kan alleen niet te zwaar)? https://www.bol.com/nl/p/slingerklemmen ... 086796293/ Wel even opletten wat voor een soort muur je hebt want het kan alsnog kleine beschadigingen geven volgens mij.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Nov 2020 08:54

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Zou het niet met supersterk dubbelzijdig tape lukken?
#teammaple🍁
<<

Anoniem295

Bericht 30 Nov 2020 09:05

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Dat is naderhand toch niet te verwijderen? Of je houdt lijmresten, of je trekt de verf mee, toch?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 30 Nov 2020 09:10

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Ik had twee jaar geleden een guirlande aan het kozijn van de voordeur geplakt met dubbelzijdig tape en ik trok inderdaad verf mee. Maar onze kozijnen waren wel al wat aan het afbladderen want moesten geverfd worden, dus ik durf niet te zeggen hoe dat zit met kozijnen die strak in de lak zitten. Maar ik zou het niet aandurven denk ik 😅
10.04.17
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 30 Nov 2020 09:17

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Je hebt tegenwoordig toch van dat dikkere soort plakband dat supersterk blijkt te zijn maar wat je ook gewoon weer van je behang en muur kan halen zonder ze te beschadigen? Weet even niet hoe het heet. Ik ga even zoeken

Edit: Nano tape heet het
08-03-2010
08-02-2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Nov 2020 10:50

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Dobby schreef:Je hebt tegenwoordig toch van dat dikkere soort plakband dat supersterk blijkt te zijn maar wat je ook gewoon weer van je behang en muur kan halen zonder ze te beschadigen? Weet even niet hoe het heet. Ik ga even zoeken

Edit: Nano tape heet het


Jaaaa dat bedoel ik natuurlijk!
Nee eerlijk, daar had ik nog niet van gehoord en inderdaad, met gewone dubbelzijdige tape zal het wel heel lelijk worden als dat er weer van af moet. Maar dit nanotape zier er wel top uit!
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Nov 2020 11:28

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Bloom schreef:Heel sfeervol idee, maar geen tips.
We een vraag: hoe kun je je kerstkaarten netjes ophangen/neerzetten. Wie heeft er tips om dit praktisch te doen?



Wij hebben een touwtje hangen aan de zijkant van de kast. Daar hang ik ze op met een kleine knijper
Afbeelding
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 30 Nov 2020 11:36

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

In ons oude huis hadden wij een guirlande precies zo hangen. Mijn man had van het werk van die speciale plakkers mee, de achterkant plakte je op de muur, de voorkant was een soort haakje, daardoor trok je een tirewrap (hoe je het ook schrijven mag)
<<

Anoniem296

Bericht 30 Nov 2020 12:34

Re: Kerstdecoratie tips & tricks

Nano tape! Nooit van gehoord. Ik ga het eerst even uitproberen op de bovenkant van de deurpost, als t dan lelijk wordt zie je t toch niet.

Die plakkers klinken ook handig Lois!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers