Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

<<

Anoniem289

Bericht 05 Aug 2020 19:15

Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Hoi hoi,

Bij mij is onlangs Chronische ptss geconstateerd. (Posttraumatische stresstoornis)
Zijn er hier nog meer meiden die dit hebben toevallig?

Groetjes Blue
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 05 Aug 2020 19:41

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Wat rot.
Ik heb ptss en na de emdr kan ik er goed mee om gaan. Af en toe nog een terugval maar biet zo extreem zoals ik het heb gehad.
Het belemmert mij niet in mijn werkzaamheden op dit moment.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lunami

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Nov 2019 10:42

Bericht 05 Aug 2020 19:48

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Wat naar voor je.

Ik heb zelf ook Ptss. Ik ben daar nu voor onder behandeling en ga binnenkort starten met emdr.
Ik heb ook wel veel last van mijn klachten op dit moment dus hoop dat de therapie aan gaat slaan.

Ben je op dit moment ook onder behandeling Blue?
Instagram: in_therapie
<<

Anoniem289

Bericht 05 Aug 2020 20:03

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ben nu onder behandeling bij de praktijkondersteuner bij de huisarts, heb oxazepam gehad, over 2 weken moet ik terug komen bij haar. Zei gaat mij door verwijzen voor een combinatie emdr/gesprekken en dan het lange traject maar ze wil niet te snel gaan. Gaat nu ook niet met de vakantie periode. Ze zei hebt verschillende gradaties en die van jouw zit bovenaan. Mijn kindertijd/jeugd is onstabiel geweest van mijn 4/5 tot mij 22ste ongeveer. (Nu ben ik 37)
Nu door bepaalde triggers komt alles weer na boven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Aug 2020 20:24

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ik heb 3,5 jaar geleden de diagnose complexe ptss gehad. Inmiddels alleen nog last van als ik over mijn grenzen ga. Dan ga ik weer dromen en wordt ik boos en onrustig.

Hoe langer het geleden is hoe beter het gaat. Ik heb uiteindelijk een jaar lang emdr gehad en zou het ondanks de heftigheid zo weer over doen.
2015 💙
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 06 Aug 2020 08:23

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ik zou de emdr ook zo weer doen. Was wel heel moeilijk.

Op dit moment heb ik wel een trigger. Mijn dochter moet geopereerd worden. En ik kan de paniekaanvallen best goed opvangen. Dat komt mede door de emdr.

Op mijn werk weten ze ervan dus als ik weg loop en naar buiten ga weten ze genoeg.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem289

Bericht 09 Aug 2020 09:45

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Thanks hier dus ook complexe ptss.
Kan me niet voorstellen dat emdr gaat helpen / dat überhaupt iets gaat helpen.
Nu weet ik dus wel waarom ik ben zoals ik ben en ik doe zoals ik doe en me vaak achteraf schaam voor bepaalde situaties, te veel alcohol drink, me afsluit van mensen, mensen vaak niet vertrouw, ontzettend somber ben en om het minste geringste in paniek raak en helemaal NIKS kan hebben want echt alles alles alles geeft ontzettend veel stress bij mij.
Slik nu elke dag oxazepam wat ik eigenlijk niet wil.

Gaat nog effe duren voor emdr wordt opgestart helaas, krijg pas over 2 weken een doorverwijzing en dan nog wacht lijsten?
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 09 Aug 2020 10:06

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Yes. Ptss en depressie. Ik zou beginnen met EMDR, maar er kwam constant weer wat terug. Na val van mijn dochter moet ik het sowieso weer gaan oppakken. Maar eerst even rust hier in huis. Ik ben heel benieuwd naar EMDR
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 30 Aug 2020 23:35

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ik heb ook ptss door mijn jeugd/ouders. Heb vorig jaar therapie gehad en emdr, maar dat heeft niks geholpen. Mijn situatie is zeg maar zo complex, dat er te veel losse kleine pijnpuntjes zijn en geen grote gekke situatie om aan te pakken. Dat maakt alles bij elkaar een vicieuze cirkel.

Ik heb het nu uiteindelijk zelf onder controle, maar moet echt zelf mijn grenzen in de gaten houden en blijven praten. Ik heb nu de mogelijkheid om zonder baan te kunnen leven, en heel veel thuis te zijn. Mijn kinderen zijn de reden dat ik door kan gaan.

Ik ben zelf ook hoogsensitief, dus het is best een lastig geheel. En toch denk ik ook dat ptss nog een soort taboe verhaal is - mensen vinden je naar mijn idee toch snel een soort aansteller. Het is makkelijker om een geamputeerd been te hebben dan zoiets als dit, denk ik soms wel eens.
<<

Anoniem321

Bericht 31 Aug 2020 10:57

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Mijn officiele diagnoses zijn ptss en gegeneraliseerde angststoornis.
ik heb verschillende trajecten bij psychologen en een haptonoom doorlopen.
Bij de laatste psycholoog kreeg ik eindelijk het gevoel dat er iets ten goede begon te veranderen. Ik heb emdr en cognitieve gedragstherapie gehad. De emdr was heel intensief en vaak haatte ik het, omdat er zoveel naar boven kwam. Maar het heeft wel veel dingen opgeruimd in mijn hoofd.
Bij mij komt het omdat ik op de basisschool, en gedeelte voortgezet onderwijs ernstig ben gepest.

Nu gaat het wel steeds beter, maar over is het niet. Ook ik moet mijn grenzen in de gaten houden, maar ook mijn gevoelens en gedachten. Als die weer de 'verkeerde' kant op gaan, moet ik gaan praten. En ik ben soms nogal een binnenvetter.
<<

Lunami

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Nov 2019 10:42

Bericht 17 Nov 2020 22:00

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ik heb in januari een intake bij Trauma centrum Nederland. Dus hoop dat dat gaat helpen. Volgende week begin ik ook aan een vrij nieuwe therapie. Emdr gecombineerd met boksen. (Dus allebei tegelijkertijd doen) Ben heel benieuwd of dat gaat werken!
Instagram: in_therapie
<<

Anoniem321

Bericht 30 Nov 2020 10:08

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Ik hoop dat dit goede dingen voor jou mee gaat brengen Lunami. En hoe vind je de emdr/bokstherapie?
<<

Lunami

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 04 Nov 2019 10:42

Bericht 30 Nov 2020 12:34

Re: Ptss geconstateerd bij mij.. nog meer lot genoten?

Olifant schreef:Ik hoop dat dit goede dingen voor jou mee gaat brengen Lunami. En hoe vind je de emdr/bokstherapie?


Toevallig was vrijdag de eerste sessie. En het was echt zwaarder dan een standaard emdr sessie. Vooral fysiek. Maar dat bracht wel als voordeel mee dat ik niet kon dissocieren, wat bij normale emdr wel regelmatig gebeurd. En ik beter bij mijn gevoel kon blijven. De spanning zakte ook veel sneller. Waar mijn psychiater en pmt therapeut heel erg verbaasd over waren. Dus het was over het algemeen positief.
Instagram: in_therapie

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers