Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maart/April/Mei 2021 mama’s

<<

Anoniem325

Bericht 24 Okt 2020 18:17

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Lijkt me inderdaad een moeilijke dag tuttebel. Ik ben het eens met Uffe; wat je ook gaat doen, het is altijd goed als jullie je er goed bij voelen.

Sarah, leuk dat jullie een Tripp Trapp krijgen! Die staat bij ons ook op het lijstje. Veel plezier bij je broers en met het vertellen!

Ik heb nog niet echt in de ochtend naar mijn buik gekeken haha, maar als ik op mijn rug lig heb ik wel al een duidelijk bobbeltje boven mijn schaambot. Vooral goed te voelen, heel bijzonder. En je begint ook wel te zien dat ik zwanger ben vind ik inmiddels, het is een andere buik dan een vet-buik zeg maar.

Beterschap met je jongste Uffe, hopelijk knapt ze snel op!
<<

Anoniem325

Bericht 24 Okt 2020 18:43

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Misschien heb ik het gemist, maar wanneer schaffen jullie de babykamer aan of hebben jullie die aangeschaft? Pas na de 20 weken echo of al eerder?
Wij hebben nu een goede aanbieding gezien voor een (vinden wij) leuke babykamer, alleen vind ik het spannend om nu al te bestellen. De kinderwagen hebben we wel al, maar die mag retour als het mis blijkt te zijn, de kinderkamer niet schijnbaar. Dus even twijfels haha.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Okt 2020 18:58

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wij hebben nooit een complete babykamer gekocht. Ledikant hebben we via marktplaats, kastje van ikea en commode heeft mijn man een ladekast voor vermaakt. We hebben dat toen wel pas na de 20 weken echo gedaan maar dat was ook omdat we er eerder geen tijd voor hadden.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem309

Bericht 24 Okt 2020 22:36

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Klinkt als een mooie dag om op terug te kijken Sarah, ook al verliep niet alles goed. Wel heftig dat het voor jou ook echt een dag is waarbij je aan de dood bent ontsnapt. We gaan die dag inderdaad gewoon rustig samen een mooie invulling geven. Wat het ook wordt het is in ieder geval met Y. in ons hart.
Heb je er ook aan gedacht om een sieraad te laten ontwerpen? Of lijkt dat je juist niets? Ik wil ook nog een ketting laten maken als symbool voor Y. als ik weer in NL ben. Daar zit een goudsmid die ook eerder sieraden, waaronder mijn trouwring, voor mij heeft gemaakt en hem wil ik vragen om dit te realiseren. Het ontwerp daarvoor heb ik al helemaal uitgedacht.
Wat leuk dat jullie een tripp trapp krijgen van je schoonmoeder. En, hoe reageerden je broers?

Wij gaan (voorlopig) geen kinderkamer doen en hebben die met Y. ook niet besteld. We hebben de familiewieg waar mijn man ook nog in gelegen heeft en die komt bij ons op de slaapkamer. En we hebben laatst bij de ikea 2 kastjes gekocht voor kleertjes. Wellicht dat we nog een verschoontafel in de badkamer zetten maar verder laten we het voorlopig zo. Achteraf ben ik ook heel blij dat we geen kinderkamer hadden bij Y voor de 20 weken echo, want ik vond het al rot genoeg om alle losse babyspulletjes weer op te moeten ruimen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Okt 2020 13:04

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Auxo als het echt een goede aanbieding is zou ik het wel aandurven als ik zo ver als jou was

Tuttebel een sieraad te ontwerp zit ik ook vaak aan te denken maar ook dan weet ik niet precies wat ik wil.


Gister dus mijn broers verteld. Gaf ze die kaart toen wisten ze het eigenlijk al. Mijn oudste broer die ook jarig was zei snikkend dit is het mooiste kado ooit.
Later hoorde ik van mijn moeder toen hun samen eten gingen halen dat die had gezegd dat hij de kinderwagen betaald. Toen zei mn moeder die krijgen ze al van ons. Hij zou nu wat anders bedenken. Zo lief.

Ik had ook voor mijn ouders z'n kras kaart mijn vader helemaal zo oh wat leuk wist ik niet. Grapjas
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 26 Okt 2020 12:58

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat ontzettend leuk dat dit het mooiste verjaardagscadeau was! Je broer klinkt echt lief en betrokken. En leuk dat hij jullie ook iets wilt geven voor de kleine.

Het is ook best lastig om te bedenken wat voor sieraad je kan laten maken. Bij mij kwam het ontwerp plotseling in me op en heb er ook wat symboliek in verwerkt. Maar als je het lastig vind kan je natuurlijk ook iemand proberen te zoeken die ervaring heeft in gedenksieraden om te kijken of je samen uit kan zoeken wat bij je past. Ik weet niet of je er voor open staat om andere ideeën te horen, maar bij jouw verhaal heb ik ook een beeld wat wellicht bij jou zou passen.

Hoe is het verder met de rest? Ik ben de afgelopen dagen zo moe. Het lijkt wel alsof ik al instort zodra ik uit bed kom.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Okt 2020 14:07

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Tuttebel je mag altijd je ideeën zeggen. Misschien haal ik er inspiratie uit

Die moeheid is verschrikkelijk. Ik heb vandaag ook geen energie. Val elke avond in slaap op de bank.

Hebben jullie al kraamzorg geregeld. De gynaecoloog zei met de 9 weken echo om het zeker uiterlijk in de 12e week te regelen
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 26 Okt 2020 18:53

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

We hebben de kinderkamer toch besteld inderdaad. Hij wordt pas na de 20 weken echo geleverd, dus mocht het toch mis zijn kan hij toch geannuleerd worden. Moeten we niet vanuit gaan natuurlijk, maar toch wel spannend.

Ik ben soms ook nog steeds wel moe inderdaad! Zeker als ik wat drukker ben geweest, dan ben ik rond 20:00u wel klaar met de dag. Ik geef er maar lekker aan toe. Vind het sowieso lekker om in deze tijd op tijd naar bed te gaan. ?

Kraamzorg hebben wij inderdaad geregeld. Na de termijnecho aangevraagd en vorige week intake gehad. Wij zitten een beetje met kinderopvang, ik weet nog niet of ik nog werk heb na de bevalling, dus ook nog geen idee wanneer we opvang nodig hebben. Is het dan mogelijk om toch ergens in te schrijven denken jullie? De wachtlijsten zijn niet heel lang hier, dus ik ben nog niet te laat.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Okt 2020 19:07

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Audi, waarom ga jij er vanuit dat je contract niet verlengd wordt? Is daar aanleiding voor (dacht het al eerder gelezen te hebben)? Ik zou wel gewoon een kinderopvang zoeken en hem zo nodig afzeggen als je het niet nodig hebt.
<<

Anoniem325

Bericht 26 Okt 2020 19:17

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Lot schreef:Audi, waarom ga jij er vanuit dat je contract niet verlengd wordt? Is daar aanleiding voor (dacht het al eerder gelezen te hebben)? Ik zou wel gewoon een kinderopvang zoeken en hem zo nodig afzeggen als je het niet nodig hebt.


*
Laatst gewijzigd door Anoniem325 op 26 Okt 2020 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Okt 2020 19:25

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Hier gaat het juist iets beter met de vermoeidheid lijkt het, al heeft mijn dochter afgelopen nacht liggen spoken en was ik zelf kotsmisseljk, dat doet er geen goed aan maar dat extreme van de eerste weken is er vanaf.

Lief Sarah al die reacties!

Kraamzorg heb ik rond de 14 weken gedaan, het is bij ons zo vaak mis gegaan dat ik dat uit zelfbescherming later gedaan heb, hoef ik het niet af te zeggen ook.

Auxo, ik zou inderdaad toch gaan oriënteren op kinderopvang, wil je kdv of een gastouder? Dat zijn al dingen om naar te kijken.

Hier weet ik eht ook even niet met de opvang, onze eigen gastouder gaat met zwangerschapsverlof, zou eerst na de zomer weer starten maar nu geeft ze aan dat dit ook wel eens 2022 kan gaan worden, ik heb haar wel gevraagd om daarover na te denken anders moeten wij ook verder. De gastouder waar L. naartoe gaat zit namelijk vol.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem325

Bericht 26 Okt 2020 19:49

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Dan gaan we binnenkort toch maar eens bij een paar kijken (als dat nu mag). Heb er 1 op het oog, hopelijk vindt mijn vriend die net zo leuk/voelt dat net zo goed als bij mij.

Uffe, jij blijft ook maar misselijk hè :(
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Okt 2020 19:52

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat fijn dat je familie zo lief reageerde Sarah!

Hier valt het mee qua moeheid, voel me eigenlijk best dit, maar ik probeer desondanks wel voldoende rust te pakken. Het verschilt ook wel per dag.

Leuk Auxo, de kinderkamer besteld. Heb je een foto of plaatje? Wat betreft je vraag mbt de opvang, ik heb eigenlijk geen idee. Kun je niet alvast eens bellen of mailen of te informeren?

Kraamzorg hebben wij ook al geregeld, meteen na de termijnecho ingeschreven. Dat kun je maar het beste snel doen ivm drukte, zei de vk ook nog speciaal. De intake hebben wij pas over een tijd, weet niet precies wanneer maar in ieder geval ruim na de 20 weken. Kraampakket heb ik trouwens ook al aangevraagd bij de verzekering.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 26 Okt 2020 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 26 Okt 2020 19:54

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja, het lijkt zich wel te verplaatsen naar het moment dat ik naar bed ga, daardoor kan ik niet slapen tot ik overgegeven heb. Dit had ik bij de oudste eigenlijk net zo. Ik eet nu niets meer na het avondeten maar dat maakt dus nog geen verschil.

Je kan altijd informeren! Is het een kdv of een gastouder?

Miss_z goede van dat kraampakket die moet ik ook nog bestellen.

Ik ben sowieso benieuwd hoe het straks is met kraamzorg/bezoek als wij straks bevallen zijn!
⁠♡♡♡
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Okt 2020 20:01

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Snap het! Maar beter een plek terwijl je het niet nodig hebt dan andersom toch ?.
<<

Anoniem325

Bericht 26 Okt 2020 20:13

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Jullie hebben gelijk hoor, bedankt voor jullie antwoorden!

Uffe het is een KDV. Vervelend, die avonden zo :( Vooral dat je eerder gespuugd moet hebben voor je kan slapen. Lijkt me zo naar.
Wbt kraamzorg, ik zou het persoonlijk niet heel erg vinden als je niet veel mensen over de vloer mag. ? Zeker in het begin wil ik ook gewoon lekker met z’n 3en genieten en wennen aan de nieuwe situatie.

Kraampakket moet ik ook nog aanvragen inderdaad, goede!
<<

Anoniem309

Bericht 26 Okt 2020 23:31

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Sarah, ik zie bij jou het volgende voor me. Een hartvorm met een klein breukje erin en voor het hart een hartslag symbool (dus het lijntje zoals je deze ziet op een ecg). 27 december was een dag waarop jullie zowel je kindje zijn verloren als de dag waarop jouw leven is gered en mocht doorgaan. Daarom vind ik een hart toepasselijk omdat het een teken is van liefde, leven en ook symolisch omdat je vanaf dat moment dit verloren kindje in je hart meedraagt. Ik zie dus voor me dat er een breukje zit in dit hart wat symbool staat voor het verlies wat jij sindsdien meedraagt. De hartslag is symbool voor het leven van jou dat door mocht gaan en het feit dat op deze verdrietige dag jouw leven gered is. Wellicht vind je het niks, en dat is ook prima hoor. Maar dit beeld heb ik bij jou voor ogen. Wellicht als je zelf weinig inspiratie hebt zou je ook anderen kunnen vragen wat ze zouden bedenken. Soms kan je hele eigen ideeën weer uit andermans inspiratie halen.

Wat leuk dat jullie de kinderkamer hebben besteld, Auxo!

Wij hebben hier trouwens geen kraamzorg. Moet ook zeggen dat ik het best spannend vind om er gelijk helemaal zelf voor te staan. Ben benieuwd hoe dat zal zijn.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 27 Okt 2020 07:50

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

*vanuit mijn meelees-modus*

Klinkt heel mooi en symbolisch Tuttebel, wat je voor Sarah in gedachte hebt
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Okt 2020 09:32

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Nou echt dat klinkt prachtig. Heb je stukje tekst opgeslagen.
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 27 Okt 2020 10:34

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Heel mooi inderdaad tuttebel!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Okt 2020 10:55

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Mooi Tuttebel!

Ik had zo gehoopt dat ik de baby wat beter zou gaan voelen al, nog steeds maar heel af en toe wat. Gelukkig heb ik maandag weer controle en omdat hij met zijn gezicht in de placenta lag met de pretecho maakt ze dan ook nog even een echo om te kijken of ze een mooie foto kan maken!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem309

Bericht 28 Okt 2020 11:08

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ben blij dat je het een mooi idee vind Sarah, maar weet ook dat je aanpassingen of juist iets heel anders kan doen. Het belangrijkste is dat, wat het ook wordt, jij je er goed bij voelt om het te dragen.

Wat jammer dat je de baby nog zo weinig voelt. Ik heb laatst ook een week gehad waarbij ik hem weinig voelde, maarja dat onregelmatige hoort er volgens mij ook wel bij voor de 20-24 weken. Wat fijn dat je maandag ook nog een echo krijgt. Echt lief dat ze het gezichtje voor jou nog even mooi op de foto wilt zetten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Okt 2020 11:12

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Altijd leuk om vaak naar de kleintjes te kijken uffe

Ik had gister weer een echo de 5e al. Ze kon het beeld niet scherp krijgen zo druk was die. Hoef nu pas 27 nov weer naar de gynaecoloog toe. En 17 nov de geslachtsbepaling echo. En dan mag mijn man ook mee bij die afdeling mag een huisgenoot mee. Dat is wel leuk voor mijn man want die heeft het alleen gezien met 7 weken.

Heb ook de kraamzorg aangevraagd. Had geen idee welke. Wist van m'n schoonzus welke zij had. Maar die kreeg een heel laag cijfer een 4.4, heb toch een andere gekozen die had een 9.2 als cijfer en je kreeg een gratis kado erbij. Altijd leuk.

Ik had laatst van een vriendin een kado gekregen mocht gister pas open. En zaten allemaal leuke panda dingen in die had zeeman afgelopen zomer te koop . Toen twijfelde ik heel erg om het te kopen en nu was het natuurlijk op. Maar gelukkig heb ik het alsnog dankzij haar.
Ik ben namelijk gek op panda beren.

Mijn moeder gaat ook al los kreeg al een happy horse knuffel en een baby slaapzak ook van die panda lijn van zeeman. En vrijdag gaan we samen naar een baby zaak

Hebben jullie een handige baby uitzet lijst. Ik zie er zoveel met verschillende dingen. Heb geen idee wat je allemaal moet. Zag op een lijst 6 pakjes kleding. Ik dacht meteen is dat niet weinig. Dus voor de mamas die al ervaring hebben wat koop je allemaal
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Okt 2020 11:28

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat lief al die cadeaus! Ik heb inmiddels ook echt al veel gekregen!

Qua uitzet ik heb toen de lijst van de kraamzorg aangehouden. Hydrofiele doeken had ik er 18 van en dat vond ik heel fijn. Fijne omslagdoeken voor de baby had ik er ook meerdere. Setjes kleren ik had er zeker meer dan 6, ik denk dat dat een soort minimum is?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem325

Bericht 28 Okt 2020 11:40

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat fijn dat je een extra echo krijgt Uffe. Altijd leuk om nog eens te kijken, hopelijk laat hij zijn gezichtje deze keer wel goed zien.

Wat heb je al veel gekregen Sarah, leuk! Qua uitzetlijst gebruik ik ook die van de kraamzorg en ik vraag mijn zus wat zij allemaal had toen mijn neefje baby was. En verder een beetje op gevoel. Ik denk dat je van hydrofiele doeken bijvoorbeeld nooit te veel hebt, maar sommige dingen heb je de eerste maanden volgens mij ook nog niet nodig.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers