Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2020 17:04

Re: Sollicitatietopic #2

Vanmorgen een gesprek gehad en dat was leuk. Ik ben hier dus voor benaderd, waarschijnlijk had ik er zelf niet op gereageerd, puur vanwege de salarisindicatie. Hoewel degene van UWV die me hierover belde wel een iets hoger salaris noemde. Nu loopt het hier dus waarschijnlijk ook op stuk. De recruiter van het uitzendbureau vertelde me namelijk dat ze enthousiast zijn over me en graag met me verder willen (er volgt nog een test en nog een gesprek volgens mij met een eventuele toekomstige collega), maar dat ze qua salaris het uiterste eruit hebben gehaald en dat is dus ruim anderhalve schaal lager dan waar ik nu zat. Het salaris dat ik daar kan verdienen had ik een jaar of vier geleden en ik heb juist de afgelopen jaren dit mooi wat omhoog weten te krijgen. Hiermee akkoord gaan voelt dus echt als een flinke stap terug. Ik ben geneigd het daarom af te ketsen, maar ik heb verder natuurlijk ook nog niks.

Morgen is het andere gesprek waar ik nu eigenlijk al mijn hoop op heb gevestigd, dus dat wordt natuurlijk weer een grote teleurstelling als dat niks wordt. Maar mocht dat onverhoopt zo zijn, misschien denk ik dan wel weer anders over die andere baan. Ik vind het maar lastig! Netto ga ik dan wel twee- tot driehonderd euro minder verdienen per maand dan bij m'n laatste baan. Maar vergeleken met WW is het natuurlijk meer. Zucht. Ik weet het niet meer hoor. Heb gezegd dat ik er nog even over nadenk en er morgen of maandag op terugkom en dat was prima.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 26 Nov 2020 17:13

Re: Sollicitatietopic #2

Oeh ja, dat zou ik ook lastig vinden.
Belangrijke vragen voor mij zouden zijn: lijkt de baan je interessant, zijn er doorgroeimogelijkheden? En ben je nog steeds financieel zelfstandig?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Nov 2020 17:27

Re: Sollicitatietopic #2

Is ook gewoon moeilijk. Zoals je weet was mijn overstap van VO naar PO ook een kleine aderlating op financieel gebied. Ik heb daar nog wel wat op kunnen winnen, maar qua schaal ben ik bruto €700 achteruit gegaan (op basis van fulltime aanstelling) en dat is gewoon zuur.
Verschil bij ons is wel dat ik weg wilde uit m’n lesgevende taak in het VO, dus ik nam bewust afscheid van dat salaris.

Maar ik zou het in jouw geval inderdaad meer laten afhangen van de mogelijkheden binnen 2 of 3 jaar. Bereken voor jezelf waar je dan wilt zitten en check met ze of dat beeld haalbaar is.
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Nov 2020 17:32

Re: Sollicitatietopic #2

Wat ik me in dit geval wel afvraag is of je het mag laten lopen op basis van salaris. Uwv weet hier vanaf omdat ze jou getipt hebben voor deze baan. Ik zit er zelf gelukkig niet meer helemaal in maar kan me zoiets nog herinneren.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Nov 2020 20:42

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ga sowieso eerst het gesprek van morgen afwachten voor ik er verder over nadenk. Maar inderdaad wel goed om te checken of er in de toekomst nog wel groei in zit. Al betwijfel ik dat, omdat ze me nu in de laatste trede van een schaal zouden willen inschalen en het leek er niet echt op dat een schaal hoger een optie is. Terwijl ik nu uit twee schalen hoger kom. Lastig, lastig.

@ Minx: nee hoor, van het UWV hoef ik voorlopig helemaal niks aan te nemen. Ik zou ook voor de klas kunnen gaan, maar de adviseur zei laatst dat ze echt gaan voor duurzame inzetbaarheid en dat ik voor een baan moet gaan waar ik op de langere termijn gelukkig van word.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Nov 2020 22:19

Re: Sollicitatietopic #2

Oh dag van dat einde vd schaal is wel beroerd. Dat zet je wel flink vast. Wat stom.
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 26 Nov 2020 22:27

Re: Sollicitatietopic #2

Is het ook niet zo dat het bedrijf waar mee het uwv komt weet dat je in de ww zit en om die reden her bedrijf bewust een laag salarisindicatie af geeft. Gewoon omdat ze toch weten dat je (of iemand anders) die dan via het uwv op hun vacature reageert wellicht wat wanhopig kan zijn. Dat ze daar als het ware misbruik van maken.

Ik heb ook wel eens in de ww gezeten, maar verzweeg dit altijd bij sollicitaties zodat een bedrijf bij salarisonderhandelingen niet vrij laag zou beginnen of zou dalen bij de indicatie die ik af gaf.
<<

Anoniem307

Bericht 26 Nov 2020 23:40

Re: Sollicitatietopic #2

Fred, waarom zouden ze dat doen? Soms is een functie niet hoger ingeschaald.

Maar als je onder de 87,5% blijft van je maandloon, dan krijg je een aanvulling vanuit de WW. Is dat niet iets om te overwegen? Als je dan hetzelfde aantal uren gaat werken, kun je zelfs ontheffing van de sollicitatieplicht krijgen. Hoef je enkel maandelijks de inkomstenopgave in te vullen en als je dat op de helft van de maand doet, dan heeft de werkgever het sv-loon al doorgegeven en hoef je het alleen maar te verifiëren en te versturen om de aanvulling te krijgen.

Ik snap wel dat je er niet op zit te wachten. Je wilt zo snel als mogelijk uit de WW. Maar soms zijn er opties waardoor je niet in één klap ontzettend veel geld misloopt. En het is gewoon je recht, zo'n aanvulling.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Nov 2020 00:01

Re: Sollicitatietopic #2

Inderdaad wat Isles zegt. Werken loont niet in Nederland. Ik ontving minder loon omdat ik van 5 naar 4 dagen werk en heb zo nog een jaar lang aanvulling gekregen die ik niet nodig had. Blijkbaar een gat in de wet, maar goed aan de andere kant heb ik nu voor mijn gevoel onterecht overdrachtsbelasting betaalt voor mijn woning terwijl ik in mijn woning blijf wonen dus dat heft elkaar wel weer op.
<<

Anoniem307

Bericht 27 Nov 2020 00:11

Re: Sollicitatietopic #2

Er wordt geprobeerd om werken te laten lonen. Zeker vanuit UWV. Maar er zijn gewoon baantjes bij die niet meer verdienen, dan ze aanbieden. En dat is balen, maar het is wel zo. Daarnaast kun je wel erg genieten van een baan die minder verdiend. Ook als de wetenschap er is dat je niet opeens honderden euro's keldert, als je de baan aanneemt. Daar is gelukkig wel echt over nagedacht.

Voelt soms wel raar. Je werkt en je krijgt ook nog steeds geld uit de WW. Soms is dat niet eens nodig. Want ook al verdient met minder, het is meestal toch nog goed genoeg. Maar het is een recht die is opgebouwd door premies af te dragen. En je kunt dan altijd nog verder kijken naar een baan die boven de 87,5% van het WW-maandloon verdient. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Nov 2020 00:46

Re: Sollicitatietopic #2

@ Isles, het systeem is zo ingericht dat werken niet loont. Ik verdiende met 4 dagen plus aanvulling ww meer dan dat ik 5 dagen fulltime werkte. Hoe krom is dat? Ik heb er zelfs het UWV voor opgebeld maar die zeiden dat ik voor die overige 8 uur wel moest solliciteren. Efin 4x in de maand solliciteerde ik via LinkedIn via zo'n button bij bedrijven die eigenlijk iets te ver weg liggen om een uitnodiging van te krijgen (al kreeg ik soms ook nog een uitnodiging gek genoeg) om die extra centen dan maar te ontvangen.

Bovendien als je 5 dagen gaat werken wordt er meer loonbelasting ingehouden en houd je naar verhouding dus minder netto over dan bij 4 dagen werken. Dat kan al een reden om minder te werken.

Tevens kan het in een aantal situaties beter zijn om minder te werken en dus minder te verdienen zodat je wel in aanmerking komt voor bepaalde toeslagen (zorg/huurtoeslag). Verdien je net boven die grens dan snij je jezelf in de vingers.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 27 Nov 2020 05:55

Re: Sollicitatietopic #2

ENNNNNNNfin Fred.
En ja we weten het, jij bent de meest gemotiveerde arbeidskracht van Noord-Brabant.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Nov 2020 06:50

Re: Sollicitatietopic #2

Succes met je gesprek Bliss!

Ik heb afgelopen week nog op een interessante functie gesolliciteerd, en werd gisteren nog gewezen op een interessante functie, daar ga ik ook nog op reageren.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 27 Nov 2020 10:24

Re: Sollicitatietopic #2

Succes, vandaag, Bliss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Nov 2020 15:10

Re: Sollicitatietopic #2

Thanks allemaal! Ben net terug en ik vond het een heel leuk gesprek! Was zenuwachtig, maar we zaten meteen al even over koetjes en kalfjes te kletsen en daardoor voelde ik me snel op m'n gemak. De rest van het gesprek liep ook soepel, heb ook heel andere gesprekken gehad de afgelopen tijd. Maar goed, er zijn nog twee kandidaten en maandag hoor ik meer. Heel spannend dus, maar ik moet m'n enthousiasme een beetje indammen om niet te teleurgesteld te raken als het niks wordt. Maar dat is een kansloze missie vrees ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Nov 2020 17:25

Re: Sollicitatietopic #2

Ah super dat het gesprek prettig verliep. En maandag is al best snel!
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 27 Nov 2020 19:09

Re: Sollicitatietopic #2

Amandine schreef:ENNNNNNNfin Fred.
En ja we weten het, jij bent de meest gemotiveerde arbeidskracht van Noord-Brabant.


???

Fijn dat het gesprek goed ging, Bliss! ?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Nov 2020 19:23

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn dat het gesprek goed ging, Bliss.
Gelukkig krijg je maandag al uitsluitsel en hoef je niet al te lang in spanning te zitten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 29 Nov 2020 20:06

Re: Sollicitatietopic #2

Ik duim dat je morgen goed nieuws krijgt Bliss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Nov 2020 13:23

Re: Sollicitatietopic #2

Halverwege de dag en nog geen bericht. Ik hou het gewoon niet meer uit van de spanning. :silent: Ben zó zenuwachtig en blijf maar op m'n telefoon kijken. Gadver wat een narigheid is dit toch altijd. Ondertussen spookt er van alles door m'n hoofd, bijvoorbeeld dat als ze mij willen hebben, ze dat vanmorgen ook al wel wisten en ik al wel wat gehoord zou hebben. Dat soort dingen. Bluhhh.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 30 Nov 2020 13:36

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend! Maar jouw theorie geldt de andere kant op dan ook, als ze je niet zouden willen hebben. Waarschijnlijk zijn ze er gewoon nog niet aan toe gekomen om te bellen of hebben ze de afspraak voor debriefing van de gesprekken zometeen pas oid. Zegt echt niets dat je nog niet gebeld bent! Hopelijk hoor je snel wat.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Nov 2020 13:48

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend, Bliss!
Ik open dit topic regelmatig om te kijken of er al nieuws is.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 30 Nov 2020 13:57

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Bliss, ik haat die wachttijd ook echt.
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Nov 2020 14:23

Re: Sollicitatietopic #2

Irritant inderdaad dat wachten. Als je nou weet van voor maandag 16;00 hoor je niet dan zit je ook niet zo in de stress
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Nov 2020 14:43

Re: Sollicitatietopic #2

Minx schreef:Irritant inderdaad dat wachten. Als je nou weet van voor maandag 16;00 hoor je niet dan zit je ook niet zo in de stress


Nou inderdaad! Dit is de langste dag ooit op deze manier. Ik krijg ook niks gedaan, moet nog de deur uit om twee pakketjes te versturen, maar ik wil eerst het telefoontje gehad hebben. Bang dat ik het net mis.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers