Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


IELTS/Cambridge Engelstest

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2020 17:39

IELTS/Cambridge Engelstest

Wie heeft er wel eens een test gedaan om je niveau te bepalen?
Ik wil emigreren en de beste kans voor een visum heb ik als mijn Engels op een goed niveau is. Ik kan nog niks vinden online gratis te peilen op welk niveau ik nu zit, dus zal ergens een betaalde test moeten doen.

Waar heb je dit gedaan en hoeveel was je kwijt?
Ik kan veel online vinden hoor, maar het gaat dus om de persoonlijke ervaring. Wil natuurlijk voor een betrouwbare aanbieder gaan.
<<

Anoniem296

Bericht 08 Nov 2020 17:57

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Je kunt dit bij de BLTC in Amsterdam doen, die zitten op 't Spui. Zij zijn authorized door Cambridge.

Leuk dat je plannen hebt om te emigreren! Waar wil je heen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2020 17:58

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Ja ik heb een IELTS test gedaan toen ik toelating deed voor de University of Cambridge. Het kwam mij uiteindelijk beter uit om 'm in San Francisco te doen omdat ik daar op dat moment was maar de test is wereldwijd natuurlijk gelijk.

Ik vond het zelf niet bepaald moeilijk, wel heel leuk.

Je zou ook eens kunnen kijken bij het Common European Framework of Reference of je je daar in de niveau omschrijvingen kunt vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Nov 2020 18:20

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Stomme vraag misschien maar kun je iets ritselen via je werk? Ik heb ‘m 100 jaar geleden eens via werk gedaan en dat kostte mij toen dus niks.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2020 18:21

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Ja ik hoopte dat ik al ergens een online test kon doen, gewoon om te kijken waar ik ongeveer sta. Mijn Engels is wel goed, maar beter als ik de hele tijd Engels om mij heen heb, dus wellicht dat ik het uiteindelijk een keer in Engeland doe of zo. Om er wat beter in te zitten.
Heb wel een app van Cambridge gevonden 'quiz your English', om daar maar een beetje mee te oefenen.

@Max, thanks, zal ik eens naar kijken! Ik wil naar Australie:D Wil ik altijd al, maar wil nu echt actie ondernemen. Zal een skilled visa worden en ben er achter dat ik genoeg punten heb als mijn Engels voldoende is. Maar moet nog wel op zoek naar een sponsor of uitnodiging van een staat. Dus is een meerjarenplan.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2020 18:22

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Caulfield schreef:Stomme vraag misschien maar kun je iets ritselen via je werk? Ik heb ‘m 100 jaar geleden eens via werk gedaan en dat kostte mij toen dus niks.


Nee mijn werk heeft hier echt niks mee te maken. Vind het ook niet erg om er voor te moeten betalen, maar wil het dan wel gelijk goed doen. Dus op het juiste niveau zitten en betrouwbare partij.
<<

Anoniem296

Bericht 08 Nov 2020 19:33

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

https://www.cambridgeenglish.org/test-your-english/

https://learnenglish.britishcouncil.org/online-english-level-test

Dit zijn de eerste 2 hits als je je vraag op google intypt. Dan krijg je een beetje een idee of je les nodig hebt voordat je je IELTS maakt. Zou dan wel voor een Australische leraar gaan. Die vind je meestal bij Britse instituten.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2020 20:03

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Thanks, die eerste site had ik gisteren ook bekeken, maar was niet helemaal scherp meer blijkbaar:D Volgend de test ben ik klaar voor C1 examen:D Dus kan ik me daar op richten.
<<

Anoniem296

Bericht 08 Nov 2020 20:23

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Volgens mij heb je voor een visum maar B2 nodig, dus dan heb je verder geen les nodig. Scheelt weer!
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2020 20:24

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Ik heb die eerste link voor de lol gedaan en had 23 van de 25 goed. Bij mij kwam er C1 of C2 uit. Niet dat ik er iets mee ga doen, maar wel interessant om jezelf even te testen!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 08 Nov 2020 21:12

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Liever C1 niveau, want dat levert meer punten op:D
Bij mij zal het voornamelijk woordenschat zijn wat ik nog kan verbeteren, maar daar valt op te trainen natuurlijk.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Nov 2020 22:39

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Exogenesis schreef:Ik heb die eerste link voor de lol gedaan en had 23 van de 25 goed. Bij mij kwam er C1 of C2 uit. Niet dat ik er iets mee ga doen, maar wel interessant om jezelf even te testen!

Ik had ook 23/25 maar omdat het alleen blanks invullen was vraag ik me wel af hoe steekhoudend die testjes zijn.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Nov 2020 23:15

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Volgens mij is het ook niet dat je dat niveau al volledig beheerst, maar dat dat het niveau Cambridge-examen is dat het meest geschikt is om je op voor te bereiden. Dus als dat C1 is dan kun je voor het examen op niveau C1 gaan oefenen - en dan oefen je dus met leesteksten, luistertoetsen, schrijfopdrachten, et cetera.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Nov 2020 01:37

Re: IELTS/Cambridge Engelstest

Ik heb de IELTS Academic gedaan, moest van mijn Universiteit, was te doen, het schrijven was wel pittig vond ik.

https://www.ielts.org/about-the-test/sa ... -questions als je wilt oefenen
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers