Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hello Fresh vraagjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2020 09:06

Hello Fresh vraagjes

Ik heb even wat vraagjes over Hello Fresh.

Hoe is de algemene portie grootte van de HF boxen? Is het ruim of krap?

Is de Familie Box ook echt gericht op kinderen, dwz kleinere porties?

Oftewel:

Zou je voor een kind dat maar weinig eet dan wel een hele portie erbij moeten bestellen of kan je voor 2 personen bestellen en beetje op zijn bordje schuiven?

En heeft de Familie Box verder nog meerwaarde tov de Klassieke Box?

En als iemand een kortingcode heeft houd ik me aanbevolen!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Nov 2020 09:27

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin schreef:Ik heb even wat vraagjes over Hello Fresh.

Hoe is de algemene portie grootte van de HF boxen? Is het ruim of krap?
Porties zijn goed.

Is de Familie Box ook echt gericht op kinderen, dwz kleinere porties?
Nee,geen kleinere porties.
Wij bestellen altijd voor 2p en E eet ook mee. Soms betekent dat dat we net wat weinig hebben (maar echt wel te overleven) en soms is het gewoon prima. We hebben vooral net wat weinig als E het heel lekker vind, als ik dat al verwacht dan snij ik er extra paprika oid bij of doe een extra handje pasta/rijst/whatever uit de voorraadkast erbij
.
Oftewel:

Zou je voor een kind dat maar weinig eet dan wel een hele portie erbij moeten bestellen of kan je voor 2 personen bestellen en beetje op zijn bordje schuiven?
Het laatste doe wij dus en vlgs mij eet E beter dan O.

En heeft de Familie Box verder nog meerwaarde tov de Klassieke Box?
Geen idee welke box wij hebben eigenlijk. We kiezen iedere week gerechten van verschillende categorieën.

En als iemand een kortingcode heeft houd ik me aanbevolen!
Heb ik voor je, ik stuur je een appje!
30-04-2017
<<

Kira

Bericht 19 Nov 2020 10:01

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin schreef:Ik heb even wat vraagjes over Hello Fresh.

Hoe is de algemene portie grootte van de HF boxen? Is het ruim of krap?
Ik heb de familie box voor 2 personen en voor mij en mijn zoon is het net genoeg. Als we nog zouden moeten delen met een peuter zou het voor ons te weinig zijn.

Is de Familie Box ook echt gericht op kinderen, dwz kleinere porties?

Volgens mij niet. Maar ik bestel dus voor 2 volwassenen.

Oftewel:

Zou je voor een kind dat maar weinig eet dan wel een hele portie erbij moeten bestellen of kan je voor 2 personen bestellen en beetje op zijn bordje schuiven?

Wij niet, dan zouden we echt te weinig hebben.

En heeft de Familie Box verder nog meerwaarde tov de Klassieke Box?

Dat durf ik niet te zeggen. Ik vond de gerechten wat diverser geloof ik hij de Familie Box.

En als iemand een kortingcode heeft houd ik me aanbevolen!

Die heb ik wel voor je! Moet ik wel even nakijken voor de zekerheid maar als je wil stuur ik het het je dan via PM
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2020 10:03

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik heb de code al via Kees! Neem aan dat je er maar eentje mag gebruiken?

Bedankt voor de antwoorden!
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Nov 2020 10:07

Re: Hello Fresh vraagjes

Wij hadden laatst een keer Hello Fresh, geen Family Box geloof ik. Die porties waren best ruim, zoon kon er opzich van mee eten maar hij eet altijd goed dus ik maakte er dan wel bijvoorbeeld een extra salade erbij zodat we allemaal genoeg hadden.
10.04.17
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 19 Nov 2020 10:11

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik heb (logischerwijs) nog nooit een family box besteld. Ik heb altijd voor 2 personen en ik kan daar zelf dan 2.5-3x van eten. Ik vind de porties best groot, maar vaak wel qua verhouding veel koolhydraten.

Overigens heb ik voor mensen die nog nooit eerder besteld hebben ook nog wel kortingscodes en misschien nog wel 1 of 2 gratis boxen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Nov 2020 10:15

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik vind de porties goed. Je laat niks liggen maar hebt ook geen honger meer. Als ik hoor hoe O meestal eet zou ik daar niet extra voor bestellen. Family box zijn ook meer ‘kidsproof’ gerechten.
<<

Kira

Bericht 19 Nov 2020 10:16

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin schreef:Ik heb de code al via Kees! Neem aan dat je er maar eentje mag gebruiken?

Bedankt voor de antwoorden!


Ah daar heb ik overheen gelezen.
Ik heb ook nog codes voor gratis boxen voor als iemand wil.

Fijne is dat je het allemaal op pauze kunt zetten dus ik doe het meestal eens in de 6 weken, als ik zin heb in nieuwe gerechten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2020 10:20

Re: Hello Fresh vraagjes

Klinkt alsof 2 porties dan echt prima gaan zijn inderdaad.
Nu we weer wat meer koolhydraten eten bij het avondeten lijkt dit me inderdaad wel fijn voor de afwisseling.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Nov 2020 10:39

Re: Hello Fresh vraagjes

Family box gaat niet over de hoeveelheden, maar over de gerechten, die zijn wat kindvriendelijke.
Maar je kan ongeacht welke box je hebt uit een stuk of 12 gerechten kiezen welke je wilt. Het maakt dus niet uit welke box je in je abonnement neemt.
Wij hebben de original, daarbij kun je ook kiezen voor standaard 4 of 5 gerechten per week, dat kan geloof ik bij de andere boxen niet.
Al ga ik er vanuit dat jij juist graag wél wat vaker zelf bedenkt wat je wilt koken dus aan 3 keer genoeg zult hebben.
Wij zijn met zijn vieren en hebben tot nog toe een 2 persoonsbox omdat de kinderen slechte groente eters zijn en ik zelf geen vlees eet. Dat begint nu te krap te worden, dus ik twijfel tussen stoppen of 3 personen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Nov 2020 12:37

Re: Hello Fresh vraagjes

Wat ik trouwens doe:
Wij laten E van het plaatje kiezen wat we eten die dag.
Zit er iets bij of doorheen waarvan ik weet dat ze het niet lust dan maak ik het voor haar apart in een pan en dan dus zonder dat ingrediënt. Of als alles door elkaar moet dan doe ik eerst alles apart op haar bord en dan pas alles door elkaar voor ons.

Vooral het kiezen van een plaatje vind E erg leuk!
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Nov 2020 12:55

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin, ik bestel om de week 3 HF maaltijden. Ik ben van 4 personen terug gegaan naar 3 personen. Daar eten we dus met zijn vijven van. Ik vind de porties erg ruim. Ik krijg bijvoorbeeld bij een gerecht waar een ui in moet, 1 ui per persoon. Sla ook, 1 romaine sla per persoon. Dat komt gewoon niet op en dat vond ik zo zonde. Had ik stress van de voedselverspilling. Nu met drie voor vijf personen gaat dit veel beter.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Bericht 19 Nov 2020 12:57

Re: Hello Fresh vraagjes

Lady, welke box heb jij dan?
Ik heb het idee dat ik niet extreem veel eet, zoon is een puber dus die eet wel goed maar voor ons zijn de maaltijden echt vaak net genoeg.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Nov 2020 13:01

Re: Hello Fresh vraagjes

Kira schreef:Lady, welke box heb jij dan?
Ik heb het idee dat ik niet extreem veel eet, zoon is een puber dus die eet wel goed maar voor ons zijn de maaltijden echt vaak net genoeg.

Ik heb de family box geloof ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2020 13:09

Re: Hello Fresh vraagjes

Wat een goed en leuk idee van die plaatjes Kees. Denk niet dat het helpt bij O maar leuk is het wel.

En goed om te weten Lady. Dan ga ik zeker geen 3 porties nemen. Dit is precies wat ik wilde weten dus fijn.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Nov 2020 13:17

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik denk dat ik toch eens hello fresh wil gaan proberen. Ik vind boodschappen doen en koken super leuk maar met een baby erbij is het soms toch wel haasten met ophalen kdv/terugrijden van opa&oma en dan nog koken en eten. Heeft iemand een code voor mij? :D
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Nov 2020 13:19

Re: Hello Fresh vraagjes

Nee zeker geen 3p nemen hoor!

Ik stuur je een pm Harri.
30-04-2017
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 19 Nov 2020 13:25

Re: Hello Fresh vraagjes

Of je het grote of kleine porties vindt hangt ook wel af van hoe grote eter je bent denk ik? Want lady vindt het dus teveel, maar ik vind de hoeveelheden gewoon genoeg. Denk wel dat wij er ook nog wel 1 kind van kunnen laten mee eten!

Mijn ervaring is dat als je 'balans' gerechten kiest, dit altijd wel net wat te weinig is voor mij. De normale gerechten is prima qua hoeveelheid (maar is ook logisch want die bevatten ook minder kcal)

En of je een family box neemt of een andere maakt niet uit, je kunt nog steeds uit dezelfde gerechten kiezen. Alleen de voorselectie zie zij maken is anders. Ze selecteren altijd alvast 3 gerechten voor je namelijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Nov 2020 13:34

Re: Hello Fresh vraagjes

Wij zijn allebei wel grote eters, O een zeer kleine eter.

AH duidelijke uitleg, Henque.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Bericht 19 Nov 2020 13:57

Re: Hello Fresh vraagjes

Hmm ik ben benieuwd of je echt genoeg hebt als je jezelf als grote eter ziet Marin.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 19 Nov 2020 14:10

Re: Hello Fresh vraagjes

Marin schreef:Wij zijn allebei wel grote eters, O een zeer kleine eter.

AH duidelijke uitleg, Henque.


Ik vind mezelf ook wel een grote eter, dus zou het gewoon eens een weekje proberen dan!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 19 Nov 2020 17:50

Re: Hello Fresh vraagjes

Ik zou wel een code van iemand willen als dat mag, heb nog nooit besteld maar het lijkt me wel ideaal en keer wat anders! Kan iemand er eentje pmen?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Nov 2020 22:35

Re: Hello Fresh vraagjes

Pure* schreef:Ik zou wel een code van iemand willen als dat mag, heb nog nooit besteld maar het lijkt me wel ideaal en keer wat anders! Kan iemand er eentje pmen?


Ik heb een pm gestuurd.

Wij eten met z'n 3en en hebben meestal genoeg, maar soms vinden we het net wat te weinig. Maar F en man zijn ook goede eters. F vindt het meestal erg lekker wat we eten van HelloFresh.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Nov 2020 10:47

Re: Hello Fresh vraagjes

Weet iemand waarom ik niet op maandag kan klikken voor het bezorgen? Is dat dan eenmalig of omdat ze dan bijv niet hier in de regio rijden ofzo? Als het niet op maandag kan, haak ik af.

Heb dit gevonden.

https://www.maaltijdbox.net/hellofresh/ ... 3A30%20uur.

Ik kan nu überhaupt geen maandag selecteren. Probeer 't later nog wel een keer en anders jammer dan. Wil persé maandag vóór het eten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Nov 2020 12:16

Re: Hello Fresh vraagjes

Misschien moet ik dit ook maar eens proberen! Heb altijd gedacht dat het niets voor mij was omdat ik hou van koken en bedenken. Maar inmiddels met twee kinderen en werken en veel sporten heb ik er vaak geen zin meer in.
Als iemand nog een code heeft, graag!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers