Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Navelbreuk

<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 19 Okt 2020 20:32

Navelbreuk

Iemand hier ervaring mee?
Sinds de zwangerschap van de jongste (2 jaar geleden) heb ik een navelbreuk. Het bovenste velletje zit los. Ik vond dit lelijk maar verder had ik geen last van.
Sinds ik 10 kilo afgevallen ben (ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik vind het wel toevallig) heb ik er steeds meer last van. Ik ben er een maand geleden mee naar de huisarts geweest, toen kon ik het bultje nog goed terug duwen. De huisarts zei toen dat ze er meestal niks aan doen zo lang het nog goed terug te duwen is en geen pijn doet. De laatste weken wordt het steeds erger, nu doet het af en toe echt pijn en is het veel moeilijker terug te duwen. Ik merk dat ik er de hele dag op let en het ook echt een naar en eng gevoel vind. Ik heb vandaag de huisarts weer gebeld en krijg waarschijnlijk een verwijzing naar het ziekenhuis. Ik hoop eigenlijk echt dat ze er iets aan gaan doen. Iemand ervaring met een navelbreuk en/of operatie? Als ik google vind ik verschillende dingen, dat de operatie wel meevalt maar ook dat het een open buik operatie kan worden.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 19 Okt 2020 20:39

Re: Navelbreuk

Geen ervaring met een operatie bij volwassenen, maar onze middelste dochter is geopereerd aan een navelbreuk toen ze 5 jaar was. Bij haar kon je het ook echt niet meer terugduwen. Het is haar en ons ontzettend meegevallen toen. Ze kreeg een roesje, het was een poliklinische ingreep, dus na een paar uur waren we weer thuis. Ze heeft nauwelijks last gehad van de hechtingen, die werden er na een paar dagen uitgehaald door de huisarts en je ziet heel weinig van het litteken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Okt 2020 20:47

Re: Navelbreuk

-
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Okt 2020 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Okt 2020 21:46

Re: Navelbreuk

Ik ben aan m'n navelbreuk geholpen toen ik begin (half?) 20 was.
Ik heb alleen een litteken aan/in m'n navel, ingreep viel me heel erg mee. Had wel veel last van m'n buikspieren daarna en heb ook echt nog wel een week maar halve dagen gewerkt omdat niet zo lang kon zitten.
30-04-2017
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 20 Okt 2020 06:20

Re: Navelbreuk

Pineco schreef:Geen ervaring met een operatie bij volwassenen, maar onze middelste dochter is geopereerd aan een navelbreuk toen ze 5 jaar was. Bij haar kon je het ook echt niet meer terugduwen. Het is haar en ons ontzettend meegevallen toen. Ze kreeg een roesje, het was een poliklinische ingreep, dus na een paar uur waren we weer thuis. Ze heeft nauwelijks last gehad van de hechtingen, die werden er na een paar dagen uitgehaald door de huisarts en je ziet heel weinig van het litteken.


Ik heb nagenoeg dezelfde ervaring. Mijn zoon was 3. Het enige verschil is dat mijn zoon oplosbare hechtingen kreeg.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 20 Okt 2020 13:36

Re: Navelbreuk

Bedankt voor jullie antwoorden! Fijn dat het de meesten meegevallen is! Ik ben benieuwd wanneer ik in het ziekenhuis terecht kan.
Had jij het als kind al Kees of pas later? Is het bij jou gesloten met hechtingen of een gaasje?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Okt 2020 14:25

Re: Navelbreuk

Ik heb de breuk altijd al gehad maar kreeg er pas last van toen ik ouder was.
Ze hebben de breuk gemaakt met een matje en m'n navel gehecht. De breuk zat trouwens echt recht boven m'n navel, vandaar dat het mooi met een klein sneetje aan de onderkant van m'n navel gefixt kon worden.
30-04-2017
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 20 Okt 2020 14:46

Re: Navelbreuk

Oja een matje bedoelde ik. Bij mij zit hij ook recht boven mijn navel. Volgens mij heb ik ook altijd een klein breukje gehad maar het is dus erger geworden tijdens de tweede zwangerschap.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 05 Nov 2020 09:54

Re: Navelbreuk

Even een update! Ik had gisteren een afspraak in het ziekenhuis. Ze schatten de breuk op 1-2 cm. Ik sta nu op de wachtlijst voor een operatie, ivm corona weten ze niet hoe lang het gaat duren. Afhankelijk van hoe groot de breuk dan daadwerkelijk blijkt te zijn sluiten ze het met hechtingen of een matje. Ik ben heel blij dat ze er iets aan gaan doen ?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2020 12:30

Re: Navelbreuk

Fijn Rayna. Hopelijk word je snel geholpen.
Let's discover the world together.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers