Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Engelse emails

<<

Anoniem335

Bericht 29 Okt 2020 11:16

Engelse emails

Ik schrijf voor mijn werk best wel veel Engelstalige (simpele) mailtjes, maar ik heb geen idee of ik het goed doe.

Als ik ze hier plak, kunnen jullie dan verbeterpunten aangeven?

Engels is echt mijn zwakste in mijn hele werk en ben er erg onzeker over, zo erg dat ik ze hier bijna niet durf te delen.
<<

Anoniem335

Bericht 29 Okt 2020 11:18

Re: Engelse emails

Ik wilde gisteren zeggen dat ik het fijn vond om met ze samen te werken.

Ik stuurde; Very nice to work with you and Piet.

Toen kreeg ik terug; Pleasure to work with you also.

Dan denk ik; had ik ook pleasure kunnen gebruiken? Was dat beter?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Okt 2020 11:30

Re: Engelse emails

Neuh is niet beter hoor. Weet niet hoe formeel het moet zijn? En ik ga er vanuit dat men weet dat Engels niet je moedertaal is, of moeten je mails perfect Engels zijn?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Okt 2020 11:39

Re: Engelse emails

Dit kan gewoon hoor! Goeie zin :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem335

Bericht 29 Okt 2020 11:41

Re: Engelse emails

Dankjulliewel, het hoeft zeker niet perfect maar ik vind het zo vervelend dat ik nooit feedback krijg.. dan leer ik het ook niet. Ze weten allemaal dat Engels niet mijn sterkste punt is, er komt een moment dat ik het ook moet gaan spreken... daarvoor ga ik wel een cursus volgen.

Ik dacht; misschien moet ik al m'n onzekerheden hier gewoon typen :-) lekker anoniem.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Okt 2020 11:46

Re: Engelse emails

Kexter schreef:Dankjulliewel, het hoeft zeker niet perfect maar ik vind het zo vervelend dat ik nooit feedback krijg.. dan leer ik het ook niet. Ze weten allemaal dat Engels niet mijn sterkste punt is, er komt een moment dat ik het ook moet gaan spreken... daarvoor ga ik wel een cursus volgen.



Wil je graag feedback op je Engels van deze mensen? Dan moet je het expliciet vragen. Ongevraagd feedback geven op taalgebruik is onbeleefd en zullen ze dus niet doen.
Ik weet niet hoe vaak je e-mailt en hoe lang je berichten zijn - maar bedenk wel dat feedback geven tijd kost en eigenlijk een vak apart is. De een zal dat liever doen dan de ander en er meer of minder tijd voor hebben. Het is niet hun verantwoordelijkheid jou daarin op te leiden - daar zou je inderdaad een cursus voor kunnen volgen. Maar wellicht tref je iemand die het OK vindt om je op foutjes te wijzen en daar kun je dan je voordeel mee doen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Okt 2020 11:55

Re: Engelse emails

Echt een cursus gaan doen! Krijg je vast meer zelfvertrouwen van.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Okt 2020 12:35

Re: Engelse emails

Ja hoor, kom maar op. Ik vond in begin ook best eng, maar woon hier nu 9 jaar (Oz) dus is nu wel dagelijkse kost (academisch, alhoewel wel Australië dus wel wat easy going). Hoef er nu niet meer over na te denken in elk geval.

Don’t beat yourself up :p Denk dat zij er geen seconde over nagedacht hebben en jouw zin was prima. Nu kun jij in een volgende e-mail weer dat ‘pleasure to work with you’ lenen en zo groei je steeds meer. Ik merk dat mijn e-mails vaak ontzettend hetzelfde zijn in elk geval.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Okt 2020 15:33

Re: Engelse emails

Ik heb een aantal standaard zinnen in het Duits en Engels in mijn sticky note staan, zodat ik in ieder geval de standaard zinnen gelijk goed doe. Misschien heb je daar wat aan?
R. 2013
D. 2016
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 29 Okt 2020 17:47

Re: Engelse emails

Ik werk zo goed als de hele dag in het Engels en onze kinderen krijgen tweetalig onderwijs. Ik schrijf en praat daardoor veel Engels. De eerste paar maanden moest ik echt wel over een drempel heen en was ik constant naar woorden aan het zoeken of m’n tekst aan het controleren in google translate. Eenmaal over die drempel schakelde ik ongemerkt heel snel over van Nederlands naar Engels of Duits en anders om zonder dat ik er erg in heb.

Omdat de kinderen ook officieel Engels examen doen heb ik een test gedaan om te om te kijken welk niveau ik beheers en of ik eventueel nog een cursus nodig heb of wil gaan doen. Ik kwam aan B2/Advanced en dat vind ik voorlopig voldoende. Misschien ooit als de kinderen me in gaan halen.

Wat ik wel merk is dat ik het soms lastig vind om weer eens in het Nederlands te reageren op een mail. Dan moet ik nog 3x lezen of de zinsopbouw goed is, D/T goed gebruikt wordt enz.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers