Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe kun je hier het beste op reageren

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Nov 2020 00:27

Hoe kun je hier het beste op reageren

Ik moet dit even kwijt want het doet pijn.

Wij wonen in een straat waar een aantal zijstraten aan zitten. Deze zijstraten staan haaks op onze straat. Wij kijken vanuit ons huis recht een zijstraat. Gevoelsmatig zou je dat er dus bij kunnen trekken. In die zijstraat wonen 6 gezinnen met kinderen die allemaal kinderen hebben die net iets ouder of net iets jonger zijn dan J. En ze zitten ook allemaal bij elkaar op school. Onze buren links en rechts hebben ook kinderen maar die zitten qua leeftijd net iets hoger en op andere scholen.

Vandaag waren wij een rondje aan het lopen en toen we terug kwamen stond die hele groep kinderen ter hoogte van onze oprit. Dus J gelijk enthousiast mag ik meespelen en vrij snel kwam daar een nee jij mag niet meedoen op. Nu waren ze op dat moment ook 3 kinderen kwijt dus ik verwachtte dat ze vlak daarna ook naar binnen geroepen werden. Maar het gemak en de snelheid waarop hij buiten gesloten werd greep me echt aan. En ook het verdriet van hem. Hij was echt even van slag. Ik heb hem maar mee naar binnen genomen en gezegd dat wij dan wel wat leuks zouden doen.

Op school heb ik dit ook al besproken en volgens de juffen valt het wel mee en gaat het daar wel goed, maar mijn gevoel zegt dat dit nog wel eens een groter ding kan worden.

J is super lief maar heeft wel een sterke wil. Denkt anders dan de meeste kinderen en ik vind dat zo lastig. Kinderen zijn onderling zo hard en dan maakt de situatie zoals wij wonen het er niet beter op. De straat haaks op ons spreekt veel dingen samen af. Afgelopen woensdag met Sint Maarten overviel me dat weer. Er was gecommuniceerd dat Sint Maarten niet doorging. En omdat ik zelf vroeger ook nooit Sint Maarten gelopen heb heb ik daar verder ook niet over nagedacht. Ik had voor de zekerheid wel wat in huis gehaald. En er stonden dus wel een paar klasgenootjes aan de deur die dus onderling Sint Maarten geregeld hadden.

Tot nu toe kan ik het elke keer nog richting J goed praten maar uiteindelijk gaat hem dit ook opvallen. J is zo lief als kinderen huilen of pijn hebben is hij de eerste die ze zal helpen. Ook al doen ze 100x stom tegen hem hij helpt ze.

Ik weet ook niet zo goed wat ik hier mee wil vooral van me afschrijven denk ik.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2020 00:53

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Ik denk niet dat het een bewuste poging is om jullie als gezin buiten te sluiten, maar dat ze er gewoon niet zo bij stilstaan dat jullie niet in die straat wonen en dus net erbuiten vallen. Ik woon ook in een straat waar veel georganiseerd wordt en die bijvoorbeeld ook een eigen Facebookpagina heeft. Stel dat iemand om de hoek woont die in zijn eigen straat geen kinderen kent die van dezelfde leeftijd zijn en in onze straat wel dan zou diegene echt niet doelbewust worden buitengesloten.

Dus ik zou gewoon eens die ouders benaderen en vragen of het mogelijk of de kinderen een keer samespelen.
Bij de kleuters is het niet abnormaal dat ouders nog de speelafspraakjes regelen toch?

Dat zonder pardon roepen 'jij mag niet meedoen' hoort volgens mij wel een beetje bij die leeftijd, dat heeft mijn dochter ook wel eens meegemaakt. Daar zou ik me niet door laten afschrikken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Nov 2020 01:15

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Het buitenspelen gaat hier eigenlijk nog op de ouderwetse manier. Dus niet echt afspraken maar alle kinderen komen elkaar buiten tegen.

Tijdens de eerste lock down ging dat echt super. Al die kinderen de hele dag naar buiten en spelen. De laatste tijd merk ik dat het steeds slechter gaat. Niemand wil met J spelen of na een half uur is het klaar en sturen ze hem weer weg. Wat echt super sneu is want hij is dan echt enthousiast dat hij kan spelen met andere kinderen en na een half uurtje komt hij dan zwaar teleurgesteld thuis.

