Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic.

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Nov 2020 11:22

Re: Het grote slaaptopic.

Bedankt voor het meedenken! Ja dat las ik inderdaad, van die slaapregressie. Nou hopelijk gaat het dan vanzelf weer over! Durf er wel een dekentje en lakentje over te doen, al geprobeerd maar helpt niet echt. Hij ligt nog naast ons in de co-sleeper en doen het licht nooit aan, prop er een speen in als hij pruttelt en als dat niet helpt voed ik hem en dan slaapt hij wel weer verder. Maarja ik wil ook niet dat hij daar aan went, alleen in slaap kunnen vallen aan de borst.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2020 11:23

Re: Het grote slaaptopic.

Ohhhh maar dat is ook zo'n fijn ding! Ik moest echt zelf bijna huilen toen ze er niet meer in kon. En ik vind het nog steeds stom dat ze die niet in maatjes groter hebben.
Ik heb hem nu bewaard voor haar poppen later, maar haar vader indoctrineert haar nu al met autos, dus of ze een poppenmeisje wordt?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2020 11:27

Re: Het grote slaaptopic.

Harrison schreef:Bedankt voor het meedenken! Ja dat las ik inderdaad, van die slaapregressie. Nou hopelijk gaat het dan vanzelf weer over! Durf er wel een dekentje en lakentje over te doen, al geprobeerd maar helpt niet echt. Hij ligt nog naast ons in de co-sleeper en doen het licht nooit aan, prop er een speen in als hij pruttelt en als dat niet helpt voed ik hem en dan slaapt hij wel weer verder. Maarja ik wil ook niet dat hij daar aan went, alleen in slaap kunnen vallen aan de borst.


Volgens mij zat ik met hetzelfde te worstelen toen. Je wil niet dat ze weer gaan wennen aan die voeding, maar mijn ervaring is dat ze dus ook weer teruggaan naar wat ze gewend waren. Ik heb dat nu ook weer, ze ging altijd rond 7 uur slapen en sliep de nacht door, nu komt ze soms in de avond en is de klaarwakker. Maar toch geef ik haar dan een beetje voeding, het is maar even zo. Ik moet er vertrouwen in hebben dat ze ook weer teruggaat naar haar eigen ritme.

Dus zolang jij consequent blijft, geloof ik er echt in dat ze ook weer teruggaan naar wat ze gewend waren. Ik denk dus dat het wel meevalt met die gewenning, maar dat baseer ik puur op mijn eigen ervaringen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Nov 2020 11:27

Re: Het grote slaaptopic.

Ja snap ik Harrison! Al vind ik dat 's nachts toch wel anders dan overdag omdat je dan toch ook echt niet het voeden-spelen-slapen-ritme aanhoudt. Althans, ik denk niet dat je met je baby wilt spelen 's nachts en dat wil je zéker niet aanleren 's nachts. ?

Op basis van wat ik lees klinkt hij als een goede slaper dus ik zou denken dat het idd met die regressie te maken heeft. Dus ik zou rust houden in de nacht zoveel mogelijk en hopelijk ben je er gauw doorheen!

Caro, aaah ja herkenbaar hoor. Ik heb nog steeds weemoed naar het eerste Lodger zakje van zoontje, die dochter nooit zal passen omdat het een zomerzakje is en ze zulke omgekeerde seizoenen hebben. Maar die zit in z'n babydoos. Darcy mocht m lenen voor haar zoontje maar ik wilde 'm wel terug ?
En haha nou wie weet wat haar intrinsieke interesse is, poppen of auto's. Leuk dat je dat voor haar hebt bewaard!
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Nov 2020 11:36

Re: Het grote slaaptopic.

Caro schreef:
Harrison schreef:Bedankt voor het meedenken! Ja dat las ik inderdaad, van die slaapregressie. Nou hopelijk gaat het dan vanzelf weer over! Durf er wel een dekentje en lakentje over te doen, al geprobeerd maar helpt niet echt. Hij ligt nog naast ons in de co-sleeper en doen het licht nooit aan, prop er een speen in als hij pruttelt en als dat niet helpt voed ik hem en dan slaapt hij wel weer verder. Maarja ik wil ook niet dat hij daar aan went, alleen in slaap kunnen vallen aan de borst.


Volgens mij zat ik met hetzelfde te worstelen toen. Je wil niet dat ze weer gaan wennen aan die voeding, maar mijn ervaring is dat ze dus ook weer teruggaan naar wat ze gewend waren. Ik heb dat nu ook weer, ze ging altijd rond 7 uur slapen en sliep de nacht door, nu komt ze soms in de avond en is de klaarwakker. Maar toch geef ik haar dan een beetje voeding, het is maar even zo. Ik moet er vertrouwen in hebben dat ze ook weer teruggaat naar haar eigen ritme.

Dus zolang jij consequent blijft, geloof ik er echt in dat ze ook weer teruggaan naar wat ze gewend waren. Ik denk dus dat het wel meevalt met die gewenning, maar dat baseer ik puur op mijn eigen ervaringen.


Ja dat is zo. En alle andere slaapjes valt hij in principe gewoon zelf in slaap, dus dan is het alleen 's nachts even zo en verder geen interactie inderdaad. We kijken het even aan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Nov 2020 12:17

Re: Het grote slaaptopic.

Komt vast goed Harri! Ben je eigenlijk alweer aan het werk?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Nov 2020 13:26

Re: Het grote slaaptopic.

Ja, sinds 12 oktober alweer. Zo snel gegaan!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Nov 2020 15:32

Re: Het grote slaaptopic.

Het duurde een week en toen was alles weer bij het oude, dus top!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Nov 2020 15:35

Re: Het grote slaaptopic.

Nou dat was snel opgelost! Fijn!
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Nov 2020 15:35

Re: Het grote slaaptopic.

Fijn he! De mijne lijkt nu sinds twee dagen ook weer zich normaler te gedragen. En vandaag had ze idd weer een nieuwe move op het KDV dus het zal allemaal wel met een reden zijn :-).
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Nov 2020 16:19

Re: Het grote slaaptopic.

Oh ook fijn! Wat was de nieuwe move?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9472

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 08 Dec 2020 07:14

Re: Het grote slaaptopic.

Help!
De jongste is de laatste week eigenlijk standaard om 5.45u wakker, klaarwakker. En gaat dan ook gewoon niet meer slapen. Ze wrijft wel heel erg in haar oogjes, oogt nog moe. Heeft geen reuzehonger want nu we beneden zitten kan het nog rustig tot 7u duren voordat ze haar fles krijgt. Haar nekje voelt warm aan en ze heeft ook warme voetjes..

Over het algemeen moeten we ook elke nacht er tussen de 1 - 6x keer uit voor een speen en een aai over de bol.

Wie heeft er tips dat ze weer wat langer gaat slapen? 😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem335

Bericht 08 Dec 2020 07:58

Re: Het grote slaaptopic.

Ik zou een extra deken proberen. Dan slaap ik zelf ook altijd iets dieper.
<<

Anoniem308

Bericht 08 Dec 2020 08:12

Re: Het grote slaaptopic.

Hoe slaapt ze overdag? Bij J was dat een teken om naar het 2/3/4 ritme te gaan. Dus 2 slaapjes.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9472

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 09 Dec 2020 14:53

Re: Het grote slaaptopic.

Kexter, ze slaapt niet onder een dekentje, ze draait alle kanten op, vind dat een beetje eng.

AMM, hier wisselt het nog een beetje per dag, 2 of 3 slaapjes, maar qua later wakker worden maakt het weinig uit.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Dec 2020 15:19

Re: Het grote slaaptopic.

Harrison schreef:Oh ook fijn! Wat was de nieuwe move?


Ik zie dit nu pas! Sorry! Maar op een paar weken tijd is ze zelfstandig gaan zitten vanuit de buikpositie, ze is gaan kruipen en ze wil de hele tijd staan. Wat haar dus ook al zelf lukt. Dus ik gok echt dat ze tijdens die sprong/ slaapregressie zoveel bij heeft geleerd in korte tijd dat slapen daardoor ook moeilijker ging.

Twee weken later en ze slaapt nu namelijk uit in de weekenden tot 10 uur en overdag ook nog gerust 4 uur (bij elkaar).
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9472

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Dec 2020 09:47

Re: Het grote slaaptopic.

AMM schreef:Hoe slaapt ze overdag? Bij J was dat een teken om naar het 2/3/4 ritme te gaan. Dus 2 slaapjes.

We houden dit nu aan, het is 2 dagen 6.45u geweest. Maar nu begint ze de laatste nachten tussen 3 en 4 al te spoken.. 🥱😴 En krijgt ze weer nacht voedingen, maar hoop niet dat ze dat weer aan gaat wennen 🤓
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Dec 2020 13:10

Re: Het grote slaaptopic.

Wauw dat is veel nieuws, Caro. Leuk! Goede slaper hebben jullie. Lekker :D.

Tussen 3 en 4 😱. Hopelijk snel weer over Burn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10386

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2021 07:52

Re: Het grote slaaptopic.

P en S slapen zo slecht. En niet altijd, maar wel vaak. En dit is altijd al zo geweest. Eerst was het altijd P, maar het lijkt net of hij S (net als met alles) aan steekt.
Afgelopen nacht ben ik er weer minstens een keer of 8 uit geweest. Om te plassen, de deken ligt niet goed, pop heeft het koud, mijn bed is niet fijn, muziek aanzetten, knuffel kwijt en zo nog redenen meer.
Er zijn nachten bij dat ik ze alleen hoor omdat ze moeten plassen.
Maar het begint me op te breken. Ben kapot.

Het heeft overigens niks met de scheiding of verhuizing ofzo te maken. Dit is al jaaaaaren een bekend probleem. Alleen omdat ik nu alleen ben breekt het me extra op.

Wie heeft er tips?
Ik denk dat ik maar weer aan de stickervellen ga..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Jan 2021 07:58

Re: Het grote slaaptopic.

Dit zijn natuurlijk ook wel echt dingen die ze prima zelf kunnen fixen natuurlijk. Een stickervel vind ik dus wel een idee, en duidelijk zeggen dat ze groot zijn en het zelf kunnen.
30-04-2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Jan 2021 08:22

Re: Het grote slaaptopic.

Stickervellen werkten hier niet, wij zijn voor het negeren gegaan met zijn deur dicht (had nog een luier). Hij hield het overigens meerdere nachten uren achter elkaar vol om te huilen, maar dat werd steeds korter en nacht vier hebben we niks meer gehoord.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jan 2021 08:24

Re: Het grote slaaptopic.

Ik heb gelukkig niet zulke slechte slapers maar wel regelmatig dat een of beide spoken en dat een paar nachten doen. Wat hier helpt is het overdag nog een paar x over hebben, dat papa en mama ook willen slapen, dat ze goed moeten uitrusten, dat uit bed komen voor ‘niks’ niet mag etc. Dan proberen we ook echt af te spreken, met handdruk en alles, dat ze het niet nog eens doen. We moeten wel echt een beetje streng doen dan, anders helpt het niet.

En zazu de pinguïn werkt nog steeds heel goed.

Ze weten wel dat als ze bang zijn, ze altijd mogen komen. Gelukkig misbruiken ze dan niet.

Vermoeiend voor jou zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem332

Bericht 11 Jan 2021 08:26

Re: Het grote slaaptopic.

Ik zou ze duidelijk maken dat je daarvoor niet je bed uit komt. De eerste keer dat een deken niet goed ligt, laat je ze zelf een deken goed leggen. Waarom ben je nodig voor het plassen?
Als het voor hun een gewenning is om jou wakker te maken dan gaan ze nooit een nacht doorslapen.
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 22:23

Bericht 17 Jan 2021 22:58

Re: Het grote slaaptopic.

Zouden jullie met mij mee willen denken?
J is nu 12,5 maand oud maar het slapen in de avond wil niet zo lekker meer.

J z’n eigen plan is:
8:00 wakker, rustig even spelen met knuffel in bed
8:15 opstaan
10:30 -12:15 dutje (slaapt binnen 10 minuten)
16:00- 17:15 dutje (slaapt binnen 30 minuten)
Naar bed om 20:15 maar dan is hij nog minstens een uur door z’n bed aan het woelen. En dus gewoon niet moe genoeg.
Hij huilt niet maa zingt wel veel liedjes en danst door z’n bed, afgewisseld met even zitten of liggen.

Zou hij overdag misschien gewoon te veel slapen?
Hebben jullie ideeën of tips?

( wordt elke nacht sowieso nog wel een keer wakker voor een slokje of klein flesje drinken. Dat begint ie nu soms te vergeten maar is voor z’n gewicht (lang en aan de dunne kant) geen probleem. Ik bouw het langzaam af maar ik denk niet dat dat invloed heeft op het spoken in de avond. )
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Jan 2021 23:29

Re: Het grote slaaptopic.

Ik zou het tweede dutje vervroegen en hem dan max tot 16u laten slapen denk ik.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder