Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Okt 2020 17:24

Re: Sollicitatietopic #2

*weg*

Wat jammer dat je niks kunt vinden wat bij je past. Sta je ook bij detacheringsbureau’s ingeschreven?
Laatst gewijzigd door Siem op 23 Okt 2020 11:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 22 Okt 2020 17:31

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk, Siem!
Die vacature zie ik ook regelmatig voorbij komen.

Sta inderdaad ook bij detacheringsbureau’s ingeschreven.

Gelukkig is bij mij de nood om een baan te vinden niet heel hoog. Ik heb een baan, ik vind hem alleen niet meer leuk.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Okt 2020 07:24

Re: Sollicitatietopic #2

@ Chava... Dat is omdat ze bij het UWV niet snel meer mensen voor onbepaalde tijd aannemen.Ik hoop voor jou dat het anders gaat Siem, maar na 3 contractverlengingen moeten de meeste mensen verplicht weg ook al werken ze goed. Ik kwam van het UWV een vacature op Facebook tegen een daar stonden zulke reactie onder.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2020 08:37

Re: Sollicitatietopic #2

De mensen die wel mogen blijven zullen wellicht ook niet snel op zo’n bericht op fb reageren Fred.

Fijn voor je Siem!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 23 Okt 2020 11:28

Re: Sollicitatietopic #2

@fred maak je over mij maar geen zorgen. Er is zelfs al gesproken over een vaste aanstelling na een jaar. Ik geef een vast contract op en moest niet weg bij mijn huidige baan dus ik heb niet zo maar een andere baan genomen. Daarnaast ga ik een opleidingstraject in wat simpelweg geld kost en het duurt een jaar voordat ze überhaupt iets terug gaan zien van die investering.

@Chava dat zoekt inderdaad anders. Ik moest ook niet per se een nieuwe baan en veel mensen vinden het raar dat ik in deze tijd een vast contract opgeef voor iets geheel nieuws. Maar het gesprek was heel positief en vanwege mijn opleidingsniveau hebben ze aangegeven dat ik sneller kan doorgroeien als ik die ambitie heb en dat sprak me enorm aan.

Bedankt Zora!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Okt 2020 13:19

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Siem!

Jammer chava dat er nu niks op je pad komt. Maar mss als je het even los laat dat het dan, net als bij Siem, wel komt

Hier meeloopochtend gehad. Na de eerste 2 cliënten had ik iets van ohnee, dit gaat niks voor mij zijn, en ik moet wel want moet toch werk hebben. Maar daarna viel t gelukkig wel mee.
Nu dinsdag arbeidsvoorwaarden gesprek, en dan sta ik er niet van te kijken dat ik de week erna daar aan de gang ben.
Ergens wel zin in, ergens zie ik er wel tegenop. Laten we t er maar op houden dat al het nieuwe eng is ;). En ik nu de regelmaat weer moet wennen (iets waar ik voor kies, maar natuurlijk ook wel nadelen met zich mee brengt)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Okt 2020 20:17

Re: Sollicitatietopic #2

Wat fijn voor je, Siem! Gefeliciteerd!
Elroya, een nieuwe baan is altijd spannend! Hopelijk gaat het je goed bevallen.
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 30 Okt 2020 15:53

Re: Sollicitatietopic #2

Is het arbeidsvoorwaardengesprek goed gegaan, Elroya?

Sinds vandaag staat er een leuke, interne vacature open. Maandag even bellen met mijn collega die over de functie gaat en dan wellicht solliciteren.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 02 Nov 2020 11:38

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe is het afgelopen Elroya? Begonnen met je nieuwe baan?

Hoe gaat het bij jou Bliss heb je nog iets lopen?

Succes vandaag Chava ik duim voor je dat het een interessante functie is!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Nov 2020 12:44

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Chava!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2020 14:53

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, hier gaat het echt voor geen meter! Had de afgelopen weken weer een stuk of vijf dingen lopen, waarvan ik er bij twee wel een goed gevoel had, maar ook daarvoor ben ik niet eens uitgenodigd op gesprek. Nu nog twee losse eindjes en van één weet ik dat ze daar al gesprekken hebben gevoerd en ik heb nog niks gehoord, wordt dus niks. En bij de ander hadden ze een shitload aan reacties ontvangen, waardoor het een week langer duurt voor ik iets hoor, maar ik had daar al een minder gevoel over. Kortom: helemaal ruk.

Ik ben nu ook wel op een punt aanbeland dat ik toch serieus overweeg om weer een tijdje invalwerk in het onderwijs te gaan doen. Van het thuiszitten word ik geen leuker en vrolijker mens, dat is me wel duidelijk inmiddels, en in het onderwijs staan ze nog steeds te springen om mensen, helemaal in deze tijd waarin mensen zich steeds ziek moeten melden natuurlijk. Het probleem is dat ik het ook een beetje eng vind, coronatechnisch. Ik heb nu al vanaf maart heel voorzichtig geleefd en ik ben niet in grote groepen geweest en dan zou ik ineens gewoon weer naar een volle basisschool gaan. Ik vind dat dus lastig. Heb morgen een gesprek met een UWV-adviseur, ga dit dilemma maar eens aankaarten.

Ik zou er wat relaxter in staan als de kinderopvang geen rol zou spelen, maar na drie maanden werkloosheid wordt de KOT stopgezet en moeten we dus alles zelf betalen of haar eraf halen, maar dat is allebei geen optie.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Nov 2020 15:08

Re: Sollicitatietopic #2

He wat vervelend Bliss. Ergens wel een geruststellende gedachte dat je altijd nog invalwerk kunt doen, lijkt me. Maar goed niet ideaal als dat niet je ambitie is. Ik vroeg me dat laatst toevallig af, hoe lang je KOT krijgt bij werkloosheid. Hoeveel gaat ze? Is een dag minder misschien nog een optie? Weet niet of dat echt iets uitmaakt qua betaalbaarheid?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 02 Nov 2020 16:37

Re: Sollicitatietopic #2

Ohja, daar maakte ik me ook druk om Bliss.
En ik wilde ook niet een dag minder oid want dan is ze miss haar plekje kwijt op het moment dat je hem weer nodig hebt. Echt ellende.

Hoop dat je snel iets leuks vind, wel fijn om iig nog invalwerk te kunnen doen, zowel voor je humeur, als voor de KOT als voor je bankrekening en dus ook voor je gezin.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Nov 2020 18:39

Re: Sollicitatietopic #2

Harrison schreef:He wat vervelend Bliss. Ergens wel een geruststellende gedachte dat je altijd nog invalwerk kunt doen, lijkt me. Maar goed niet ideaal als dat niet je ambitie is. Ik vroeg me dat laatst toevallig af, hoe lang je KOT krijgt bij werkloosheid. Hoeveel gaat ze? Is een dag minder misschien nog een optie? Weet niet of dat echt iets uitmaakt qua betaalbaarheid?


Wat ook nog kan, is even checken voor hoeveel uur per maand je KOT mag/mocht aanvragen (dat hangt af van hoeveel de minst werkende werkt, geloof ik). Als het nou zo is dat jullie je dochter niet de 100% van die hoeveelheid uren naar de opvang brachten maar minder uren, dan mag je na die drie maanden dat je in de ww zit alsnog aanspraak maken op de resterende uren die je in de periode ervoor niet hebt gebruikt.
#teammaple🍁
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 02 Nov 2020 18:42

Re: Sollicitatietopic #2

Wat vervelend Bliss. Van kot etc heb ik geen verstand maar wel vervelend dat dit meespeelt want je wilt natuurlijk niet dat ze haar plekje straks kwijt is.

Invalwerk is dan misschien even een mooie tussenoplossing. Dat van het thuiszitten herken ik enorm! Ik ben blij dat ik vanaf donderdag ga beginnen met mijn nieuwe werk. Zit nu alweer een paar weken thuis ivm de sluiting van de horeca
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 02 Nov 2020 20:42

Re: Sollicitatietopic #2

Wat vervelend, Bliss ☹️
Wel fijn dat je invalwerk zou kunnen doen.

Mijn collega was er niet vandaag, dus morgen nog een keer bellen. Ik merk wel dat ik erg enthousiast ben. Heb de vacaturetekst meerdere keren gelezen.

Het zou wel ideaal zijn als ik die baan krijg, want ik ben wel erg blij met mijn werkgever.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Nov 2020 22:01

Re: Sollicitatietopic #2

Urban Naked schreef:
Harrison schreef:He wat vervelend Bliss. Ergens wel een geruststellende gedachte dat je altijd nog invalwerk kunt doen, lijkt me. Maar goed niet ideaal als dat niet je ambitie is. Ik vroeg me dat laatst toevallig af, hoe lang je KOT krijgt bij werkloosheid. Hoeveel gaat ze? Is een dag minder misschien nog een optie? Weet niet of dat echt iets uitmaakt qua betaalbaarheid?


Wat ook nog kan, is even checken voor hoeveel uur per maand je KOT mag/mocht aanvragen (dat hangt af van hoeveel de minst werkende werkt, geloof ik). Als het nou zo is dat jullie je dochter niet de 100% van die hoeveelheid uren naar de opvang brachten maar minder uren, dan mag je na die drie maanden dat je in de ww zit alsnog aanspraak maken op de resterende uren die je in de periode ervoor niet hebt gebruikt.

Dit laatste klopt. Alleen is dit volgens mij maar tot het einde van het jaar dacht ik.
Ik had namelijk hetzelfde, en dacht te hebben gelezen dat ik daardoor maar tm dec toeslag zou krijgen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Nov 2020 22:03

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, ik kan me hier wegtrekken. De eerste dag gehad, en nu moe op de bank haha.
Heb nog veel te leren, ben het nu ook al niet met allemaal eens, maar vind het verder wel heel leuk en zie ook zeker (naast de spanningen nog) uiitdagingen!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Nov 2020 22:19

Re: Sollicitatietopic #2

Is er iemand hier die een brief inhoudelijk en op spelling wil controleren voor me? :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem308

Bericht 02 Nov 2020 22:28

Re: Sollicitatietopic #2

Burn schreef:Is er iemand hier die een brief inhoudelijk en op spelling wil controleren voor me? :)

Ik app je!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Nov 2020 22:29

Re: Sollicitatietopic #2

Burn schreef:Is er iemand hier die een brief inhoudelijk en op spelling wil controleren voor me? :)


Ja hoor! Mail naar naar voornaamachternaam@live.nl, dan kijk ik er morgen naar. Als je m'n hele naam niet weet, moet je even een pb sturen.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Nov 2020 22:45

Re: Sollicitatietopic #2

Urban Naked schreef:
Harrison schreef:He wat vervelend Bliss. Ergens wel een geruststellende gedachte dat je altijd nog invalwerk kunt doen, lijkt me. Maar goed niet ideaal als dat niet je ambitie is. Ik vroeg me dat laatst toevallig af, hoe lang je KOT krijgt bij werkloosheid. Hoeveel gaat ze? Is een dag minder misschien nog een optie? Weet niet of dat echt iets uitmaakt qua betaalbaarheid?


Wat ook nog kan, is even checken voor hoeveel uur per maand je KOT mag/mocht aanvragen (dat hangt af van hoeveel de minst werkende werkt, geloof ik). Als het nou zo is dat jullie je dochter niet de 100% van die hoeveelheid uren naar de opvang brachten maar minder uren, dan mag je na die drie maanden dat je in de ww zit alsnog aanspraak maken op de resterende uren die je in de periode ervoor niet hebt gebruikt.

Oh joh! Dat is helemaal fijn als daar nog ruimte voor is.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Nov 2020 18:10

Re: Sollicitatietopic #2

Al wat meer te weten gekomen via je collega Chava?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 04 Nov 2020 18:57

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb gisteren met de manager van de afdeling gebeld en zij reageerde erg enthousiast dat ik ga reageren :D

Jammer is wel dat de vacature ook direct extern geplaatst is (eerder werd er eerst intern geworven en kwam daar niets uit ging de vacature pas extern) en ik heb ook geen voorrang als interne kandidaat. Ik heb nog geen ervaring in dit vakgebied, dus als er een externe reageert die dat wel heeft schat ik mijn kansen klein in.

Maar ik ga het gewoon proberen.

Jij succes met je eerste werkdag morgen, Siem!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Nov 2020 10:07

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Chava, klinkt goed dat ze enthousiast was!

Ik kom dus net een vacature tegen bij mijn eigen gemeente, precies wat ik zoek. En van de week ook nog een andere vacature gezien waar ik op wil reageren. Maar nu vind ik het zo lastig, want zo lang ik in afwachting daarvan ben, wil ik eigenlijk nog niet aankloppen bij een stichting voor onderwijs met de kans dat ik toch ergens anders word uitgenodigd of aangenomen. Maar dit gaat natuurlijk steeds zo door als ik weer een leuke vacature heb gezien. Dus ik moet ergens een grens trekken en beslissen wanneer ik echt terug het onderwijs in wil/moet gaan. Lastig!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers