Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


autostoeltje

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2020 20:02

autostoeltje

Ik zie heel veel soorten autostoeltje. Maar welke is nou goed welke juist niet.

Wij willen graag met isofix en liefst ook vervolg stoel die dat heeft of kan dat niet? Ook de vervolg stoel die kan draaien.

Dus welke maxicosi (hoe heten die dingen voor baby's eigenlijk want dat is een merk :confused: ) is goed.

Tips graag. Zo lastig dat je nu niet echt samen naar een babyzaak kan voor informatie
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Nov 2020 20:07

Re: autostoeltje

https://www.bol.com/nl/p/maxi-cosi-axis ... KoQAvD_BwE

Deze hebben wij en die bevalt heel goed. Is van 0 tot 4 en hij draait. Enige eventuele nadeel is dat je deze niet als Maxi-Cosi op de kinderwagen kunt klikken. Wij hebben daarom een geleende Maxi-Cosi erbij die dat wel kon 'onder druk' van alle verhalen dat dat onmisbaar is , maar vervolgens nooit gebruikt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2020 20:11

Re: autostoeltje

gaat daar de baby vanaf begin al in? En klik je die stoel ook in een isofix systeem?
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Nov 2020 20:19

Re: autostoeltje

Wij hadden een losse maxi cosi op een base. Maxi cosi kon daardoor gewoon op de kinderwagen geklikt worden.
Op de base kan ook de vervolgstoel die we hebben, maar deze kun je niet draaien. Volgens mij hebben we de Pebble.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Nov 2020 20:20

Re: autostoeltje

Wij hebben eerste tijd maxi cosi gebruikt en daarna ook de stoel die hierboven staat. Overigens is deze stoel pas geschikt vanaf 4 maanden.

De base waarop de cosi klikt hebben we tweedehands gekocht.
08/2018
05/2021
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Nov 2020 20:23

Re: autostoeltje

Die van de link van Joey kun je zo te zien idd vanaf geboorte al gebruiken. Zit de isofix al bij in dus je kunt m
Zo in je auto bevestigen,

Wij hebben de Maxi Cosi Pebble Pro gehad als eerste, met dan de base die erbij hoort. Inmiddels is zoon daaruit gegroeid en hebben we nu de Pearl Smart, die kon als vervolgstoel op onze base. edit: net als wat Arwyn zegt, een losse MC kun je (al dan niet met een verloopstuk) makkelijk op het onderstel van je kinderwagen klikken, dat is wel heel fijn!

Tegenwoordig heb je de iSize norm, dat adviseert kinderen sowieso tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren. (De langer de beter, die van Joey kan zelfs tot 2 jaar zag ik). Ik zou sowieso kijken naar een systeem die je makkelijk (met isofix) in je auto kunt bevestigen.
Laatst gewijzigd door Tom op 19 Nov 2020 20:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Nov 2020 20:25

Re: autostoeltje

Oh trouwens, misschien een tip: toen wij onze kinderwagen kochten hadden ze korting op zo’n beetje alle merken, behalve Maxi Cosi. Ik heb toen gebeld of ze daar nog iets mee konden doen omdat we een grote bestelling deden en hebben daar toen ook nog korting op gehad.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 19 Nov 2020 20:27

Re: autostoeltje

Wij hebben ook die hierboven. Maar let op, je hebt 2 versies, 1 met babyinzet (weet niet exact hoe dat heet) en 1 zonder. Die laatste hebben wij. Daarvoor hebben wij een gewone maxicosi gebruikt.
Lees je wel goed in welke maxi cosi en welk stoeltje op welk isofix base past. Wij wilden per se deze vervolgstoel maar die bleek niet op onze base te kunnen, dus moesten we een andere erbij kopen. Hier maakt het uiteindelijk niet uit, want we kunnen alles hergebruiken voor baby 2 en dan hebben we sowieso 2 bases nodig. Maar ik vond het desondanks wel irritant.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Nov 2020 20:28

Re: autostoeltje

Wij hebben ook de pebble plus met base en daarna die van Joey maar dan niet de plus. Ik vond het wel heel handig dat je de maxi cosi even op de kinderwagen kon klikken maar dat is heel persoonlijk.

Voordeel is ook dat L. nu gewoon nog in de stoel kan blijven en de baby in de maxi cosi kan. We hoeven geen nieuwe stoel erbij te kopen.
⁠♡♡♡
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 19 Nov 2020 20:31

Re: autostoeltje

Wij hadden de maxi cosi pebble plus op een 2way fix basisplaat. Ik vond het heel handig met hoe snel je de maxi cosi in en uit de auto kon halen en vond het ook fijn dat de maximcosi op de kinderwagen kon. Dat laatste hebben we niet mega vaak gedaan, maar ik vond het wel fijn dat het kon en we een slapende baby niet hoefden over te leggen in de kinderwagen.

Qua vervolgstoeltje hebben we toen gekeken wat op de basisplaat kon. Dat was een maxi cosi pearl. Toen we die in de winkel gingen testen, bleek m’n dochter daar helemaal niet zo netjes in te zitten. Uiteindelijk zijn we toen voor een andere vervolstoel gegaan (van Romer) die niet op de basisplaat kan. De Pearl was in vergelijking uiteindelijk een stuk duurder en in de periode van een paar maanden dat we op zoek waren NOOIT met korting. Waarschijnlijk omdat zoveel mensen hem ‘moeten’ kopen omdat dat een van de weinige stoelen is dit op de basisplaat kan.
03/2019
11/2020
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Nov 2020 20:48

Re: autostoeltje

Wij hebben een MaxiCosi Pebble pro gekocht met een familyfix2 base.
Met adapters past de MaxiCosi op de kinderwagen. En op de base passen ook alle vervolgstoelen van in ieder geval MaxiCosi zelf.

Wij hebben ons laten adviseren in de babywinkel en op basis daarvan keuzes gemaakt. Dus dat is ook meteen mijn tip.

https://www.babypark.nl/maxi-cosi-pebbl ... color=4554

https://www.babypark.nl/maxi-cosi-familyfix2.html
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2020 21:09

Re: autostoeltje

Wij hebben deze van Cybex (althans een ouder model)

https://www.babypark.nl/cybex-cloud-z-i ... color=4814


Het is een hele fijne autostoel, komt veilig en goed uit de test. Is inderdaad met isofix. Wij hebben ook een Cybex kinderwagen (Priam) en daar kan je 'm ook op klikken.

En wat ik heel fijn vind is:

De zonnekap die echt heel ver dicht kan. Een vriendin die eerst een maxicosi had en nu deze beaamt dit, echt fijner.

En je kunt het stoeltje plat uitklappen in een soort ligstand. Uiteraard niet tijdens het rijden maar wel bijv als je thuis komt en je kindje ligt lekker te slapen. Dan ligt het niet uren in een opgepropte houding.

Afbeelding

Oh ja en een nadeel van deze autostoel is dat hij wel bovengemiddeld zwaar is.
Laatst gewijzigd door Marin op 19 Nov 2020 21:47, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 19 Nov 2020 21:18

Re: autostoeltje

Wij hebben dan geen isofix in de auto maar hadden inderdaad ook een maxi cosi op een easybase. Zodat we hem gewoon in de auto konden klikken(ik bracht en breng zoon om half 7 in de ochtend al weg. Ik wil dan wel gemak hebben haha) en deze ook op de kinderwagen kon. En nu hebben we een axxis. Die is draaibaar maar dus zonder isofix.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Nov 2020 21:26

Re: autostoeltje

Maxi cosi vond ik echt wel fijn. A is nu bijna 15 maanden en zit er nog steeds in. Het is zo handig dat je hem uit de auto kunt halen als ze slapen. Dan zet ik de maxi cosi met kind in de gang tot ze wakker wordt.
Toen ze kleiner was zette ik hem vaak op het onderstel. Als je bijvoorbeeld boodschappen doet zijn het best veel prikkels voor zo'n hummeltje, steeds overgeladen worden.

We denken wel dat we haar binnenkort doorschuiven naar de axxisfix. J gaat nu zelf zitten, dus heeft doe draai niet meer nodig. Bij A begint die nu wel handig te worden, nu ze wat zwaarder wordt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Nov 2020 22:02

Re: autostoeltje

De maxicosi axissfixx (schrijf ik het zo goed?) hebben wij ook, bevalt goed. Je auto moet alleen wel ook een "top tether" hebben. Met alleen isofix ben je er nog niet ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Nov 2020 22:40

Re: autostoeltje

Wij hebben een Nuna Pipa autostoel met Isofix en base. Een stevige en degelijke en daardoor ook wel zwaardere stoel.

We hebben trouwens ook de Nuna ivvi kinderwagen en Nuna Pepp buggy.

Als vervolgstoel hebben we de Cybex Pallas ook met Isofix en base. Deze is om te bouwen / af te bouwen tot uiteindelijk een zitverhoger.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Nov 2020 01:41

Re: autostoeltje

Als ik er nu 1 zou kopen zou het zeker deze zijn:
https://www.ikwordmama.nl/product/maxi- ... AcQAvD_BwE

Dat gezeul altijd met dat stoeltje, je eigen werktas en de luiertas. Vreselijk. Dit lijkt me ideaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem309

Bericht 20 Nov 2020 11:49

Re: autostoeltje

Oh, ik vind dit ook zo lastig. Ben afgelopen week ook online flink aan het rondkijken geweest. Omdat wij geen isofix hebben moet het dus wel stevig en veilig zijn met de gordel. We hebben voor de eerste periode nu de Maxi Cosi Cabriofix besteld (groep 0). Die ziet er kwa bevestigen ook echt heel makkelijk uit en kwam ook goed uit de test. Alleen ben ik ook al aan het kijken wat dan een goede vervolgstoel zou zijn, maar daar kom ik tot nu toe nog niet zo goed uit.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 20 Nov 2020 13:18

Re: autostoeltje

Wij hadden voor isofix de maxi cosi rock en nu als vervolg stoel de draaiende gewone Axissfix. Prima dingen.

De Axissfix plus kan vanaf de geboorte al, die heeft een speciale baby inzet.
Smile, it's free!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2020 13:20

Re: autostoeltje

Wat een verschillende verhalen allemaal. Mij lijkt die Axissfix plus  wel ideaal, maar man vind het geloof ik niks

Gaan ook zeker eens in de winkel vragen. Maar is nu zo lastig omdat ze liefst hebben dat je alleen komt
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Nov 2020 13:30

Re: autostoeltje

Wij hebben het trouwens ook even geprobeerd in de winkel.
Wilden wel een waarvan de vervolgstoel ook achterstevoren kan, maar dat pastte bij ons gewoon niet, haha. 2 lange mensen, dan kan de stoel dus niet ver genoeg naar voren voor zo'n autostoel ?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem308

Bericht 20 Nov 2020 13:43

Re: autostoeltje

Autostoeltjes vind ik altijd zo'n gedoe. Je wilt dat het veilig is, en makkelijk en bij voorkeur ook niet de hoofdprijs kost. Maar dat lukt per definitie niet.
Voor baby hebben wij de maxicosi pebble plus op een 2way fix basis. Dochter zit in mijn auto in de maxicosi tobi met isofix en in man's auto in de 2way pearl op een 2way fix basis.
Zoon groeit nu rap uit de maxicosi pebble dus die moet over 2 maanden gok ik wel in de stoelen waar dochter nu in zit. Alleen dochter is nog geen meter lang en bij lange na geen 15 kilo. Dus nog te klein om in een stoel te gaan van groep 2/3. En laten de combinatie 1/2/3 stoelen nou eens allemaal dubbel zo duur zijn. Dus hopelijk krijgt zij een groeispurt of kan zoon nog net wat langer in de pebble...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Nov 2020 13:57

Re: autostoeltje

De maxi cosi werd rond een jaar toch echt wel krap. Oftewel we moesten wel over naar een andere, maar ze moest nog achterstevoren zitten. Omdat we een 5-deurs-auto hebben, destijds gekozen voor de Axissfix zitten. Zeker als ze zo klein zijn, nog niet kunnen lopen of klimmen is dat ideaal om ze er makkelijk in te zetten. Zolang het moest heeft ze achterstevoren gezeten, maar dat werd wel met de benen in de nek met de tijd.

Wij hebben nu in mijn auto een doorgroeistoel gekocht een 1/2/3, waarbij elke keer een stukje hoger/eraf kan zodat ze daar komende jaren in kan zitten. Zodra ze uit de Axissfix is gegroeid gaat deze naar de andere auto en komt er in mijn auto mogelijk gewoon een simpele stoelverhoger oid. We gaan meestal toch met de andere auto voor lange afstanden.

Nr 2 kan weer mooi starten in de maxi cosi en daarna doorgroeien naar de andere stoel. Tegen die tijd is onze dochter daar zeker uitgegroeid!
08/2018
05/2021
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 20 Nov 2020 14:54

Re: autostoeltje

Laat je in zo’n winkel ook niet gek maken hoor Sarah. Die krengen zijn allemaal echt super veilig en voldoen aan de standaarden.

Ik vind het super fijn dat die Assisfix kan draaien, zet je je kind er lekker makkelijk in. Maar die heeft wel het nadeel dat de bijrijderstoel vrij ver naar voren moet. Als je wat langer bent is dat wat onprettig lijkt me.
Sowieso is dat met veel van die bases een nadeel. Goed om rekening mee te houden.
Smile, it's free!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Nov 2020 15:03

Re: autostoeltje

Onze zoon zit nu nog in de maxi-cosi pebble. Zonder isofix want ik snap de toegevoegde waarde niet zo, die riem zit er zo omheen. Ik denk dat we hierna voor de assisfix gaan. Het handige aan de maxi-cosi vind ik inderdaad dat je die op het onderstel van de wagen kan klikken.

Lavendel wat hebben jullie voor auto? Want we zijn allebei lang dus het zou arelax zijn als we de bijrijdersstoel teveel naar voren moeten zetten. Ik moet volgende maand een nieuwe leaseauto bestellen dus dan kan ik daar meteen rekening mee houden.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan