Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In quarantaine (tips?)

<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Okt 2020 21:38

In quarantaine (tips?)

Zoals jullie konden lezen in het andere topic zitten wij nog wel even in quarantaine. Kinderen zaten zich al helemaal te verheugen op het moment dat ze weer de straat uit mochten. Maar helaas.... ik kreeg vandaag de uitslag dat ik nu positief getest ben. Dus ja de quarantaine tijd is nu verlengd naar minimaal 6 nov. (We zitten al sinds 7 okt thuis) hebben jullie nog tips wat we kunnen doen? De 2 oudsten beginnen zich steeds meer te vervelen en vliegen elkaar dan in de haren. Ik wil alles wel bestellen en in huis halen.

Misschien zijn er wel anderen die ook nu in quarantaine zitten kunnen we elkaar er op deze manier doorheen helpen. Shoot!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2020 21:49

Re: In quarantaine (tips?)

Oei pittig, zo lang met z'n allen thuis zitten!

Krijgen de kinderen school werk? Of hebben ze nu vakantie? Als ze nu naar school zouden gaan kan je misschien de juf mailen of ze wat taakjes heeft. Misschien niet 't leukste vermaak maar wel handig om een deel van de dag door te komen.

De oudste kinderen kunnen misschien helpen met koken (weet niet of je eten in huis hebt al?) misschien kan je een grote pan groentensoep maken, kunnen ze helpen met alle groenten snijden en misschien lekkere broodjes erbij bakken?
Sowieso kan je misschien met de bakken, koekjes of cake oid?

Verder misschien op grote papieren (of kartonnen dozen als je toch veel bestellingen doet) verven.

Hutten bouwen en erin picknicken.

Het matras naar beneden halen en een film middag houden met z'n allen.

Ben je trouwens erg ziek? Hoop het niet voor je! En de rest van het gezin? Beterschap zeg!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Okt 2020 21:56

Re: In quarantaine (tips?)

Ik zou sowieso de schermtijd verlengen maar wel met duidelijke tijden om eindeloos hangen en vervelend te voorkomen.

Dingen waarmee mijn kinderen lang zoet zijn:
Bingo
Nieuwe Playmobil
Playmais
Met kleizeep of scheerschuim in bad
Klei
Zeep/heksensoep maken
Een bad in de woonkamer voor Playmobil of Lego
Iets maken met papier maché.

Hopelijk heb je er iets aan, succes ??
R. 2013
D. 2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Okt 2020 22:32

Re: In quarantaine (tips?)

Thnx voor de tips! Vorige week was het nog vakantie! Nu moeten ze weer vol aan de bak. En dus ook schoolwerk idd. Maar met dag belabberde gevoel van mij lukt dat dan niet heel erg goed..
Schermtijd hadden we al verlengd maar daar werden de kinderen niet gezelliger op. Dus liever pas eind van de dag een filmpje met z’n allen (lang leve Netflix, disney etc) Ik heb gister en vandaag het meerendeel in bed gelegen. En is mijn vriend deels thuis gebleven. (Omdat hij mij besmet heeft hoeft hij niet langer thuis te blijven) en aangezien hij ZZP’er is is elke dag thuis geen inkomen. Hopelijk voel ik mij morgen weer iig fitter. Bij iedereen verloopt het ziekteverloop anders. Ik ben er nu wel slechter aan toe dan mijn vriend.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Okt 2020 06:47

Re: In quarantaine (tips?)

Heftig met vier kids zeg! de site kidsproof heeft een heleboel lijstjes online en op hun fb staan met leuke ideeën.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Okt 2020 08:26

Re: In quarantaine (tips?)

Pfoe heftig hoor dat je zelf dan ook echt ziek er van bent. Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Okt 2020 08:41

Re: In quarantaine (tips?)

Wat shit zeg, zo lang met 4 kinderen op een kluitje. Sterkte en beterschap!

Hier wat tips wat leuk is om te doen:
- YouTube (beweging) workout
- dansjes van bijv kinderen voor kinderen via YouTube leren
- YouTube challenges na doen (zoals: elke dag alles in 1 kleur dragen/eten/spelen, proefchallenge etc.)
- spelen met zelfgemaakt zoutdeeg
- slijm maken
- iets bakken/koken
- spelletjes van 'vroeger': voetje van de vloer, stoelendans, koekhappen, Annemaria koekkoek, schipper mag ik over varen
- zelf een memoryspel maken (evt van eigen foto's) en spelen
- videobellen met bijv oom/tante/opa/oma en dan samen iets laten doen zoals kleine spelletjes (noem een dier of eten met de letter... / raad het dierengeluid). Heb je even vermaak zonder dat je zelf iets moet doen.
- buitenspelen in de tuin op schoolpauze momenten
- squeezes maken van een ballon met zand erin
- herfstdingen maken, bijv vogelzaadvet, slingers van bladeren, een stok versieren etc.
Juli 2015
Maart 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Okt 2020 09:06

Re: In quarantaine (tips?)

Ah wat enorm balen zeg, beterschap!

Wij kregen tijdens de sluiting van de scholen de tip van de kleuterjuf om kinderen uit te dagen tot spelen. Daarmee bedoelde ze dat je bijvoorbeeld 's avonds al iets klaar zet zodat de kinderen daar in de ochtend meteen mee aan de slag kunnen. Zo hebben mijn man en ik dus 's avonds weleens op de grond gelegen met zijn tweeen om een hele brio baan door de woonkamer te leggen en heeft mijn man een keer een halve avond aan een Lego huis zitten bouwen. Ik moet zeggen dat het hier wel echt werkte, geen wondermiddel maar wel voor een halve ochtend vermaak ongeveer.

Daarnaast hebben wij geen bad en toen voor beide kinderen voor 3,50 bij de Action een wasmand gekocht en gebruiken we dat als bad. Zij vinden het heerlijk en als ik ze hun gang laat gaan zitten ze er zo een uur in te spelen. Het geeft mij meteen de mogelijkheid om boven wat te rommelen, ik vouw de was op en leg het in de kasten en verschoon de bedden ed.

Wij hebben toen ook een rust moment in de dag ingebouwd voor iedereen. Eigenlijk hadden we gewoon structuur nodig en zijn we op een gegeven moment begonnen met elke dag bij het ontbijt een schema voor die dag te maken. Dat was echt heel simpel, na het ontbijt aankleden/tandenpoetsen ed, vervolgens een uurtje spelen en wij werken, daarna thee met fruit, vervolgens huiswerk met onze hulp, lunch, daarna een uur rusten, na het rusten in de tuin spelen, helpen koken, eten, pyjama aan en nog even naar beneden en een filmpje kijken.
Een vast onderdeel van dat schema was na de lunch even rusten. Dat gaf mijn man en mij toen de tijd en rust om wat te werken, maar geeft jou dan ook de rust om op bed te gaan liggen bijvoorbeeld. We hebben toen afgesproken met de kinderen dat ze even een uurtje in hun eigen kamer door moesten brengen. De jongste sliep toen nog niet zo lang niet meer in de middag, dus we legde hem in bed en dan mochten ze even een uur een filmpje kijken of spelen op hun kamer. Gaf even rust voor iedereen en wat extra structuur aan de dag.

Sterkte de komende tijd en hopelijk knap je snel op!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem326

Bericht 22 Okt 2020 09:27

Re: In quarantaine (tips?)

Veel sterkte. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Echte tips heb ik niet. Zeker als je je niet lekker voelt. Ik heb veel knutsel spullen gekocht en ze laten stempelen, schilderen, blaadjes versieren, egels kleien, verven, eikelpoppetjes maken, auquabeads. En verder gaan we nog pompoen uithollen en misschien een kijkdoos maken. Maar jij bent niet lekker en dan is het niet fijn om dit allemaal te begeleiden en klaar te zetten. Ik heb nu ook alle drie de kinderen thuis terwijl ik aan het werken ben. Ze spelen in blokken. Dus 1,5 uur samen iets bouwen met lego. En dan fruit. Dan 30 minuten puzzelen. Opruimen en dan dansen op dansinstructie filmpje van de sprookjesboom. Dan naar buiten en dan lunch. In de middag aquabeads en of strijkkralen, dan vrij spelen binnen of buiten. Dan gaan we nog blokje om (kan in jouw geval niet) en dan vrij spelen.

Sterkte!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 22 Okt 2020 15:25

Re: In quarantaine (tips?)

Die tip van een dag planning werkte hier in de lockdown ook heel goed Minoes! Elke ochtend met zn vieren bij het whiteboard en dan gingen we tekenen wat we precies wanneer gingen doen. Hielp echt goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 22 Okt 2020 18:09

Re: In quarantaine (tips?)

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar proefjes doen vind mijn zoon erg leuk.

Eventueel een beauty middag, voetenbadje, masker, nagels lakken etc.

Ook samen het weekmenu bedenken kan heel leuk zijn en je hoeft niet alles zelf te bedenken.

Veel beterschap.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Okt 2020 20:35

Re: In quarantaine (tips?)

Met mij gaat het minder, heb er een prednison kuur gekregen en moet mijn pufjes verhogen. Dus we doen wat we kunnen.

Wat de kinderen betreft is het goed gegaan. Vanmorgen eerst maar echt thuiswerk voor zoon (7) en daarna heeft ie een uur met zijn klas meester en paar klasgenoten gesproken via zoom. Hij fleurde helemaal op. Vond het ook wel sneu om te horen hoe ie dan zei, morgen mochten we uit quarantaine. Maar omdat mem nu ziek ik moeten we nog veeeeeeeeeel langer thuis blijven.
Dochter(5) krijg ik er niet toe iets te doen, die wil van alles niks, en is overal dwars tegenin. Om 14.30 heb ik de tv maar aangezet en had ik “rust” aan mijn hoofd. Want de andere 2 meiden willen natuurlijk ook hun aandacht.
<<

Anoniem294

Bericht 22 Okt 2020 20:38

Re: In quarantaine (tips?)

Vinden de oudste 2 tie dye niet leuk? Heb ik vandaag met de jongste ('14) gedaan en waren we wel eventjes zoet mee.
Beterschap!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Okt 2020 20:40

Re: In quarantaine (tips?)

Och jee wat een uitdaging zeg!

Hier kun je veel leuke knutselspullen vinden:
https://www.bakerross.nl/?&gclid=Cj0KCQ ... _AEALw_wcB
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Okt 2020 22:37

Re: In quarantaine (tips?)

Heftig hoor, lijkt me echt zwaar om zolang met elkaar thuis te moeten zijn. Misschien kun je voor de oudste twee Squla downloaden? Mogen ze toch achter een beeldscherm maar leren ze er ook echt van. Hier vinden ze het erg leuk om te doen.

Sterkte ermee!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Nov 2020 04:09

Re: In quarantaine (tips?)

Dank voor alle tips! Ik was helaas te ziek om ook maar iets te doen. Vorige week hebben we de meester van de oudste smekend gevraagd of er een mogelijkheid was online lessen te volgen en gelukkig kon school daarin meewerken. 9u klokt hij in op zoom en 14u weer uit. Hij is bij met de les heeft contact met zijn klas en wij hebben “rust” beneden.

De meiden doen hun ding, spelen veel beneden Sochtends een knutselwerkje van school. (Elke week krijgen we een tasje met spulletjes van school) en ik lig voornamelijk op de bank. Nu ben ik vooral heel erg moe nog. Huisarts heeft gezegd dat nog maanden kan gaan duren.. Fijn vooruitzicht ook. Maar nog even volhouden en dan mogen we zondag weer naar buiten met z’n allen mits de kinderen niet ziek worden..
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 04 Nov 2020 20:48

Re: In quarantaine (tips?)

Oef wat naar en pittig Silver!

Wees voorzichtig met het naar buiten gaan: een klein stukje lopen kan al een grote terugslag geven. Niet opbeurend, maar wel belangrijk anders sloop je jezelf nog meer.
Wat fijn dat de oudste nu online les kan krijgen. Kunnen de andere straks ook naar opvang of vrienden/familie waardoor jij bij kan komen en uitzieken?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Nov 2020 21:12

Re: In quarantaine (tips?)

Ik wou iig even langs mijn vader. Het grafmonument van mijn moeder is geplaatst dus daar even heen met de kinderen. Die waren er helemaal nog niet geweest.
En verder maar kijken, moest vandaag ook halsoverdekop met de 3e naar de spoedarts. Ze was op haar mond gevallen. Ik ben nu helemaal doodop. Zit als een zoutzak op de bank maar kan beter op bed gaan.

De oudste 3 gaan straks allemaal naar school en peuterspeelzaal dus dan heb ik alleen de jongste Sochtends en die slaapt nog 2x per dag dus dan kan ik ook mijn tukkie doen en bijkomen..

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers