Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Palmolie vrije ‘alternatieve’!

<<

Anoniem332

Bericht 19 Nov 2020 08:48

Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Ik wil zoveel mogelijk palmolie vrije producten te kopen. Het valt mij op dat het in veel dagelijkse producten zit.

Ik ben benieuwd wie hier nog meer op let en ik ben opzoek naar fijne alternatieven voor oa:

Pindakaas
Nutella
Duo penotti
Baby melkpoeder

Ik heb wel eens bij een biologische supermarkt pindakaas gekocht maar dat was geen succes, met de olie laag die er steeds op blijft. Is die een kwestie van gewenning of bestaan er betere alternatieve?

Mijn aanbeveling:
Prima margarine zonder Palm olie is die van de flower farm die met de verpakking ‘eat plants not palms please’

Deel vooral ook andere product aanbevelingen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2020 09:10

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Die laag olie heeft palmolie vrije pindakaas inderdaad. Goed roeren elke keer voor gebruik. Anders ontstaat er onderin ook een hardere laag.

Die van de ah vind ik wel lekker.

AH 100% pindakaas naturel #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi370835

En Calve heeft ook een lekkere nu
Calvé 100% Pindakaas Noot #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi474399
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Nov 2020 09:25

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Je moet de pot pindakaas op de kop zetten, dan trekt de olie omhoog en als je dan de pot openmaakt zit de olie onderin. En sowieso goed roeren.
Maar als je gewoon goed roert is het na 3-4 gebruiken (dagelijks gebruik, niet elke week 1x) ook wel goed.
De 100% bio pindakaas van Lidl vind ik de lekkerste.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Nov 2020 10:14

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Goed dat je je bewust bent van wat je eet en daarbij nadenkt over palmolie in het eten. Ik heb dit linkje al vaker gedeeld, en nu weer, de alternatieven zijn vaak helaas niet beter namelijk.

http://thegreenvegans.com/nl/waarom-de- ... -slechter/

Ook hier wordt verteld over het alternatief van duurzame palmolie.
<<

Anoniem332

Bericht 19 Nov 2020 19:37

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Dan je wel carrie voor het delen van je artikel.

Wel tegenstrijdig om te lezen maar er zit een punt in. Ik wil mij er wel meer in gaan verdiepen na het lezen van je artikel.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Nov 2020 11:52

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Housebird schreef:Dan je wel carrie voor het delen van je artikel.

Wel tegenstrijdig om te lezen maar er zit een punt in. Ik wil mij er wel meer in gaan verdiepen na het lezen van je artikel.

Het is ook lastig hè? Soms wil je iets goeds doen maar dan is het haast niet te doen ?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 23 Nov 2020 19:14

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Housebird als je meer heb gevonden, wil je het hier dan posten?

Interessante link Carrie, het is echt lastig om te kiezen wat nou de minste impact heeft op het milieu en de beste arbeidsomstandigheden.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Nov 2020 11:48

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Omdat wij hier met allemaal allergieën zitten ben ik ook altijd aan het zoeken naar alternatieven. Maar kan je wel bijv een cake bakken met de free from Palm boter? Dat is nog wel een dingetje waar we tegenaan lopen. Zo ook nu met pepernoten bakken.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Nov 2020 13:09

Re: Palmolie vrije ‘alternatieve’!

Een vriend van ons bakt bv appeltaart altijd met margarine ipv roomboter en dat gaat prima. Zal voor kruidnootjes ook wel werken dan denk ik Silver. Zijn wss alleen wat zachter tijdens het maken denk ik.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers