Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote slaaptopic voor volwassenen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Okt 2020 20:32

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

De therapie was ook gericht op het vele piekeren/nadenken en dat is ook de oorzaak van mijn inslaapprobleem, vandaar dat ik het noemde.

Wat de chronische vermoeidheid betreft: dat speelt al twintig jaar en ik heb daar veel aan gedaan. Jarenlang heb ik toch elk jaar weer bloed laten prikken etc. om te zien of daar iets uit kwam, maar nee. Het kostte me veel energie om steeds te zoeken naar mogelijke oorzaken, nog meer dan de vermoeidheid zelf. Dus die heb ik nu redelijk geaccepteerd en als ik werk, kom ik de dag wel goed door. Het thuiswerken vond ik wel lastiger, maar zo lang ik genoeg afleiding en bezigheden heb, gaat het op zich wel oké. Daarom zag ik dus van tevoren al op tegen de werkloosheid, want ik weet inmiddels hoe ik daarop reageer. Dus ik zoek nu steeds naar een goede balans tussen dingen ondernemen, klusjes in huis doen en toch ook wel m'n rust pakken. Maar dat laatste hoeft misschien niet altijd een middagdutje te betekenen.
❤ 7 juni 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Okt 2020 07:33

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Maar heb je wel eens een slaaponderzoek gedaan? Want kan je vermoeidheid niet komen doordat je niet effectief slaapt?
Toevallig ging het vorige week bij Jinek hierover. Weet even niet welke dag, maar was met Eus (weet even zijn achternaam niet).
(Google Jinek eus slaap en je vind het)

Ik had tot een aantal maanden geleden ook (tijdelijke) inslaapproblemen. En dat was vooral stress en pieker gerelateerd, maar ik denk ook voeding. Ik gebruikte regelmatig melatonine (kleine tabletjes van 0,3 gram, waar ik dan meerdere van nam) en dat hielp wel iets.
Maar merk pas echt dat het beter gaat sinds ik suikvrij eet en intermittend fasting doe. Maar of het komt door minder suiker, niet eten vlak voor slapen of afvallen durf ik niet te zeggen, wellicht juist de combinatie.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 27 Okt 2020 07:49

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Mij lijkt de Somnox slaap robot echt fantastisch. Dat ding simuleert een ademhaling, waardoor je zelf rustig worst en in die ademhaling mee gaat. Ik kan me echt voorstellen dat het werkt om rustig te worden en daardoor makkelijker in slaap te vallen. Hij is alleen wel heel erg duur om even uit te proberen...
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Okt 2020 07:50

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

HollyGolightly schreef:
Jip schreef:Ik ben wel eens door die hele molen gegaan, slaapcursus gehad enzo. Niks geholpen. Nu is het bij mij een familiair probleem. Helaas! Merk wel dat hoe drukker ik mij er over maak, hoe slechter ik slaap.


Ik wil het echt niet beter weten of zeggen dat andere alternatieve oplossingen of acceptatie niet goed zijn. Maar, Bliss is nog zo jong. En slaapproblemen niet structureel aanpakken, is slecht voor je gezondheid. Jouw slaapcursus heeft niet geholpen, maar dat betekent niet dat andere methodes niet werken. En door welke molen ben je gegaan? Bliss is nog door geen enkele molen gegaan. Ze heeft enkel slaapmedicatie voorgeschreven gekregen.


Ik zeg ook niet dat Bliss het niet moet doen. Juist wel. Alleen is het wel handig te weten dat een slaapcentrum, daar ben ik geweest, nachtje geslapen met electrodes enzo, niet altijd de oplossing is. Ik ging er namelijk toen wel heen met het idee dat het even gefixt zou worden.


Wel stom trouwens. Ik post hier en poef nacht 2 die slecht was!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Okt 2020 08:14

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Hier was het ook weer niks en m'n dochter was veel te vroeg wakker. Lekkere combi wel.
❤ 7 juni 2018
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Okt 2020 10:21

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Wat vervelend Bliss, en das nog zwak uitgedrukt.
Eerst maar eens die slaaphygiëne op orde krijgen inderdaad. En ik weet niet of hier de tip al was gegeven, maar let echt op of je niet over je slaap heen bent. Een slaapcyclus duurt een bepaalde tijd en als je dan niet op het juiste moment naar bed gaat, dan moet je eigenlijk weer zo’n cyclus afwachten omdat je anders toch niet in slaap valt.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Okt 2020 10:25

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Oh te snel verstuurd... ?

Gelukkig heb ik de laatste tijd geen problemen met inslapen. Wel kom ik volgens m’n Fitbit amper tot niet in m’n diepe slaap... Hooguit een half uur tot uur per nacht. En dan altijd pas tegen de ochtend, pas na 5:00. Maakt niet uit of ik vroeg of laat naar bed ga en of ik vroeg opsta voor werk of kan uitslapen.

Iemand daar tips voor?
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 27 Okt 2020 13:27, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2020 11:34

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Bij mij helpt de verzwaarde deken die ik heb heel erg. Ik ben een slaapverwerker: ik slaapwandel en praat veel. Dat doe ik nu vrijwel nooit meer, het heeft een ontspannende werking op mijn lichaam. Daarnaast is het licht van mijn telefoon zeker een oorzaak van slecht ín slaap komen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Nov 2020 12:47

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Het gaat gelukkig wat beter nu! Heb nu drie nachten op rij best prima geslapen. Twee van de drie nachten nog wel een halve slaappil genomen, maar dat is al een stuk beter dan anderhalf. Afgelopen nacht gewoon zonder pil geslapen, ondanks dat m'n vriend echt weer hard aan het snurken was en me ineens in z'n slaap vastpakte terwijl ik net bijna in slaap viel. Schrok me dood! Dus het is een wonder dat ik daarna toch gewoon kon slapen. Doordat het nu een paar keer wel goed ging, voel ik me ook weer iets rustiger als ik in bed lig en dat helpt juist ook weer voor het slapen. Dus hopelijk zet deze trend nu weer even door.

Heb dit eens in de zoveel tijd wel, dat het een tijdje wat minder gaat en daarna weer beter. Maar nu duurde de mindere periode wel héél lang en werd ik echt even wanhopig.
❤ 7 juni 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Nov 2020 22:01

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Ik kan ook oordoppen aanraden. Ben ook een slechte slaper, maar sinds ik oordoppen in heb 's nachts gaat het een stuk beter. Daarnaast slik ik sinds een tijdje magnesium voor de nacht en als ik dan en paar nachten slecht heb geslapen dan neem ik droomsap (op internet te bestellen). Ik ben de dag erna wel superduf, maar heb het af en toe nodig een nacht langer dan 3/4 uur te maken.
Voor ik al deze dingen deed sliep ik soms echt maar 1/2 uur per nacht en zag ik overdag beesten kruipen door hallucinaties. Dus een nacht van 4 uur is bij mij een "redelijke" nacht.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Nov 2020 22:03

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

MissBitchy schreef:Oh te snel verstuurd... ?

Gelukkig heb ik de laatste tijd geen problemen met inslapen. Wel kom ik volgens m’n Fitbit amper tot niet in m’n diepe slaap... Hooguit een half uur tot uur per nacht. En dan altijd pas tegen de ochtend, pas na 5:00. Maakt niet uit of ik vroeg of laat naar bed ga en of ik vroeg opsta voor werk of kan uitslapen.

Iemand daar tips voor?

Dit is op zich niet heel raar toch? Je slaapt toch altijd maar heel kort echt diep? Ik zit volgens fitbit ook op een half uur, tot max een uur diepe slaap per nacht. Als ik een nacht van 5 uur of langer maak.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Nov 2020 22:19

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Oja droomsap. Ik weet nog dat ik de dag erna mega duf was. Verschrikkelijk. Echt zo'n ouderwets histaminicum zit daar in.
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Nov 2020 10:33

Re: Het grote slaaptopic voor volwassenen

Oei Boerenkool, dat klinkt wel heel pittig, zo weinig slaap!

Magnesium heb ik inderdaad ook, slik ik nu ook vaak voor het slapen. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik slaap de laatste week gewoon als een blok! Lig nooit meer lang wakker en als ik 's nachts naar de wc moet, val ik daarna ook snel weer in slaap. Heb nu al zeker een week geen slaappil aangeraakt, dus dat is echt top!
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers