Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:44

Bericht 26 Nov 2013 18:10

Re: Draagdoekentopic

ChiQ schreef:Ik heb nog een Marsupi, 2x gebruikt, Julian wilde er echt niet in. Dus mocht je interesse hebben, en je wil er niet de volle pond voor betalen, laat het me dan even weten. Ik heb btw de antraciet, in de zak waar hij in hoort.


Ik stuur je straks even een pb....
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 26 Nov 2013 21:26

Re: Draagdoekentopic

Slakje schreef:Ik krijg het dragen maar niet verkocht aan mijn vriend. Hij ziet absoluut het praktische en fijne ervan in, is heel blij dat ik het doe, maar vindt het 'gay' :thumbdown: Mijn mama draagt wel! :cheering: Maar enkel Julie voor hooguit een kwartiertje vanwege rugklachten.


Mijn vriend draagt alleen binnenshuis. Hij vind t ook niet mannelijk genoeg om ermee gezien te worden. Het lukt m wel zelf om T. op de rug en J. op de buik te krijgen met de wompat en bondolino. Niet tegenlijkertijd trouwens. Ik vind t jammer dat hij er niet de straat mee op wil maar ik ben wel blij dat hij het binnen wel doet. Wil je vriend dat ook niet?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 26 Nov 2013 21:56

Re: Draagdoekentopic

even een vraagje/advies.
L slaapt tegenwoordig vaak in zijn eigen bed. nu hij wat groter wordt en niet altijd slaapt als hij in de drager zit, moppert hij nog wel eens tijdens het dragen.
zelf heb ik het idee dat hij om zich heen wil kijken, maar ik weet natuurlijk niet of dat zo is..

ik zal er even een (slechte kwaliteits-) foto bij doen, maar hebben jullie tips? rugpand verkorten of wat anders?
ik heb trouwens de storchenwiege babycarrier.
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Nov 2013 22:26

Re: Draagdoekentopic

Mijn man vond het dragen eerst maar niets maar ziet nu dat D het echt leuk vindt. Hij verkiest nu zelfs de draagdoek (ik draag dan) boven de buggy als we gaan wandelen. En bij een tweede wil hij graag een draagzak met gespen, omdat ie het toch wel praktisch vind, maar natuurlijk wel een stoere ;)
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 26 Nov 2013 22:40

Re: Draagdoekentopic

Nee, binnen ook niet. Stiekem vind ik het onaantrekkelijk :p
Bubble; ik weet niet of het al kan, maar misschien op je rug?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 27 Nov 2013 09:04

Re: Draagdoekentopic

Oh jee, rugdragen.. Ik kan het eens proberen, maar geen idee hoe ik dat alleen voor elkaar moet krijgen (tips zijn welkom) en hoe ik dat ga doen met een jas.. Ik draag meestal als ik alleen ben met beide jongens en naar buiten ga..
<<

Anoniem28

Bericht 27 Nov 2013 09:20

Re: Draagdoekentopic

Kun je het rugpand niet verkorten bubble? Dan kan hij er misschien net overheen kijken. Rugdragen zou ook kunnen, dan kun je kindje over je schouder mee kijken.
<<

Anoniem33

Bericht 28 Nov 2013 13:30

Re: Draagdoekentopic

Ik vraag me af wat ik nou moet geloven.... Hier word mij verteld dat een mei tai vanaf 3 maanden is en op een site die mei tai's verkoopt staat dat het vanaf de geboorte direct mag! Veiligheid voor alles dus ik wil best nog even wachten maar ik vind een mei tai zo veel makkelijker knopen als mijn doek.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 28 Nov 2013 14:31

Re: Draagdoekentopic

Ligt dat niet ook aan de meitai die je hebt? Daar zitten toch verschillen in? Op de site waar ik mijn eerste meitai kocht, stond dat ze geschikt waren vanaf 3 maanden. Ik heb haar eerder wel eens geprobeerd in de meitai te dragen, maar ze zat er toen echt nog niet goed in. Volgens mij hebben sommige modellen een smaller rugpand en zijn ze dan wel geschikt voor kleinere baby's.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Nov 2013 17:58

Re: Draagdoekentopic

Pineco schreef:Ligt dat niet ook aan de meitai die je hebt? Daar zitten toch verschillen in? Op de site waar ik mijn eerste meitai kocht, stond dat ze geschikt waren vanaf 3 maanden. Ik heb haar eerder wel eens geprobeerd in de meitai te dragen, maar ze zat er toen echt nog niet goed in. Volgens mij hebben sommige modellen een smaller rugpand en zijn ze dan wel geschikt voor kleinere baby's.

Volgens mij zit het inderdaad zo. Ik heb twee verschillende gehad en de ene was echt een stuk kleiner dan de andere, de kleinste kon dan ook al een stuk eerder.
<<

Anoniem28

Bericht 28 Nov 2013 18:57

Re: Draagdoekentopic

Pien schreef:Ik vraag me af wat ik nou moet geloven.... Hier word mij verteld dat een mei tai vanaf 3 maanden is en op een site die mei tai's verkoopt staat dat het vanaf de geboorte direct mag! Veiligheid voor alles dus ik wil best nog even wachten maar ik vind een mei tai zo veel makkelijker knopen als mijn doek.


De meeste mei tai's hebben een te breed rugpand voor kleine baby's, dan zitten ze niet meer in de M-houding of kikkerhouding, maar meer in een spagaat. Heb je de mai tai al in huis? Anders kun je eens kijken of de storchenwiege babycarrier of de hoptye iets voor je is, daarvan kun je het rugpand smaller maken.
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 28 Nov 2013 19:07

Re: Draagdoekentopic

We willen graag voor de toekomstige baby een draagzak aanschaffen.
Vriend en ik willen beide gaan dragen. Liever niet te veel knopen en hij moet dus relatief makkelijk af te stellen zijn op ons lichaam.
Ik wil vanaf het begin kunnen dragen.
Nu viel mijn oog op de Bondolino. Hebben jullie daar ervaringen mee? De baby zal ergens in juni geboren worden, moeten we nog ergens rekening mee houden qua stofkeuze?
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem28

Bericht 28 Nov 2013 19:14

Re: Draagdoekentopic

Bondolino is idd een optie, ook als je allebei wilt dragen en jullie niet hetzelfde postuur hebben. Manduca zou ik niet doen, de gespen steeds opnieuw verstellen is echt veel werk. Storchenwiege zou eventueel ook nog kunnen, die heeft alleen bij de heupband gespen. Je zou ook nog de hop-tye of de marsupi kunnen overwegen. De marsupi is vooral geschikt tot ongeveer 9 á 12 maanden geschikt. Qua stofkeuze zou ik niet teveel rekening mee houden, als het echt bloedheet is zou ik sowieso niet dragen, ook niet met de meest luchtige drager.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 28 Nov 2013 19:22

Re: Draagdoekentopic

Ik had een bondolino en heb er heel erg veel plezier van gehad. Zowel ik als mijn vriend vonden hem erg fijn dragen. Direct vanaf de geboorte te gebruiken en makkelijk onderling te wisselen. Er bestaat een zomer variant, daarbij is de stof van het rugpand wat dunner.
<<

Anoniem20

Bericht 29 Nov 2013 21:37

Re: Draagdoekentopic

Heb een draagvraag.

Zou je een kind van bijna 4 (ruim 1meter en 18-19 kg schat ik even) nog enigszins kunnen dragen?
En zo ja, met welke drager?

In mei willen we weer naar Amerika, en dan lopen we veel in heuvelachtige gebieden. De jongste kan in de Manduca (hier zat de oudste ook in de vorige keer), alleen gaat de oudste niet alle afstanden trekken vermoed ik zo. Dus hopen we hem kleine afstanden te kunnen dragen. Maar het lijkt mij vreselijk zwaar ( vriend zou hem dan dragen... Ik de jongste :) )
<<

Anoniem33

Bericht 29 Nov 2013 21:45

Re: Draagdoekentopic

Ik heb de mei tai inderdaad al in huis. Heb hem 2jaar terug overgekocht van Roze. (Het is die zwarte met aan de andere kant allerlei gekleurde bolletjes, misschien weet jij dan wel genoeg Roze?)

Zal hem er gewoon eens in doen en kijken.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Nov 2013 21:46

Re: Draagdoekentopic

Misschien in een tula of Rose and rebellion? Die hebben toch peuterdragers.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Nov 2013 22:05

Re: Draagdoekentopic

Maia, hoe heb jij de draagjas aan de achterkant zitten? Alle drukkertjes dicht? Elastieken aangetrokken? Ik ben nog een beetje aan het zoeken. L. vond het vandaag op een bepaald moment genoeg, het werd ook echt heet op mijn rug. L. is vrij warmbloedig dus hij had het behoorlijk warm volgens mij. Terwijl ik de jas op zich nu wel lekker vind.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Nov 2013 22:38

Re: Draagdoekentopic

Juani wij hebben van Nomad een rugdrager (zo'n backpack idee). Ruben vind het altijd heel leuk om erin te zitten en is goed te verstellen (voor zijn lichaam en voor die van mijn man en mij).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 29 Nov 2013 22:39

Re: Draagdoekentopic

Ik heb de koortjes idd helemaal aangetrokken en wilde de buitenste 2drukkertjes dichthouden. Maar bij het aantrekken gaan ze open. Wat heb jij je zoontje aan? Misschien is een sjaaltje of kolletje voldoende? J had haar borgvest aan maar de jas iss idd behoorlijk warm!
Mother of 3 adorable children
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Nov 2013 22:42

Re: Draagdoekentopic

L. had niks aan behalve zijn kleren, had zelfs zijn slofjes niet aan gedaan. Had een waar kacheltje op mijn rug, was haast niet lekker meer. Ik denk dan toch wat meer open aan de achterkant en dan iets van een kol of zo'n mutsje met kol. Maar hij heeft het echt gauw warm maar ik vind het ook zo wat om hem dan aan de bovenkant met zijn schouders en hoofd zonder bedekking te hebben zitten.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 29 Nov 2013 22:48

Re: Draagdoekentopic

@Juani, wij zaten vorig jaar met hetzelfde 'probleem' toen we naar Oostenrijk gingen. Mijn dochter was toen ook ruim 4 jaar oud en zo'n 18 kg volgens mij. Een Rose & Rebellion leek mij heel fijn (en kun je volgens mij ook huren als je even googelt), maar we gingen ervan uit dat ze steeds maar kleine stukjes gedragen zou willen worden en dan is het wel lastig als je haar steeds opnieuw in en uit de doek moest doen. Dat bleek uiteindelijk ook zo te zijn, ze liep het liefst zelf totdat ze moe was. En als ze weer even had gerust op papa's rug, wilde ze weer zelf lopen. Wij hadden gekozen voor een tussenoplossing in de vorm van een piggyback rider (op youtube vind je hier best veel filmpjes van). Voor lange stukken is het niet heel comfortabel, al heeft mijn man haar tijdens één wandeling zo'n 2 uur aan één stuk gedragen (toen had hij wel pijn aan zijn schouders...). Maar voor telkens een poosje is het goed te doen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 29 Nov 2013 22:55

Re: Draagdoekentopic

Er zijn ook wompat's voor kleuters (pre-school) ik heb de wompat altijd zo om hoor, 3 gespen vast klikken en klaar.

Pompoen lastig om in te schatten hoeveel kleding voldoende is he? J had geen muts op, als hij al snel warm is zou ik dat niet doen. Ik zou dan kiezen voor alleen een kolletje denk ik.
Mother of 3 adorable children
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Nov 2013 23:25

Re: Draagdoekentopic

Dan moet ik maar eens iets gaan haken denk ik ;-).
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Nov 2013 00:02

Re: Draagdoekentopic

Pien schreef:Ik heb de mei tai inderdaad al in huis. Heb hem 2jaar terug overgekocht van Roze. (Het is die zwarte met aan de andere kant allerlei gekleurde bolletjes, misschien weet jij dan wel genoeg Roze?)

Zal hem er gewoon eens in doen en kijken.

Oja! Dat printje vond ik zo leuk van die Mei Tai :) Als ik het me goed herinner had ik hem net gekocht toen we voor het eerst met haar op vakantie gingen toen ze 3,5 maand oud was en toen heb ik hem ook voor het eerst gebruikt. Even gekeken of ze er goed in leek te zitten en dat was zo, dus toen hebben we hem gebruikt (en ze vond het gelukkig ook fijn). Ik zou denk ik inderdaad gewoon even proberen hoe hij erin zit, of zijn knietjes van knieholte tot knieholte ondersteund kunnen worden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers