Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2020 09:29

Re: Het hardlooptopic #2

Jip schreef:Klinkt enorm leuk zo'n escape run. Tussendoor kun je uitrusten. Je hoeft ook niet van hetzelfde tempo te zijn lijkt me.

Haha de Jip methode! Ik heb m wel toegepast gister: 9'30 duur 1 30" versnellen en 1' wandelen x 5. Niet helemaal zoals beschreven, maar wel zoals ik het 'vroegah' altijd deed. Vanavond wil ik eigenlijk wel weer eens intervallen.


Lekker Jip en da´s toch een uur lopen. En eigenlijk ook een vorm van intervaltraining.

Ik ga vanavond naar m'n loopgroep en ook intervallen. Ik zie het schema al online staan: 2x200 - 2x400 - 2x600 - 2x800 2e steeds iets sneller/ duidelijk verschil aanvoelen. p= 100wandel/ 100 dribbel sp= 200 wandel. Lekker wel.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 08 Sep 2020 20:57

Re: Het hardlooptopic #2

Klinkt inderdaad als een fijn hoofdprogramma!

Ik deed 1-2-3-4-5-4-3-2-1 en dan de laatste (of bij de 1 minuut dus helemaal) versnellen. Tussendoor minuutje wandelen. De tweede helft ging sneller dan heen, want ik moest een lusje erbij maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 19 Sep 2020 13:24

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb van de week ook weer hardgelopen, zo Fijn om weer te doen!

Ging beter dan verwacht, ik heb op 50% gelopen, ik denk 2 km. Toen vond ik het weer mooi, geen spierpijn, urine verlies of iets degelijks. Conditie voelde goed :-)
<<

Anoniem313

Bericht 19 Sep 2020 17:04

Re: Het hardlooptopic #2

Hee lekker HB, was het voor het eerst weer? Klinkt als een fijn loopje.

Ik loop weer af en toe met m’n loopgroep en het valt me vaak zwaar. Ik ben geen avondloper, de ochtenden zijn beter voor mij. Vanmorgen ben ik gaan lopen terwijl m’n zoontje aan het atletiekmeeting was en dat ging meteen een stuk beter. 35 minuten en bijna 6 km, dat is voor mij in deze fase een behoorlijk vlot tempo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Sep 2020 17:24

Re: Het hardlooptopic #2

Netjes allemaal. Caulfield, ik loop ook het liefst in de ochtend. Kickstart. Ik sport sowieso liever in de ochtend.

Ik loop niet heel veel momenteel maar wat ik loop gaat lekker. De ene keer vijf km in 28 minuten en de andere keer in net geen 31. Ik ben er niet meer zo mee bezig, wil gewoon lekker lopen.

Mijn man ging gisterochtend voor het eerst in maanden weer hardlopen. Die loopt dan gelijk zeven kilometer in 30 minuten. Zo irritant ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Sep 2020 17:29

Re: Het hardlooptopic #2

Haha, ja dat voelt dan heel oneerlijk hè Lady. Wel erg knap van hem! Ook van jou Caulfield, dat is aardig snel! Ik kan ook alleen maar in de ochtend lopen trouwens.

Wij lopen binnenkort onze jaarlijkse loopwedstrijd. Nu met een app vanuit thuis vanwege Corona. Alleen als ik de fiets pak verbeter ik mijn tijd van vorig jaar. Niemand die het ziet. ?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Sep 2020 17:58

Re: Het hardlooptopic #2

Haha ja dat herken ik Lady.

Fijn HB!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 19 Sep 2020 18:00

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird, goed bezig!

Caulfield, dat is lekker vlot!

Lady, dat is het allerbelangrijkst: lekker lopen en een voldaan gevoel.

Sogood, wat goed dat je voor een doel traint! Hoe werkt zoiets nu? Hoe controleren ze je gelopen afstand?

Ik heb vorige week een lekkere week gehad: eerst een avond een kort rondje (4km) wegens tijdgebrek, twee dagen daarna ineens de drive om weer een keer verder te rennen, wat resulteerde in een 9,4 km in 47 minuten. Voelde goed! Deze week heb ik weer een 4 gerend en gister een 6, in een tempo dat neigt naar oude waarden, zo rond de 5.00'... Jippie!!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Sep 2020 20:43

Re: Het hardlooptopic #2

Haha jij bent ook zo'n iemand om jaloers op te zijn! Ik heb deze week 0 keer gelopen. Geen zin in. We wandelen wel veel, dus hopelijk compenseert dat een beetje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 20 Sep 2020 09:23

Re: Het hardlooptopic #2

Maar het komt mij echt niet aanwaaien hoor Jip. Ik ben alleen heel streng voor mezelf, dus het is deels een mentaal spelletje. Ik ben soms echt helemaal kapot na zo'n loopje. Alleen herstel ik wel heel snel, dus dat is een voordeel.

Wandelen is ook hartstikke goed voor je conditie, dus fijn dat dat kan ?
<<

Anoniem335

Bericht 20 Sep 2020 09:32

Re: Het hardlooptopic #2

Haha ik ben ook altijd beetje jaloers op die tijden. Ik heb een paar jaar best fanatiek hardgelopen (ook bij de atletiekvereniging etc) maar onder de 6 minuten per kilometer is mij nooit gelukt. Zou het wel leuker maken als ik dat zou redden :smile:

Maar ik heb de hoop nu opgegeven ;-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Sep 2020 11:32

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef:Maar het komt mij echt niet aanwaaien hoor Jip. Ik ben alleen heel streng voor mezelf, dus het is deels een mentaal spelletje. Ik ben soms echt helemaal kapot na zo'n loopje. Alleen herstel ik wel heel snel, dus dat is een voordeel.

Wandelen is ook hartstikke goed voor je conditie, dus fijn dat dat kan ?


Het komt sowieso niet veel mensen aanwaaien. Ik was ook altijd heel streng en volgde mijn schema's heel precies. Zoveel progressie als jij maakt heb ik nooit gedaan. Ik ben iemand die van nature ook geen goede loper is. Het is echt heel hard werken om maar een beetje sneller te worden.

Het mentale spelletje ken ik wel. Die heb ik geleerd tijdens mijn trainingen voor die hele lange afstanden. Ik merk wel dat als het beter gaat, je conditie groeit en het 'als vanzelf' voelt dat spelletje steeds makkelijker wordt. Dat punt ben ik nog ver vandaan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Okt 2020 14:42

Re: Het hardlooptopic #2

Joehoe, hoe is het met iedereen hier? ??‍♀️
<<

Anoniem301

Bericht 26 Okt 2020 15:01

Re: Het hardlooptopic #2

Joehoe!

Ik had (heb) dus een enkelblessure en het kon wel drie maanden duren. Ik ben nu ruim 3 maanden verder en met lopen en wandelen voelde het goed. Dus heb vorige week 20 minuten hardgelopen. Vond het zo fijn weer lekker te rennen, had ook niet echt last onderweg. Maar de dag erna en tot nu toe voel ik mijn enkel weer :nopompom: Dus voorlopig maar weer niet rennen whyyyyyyyyy :cry:
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 26 Okt 2020 15:23

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben na een lange tijd weer eens present. In de zomer helaas weinig gedaan vanwege de hitte en in combinatie met mijn werk stond het op een laag pitje.

Carrie, wat balen dat je nog steeds zo'n last hebt van je blessure. Dan maar wat meer wandelen.

Ik had begin dit jaar een doel gesteld. 10 km onder het uur lopen. Toen kwam daar Corona en ging dit helaas minder makkelijk doordat de kinderen 24/7 thuis waren en we ook gewoon moesten werken. Even minder energie ervoor gehad. Wel blijven lopen, maar kleine stukjes.
In september ben ik weer wat gaan opbouwen, maar nog steeds kleine stukjes. Dat ging op zich wel, maar niet snel genoeg naar mijn idee.
Toen zag ik in mijn Garmin app een coach waarbij je trainingen krijgt die je naar de 10 km helpen. Je mag daar zelf een eindtijd voor invullen. Daar ben ik nu 1,5 week mee bezig en dat is erg fijn. Versnellingen, rustig hardlopen, wandelen, heuvel op en af. Erg afwisselend en daardoor vind ik het ook leuk.
Mijn horloge geeft aan wat ik moet doen en wanneer de volgende oefening begint. Vorige week al 7 km, 4 km en 9 km gelopen.
Vandaag moest ik eigenlijk 11 km, maar door werk heb ik deze iets moeten inkorten naar bijna 8 km.
Het is een 13 weekse training dus zou net in januari uitkomen, maar hopelijk lukt het me in december om alsnog het doel te halen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Okt 2020 16:41

Re: Het hardlooptopic #2

Ohhh no Carrie. Heb je echt pijnklachten of ‘voel’ je je enkel gewoon licht opspelen? Misschien is het een kwestie van even wennen. Dat herken ik wel bij het herstel van mijn knieblessure namelijk. Fijn om dan weer te lopen hè.

Goed bezig Miccie, wat leuk die Garmin coach! Wist niet dat dit bestond. Zou leuk zijn als je je gestelde doel kan behalen!
<<

Anoniem313

Bericht 26 Okt 2020 17:50

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Carrie! Misschien toch even contact hebben met je fysio hierover. Toen ik vorig jaar na een fikse blessure weer begon had ik ook pijn, en kon de fysio me goed uitleggen wat acceptabel was, en wanneer ik moest stoppen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Okt 2020 20:43

Re: Het hardlooptopic #2

Jo!

Ah shit zeg Carrie! Heb je meteen aan één stuk 20 minuten gelopen? Fysio advies is wel een goede hoor! Kan ook via een e-consult. (Ha op die manier zou het theoretisch ook bij mij kunnen!)

Leuk Miccie! Ik ga eens kijken in de Garmin app of ik het kan vinden!

Ik heb op vakantie half-eind september niet gelopen. Daarna gebeurde er weer zoveel en was ik ziek. Dus ik ben weer onderaan begonnen. Bouw nu wel wat sneller oom vorige week 10x2 minuten, zaterdag 7x4 minuten, vandaag 6x6 minuten en op een pittig tempo. Nu weer volhouden en doorgaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2020 20:45

Re: Het hardlooptopic #2

Wat jammer Carrie! Mijn vraag is ook of je dat aaneen hebt gerend.

Miccie, flinke afstanden moet je al! Gaat vast lukken!

Ik ren momenteel 2x per week 5 of 6 km. Ik heb geen zin in meer, dit is goed zo.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Okt 2020 21:37

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Exo! Is het te combineren met je werk, paard en studie?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 26 Okt 2020 22:39

Re: Het hardlooptopic #2

Tot nu toe wel. Ik ren meestal op donderdag (want dan ben ik vrij) en op zondag. Paardrijden doe ik zo'n 3 keer per week (daarnaast longeren). De studie is op avond, dat scheelt.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Okt 2020 09:40

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn Jip dat weer lekker opbouwt nu.
Als ik in mijn app kijk staat ie onder training en dan trainingsplannen. Je moet dan op die drie streepjes links boven drukken.
Daar kon ik verschillende coaches kiezen waarbij sommige 3 en sommige 4 dagen per week een workout hebben. Ik heb gekozen voor de 3 want meer red ik niet.

Exogenesis: 5 of 6 km is ook prima toch. Zeker naast al je andere activiteiten. Je bent er lekker even uit en jij kan flink hard lopen haha :-).
Ik was ook wel verbaasd over de afstanden die ik al moet lopen. Ik denk dat ze er ook van uit gaan dat je al flink hardloopt en geen beginner bent. Gelukkig kun je de training dus ook eerder afronden als je niet meer wil of qua tijd niet meer kan.
Toch loop ik de afstanden vrij gemakkelijk door die afwisseling. Ik hoop dat het gaat lukken voor 1 januari.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2020 11:54

Re: Het hardlooptopic #2

SoGood schreef:Ohhh no Carrie. Heb je echt pijnklachten of ‘voel’ je je enkel gewoon licht opspelen? Misschien is het een kwestie van even wennen. Dat herken ik wel bij het herstel van mijn knieblessure namelijk. Fijn om dan weer te lopen hè.

Goed bezig Miccie, wat leuk die Garmin coach! Wist niet dat dit bestond. Zou leuk zijn als je je gestelde doel kan behalen!


Hm het voelt precies als de klachten hiervoor, daar ben ik een toen poosje mee door blijven rennen tot het erger werd. Dus ben wel wat huiverig. Heb 20 minuten aan een stuk gerend, wilde veel langer maar heb me al ingehouden. Op het moment zelf voelde ik geen pijn of klachten, de dag erna voelde ik weer hetzelfde. Doet niet echt zeer maar wel het bekende gevoel. Ik zal weer eens contact opnemen met de fysio, goede tips van jullie!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Okt 2020 13:19

Re: Het hardlooptopic #2

Miccie schreef:Wat fijn Jip dat weer lekker opbouwt nu.
Als ik in mijn app kijk staat ie onder training en dan trainingsplannen. Je moet dan op die drie streepjes links boven drukken.
Daar kon ik verschillende coaches kiezen waarbij sommige 3 en sommige 4 dagen per week een workout hebben. Ik heb gekozen voor de 3 want meer red ik niet.



Ik zie het niet staan :-(

Ik ben al 4 weken verkouden en nu lijkt het een holteontsteking te worden :-(
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 28 Okt 2020 22:10

Re: Het hardlooptopic #2

Even ego hoor!
Ik heb vanavond voor het eerst 5km aaneengesloten gerend! Yes yes! Gemiddeld 8,2m/km.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers