Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom werk jij?

<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Nov 2020 14:01

Re: Waarom werk jij?

Caulfield schreef:Ja, zo sta jij er in. Wat ik probeer uit te leggen is dat dat voor mij anders is. Een bijdrage leveren aan de maatschappij is voor mij belangrijk en stuurt mijn keuzes. Ik zal dus niet gaan werken bij een bedrijf dat washandjes verkoopt, want dat motiveert mij niet.


Dit is wel een goed punt. Uiteindelijk heb ik bijv. ook gekozen voor een bedrijf (dat wel eens waar verder weg ligt), maar waar ik achtersta met wat ze doen. Waarschijnlijk heel Nederland zelfs... lol...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Nov 2020 14:09

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat ik het ook een privilege vind om te werken. Wij mógen werken, er zijn zat vrouwen op de wereld die willen werken maar nog steeds in een onderdrukte situatie zitten waaarin ze niet kunnen werken.
ik werk omdat ik voor mezelf wil kunnen zorgen. En zorgen in die zin: ik wil een inkomen hebben waarbij ik in een dak boven mijn hoofd kan voorzien, voor eten kan zorgen en voor een leuk leven. Ik wil dit niet doen op basis van de staat, danwel een partner. Gewoon zelf.
Ik werk ook omdat ik het leuk vind. Ik heb best een goed stel hersens, en ik vind het fijn als die gebruikt worden. Ik word er een leuker mens van, dan dat ik de hele dag thuis zit.
Ik werk ook vanwege de sociale contacten. De uitdaging die het met zich meebrengt en in die zin mijn leven dus ook completer maakt.
En ik werk ook omdat ik vind dat vrouwen beter en meer egrepresenteerd moeten worden binnen organisaties. En zeker ook 'mannelijke' organisaties. Als we zelf niks veranderen, moeten we ook niet verwachten dat onze kinderen niet met dezelfde uitdagingen geconfronteerd worden als wij nu.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Nov 2020 14:13

Re: Waarom werk jij?

Madame Butterfly schreef:@ Harrison ---


Oh, wat tof!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 05 Nov 2020 14:54

Re: Waarom werk jij?

Mijn eerste gedachte was: omdat het moet. Nu ik er langer over nadenk vind ik het belangrijk om mij te kunnen ontwikkelen in een functie. Ik wil graag steeds nieuwe vaardigheden leren. Ik heb geen ambities om een leidinggevende rol te krijgen.
Ik vind het belangrijk om mijzelf nuttig te voelen en te maken. Ik wil mijn steentje bijdragen. Ik heb een goed stel hersenen en die zet ik ook graag in.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 05 Nov 2020 16:01

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat

- ik heel veel voldoening uit mijn werk haal.

- ik in mijn werk niet alleen cliënten kan leren en kan stimuleren om meer uit hun eigen leven te halen, maar zij mij op hun beurt ook enorm veel leren. De ervaringen vanuit mijn werk geven een verdieping van mijn kijk op heel veel dingen, leren me ook om vanuit andere referentiekaders te kijken en denken. Ik kom in aanraking met mensen uit allerlei lagen in de samenleving, zoveel diversiteit, met andere culturen, met jong en soms met oud. De sociale betekenis en maatschappelijke context van mijn werk is belangrijk voor me.

- ik goed ben in wat ik doe en gewaardeerd wordt in mijn werk.

- werk bijdraagt aan een goede balans en invulling van mijn leven.

- ik niet zozeer heel ambitieus ben, maar wel veel plezier haal uit nieuwe kennis, uit leren en uit ontwikkeling (bij mijzelf en bij anderen).

- ik het belangrijk vind dat we financieel stabiel zijn als gezin, kunnen leven zoals we dat nu doen en daarin een voor ons goede balans vinden tussen alle taken en verantwoordelijkheden in het zorgen voor ons gezin.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem316

Bericht 05 Nov 2020 17:43

Re: Waarom werk jij?

Op het moment:
- omdat het huis betaalt moet worden.

In de toekomst hoop ik weer:
- Veel plezier in het werk te hebben en me hierdoor te kunnen ontwikkelen. Dat maakt me een leuker mens en moeder.
- Ik heb geen ambitie, maar wel het streven inmiddels om iets te vinden waar ik van betekenis kan zijn. De afgelopen jaren te vaak gedacht dat werk nodig is om te leven, maar inmiddels wil ik daar een iets andere balans in en dus ook werk vinden wat me gelukkig maakt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 05 Nov 2020 19:13

Re: Waarom werk jij?

Voor mijn eigen ontwikkeling.
Omdat ik een leuke baan had, ben 2 jaar geleden gewisseld, dat was niet de beste zet qua plezier in mijn werk maar ik heb er wel veel van geleerd en leer er nog steeds van. Dus voor nu prima ik ben me aan het ontwikkelen.
Om zoveel mogelijk financieel zelfstandig te kunnen zijn
Om bij te dragen aan ons gezinsinkomen
Om leuke dingen voor mezelf te kunnen doen/ voor mezelf te kunnen kopen
Voorbeeld voor mijn kinderen dat vrouwen ook kunnen werken en zich kunnen ontwikkelen.
Omdat ik denk dat ik er geen leuker persoon van wordt als ik altijd thuis ben ( al roep ik na elke vakantie dat ik thuis wil blijven :-) )
:heart: :heart: 2011
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Nov 2020 20:25

Re: Waarom werk jij?

Ik werk vanwege het inkomen dat het genereert en waardoor we een fijn en luxe leven kunnen leiden. Maar meer nog werk ik vanwege de voldoening die het me geeft, mijn bijdrage aan de maatschappij, de adrenaline die het me geeft, het geluksgevoel wat ik krijg van me fijn voelen binnen een groep collega’s, het even geen moeder hoeven zijn, mezelf te kunnen ontwikkelen, ambities kunnen waarmaken, etc, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 05 Nov 2020 23:51

Re: Waarom werk jij?

Ik hou heel erg van doelen behalen, en dat kan ik niet goed vormgeven als ik thuis blijf. Daarnaast krijg ik ontzettend veel energie van het coachen en begeleiden van mensen, mensen laten groeien.

Voor het geld werk ik niet perse, ik heb hamburgers staan bakken voor ruim minder dan de helft van mijn huidige loon en alsnog deed ik het met plezier.

Ik ben geen leuke moeder als ik niet werk, omdat ik altijd uitdaging zoek en ook nodig heb.

Mijn man wil overigens wel graag meer thuis zijn, dus ik werk hard aan mijn carrière om dat in praktijk te kunnen brengen.
R. 2013
D. 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Nov 2020 00:41

Re: Waarom werk jij?

Ook ik ben liever vrij dan dat ik werk, ik kan echt dromen van nu al met pensioen zijn haha.

Maar eerlijk is eerlijk: hele dag thuiszitten is ook niks voor mij. Dan zou ik vrijwilligerswerk doen en dat zou mij meer voldoening geven omdat er dan geen werkdruk is.

Ik werk nu als leerkracht omdat dat het enige is wat ik kan bedenken wat ik leuk vind. Moest er hele PhD voor doen om op Universiteit te mogen lesgeven, maar nu ik dat doel bereikt heb vind ik het fijn dat ik een steentje kan bijdragen aan competente mensen in het werkveld, die vervolgens weer anders kunnen helpen. En natuurlijk de pay check die erbij komt.

Man zou liefste de hele dag schrijven. Wat gun ik hem ooit een prachtig kantoor met zo'n prachtige oude tafel in het midden en boekenkasten aan de muur, zo'n oude professor ruimte. Dat zou echt zijn happy place zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 06 Nov 2020 05:12

Re: Waarom werk jij?

Om het geld.
Om onafhankelijk te kunnen zijn.
Om mijn zoon het goede voorbeeld te geven.
Om nuttig te zijn voor de maatschappij.
Om iets te kunnen betekenen voor de cliënten waarmee ik werk.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Nov 2020 07:22

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik hou van iets bedenken en dat uit te voeren. Vernieuwend zijn, verbeteren, kijken luisteren toepassen. Oplossingen bedenken.
Klant verassen en blij maken. Dit beroep wilde ik al van kleins af aan. Ik haal er veel voldoening uit.

We zouden van 1 inkomen kunnen rond komen. Maar dan moeten we wel een stuk zuiniger aandoen.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 06 Nov 2020 08:03

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat ik het leuk vind en het me voldoening geeft. Ik ben twee jaar geleden veranderd van werkgever, en waar ik bij mijn vorige werkgever niet verder kon groeien in functie omdat ze op langere termijn niemand nodig hadden, kan ik dat bij mijn huidige werkgever wel. Momenteel werk ik ook echt voor het geld, omdat mijn man geen baan heeft. Normaal werkt hij 40 uur en is mijn salaris een aanvulling.
<<

Anoniem324

Bericht 06 Nov 2020 09:17

Re: Waarom werk jij?

Interessant topic!
Ik werk om geld te verdienen en onafhankelijk te zijn. Ik werk ook om aan mijn zoon een voorbeeld mee te geven en het is een stukje van mijn identiteit.
Ik was altijd in de veronderstelling dat het me een betere moeder maakte en dat ik het fijn vind om uitgedaagd te worden. Nu ben ik een paar weken niet aan het werk en ik voel me eindelijk weer mezelf. Uitgerust en ontspannen en ik merk dat ik nu een veel fijnere bijdrage kan leveren aan mijn gezin. Dat maakt wel dat ik toch twijfel. Ik realiseer me ook dat dit tijdelijk is en dat heeft natuurlijk invloed op hoe ik het nu ervaar. En misschien ben ik bij mijn huidige baan niet op m'n plek en is het tijd om wat anders te zoeken. De eerste argumenten blijven wel heel belangrijk voor me.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Nov 2020 09:23

Re: Waarom werk jij?

Ik werk in de eerste plaats voor de centen. Ik heb graag mijn eigen geld en zorg graag voor mijn zoon. Financieel is het ook gewoon nodig.

Daarbij ben ik gewoon iemand die bezig moet zijn met een eigen ding of dat nu een hobby of werk is.

Contact met collega's vind ik ook fijn en praten over onze gezamenlijke (vak) interesses. Ik vind het fijn op dat gebied en leer ook veel.

Maar in de eerste plaats toch voor het salaris wat erbij hoort, anders zou ik enkel mijn hobby uitoefenen.
<<

Anoniem296

Bericht 06 Nov 2020 12:48

Re: Waarom werk jij?

Op nummer 1: ik werk voor het geld, omdat ik geld nodig heb om te leven en niet afhankelijk wil zijn van een ander daarvoor.

Maar, als ik de loterij zou winnen zou ik niet stoppen met werken. Werken is heel goed voor m'n mentale gezondheid. Het geeft me een gevoel van meaning, er toe doen, meedoen aan de maatschappij. Daarnaast geeft het structuur aan je leven die me mentaal op de been houdt.

Aan de andere kant hou ik niet van routine en hecht ik veel waarde aan vrijheid. Daar heb ik mijn werkende leven op ingericht en dat is ook een van de redenen dat ik mijn huidige werk doe. Zodat ik enorm veel vrijheid heb om te doen wat ik wil in de maanden dat ik niet (per se) hoef te werken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 06 Nov 2020 13:55

Re: Waarom werk jij?

- Voor het geld, zodat we samen voldoende inkomen hebben om het leven te leiden wat we leiden.
- Ik ben leuker als ik ook werk, als ik hele dagen thuis zit word ik geen leukere echtgenoot en moeder.
- Voor mijn contacten, ik heb een klein netwerk hier in m'n omgeving. Op het werk haal ik enorm veel voldoening uit m'n contacten daar.
- Ik mag graag iets om handen hebben. Ik werk nu in een functie onder mijn niveau, en ik merk dat ik hier onrustig, onzeker en niet leuker van wordt. Daarom kijk ik voorzichtig wat rond naar wat anders.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 06 Nov 2020 14:27

Re: Waarom werk jij?

Momenteel werk ik voor het geld. Ik ben niet gelukkig op mijn werk om meerdere redenen. Momenteel (deels door werk) ook aan het opknappen van een burn-out. Ik wil wel werken en ben voor mn burn-out klachten ook actief op zoek geweest naar ander werk, maar nu heb ik daar al even geen puf voor.

Ik zou willen werken omdat ik het leuk vind en een leukere moeder ben als ik niet altijd bij de kinderen ben. Ik ben niet ambitieus maar vind het wel heel erg leuk om nieuwe dingen te leren en (actief) bezig te zijn en ergens iets te betekenen. Ooit hoop ik toch een leuke andere baan te kunnen vinden.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Nov 2020 20:56

Re: Waarom werk jij?

Ik ben gaan werken voor het geld. Nu werk ik omdat ik mijn collega's super tof vind. Voor het geld hoef ik het momenteel even niet te doen, omdat mijn man geweldig verdiend.
<<

Anoniem298

Bericht 06 Nov 2020 22:39

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat het financieel nodig is, maar ook omdat ik het leuk vind en nodig heb. Ik zou gek worden als ik de hele dag thuis zou zijn. Op mijn werk ben ik onder de mensen, ik ben de hele dag bezig, ik beweeg veel (ik fiets er altijd naartoe, 9 km enkele reis en ik kom ook goed aan m'n stappen) en ik kan het met al mijn collega's heel goed vinden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Nov 2020 14:20

Re: Waarom werk jij?

Geel schreef:
Exogenesis schreef:Ik werk, omdat het werk dat ik doe me een bepaalde voldoening geeft. Het bevredigt mijn honger naar zowel persoonlijke als naar professionele ontwikkeling. Ik heb twee kinderen en ben ook graag thuis, maar ik heb een balans nodig van zorg en regelmaat én ontwikkeling en uitdaging.

- Bovenstaande reden boven alles.
- Zonder werk mis ik structuur, contact en uitdaging, en zak ik snel(ler) af richting depressie.
- Om een bijdrage te leveren aan de samenleving.
- Voor het geld.


Hier sluit ik bij aan. Ik haal ook heel veel voldoening aan mijn leerlingen "basis" dingen bijbrengen.
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Nov 2020 07:25

Re: Waarom werk jij?

Uffe schreef:
Geel schreef:- Bovenstaande reden boven alles.
- Zonder werk mis ik structuur, contact en uitdaging, en zak ik snel(ler) af richting depressie.
- Om een bijdrage te leveren aan de samenleving.
- Voor het geld.


Hier sluit ik bij aan. Ik haal ook heel veel voldoening aan mijn leerlingen "basis" dingen bijbrengen.

Ik sluit ook aan in dit rijtje. Ik leer deze leerlingen echt iets waar ze iets aan hebben en dat vind ik fijn.
(Uffe, welke doelgroep heb jij?)
Op de dagen dat ik het even minder leuk vind, denk ik aan het salaris en de andere aspecten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Nov 2020 09:18

Re: Waarom werk jij?

Ik werk vooral om onafhankelijk te zijn. Om mijn leven kunnen te leiden zoals ik dat wil. Dit wil ook aan mijn kind(eren) doorgeven, dus wil daarom ook aan hen laten zien dat werken normaal en goed is.

Daarnaast wil ik intellectuele uitdaging. Mijn werk is heel analytisch en ik moet echt wel veel nadenken. Dat kan vermoeiend zijn, maar houdt mij vooral scherp.

Verder natuurlijk ook gewoon financieel ( ja, onafhankelijk zijn, ziet ook wel op financieel). In theorie zouden wij het ook wel op enkel salaris man kunnen redden, maar dan moeten we wel keuzes maken terwijl we nu soort van kunnen doen en kopen wat we willen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 23 Feb 2021 08:08

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat ik na 9 jaar met kinderen thuis mezelf weer wilde ontwikkelen. Ik merkte dat mijn wereld steeds kleiner werd ondanks dat ik 9 jaar met veel plezier thuis was met de kinderen (werkte toen wel op projectbasis als grafisch vormgever maar wanneer de kinderen sliepen)

Nu ik mezelf weer kan ontwikkelen (nieuw opleiding en baan) geeft mij dat echt voldoening. Ik werk dus echt voor mijzelf, vind het contact met mijn collega's leuk en geeft mij voldoening. Maar ook de bijdrage die ik kan leveren aan de leerlingen die ik mag begeleiden geeft mij een goed gevoel.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2021 08:50

Re: Waarom werk jij?

Ik werk omdat ik financieel onafhankelijk wil zijn, ik heb in die situatie gezeten en dat vind ik niet fijn.

Ik vind mijn werk leuk en het houd me scherp. Ik kan prima thuis zijn maar ergens verveel ik me dan wel.

Ik krijg regelmatig de vraag in een bepaalde groep waarom ik zoveel werk als het financieel niet nodig is. Ergens vind ik dat wel een schokkende vraag. Ik heb natuurlijk meegemaakt dat een relatie stuk liep terwijl ik (bijna) een kind had en dan merk je wel hoe kwetsbaar je bent. Je hebt niet alleen de verantwoordelijkheid voor jezelf maar ook voor je kind. En het geeft rust dat ik weet dat ik nu ook een goeie buffer op kan bouwen. Je weet gewoon nooit hoe het leven loopt dus zelfstandigheid is voor mij echt belangrijk.

En inderdaad helemaal eens met dat het eigenlijk vreemd is dat mannen deze vraag nooit krijgen.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers