Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maart/April/Mei 2021 mama’s

<<

Anoniem325

Bericht 28 Okt 2020 18:39

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Hebben jullie ook moeite met avondeten (gehad)? Ontbijt en lunch gaan er makkelijk in, tussendoor iets van fruit en zo ook, maar zodra het tijd wordt om aan het avondeten te beginnen draait mijn maag om en ik krijg ook echt maar heel weinig weg..
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Okt 2020 19:14

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja, nog steeds, ik vind het gewoon niet lekker nu.
⁠♡♡♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Okt 2020 20:07

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ik eet natuurlijk al niet veel. Maar veel smaakt ook niet. Had vandaag ineens zin in een croissant van de bakker die lus ik normaal niet eens, en nu smaakte die heerlijk. Zo apart .
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Okt 2020 21:46

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Daar heb ik nu dus zin in, warme croissant met roomboter ?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem309

Bericht 28 Okt 2020 22:46

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Vervelend dat het avond eten zo moeizaam gaat Auxo en Uffe. Op zich gaat het hier met het avond eten nog goed, maar daarna moet ik echt niets meer eten want anders krijg ik enorm last van maagzuur. Morgen moet ik toch naar de dokter voor controle dus gelijk maar eens kijken of hij daar wat voor kan voorschrijven.

En wat leuk dat jullie al zoveel cadeautjes hebben gekregen, Sarah!

Hoe is het verder met believe en sokpop?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2020 15:43

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat een leuke cadeaus van je vriendin Sarah!

Qua uitzetlijst geen idee meer. Toen de oudste geboren was waren nog helemaal niet klaar maar het is allemaal helemaal goedgekomen uiteindelijk. We hadden bv wel wat kleertjes, maar uiteraard niets in 44 en 50 verzoop ie in dus dat moesten we bijkopen. Ik weet alleen nog wel dat ik wel 3x ofzo hydrofielen bijgehaald heb, dus die zou ik lekker ruim inslaan haha.
Nu hebben we bijna alles al natuurlijk. Ik ga over een tijdje maar weer eens inventariseren.

Auxo, ik heb dat met eten een week of 3 gehad. Bij mij was ontbijt en lunch ook lastig maar dan kreeg ik nog wel wat weg. Avondeten was moeizaam. Maar dat was bij mij van de ene op de andere dag ook weer afgelopen en nu al een tijd nergens last meer van. Rot dat jij en een paar anderen hier zo'n last van blijven houden!

Hier zijn vandaag voor de laatste keer de flessen van Moeders voor Moeders opgehaald. Ik zal ze niet missen haha. En ik ben gisteren met de Utrogestan gestart, en daar mag ik nog mee doorgaan tot week 36. Joepie...
Vanmorgen ook een nieuwe afspraak met de vk gepland. De komende afspraken bij de gynaecoloog zijn eigenlijk alleen gericht op baarmoederhalsmeting, dus wel fijn om ook een gewone afspraak nog even te hebben. Dan kan ik mooi de komende afspraken met hen en de gynaecoloog afstemmen of er nog een combi blijft of dat ik na week 24 overstap naar het ziekenhuis. Ik zag wel dat mijn agenda erg vol begint te raken met afspraken, heerlijk zo'n medische zwangerschap. ?
19 w -> de 20-weken echo
20 w -> gynaecoloog
22 w -> verloskundige
23 w -> kinkhoest vaccinatie
24 w -> gynaecoloog
Ach, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Okt 2020 16:11

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Mizz_s heel wat bezoekjes voor jou. Mijn gynaecoloog zei dinsdag tegen dat ik pas over 4 weken weer hoefde te komen omdat ik al zo vaak geweest ben dit jaar. Heb dit jaar30 ziekenhuis bezoeken gehad. Die utrogestan is zulk raar spul, heb het na de ivf gebruikt. Is het voor jou dan voor vroeggeboorte tegen te gaan?


Hoe vroeg hebben jullie van tevoren de afspraak gemaakt voor de kinkhoest vaccinatie? Ik zit precies na oud en nieuw geen idee of het dan druk is.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2020 16:26

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja dat is inderdaad voor vroeggeboorte preventie. De kans dat het helpt is best klein en het is überhaupt de vraag of het bij mij helpt, gezien er geen oorzaak is gevonden. Maar ik ben maar gewoon begonnen en dan zie ik wel.

Ik heb vorige week een afspraak gemaakt voor de kinkhoest vaccinatie. Bij mijn ggd gaven ze online al aan dat er ivm corona minder plekken beschikbaar waren. Toen ik ging kijken waren er überhaupt maar 3 plekken in december beschikbaar, waarvan 1 pas na kerst en dat vond ik voor mij te laat. Ik zou dus gewoon vast kijken nu, dan heb je de afspraak maar vast staan toch?
<<

Anoniem325

Bericht 29 Okt 2020 17:16

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja verschilt toch echt per zwangerschap zo. Logisch hoor. Alleen die mensen om me heen die allemaal zeiden ‘oh, die misselijkheid is alleen de eerste 3 maanden!’ en me nu echt aankijken alsof ik gek/me niet geloven ben als ze horen dat ik nog steeds misselijk ben mogen wel even uit mijn buurt blijven. ?

Ik ga maandag wel weer aan het werk, misschien helpt dat ook ertegen. Ik ben nu natuurlijk veel thuis en veel tijd om na te denken, misschien kan dat ook de misselijkheid versterken of zo. We gaan het zien.

Flinke afsprakenlijst inderdaad Mizz_S! Krijg je bij allemaal ook een echo? Dan is het misschien minder erg ?

Ik ga volgende week even bellen voor de vaccinatie. Ik weet niet meer hoe het zat, maar mocht je die nou ook wat later halen?

Hoe was je controle tuttebel?

Jullie gisteren trouwens met je croissantjes, ik heb al weken zin in een stuk kersenvlaai terwijl ik niet zo’n taart-eter ben. Morgen toch eens meenemen met de boodschappen denk ik ?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2020 17:24

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja ik krijg wel elke keer een echo, alleen bij de gynaecoloog weet ik niet of ze ook een echo van de baby doen of alleen van de baarmoederhals ?. Dat laatste is wat minder leuk natuurlijk haha. Vorige week deed ze wel een echo van de baby trouwens. Bij onze vk krijg je sowieso bij alle afspraken een echo.

Volgens mij maakt het normaal met die vaccinatie niet uit als je wat later bent. Het kan geloof ik zelfs tot aan de bevalling, alleen hoe eerder hoe beter want het duurt wel een aantal weken voor het 'werkt' geloof ik.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Okt 2020 17:39

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ik weet eigenlijk niet wat een echo van je baarmoederhals inhoudt. Is dat gewoon minder leuk omdat je de baby dan niet ziet of omdat het minder prettig is? Wel luxe van je VK!

Ik ga dan een afspraak maken voor januari als dag lukt. Dan ben ik ruim 24 weken, maar december is een drukke maand bij ons en ik ben er al een tijdje uit geweest dat ik het vervelend vind om daarvoor vrij te regelen. Al duurt zo’n prik ook weer niet zo lang natuurlijk.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Okt 2020 18:21

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Even inbreken voor Mizz_S, ik heb voor behandelingen ook Utrogestan gebruikt, maar de laatste twee keer Duphaston. Dat zijn orale tabletjes. Ik weet niet of jij ook zou kunnen switchen, maar ik wil het je even meegeven. De utro was ik na tien dagen al helemaal zat ?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2020 18:45

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Taeda schreef:Even inbreken voor Mizz_S, ik heb voor behandelingen ook Utrogestan gebruikt, maar de laatste twee keer Duphaston. Dat zijn orale tabletjes. Ik weet niet of jij ook zou kunnen switchen, maar ik wil het je even meegeven. De utro was ik na tien dagen al helemaal zat ?


Nee, dat kan niet. Voor deze toepassing kan als ik het goed begreep van de gynaecoloog echt alleen dit. Gelukkig wel maar 1 per dag en niet 3 zoals bij bijvoorbeeld IVF.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Okt 2020 18:48

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Dat is jammer! ‘Gelukkig’ één keer per dag, al is dat nog rot zat voor zo’n lange periode!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Okt 2020 19:06

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

zo bijzonder is dat als je ineens zoveel zin hebt in iets. Mijn man zegt al steeds straks lust je ineens iets wat je normaal nooit at.
Ik at altijd een broodje kaas met sambal peper, en nu bah moet er niet aan denken. Nam ik gister zelfgemaakte pindasaus met ook sambal peper erin net zoveel als normaal, Jemig dat was scherp ben het niet meer gewend.


Ik heb net iets moeilijks moeten doen. Heb mijn buurvrouw verteld dat ik zwanger ben. Zij is pas geleden haar kindje verloren die heeft een paar dagen geleefd na een volledige zwangerschap door een fout van het ziekenhuis. Ik wou het haar graag zelf vertellen niet dat ze het van een ander hoort. Gelukkig reageerde ze heel begripvol. Maar jemig wat zal ze ondertussen voelen. Ook de andere buren van haar krijgen een baby
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Okt 2020 19:19

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat dapper van je Sarah, dat je dat gedaan hebt. En wat ongelofelijk verdrietig voor jullie buren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem309

Bericht 29 Okt 2020 23:37

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat goed van je Sarah. Snap dat dat heel lastig is maar het is inderdaad beter dat ze het van jou heeft gehoord. De confrontatie is er toch wel.
Wat grappig dat je bepaalde dingen echt niet meer moet hebben. Ik eet vrijwel alles nog wel. Wel heb ik sinds de zwangerschap dat ik steeds zin heb in appelsap terwijl we dat normaal gesproken eigenlijk nooit in huis hebben.

Haha, klinkt goed Auxo, zo’n kersenvlaai! Lekker van genieten morgen.

Wat veel afspraken heb je miss_S. Maar allemaal voor het goede doel. Ik ben wel heel blij dat ik niet vaker dan 1x per maand naar het ziekenhuis moet en dat de afspraken daar dus altijd gecombineerd worden. Dat betekent alleen wel dat je een engelengeduld moet hebben omdat je per arts altijd enorm lang moet wachten.

De controle bij de huisarts was weer helemaal goed en geen bijzonderheden. Vind het wel heel gek dat ik nu alweer bijna op de helft ben.
<<

Anoniem325

Bericht 30 Okt 2020 10:59

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Fijn dat alles goed was tuttebel. En inderdaad al bijna op de helft, tijd gaat snel!

Sarah, wat moet dat moeilijk zijn geweest inderdaad. Wel goed dat je het hebt gedaan en dat ze het van jou heeft gehoord. Dat is het dubbele altijd vind ik; de een intens verdriet (door verlies kindje) en de ander (jij in dit geval) dolgelukkig omdat je grootste wens eindelijk in vervulling mag gaan. Moeilijk hoor.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 30 Okt 2020 11:41

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Even een berichtje vanuit mijn kant.
Ik lees wel mee, maar ik vind reageren op mijn mobiel zo rot, dus vaak komt dat er dan niet van.

Auxo, wat vervelend van het avondeten. Ik heb daar zelf geen last van, alleen gekookte aardappels vind ik minder, maar dat eten we gelukkig niet vaak.
Ik snoep alleen wel veel meer. :thumbdown:
Vervelend he dat onbegrip.. Er zijn er genoeg die veel langer misselijk blijven bij een zwangerschap.
En dat stuk kersenvlaai, lekker nemen hoor!

Uffe, vervelend dat je zo misselijk blijft en niet kunt slapen tot je gespuugd hebt.
Is dat elke avond zo?

Oeh maagzuur is ook vervelend Tuttebel. Hopelijk kun je daar wat voor krijgen.
Bij de apotheek heb ik een drankje gehad de vorige zwangerschappen, dat hielp erg goed.
Ik weet alleen de naam niet meer. Iets met 'Anta' geloof ik. Heb je nog wat gekregen ertegen?

Qua baby uitzet was ik heel erg fan van een draagzak of draagdoek, maar niet iedereen vindt dat fijn.
En hydrofielen heb je niet genoeg aan wat standaard op het lijstje staat is mijn ervaring. :P

Wat veel babygerelateerde afspraken Mizz_S.
Wat is dat precies wat je moet gebruiken tot de 36 weken? Oh, ik lees het al!
Wat heeft jouw voorkeur wat betreft bij de gynaecoloog of een combinatie?
Jij moet die vaccinatie dus zelf regelen?

Sarah een kinkhoestvaccinatie is nieuw voor mij, die heb ik bij de vorige zwangerschappen niet gehad.
Is dat iets wat je via de verloskundige moet regelen? Ik heb pas eind november weer een controle, dus dat duurt nog even.
Goed dat je dat gezegd hebt, dat moet moeilijk geweest zijn.



Ik heb gisteren een goede NIPT uitslag binnen gehad, super snel want had vrijdagochtend geprikt. Dus 4 werkdagen later al! Echt een hele opluchting. We hadden met nevenbevindingen gedaan, dus alles is in principe gecheckt.
Verder gaat alles zijn gangetje. Over een week hebben we de geslachtsbepaling (als het nog door gaat tenminste na de persconferentie volgende week), daar kijk ik wel naar uit, weer even spieken.

Ook zijn we druk bezig met de zolder leeghalen, 2/3 van de spullen staat nu bij mijn broertje in opslag. Morgen de laatste spullen. Ook heb ik bedacht hoe de kamer van mijn oudste moet worden. Vandaag komen de behangstaaltjes binnen en dan kunnen we dat ook vast bestellen als het mooi is.
Gisteren is de vergunning voor onze dakkapel ook afgegeven, helaas kan ie pas 2e helft januari geplaatst worden en daarna moet ie nog afgewerkt worden , wellicht wordt dat pas in maart :silent: & pas daarna kunnen we kamer afmaken van mijn oudste. Pas als zij over is kunnen we beginnen met de babykamer. Echt zo ontzettend balen! :( Was er gisteren echt wel verdrietig over. Straks ga ik met verlof begin april (36 weken) en is de babykamer nog niet eens af. Dat geeft me veel onrust merk ik. :thumbdown:
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Okt 2020 14:10

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Auxo schreef:Ik weet eigenlijk niet wat een echo van je baarmoederhals inhoudt. Is dat gewoon minder leuk omdat je de baby dan niet ziet of omdat het minder prettig is? Wel luxe van je VK!


Je ziet de baby dan niet/nauwelijks, en daar richten ze zich dan ook niet echt op. Daarnaast is het een inwendige echo en daar ben ik nou ook weer niet echt fan van.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Okt 2020 14:15

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ah Sarah wat heftig. Wel goed en knap dat je het persoonlijk bent gaan vertellen, maar wat moet dat lastig zijn geweest. Ik denk dat het voor haar wel fijn is dat ze het van jou persoonlijk heeft gehoord.

Tuttebel, fijn alles goed! Het gaat echt zo snel hè? Ik zei van de week tegen mijn man, als deze baby net zo vlot is als zijn/haar broer, dan ben ik al over de helft ?.

Believe, fijn alles goed. Wat snel die uitslag van de Nipt, fijn dat je dan niet heel lang in onzekerheid hoeft te zitten.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 30 Okt 2020 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem309

Bericht 30 Okt 2020 15:06

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat ontzettend fijn dat je een goede uitslag had Believe! Ik zit nog op de uitslag te wachten. Zoals gewoonlijk zal dat hier vast wat langer duren.

Nee, niets gekregen. Moet het voorlopig gewoon even aankijken met adviezen zoals niet te laat en vet eten en meer rechtop liggen. Gelukkig heb ik hier nog wel een paar maagtabletten van de kruidvat liggen, maar ik vermoed dat die snel op zullen zijn. Hopelijk hebben ze hier iets vergelijkbaars wat ik gewoon bij de apotheek kan halen.

Nou, het is te hopen dat je nog niet over de helft bent Miss_S. Laat deze kleine maar lekker tot het einde zitten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 30 Okt 2020 20:47

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat goed Sarah dat je het bent wezen vertellen, goed dat je het zelf gedaan hebt!

Yes Believe, wat fijn een goede nipt en supersnel inderdaad!
Wat balen dat die dakkapel pas dan kan! Zijn de staaltjes mooi?

Miss_z we gaan er maar vanuit dat dat nu niet zo is toch! Hopen dat je het een aantal weken extra kan volhouden!

Tuttebel, alweer bijna op de helft inderdaad! Ik inmiddels ook 18 weken, het gaat zo snel! Maagzuur heb ik wel eens vanillevla tegen gehoord. Zelf maar 1x gehad en wat was dat vervelend! Er is bij de apotheek vast wat te krijgen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem325

Bericht 31 Okt 2020 11:15

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Mizz_S schreef:
Auxo schreef:Ik weet eigenlijk niet wat een echo van je baarmoederhals inhoudt. Is dat gewoon minder leuk omdat je de baby dan niet ziet of omdat het minder prettig is? Wel luxe van je VK!


Je ziet de baby dan niet/nauwelijks, en daar richten ze zich dan ook niet echt op. Daarnaast is het een inwendige echo en daar ben ik nou ook weer niet echt fan van.


Ah nee dat snap ik, inwendige echo’s vind ik ook niet fijn.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 31 Okt 2020 12:00

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

tuttebel schreef:Wat ontzettend fijn dat je een goede uitslag had Believe! Ik zit nog op de uitslag te wachten. Zoals gewoonlijk zal dat hier vast wat langer duren.

Nee, niets gekregen. Moet het voorlopig gewoon even aankijken met adviezen zoals niet te laat en vet eten en meer rechtop liggen. Gelukkig heb ik hier nog wel een paar maagtabletten van de kruidvat liggen, maar ik vermoed dat die snel op zullen zijn. Hopelijk hebben ze hier iets vergelijkbaars wat ik gewoon bij de apotheek kan halen.

Nou, het is te hopen dat je nog niet over de helft bent Miss_S. Laat deze kleine maar lekker tot het einde zitten.


Een ongevraagd advies tegen maagzuur, maar bij mij hielp het heel erg om op mijn rechterzij te liggen en slapen in bed. En geen snoep/koek meer na het avondeten.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MrsMath, Olíve

cron