Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sint Maarten, doen jullie mee?

Sint Maarten, doen jullie mee?

Ja, wij gaan zelf lopen en gaan snoep geven aan de deur
14
29%
Ja, wij geven snoep aan de deur maar gaan niet zelf lopen
6
12%
Ja, wij gaan zelf lopen maar gaan geen snoep geven aan de deur
1
2%
Ja, maar wij vieren het dit jaar op een andere manier.
5
10%
Nee, wij gaan er niks aan doen
23
47%
 
Aantal stemmen : 49
<<

Anoniem321

Bericht 10 Nov 2020 11:35

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

We hebben we snoep in huis gehaald en zoon heeft een lampion. (jampion, zegt hij zelf) Ik denk dat we even wat huizen af gaan in de straat. Er is in het dorp afgesproken dat je een lichtje bij de deur zet als kinderen welkom zijn. Dus even kijken waar we terecht kunnen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2020 11:36

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Ik wilde het slippen maar besloten dat de jongste twee toch even een straat mogen lopen. En hier aan de deur zijn ze dus ook gewoon welkom.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Nov 2020 12:48

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Olifant schreef:(jampion, zegt hij zelf)

:love: Mijn jongste noemde het tot vorig jaar een kappion :)
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Nov 2020 13:08

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Tot welke leeftijd vinden jullie trouwens dat kinderen Sint Maarten mogen lopen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 10 Nov 2020 13:33

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Ik heb gekozen voor optie 1 Ja, wij gaan zelf lopen en gaan snoep geven aan de deur. Alleen ómdat we zelf lopen geven we het snoep niet aan de deur maar zet ik iets klaar bij de deur met leuke lampjes enz erbij waar dan zelf iets van gepakt mag worden. We gaan overigens niet bij onbekenden aanbellen maar even naar mijn ouders(in de middag al), naar mijn schoonouders en daar woont 2 huizen vandaag nog familie en naar de buren. Dan vind ik het wel weer goed geweest.


Ik vind Sint Maarten lopen iets voor tot en met de basisschoolleeftijd. Zelf liep ik vroeger ook tot en met groep 8. Tot en met groep 8 worden er hier ook lampions gemaakt en veel aandacht aan besteed op school.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Nov 2020 17:21

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Het was hier net zo druk als anders, heel gezellig! En ik vond de duidelijkheid ook wel fijn, overal waar een lichtje brandde mochten ze heen en anders liepen we door. Dat mag van mij elk jaar wel zo.

Ik liep vroeger ook tot en met groep 8, zo lang maak je hier op school ook een lampion. Maar we kwamen gisteren ook twee meiden van een jaar of 12 tegen, eentje met een kapotgescheurde gekochte lampion en die riepen even gauw twee regeltjes: prut prut prut, gooi maar in mijn put! Die zou ik dus gewoon nog een echt liedje laten zingen, vond dit wel wat asociaal. Mijn kinderen hoorden het en waren ook verbaasd, maar snapten ook wel dat je zo snel veel snoep kunt krijgen. Heb ze maar even uitgelegd dat ik dat niet wil hebben ? gelukkig zongen ze bij de volgende deur weer hun nieuwe liedje met meerdere coupletten ❤️
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Nov 2020 17:38

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Nou, ik zou niet tieners nog een extra liedje laten zingen, dat zou ik alleen maar superongemakkelijk vinden. Ik zou er het mijne van denken, snoep geven en verder niks.

Hier werd uiteindelijk wel gelopen, maar ik was op dat moment boven bezig en had ook geen snoep in huis, aangezien ik geen idee had of het door zou gaan en er vanuit was gegaan dat dat niet zo zou zijn, Ik had ook geen lichtje bij het raam, dus er werd niet gebeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2020 18:00

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Oh wat een stom liedje ook Suus!
Gisteren liepen hier ook twee oudere kinderen gewoon met zo'n plastic pompoen zonder lichtje. Dat vind ik dan wel echt extra jammer. Prima om nog mee te willen doen (tot ong je 12e vind ik oké) maar doe dan wel je best.

Wij hebben uiteindelijk toch nog een klein rondje door de straat gelopen. Vond 't toch wel erg leuk om met zoontje te doen. Dochter in de draagdoek en draagjas (wat veel bekijks had) en zo toch nog even paar huizen gedaan. Vond zoontje toch wel erg leuk.

Veel huizen hadden briefjes hangen dat de kinderen snoep mochten pakken zonder te zingen. Dat vond ik wel minder leuk (maar begrijpelijk hoor). Wij hadden 't zelf ook beter aan moeten pakken want we hadden 't snoep binnen gezet toen wij liepen en uiteraard kwam toen iedereen langs dus ze hadden niks bij ons. Dus vanochtend is m'n man maar met de restjes naar z'n werk gegaan.
Let's discover the world together.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 12 Nov 2020 18:22

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Hier was het heel geslaagd! De meeste hadden netjes de kleurplaat opgehangen. Sommige mensen hadden die niet gehad dus die stonden voor het raam te wuiven dat de kinderen aan mochten bellen.

In de bouw was het vrij druk geweest op sommige punten. Bij ons zijn er maar 8 geweest, vertelde mijn man. Denk omdat hier de huizen verder uit elkaar staan en ze meer moeten lopen om bij het volgende huis te komen ?.
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 12 Nov 2020 20:33

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

wij hebben samen met het buurjongetje gelopen.
wij hadden een week eerder op ons pleintje en rijtje huizen een briefje in de bus gedaan met als ze mee wouden doen dat ze dan een lintje aan de deur wouden hangen zodat de kinderen wisten dat ze daar aanmochten bellen.
bijna iedereen deed mee! heel leuk.
volgend jaar maar weer een grote ronde en zullen de oudste 2 waarschijnlijk alleen op pad gaan door de buurt
zussieskleding
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 12 Nov 2020 21:57

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Onze oudste heeft gisteren in het ziekenhuis ook Sint Maarten gevierd ♡

https://www.instagram.com/p/CHdO7nEJpUa/?igshid=14vgk7pipfbre

Met dochter heb ik alleen aangebeld bij mijn ouders waar we gingen eten. We waren dus niet thuis, maar er kwamen vorig jaar ook bijna geen kinderen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 12 Nov 2020 22:21

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Ik zag toen ik naar mn ouders reed de kleurplaten veel hangen Weilandjes, slim en lekker duidelijk was dat.
Hier werd gevraagd om een lampje aan te doen bij wel mee doen of een briefje als je niet mee wilde doen. Zorgde her en der nog wel voor wat twijfel. Want ja staat die lamp bij de deur niet gewoon altijd aan.. ?
Maar goed uiteindelijk deed iedereen in onze straat gewoon mee(hofje van 10 huizen). Toen we die gehad hadden zijn we nog even naar schoonouders gefietst. Jongens hebben alsnog snoep voor een jaar geloof ik, ze kregen bijna overal zakken vol met cadeautjes enz erbij.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Sublimo