Het voelt gewoon echt heel naar. Je ziet kinderen hele dagen met elkaar spelen maar hij wordt continu buiten gesloten. Ook als wij bijvoorbeeld een rondje gaan lopen zie ik dat gebeuren. Dan ziet hij andere kinderen en is gelijk enthousiast en die duiken dan de hut in en zeggen niets terug of je hoort opmerkingen als niets zeggen dan fietst hij wel door.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Nov 2020 01:34

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Moeilijk. Op mijn werk zou ik er gelijk iets van zeggen maar privé is dat anders natuurlijk. Hoe oud zijn ze? Want als ze 4/5/6 zijn kan er denk ik best nog besproken worden dat samen spelen veel gezelliger is, buiten sluiten niet leuk etc. Anderzijds mogen kinderen ook zo hun voorkeuren hebben vind ik. Heb jij weleens gezien hoe het samenspel gaat en dat jouw zoon dan bijvoorbeeld zijn sterke wil laat zien? En hoe de kinderen daar op reageren. Misschien is hij daar ook nog ergens in te coachen wat het samen spelen vergemakkelijkt. Ik snap trouwens goed dat je dit raakt. Net als Susan denk ik dat die activiteiten niet bewust niet voor jullie worden georganiseerd. Hier in de straat is ook een actieve moeder en daar liften wij dan ook toevallig op mee.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2020 02:24

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

O, dat is wel heel vervelend.
Ik vind het eerlijk gezegd wel tegen pestgedrag aanzitten, dus misschien dat ik er toch wel een keer over zou gaan praten, al is het wel lastig omdat, al zijn die ouders misschien van goede wil, zij samen spelen uiteindelijk ook niet kunnen afdwingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Nov 2020 10:33

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

@lot hij is idd wel heel erg van zijn manier wat het ook lastiger maakt. Dus dat maakt het ook zo lastig.

En inderdaad dat die straat van alles organiseert kun je niet zo veel mee. Snap ook wel dat ze een grens moeten trekken, maar bv Sint Maarten had ik bv echt niet aan zien komen.

Op school zijn ze ook al een heel traject gestart omdat hij in de klas ook met 100.000 dingen bezig is. Denkstappen overslaat en niet op een standaard manier leert en denkt. En hierom vind ik dit ook zo lastig in te schatten en zo zielig. Je gunt hem ook gewoon vriendjes, maar gevoelsmatig loopt dat nog niet echt lekker. Tot nu toe heeft hij 6x met iemand een speelafspraak gehad. Ik geef dat bij hem echt aan dat als hij een keer met iemand wil spelen dat we dat regelen maar dan moet ik wel weten met wie.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Nov 2020 10:50

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Ik zou eens een speeldate met 1 van die kindjes fixen als ik jou was. En dan later weer met een ander.
Beetje forceren dat ze elkaar leren kennen. Komt vast goed dan.
#teammaple🍁
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 15 Nov 2020 19:44

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Ik heb geen tips, maar vind het het heel rot voor je. Denk dat dit een beetje de angst van elke ouder is en het lijkt me zo moeilijk als je het ziet gebeuren. Hopelijk vindt je zoon zijn weg erin en komt het gewoon goed!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2827

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 16 Nov 2020 08:46

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

Lijkt mij ook echt naar om je kind dan zo verdrietig te zien.
Ik zou, als de gelegenheid zich voordoet, die andere kinderen er ook op aanspreken. Heb ik hier in de buurt ook al een paar keer gedaan. Mijn dochter speelt eigenlijk met alle buurt kinderen wel, tenzij groot leeftijdsverschil. Maar het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze met meisje A speelt en vervolgens meisje B/C niet mee mocht doen. Daar zeg ik dan wat van, dat buitensluiten niet leuk is en dat als er 1 kindje overblijft die ook mee mag doen. De laatste keer was meisje A onverbiddelijk, toen heb ik mijn dochter meegenomen zodat zij alleen met meisje C kon spelen.

Nou is jouw situatie wel iets anders, maar als die andere kinderen 4-6 zijn zou ik ze dus wel gewoon uitleggen dat buitensluiten niet leuk is. En ondertussen ook met eigen kind proberen hem minder ‘bazig’ te laten spelen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Nov 2020 10:52

Re: Hoe kun je hier het beste op reageren

@louisa daar zijn wij ook heel scherp op.
En dan wil dat ook prima.

Gister kwam hij gelukkig wel helemaal blij uit school en had daar lekker kunnen spelen. Valt wel op dat hij daar vooral met de meisjes speelt. Die mogen dan de prinses zijn en hij de stoere ridder en dat vinden ze natuurlijk fantastisch.

Maar het blijft wel super lastig. En de grote mond van die kinderen overviel mij ook echt. En zeker degene met de grootste mond die heeft J al eens naar de keel gegrepen toen J net 2 weken op school zat.
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers