Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem315

Bericht 29 Okt 2020 00:01

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan!! Lekker gevoel hè?
<<

Anoniem313

Bericht 29 Okt 2020 10:09

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Burn!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Okt 2020 13:43

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Burn!!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 Okt 2020 14:10

Re: Het hardlooptopic #2

Goed gedaan Burn!! Geeft een lekker gevoel denk ik.

Wat gek Jip dat je het niet ziet staan. Wellicht even googlen en ligt het aan het horloge wat je hebt. Misschien kunnen sommige het wel en anderen niet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Nov 2020 14:06

Re: Het hardlooptopic #2

De laatste tijd loop ik nog maar weinig, het begon met geen tijd en eindigde in geen zin.
Met een schop onder mn hol ging ik 1x per 14dgn ongeveer een 30/40min lopen maar dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
Nu doe ik sinds een week een challenge met mezelf en zie wel waar het schip strandt.
Ik loop iedere dag minimaal 1 Mile (1,61km).
Het is dus een loopje van 10min ongeveer dus dat past altijd wel ergens tussen.
Gisteren ben ik nog een keer gaan lopen om aan mn stappen te komen ?
Het lijkt dus weer in mn systeem te komen, fijn!
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Nov 2020 17:33

Re: Het hardlooptopic #2

Gave Challenge! En kennis van mij heeft dat een jaar of iets langer dan een jaar volgehouden. Vind ik knap!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Nov 2020 09:24

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk die challenge met jezelf Kees!

Ik ben sinds afgelopen zomer (weer) aan het hardlopen. ‘Vroeger’ ook wel gelopen maar na kind 2 had ik niet meer gelopen.
Heb eerst de 5km van Evy voltooid en zit nu aan het einde van week 10 voor de 10km. Over 2 weken zou ik m’n eerste 10km moeten lopen. Ben benieuwd of het gaat lukken☺️.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2020 09:40

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap Kajaka! Dat heb je snel opgebouwd. Ik ga zo lopen en ben eigenlijk van plan om mijn eerste tien km ooit te gaan lopen. Ben benieuwd of dit lukt.

Afgelopen tijd last van mijn scheenbeen gehad, na twee loopjes kort achter elkaar. Volgens mijn trainer (die ook sportmasseur is), is het geen botvliesontsteking. Gelukkig! Maar het blijft gevoelig met hardlopen, traplopen en bijvoorbeeld touwtjespringen. Ik moet ook hoognodig nieuwe schoenen dus daar ga ik van de week achteraan.

Voor de ochtendlopers: lopen jullie ook het liefst zonder ontbijt?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Nov 2020 10:05

Re: Het hardlooptopic #2

Oeh zet hem voor de 10 zometeen! Vervelend van je scheenbeen. Hopelijk helpen nieuwe schoenen daartegen.

Ik loop ook regelmatig s’morgens en doe dat dan zonder ontbijt. Ik loop dan vaak fijner dan dat ik s’avonds (2/2,5u na de maaltijd) loop. Maar ik ben sowieso geen ontbijt meer gewend vanwege intermittent fasting.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Nov 2020 10:11

Re: Het hardlooptopic #2

Dat is lang Jip, ik ben benieuwd hoe lang ik het ga volhouden en waar het me brengt.

Knap Kajaka!
Succes met je 10km Lady. Goede schoenen zijn wel echt belangrijk met lopen, zal miss ook wel helpen aan je scheenbeen.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2020 10:45

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Kajaka en Lady! Er was een tijd dat ik jaloers op jullie zou zijn, maar die tijd is er niet meer. Ik gedij het best bij een 5, 6, 7 km.

Kees, dat is leuk, hoe je het nu doet! Ik denk dat het zelfs gezonder is dan 1 of 2x per week een langere ronde.

Ik ga vandaag ook nog even. Ren momenteel 2x per week, dus bouw niks op, maar ik vind het prima zo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2020 12:26

Re: Het hardlooptopic #2

Het is me gelukt! Met gemak, heb echt heerlijk gelopen. De weersomstandigheden waren ook echt perfect: nagenoeg windstil, een heerlijk zonnetje en een goede temperatuur. Enige jammere was dat ik mijn collega’s tegenkwam, die een spoedrit hadden. Ik draaide me een beetje om naar hun te zwaaien en stapte toen in de berm met mijn linkervoet waardoor ik ten val kwam. Erg akward 😂. Hand open, knie open en nu steeds meer last van mijn enkel 🤨.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Nov 2020 12:27

Re: Het hardlooptopic #2

Balen van je val maar wat super dat het zo makkelijk ging!
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2020 12:28

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef:Goed bezig Kajaka en Lady! Er was een tijd dat ik jaloers op jullie zou zijn, maar die tijd is er niet meer. Ik gedij het best bij een 5, 6, 7 km.

Kees, dat is leuk, hoe je het nu doet! Ik denk dat het zelfs gezonder is dan 1 of 2x per week een langere ronde.

Ik ga vandaag ook nog even. Ren momenteel 2x per week, dus bouw niks op, maar ik vind het prima zo.

Ik denk dat jij echt op niemand jaloers hoeft te zijn. Jij loopt off-road, dát is pas knap!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Nov 2020 12:32

Re: Het hardlooptopic #2

Lady schreef:
Exogenesis schreef:Goed bezig Kajaka en Lady! Er was een tijd dat ik jaloers op jullie zou zijn, maar die tijd is er niet meer. Ik gedij het best bij een 5, 6, 7 km.

Kees, dat is leuk, hoe je het nu doet! Ik denk dat het zelfs gezonder is dan 1 of 2x per week een langere ronde.

Ik ga vandaag ook nog even. Ren momenteel 2x per week, dus bouw niks op, maar ik vind het prima zo.

Ik denk dat jij echt op niemand jaloers hoeft te zijn. Jij loopt off-road, dát is pas knap!


En dan ook nog eens super hard!

Maar eigenlijk hoeft niemand jaloers te zijn op iemand. Super knap wat we allemaal doen!
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2020 12:56

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Lady! Vervelend dat je viel, hopelijk heeft dit geen verdere gevolgen.

Kees, je hebt gelijk hoor. Iedereen hier is lekker bezig 👍🏻
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2020 13:19

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Kajaka!

Knap Lady en fijn dat het zo makkelijk ging! Balen van je valpartij. Ik zou wel oppassen met scheenbeen pijn. En toch ook niet ermee doorlopen.

Ik ga straks nog even lopen. Het gaat wat op en af. Ik ben er over aan het denken om weer een schema te gaan gebruiken. Toch even weer een leidraad om mij wat verder te helpen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 29 Nov 2020 14:19

Re: Het hardlooptopic #2

Oh nee Lady wat balen van je val! Maar super goed dat je het gehaald hebt!
Het weer was echt goed en daarom heb ik een extra lus gemaakt aan mijn ronde en heb ik net ook mijn eerste 10km gehaald. Heb er 1u6m over gedaan. Mn snelheid werd steeds minder, maar goed ik heb het gehaald!

En inderdaad wat er al gezegd is jaloers zijn zou hoe dan ook niet nodig moeten zijn. Maar toch snap ik het wel. Toen ik nog niet zo ver was met mn trainingen of in de tijd dat ik helemaal niks deed kon ik hier ook wel eens ‘jaloers’ meelezen. Maar alles wat je doet is uiteindelijk goed natuurlijk!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2020 16:11

Re: Het hardlooptopic #2

Helaas ging het bij mij niet zo lekker vandaag. Dinsdag vloog ik!

Overigens in triathlon land zijn de laatste tijd diverse artikelen verschenen dat nuchter hardlopen met name voor vrouwen niet zo heel goed is. Ik heb het nooit goed gekund!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Nov 2020 16:35

Re: Het hardlooptopic #2

Jeetje Kajaka, wat knap! Lekker gevoel he!

Ik vind het heel fijn om zonder ontbijt te lopen. Ik heb er ook nooit last van. En ik las laatst juist een artikel waarin stond dat het veel effectiever is als je wilt afvallen. Ook wel logisch natuurlijk, omdat je in je anaerobe verbranding terecht komt en daardoor meer in je vetverbanding gaat zitten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2020 17:11

Re: Het hardlooptopic #2

Klopt dat is ook het idee erachter. Voor triathleten dan om sneller je lijf te leren om vet als verbranding te gebruiken omdat de voeding nooit toereikend gaat zijn. Volgens mij kom je niet in je anaerobe verbranding. Dat is zonder zuurstof, dus kort sprinten bijv. Het idee is dat je koolhydraten er niet zijn en dus vet gaat gebruiken.

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.
Laatst gewijzigd door Jip op 29 Nov 2020 22:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2020 18:45

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kan net als Jip ook niet op een nuchtere maag lopen. Sterker nog: ik moet juist met een volle maag lopen, snel na een maaltijd, anders loop ik écht niet fijn. Ik heb ook geen vet te verbranden trouwens, dus mijn lijf kan nergens iets vandaan halen denk ik.

Ik heb zojuist een heerlijk 5km runnetje gedaan, dwars door het hooglandergebied. Zo genieten, de dieren, het landschap (gras, paadjes, heuvels, naaldbomen) en de maan staat er prachtig bij vanavond 🥰
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Nov 2020 22:38

Re: Het hardlooptopic #2

Jawel ook jij hebt nog wel wat te verbranden. Maar is niet nodig! Dat je dat kan op volle maag! Ik had om 11:30 een Turkse pizza gegeten en boerde die tegen 14:30 nog op met lopen :-(

Zo lekker zo'n gebied dichtbij! Ik moet hier de offroad paden nog ontdekken!

Ik heb mij net aangemeld bij iemand om weer schema's te ontvangen.

Edit: hierin vertelt (ergens onderaan) een bekende triathlete iets over over trainen op nuchtere maag. Het is qua schrijfstijl niet echt hoog wetenschappelijk of zo, maar wel interessant vind ik!

https://trikipedia.nl/2020/10/26/yvonne ... oe-deel-2/

Al denk ik dat het vooral opgaat als je heel veel en intensief traint.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jan 2021 23:00

Re: Het hardlooptopic #2

Lang geen reacties hier, ik heb vorige week zaterdag voor het laatst gelopen. Ik loop vooral kleine rondjes en daar baalde ik eigenlijk een beetje van. Was al van plan meer op te gaan bouwen. Ik ben nu van plan om woensdag eens te gaan proberen hoe het gaat met lopen. Mijn conditie is echt helemaal om zeep. Ik heb gister een rondje gewandeld een route waarvan ik weet dat ik mensen op 10 meter afstand kan houden en waar ik normaal geen mensen tegen kom omdat ik nog in quarantaine zit ook al ben ik inmiddels meer dan 48 uur klachtenvrij. Maar tijdens dat rondje appte mijn leidinggevende dus die heb ik maar even gebeld toen en die schrok echt toen hij hoorde hoe ik klonk. Mijn conditie is echt helemaal om zeep. Dus woensdag ga ik een testrondje lopen om te kijken waar ik moet starten maar wat is dit een bizarre ziekte.

(Ik ben tijdens mijn rondje wandelen overigens niemand tegen gekomen)
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 01 Jan 2021 23:07

Re: Het hardlooptopic #2

Mag je woensdag uit quarantaine Minx? Ik zou heel rustig opbouwen, na Corona is bij veel mensen de conditie inderdaad helemaal naar de haaien, en teveel doen kan dan een klap geven die niet bevordelijk is voor je herstel. Vanuit wandelen weer eens wat joggen wellicht.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers