Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2020 21:34

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Nog 3 weken Luisa!

Nee Kaat m'n vriend mag nergens meer mee heen. Maar als het niet goed is en ik moet opgenomen worden dan mag hij natuurlijk wel komen, dat wel. Maar alle controles en afspraken zijn zonder hem.
Het gesprek over de bevalling mag hij misschien bij zijn dan plannen ze dat op rustige momenten zodat het in de wachtkamer niet te vol wordt, maar dat is dus ook nog niet bekend/zeker.

Ik vond op Instagram het goudkleurige wel heel mooi van zo'n beeldje terwijl ik helemaal geen goud mens ben. Spannend hoor hoe het wordt!
Ik heb wel mijn vriend wat mooie blote buik foto's laten maken want m'n buik is deze keer (vooral bloot) heel anders en dat vind ik wel leuk om te zien!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Okt 2020 10:35

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Wat naar allemaal Savi en wat stom dat je vriend niet mee mag!

Ik had gister een enorme kutdag. Had zondag en gister wat last van harde buiken en een gek drukkend gevoel in mijn buik. Toch maar even overlegd met het ziekenhuis en gister urine laten testen. Kwam niks uit. Baarmoederhals zit op 3cm dus nu het advies om het echt even rustig aan te doen. Gezien de hele geschiedenis raak ik dan toch best in de stress en zit er dan de hele tijd op te letten of ik harde buiken heb. Terwijl ik ook wel weet dat harde buiken nou eenmaal voorkomen. Hebben jullie hier last van? Ik gok dat als mijn zwangerschap niet zo beladen was geweest ik het alleen maar wat irritant had gevonden en verder niet. Ze doen ook geen pijn ofzo. Vriendinnen van me hebben ook allemaal harde buiken gehad tijdens hun zwangerschap maar ik heb toch nog vaak angsten dat het alsnog mis gaat. Zou soms zo graag willen dat ik ook eens onbevangen kan genieten.

Gelukkig 3-11 weer extra controle en dan de week erop weer. Ik doe het maar weer rustig aan deze week..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Okt 2020 11:36

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Hey wat naar Fantine.. snap dat je om elk ding nu heel bezorgd wordt. Is je baarmoederhals nu te kort dan eigenlijk? Ik heb daar geen verstand van.
Toevallig heb ik nog nooit een harde buik gehad, maar ik geloof dat ik echt ongeveer de enige ben. Want idd elke zwangere die ik verder ken, heeft dat wel eens gehad :). Vandaag had ik groeiecho en ik was blij dat ik controle had, want ik had sinds vannacht buikpijn met krampen. Nu staat m'n urine op kweek om blaasontsteking uit te sluiten, en anders komt het waarschijnlijk omdat ik wat te veel doe. Mijn buik was verder zacht dus de vk maakte zich verder geen zorgen. En ik daardoor ook niet meer.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2020 11:53

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Ik snap het Fantine, erg rot lijkt me dat. Harde buiken had ik bij de zwangerschap van G niet, deze keer wel als ik teveel heb gedaan ofzo. Ben bang dat je niet zo van die angst af komt. Hopelijk vliegen de weken voor jouw voorbij en ben je straks bij je doel.

Ohjee Joey wat rot, hopelijk was je gewoon te druk.

Mijn bloeddruk was weer te hoog en ik had sporen van eiwitten in m'n urine dus ik lig weer aan de ctg en er is weer bloed afgenomen. ?
<<

Anoniem325

Bericht 27 Okt 2020 11:54

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Oh Savi het houdt niet op bij jou hè. Sterkte :(
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 27 Okt 2020 11:57

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Wat rot Fantine. Goed dat je overleg hebt met het ziekenhuis, hopelijk stelt dat iets gerust. Mbt de harde buiken: tijdens m’n eerste zwangerschap pas helemaal tegen het einde af en toe last van gehad. Deze tweede zwangerschap heb ik vanaf volgens mij 15 weken al last gehad van harde buiken (ook icm pijn) en dat was echt stress/inspannings gerelateerd (met name getriggerd door m’n werk). Nu ik verlof heb, heb ik er helemaal geen last van. De verloskundige gaf toen aan dat ik moest bellen als er ritme in kwam (wat er nooit in zat) en zoals bij Joey rust nemen.

Jee, Savi. Het zit niet mee. Eiwit in de urine, wat kan dat zeggen? Is dat een teken van zwangerschapsvergiftiging, of kan dat ook nog iets anders zijn? Hoe lang moet je op de uitslagen wachten?
03/2019
11/2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Okt 2020 12:03

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Savi schreef:Ik snap het Fantine, erg rot lijkt me dat. Harde buiken had ik bij de zwangerschap van G niet, deze keer wel als ik teveel heb gedaan ofzo. Ben bang dat je niet zo van die angst af komt. Hopelijk vliegen de weken voor jouw voorbij en ben je straks bij je doel.

Ohjee Joey wat rot, hopelijk was je gewoon te druk.

Mijn bloeddruk was weer te hoog en ik had sporen van eiwitten in m'n urine dus ik lig weer aan de ctg en er is weer bloed afgenomen. ?

Oef. Kut. Hopelijk houden jij en de baby het nog 2 weken uit..
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2020 12:05

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Ja zwangerschapsvergiftiging en verder weet ik niet precies wat het kan zijn of hoe het komt. Zal deze week sowieso nog wel een keertje extra moeten komen denk ik.

Uitslagen zijn er binnen het uur na het bloedprikken dus nog een half uurtje ongeveer.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Okt 2020 12:07

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Oh Savi, wat ontzettend vervelend maar wat goed dat ze je onder controle houden zo!

Fantine, logisch dat je onrustig bent met je geschiedenis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Okt 2020 12:36

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Wat naar weer Savi! Is er al wat bekend?

Ik werk niet veel maar had wel een "druk" weekend. Dus ondanks geen stress van werk waarschijnlijk toch teveel gedaan voor mijn doen. Ik neem ff een week veel rust en goed slapen. Mijn baarmoederhals is nu niet te kort maar ze houden het wel in de gaten vandaar die extra controle.
<<

Anoniem316

Bericht 27 Okt 2020 14:24

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Ah nee Savi, wat frustrerend zeg :( Hopelijk valt het mee, maar je bloeddruk gaat natuurlijk niet zomaar omhoog. Denk aan je! Hopelijk mag jullie meisje nog even blijven zitten.

Fantine, kan me goed voorstellen dat je daar zorgen over maakt. Het is toch een ander soort zwangerschap dan 'normaal' ondanks dat deze wel nu als zodanig wordt gezien. Hopelijk doet de rust goed en knapt het snel weer wat op!

Joey, hopelijk valt het bij jou ook mee! Lastig hé? Rustig aan doen ;) Ik heb trouwens ook nog nooit harde buiken gehad. Wel een harde punt op mijn buik, maar niet een harde buik zoals die zou moeten zijn volgens de boekjes.

Ik had gisteren weer een controle in het ziekenhuis en de kindjes doen het nog steeds super. Erg blij mee, vanzelfsprekend. We kunnen wel concluderen dat onze zoon op mijn man lijkt... Die heeft een ietwat hoekige vorm en een groot hoofd en op de echo was duidelijk te zien dat onze zoon dit ook heeft. Zijn zusje heeft daarentegen gewoon een rond koppie zoals haar oudere zus. Ben zo benieuwd hoe ze er straks uit zien.
Waar onze zoon de vorige keer 2 weken voorliep, liep hij nu weer gewoon op schema. Waarschijnlijk een klein meetfoutje. Niks om ons zorgen over te maken. Gyn is erg tevreden met hoe het nu gaat. Had eindelijk mijn vaste weer eens en dat was heel erg fijn. De keizersnede gaat ingepland worden door het opnamebureau en dan weten we wanneer onze kindjes er in ieder geval zijn. Gek idee hoor. Mochten ze vanzelf eerder komen, wordt het sowieso een keizersnede. Ik heb maar een hele kleine kans om natuurlijk te kunnen bevallen bleek uit een kansberekening.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2020 14:48

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Ik ben weer vrijgelaten haha. Toch een soort van goedgekeurd weer. Die eiwitsporen zijn niet zo erg als de rest gewoon goed is en dat was het gelukkig weer.
Het lijkt erop dat m'n lichaam het gewoon echt heel zwaar heeft, maar baby (en placenta en alles) doen het gewoon goed. Als ik me echt slecht ga voelen of de baby anders voel moet ik wel meteen bellen.

Maandag weer heen, dan groeiecho en gesprek over de bevalling. Eindelijk! En vriend mag mee!

Oh en er is geen GBS gevonden bij mij! Ook fijn. ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Okt 2020 14:52

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Fantine schreef:Wat naar weer Savi! Is er al wat bekend?

Ik werk niet veel maar had wel een "druk" weekend. Dus ondanks geen stress van werk waarschijnlijk toch teveel gedaan voor mijn doen. Ik neem ff een week veel rust en goed slapen. Mijn baarmoederhals is nu niet te kort maar ze houden het wel in de gaten vandaar die extra controle.

Goed naar je lichaam luisteren ja! Al denk je misschien niet veel te doen, misschien is het voor je lichaam toch snel teveel. Kun je ook weinig aan doen dan behalve naar handelen :).
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2020 14:57

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Fantine schreef:Wat naar weer Savi! Is er al wat bekend?

Ik werk niet veel maar had wel een "druk" weekend. Dus ondanks geen stress van werk waarschijnlijk toch teveel gedaan voor mijn doen. Ik neem ff een week veel rust en goed slapen. Mijn baarmoederhals is nu niet te kort maar ze houden het wel in de gaten vandaar die extra controle.

Ik had het ook vaak in het weekend. Even naar de supermarkt, dit even, dat even en bam weer een harde buik. Ik moet ook niet twee dingen op een dag doen. Als ik nu bijvoorbeeld vanmiddag op verjaardagsvisite zou moeten dan kan ik niet meer naar de supermarkt, dan doe ik al teveel.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 27 Okt 2020 15:43

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Fijn dat je weer ben vrijgelaten, Savi! Heb je thuis verder alles op orde qua babydingen? Of moet je nog dingen kopen/regelen voor het geval dat ze nog eerder komt/gehaald moet worden?
03/2019
11/2020
<<

Anoniem304

Bericht 27 Okt 2020 15:52

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Ik ben nu bezig met de ziekenhuistas ???
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Okt 2020 16:16

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Fijn Savi dat je weer thuis bent.
Fantine maar rustig aan de komende weken.
Dee fijn dat de kindjes het goed doen.
2014 2016
<<

Anoniem316

Bericht 27 Okt 2020 16:25

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Haha heel goed Savi. Je weet maar nooit. Wilde er ook al aan beginnen.

Ik heb net de datum ingezien van de geplande keizersnede ? en het enge is dat het de datum is die ik vanaf het begin in mijn hoofd had. Nu hopen dat we dat redden met z'n 3en!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Okt 2020 18:34

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Oh Dee! Het wordt alsmaar enger bij jou hoor met je voorgevoel etc haha!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem316

Bericht 27 Okt 2020 18:49

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Burn schreef:Oh Dee! Het wordt alsmaar enger bij jou hoor met je voorgevoel etc haha!

Ja dat is bij deze zwangerschap wel echt bizar. Gelukkig heb ik ook heel veel negatieve dingen zitten denken en die zijn allemaal niet uitgekomen ;).
<<

Anoniem325

Bericht 27 Okt 2020 19:43

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Wat bijzonder Dee, dat het net die datum is!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Okt 2020 20:00

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Vandaag weer extra controle gehad ivm weer harde buiken en kramp. Gelukkig alles ok. Ik ben smal gebouwd en de baby is heel actief. Waarschijnlijk door zijn vele getrap raakt mijn baarmoeder wat geprikkeld. De gyn zei dat als mijn buik weer wat groeit het waarschijnlijk minder wordt. Gelukkig mag ik altijd bellen en langskomen voor extra controles.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 27 Okt 2020 22:36

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Kaat schreef:Fantine, wat fijn dat het werken goed gaat. Een betrokken werkgever/leidinggevende helpt dan al zo goed mee. Kan je je eigen tempo een beetje bepalen?

Hier wisselt de activiteit van de baby. De ene keer s nachts heel actief, dusdanig dat ik er slecht van slaap, en de andere keer overdag actiever. De bewegingne worden nu sowieso wel wat anders, omdat de baby wat minder ruimte heeft.

Hebben anderen nog liggings- en/of groei echo’s gehad of gepland? Ik heb vandaag de liggingsecho gehad. De baby ligt met het hoofd naar beneden (dat wist ik al) en nog niet ingedaald. Het vruchtwater was goed op peil (daar maakte ik mij erg druk over, omdat het tijdens de vorige zwangerschap te weinig was en dat toen best veel stress meebracht). Het hoofd en de benen waren goed gemiddeld, maar het buikje was erg groot. De verloskundige zei dat het op de rand was om nog een suikertest te doen, maar omdat we al zo ver in de zwangerschap zitten vond ze het niet meer nodig en ook niet iets om verder te monitoren. Ze schat wel in dat de baby met 40 wkn om en nabij de 4kg zal zijn.

Verder heb ik vandaag een 3D scan laten maken om een zwangerschapsbeeldje te laten maken. Zijn er meer die dat doen of al eerder hebben gedaan?


Ik heb gisteren een liggingsecho en groeiecho gehad. Schatting nu 2600 gram, en het is al voor een deel ingedaald maar het was nog wel BIB (beweegbaar in bekken zoals ze het zo leuk noemde) dus nog niet helemaal ingedaald. Hoofdje was een tikkie groter dan de termijn maar niks bijzonders. Mijn man heeft ook een groot hoofd :laughcry: Ze schat in dat als ik niet te vroeg beval het een "nette 7 ponder" gaat worden :P
Verder was mijn bloeddruk wel weer een tikje hoger dan bij de vervangster die ik voorheen steeds had. Nu 140/85 maar mijn "originele" verloskundige is echt een heerlijk relaxed mens. Ze zei: meid je ziet er prima uit, je buik is netjes, die bloeddruk maak ik me allesbehalve zorgen over. Urine was ook schoon. En ze zei je weet inmiddels wel dat je aan de telefoon moet hangen als je klachten krijgt.


@Savi: Wat een gedoe ook weer bij jou met je bloeddruk en urine testen e.d. Steeds maar weer ziekenhuis in en uit word je toch ook moedeloos van. Al ben je natuurlijk uiteindelijk wel blij dat alles oke is. Maar toch, het kost wel veel energie.

@Fantine: Ik dacht dat ik wel wist wat harde buiken waren. Mijn buik staat soms strak en is dan hard maar heb er niet echt last van. Tot vanmiddag... ik was gewoon lekker in de babykamer met het indelen van de commode bezig, helemaal niet extreem druk of wat dan ook en ineens kreeg ik me toch een partij een harde buik. Voelde het echt helemaal straktrekken, en kon niet eens meer rechtop staan. Jeetje! Ben even rustig gaan zitten op een stoel en toen trok het na een kleine 5 minuten weer weg maar mennn dat was echt heel oncomfortabel. :thumbdown:

@ Dee: Wat spannend dat je de datum nu weet! Komt het ineens heel snel op je af waarschijnlijk. Lijkt me zo vreemd om het te weten, al zegt het natuurlijk nog niks als de kleintjes zelf al besluiten eerder te komen, maar toch!


Ik had trouwens in het baaltopic geplaatst dat ik afgelopen zondag ben gestruikeld en daardoor ben gevallen. Heb mezelf opgevangen met handen en knieën en ben toen een soort van op mijn zij gevallen. Echt een domme actie :palm: Had direct al last van mijn rechterhand maar wilde het eerst nog even aankijken en heb ook meer aandacht geschonken aan mijn buik die avond, of ik de kleine nog steeds goed voelde (Dat was gelukkig zo)
Maandagochtend was mijn rechterhand erg pijnlijk en stijf. Kon er amper wat mee. De huisarts heeft er toen naar gekeken en me voor de zekerheid voor een foto naar het ziekenhuis gestuurd. Gelukkig was er niks gebroken :cheers: maar wel zwaar gekneusd. Heel irritant! Het is ook nog eens rechts, dus kan niet eens autorijden nu. Krijg de sleutel niet omgedraaid en kan niet schakelen :thumbdown: En dan merk je pas hoe onhandig het is als je je dominante hand mist. Je billen afvegen met links is best lastig als je dit nooit doet :lol:

Verder heeft mijn man zojuist het bed op klossen gezet. Jeetje mina, heb maar even een trapje ernaast gezet want het is toch wel hoog. Eruit gaat nog wel, dan laat ik me er zo uit glijden, maar erin komen is nog best een uitdaging.

Ben erg benieuwd wie er als eerste gaat bevallen uit dit topic!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 28 Okt 2020 08:29

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Wat balen beachgirl van je hand! Gelukkig met de baby alles goed. Ik hoop iig niet dat ik als eerste beval haha. De baby moet nog ff zo'n 12 weken blijven zitten bij mij.

Dee lijkt me echt gek dat je de datum gewoon al weet!

Ik ben gelukkig weer wat relaxter nu. Ben gewoon blij dat ik altijd langs mag komen in het ziekenhuis. Die harde buiken moet ik dan maar accepteren dat het blijkbaar toch een beetje bij mijn zwangerschap hoort. Hopelijk zet mijn buik weer wat uit qua ruimte deze week.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 28 Okt 2020 12:58

Re: Uitgerekend in nov/dec 2020 & jan/feb 2021!

Oke... nog een domme vraag:
Voor de dames hier die ook iets van een cosleeper willen gaan gebruiken.... Nu ons bed op klossen staat is die cosleeper natuurlijk veel lager dan het bed. Zelfs op de hoogste stand. Denk je lekker naast je kleintje te kunnen slapen zonder er al teveel uit te moeten voor het voeden, moet ik alsnog met een soort takel straks de baby uit de cosleeper gaan vissen?
De bovenkant van ons matras is nu op 83cm hoogte, en het matrasje van de cosleeper zit op 60cm. Hoe doen jullie dit?

Helaas komen we echt niet onder klossen uit... bij de intake werd dit al gezegd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Hugo