Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Zwangerschap & Kinderen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Okt 2020 15:22

Re: Stomme vragen topic #7

Amandine, bij de Kruidvat zag ik ze deze week voor 8 euro, Anna of Elsa jurken.
december 2016
juli 2019
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 23 Okt 2020 17:27

Re: Stomme vragen topic #7

Woensdag nog bij Kruidvat geweest maar er niet aan gedacht dat ze daar ook zoiets verkopen ??‍♀️ dan ga ik morgen nog een keer kijken en anders is H&M ook wel een optie.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Okt 2020 21:02

Re: Stomme vragen topic #7

Vandaag nog gezien bij de hennes idd Amandine!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 24 Okt 2020 12:25

Re: Stomme vragen topic #7

Moet zeggen dat de verkleedjurken bij H&M wel wat duurder zijn, maar ook veel betere kwalieit dan die van de Kruidvat.
Ze gaan veel langer mee.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 24 Okt 2020 15:31

Re: Stomme vragen topic #7

Ik ben nu 24 weken zwanger en voel de baby al boven mijn navel schoppen vandaag. Gezien de hele geschiedenis van mijn zwangerschap ben ik enorm alert op alles en denk ook dat dit de hele zwangerschap zo blijft. Hij is lekker actief elke dag en daar ben ik heel blij mee maar nu denk ik, groeit ie niet te hard omdat ik hem nu al zo hoog voel? Zijn er mensen die dit herkennen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn voeten op een krukje zit met mijn knieen opgetrokken. Normaal gesproken als ik lig op mijn zijn voel ik hem meer ter hoogte van mijn navel. Ik vind het soms lastig om in te schatten wat normaal is en wat niet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 24 Okt 2020 16:07

Re: Stomme vragen topic #7

Ik kan me niet meer herinneren hoe hoog ik de baby voelde, maar kan me niet voorstellen dat de baby opeens te hard groeit. Met de 20 weken echo is hij toch nog gemeten? Was toen alles goed? Ik snap dat je superalert bent maar het lijkt me niets om je zorgen over te maken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Okt 2020 18:24

Re: Stomme vragen topic #7

Fantine schreef:Ik ben nu 24 weken zwanger en voel de baby al boven mijn navel schoppen vandaag. Gezien de hele geschiedenis van mijn zwangerschap ben ik enorm alert op alles en denk ook dat dit de hele zwangerschap zo blijft. Hij is lekker actief elke dag en daar ben ik heel blij mee maar nu denk ik, groeit ie niet te hard omdat ik hem nu al zo hoog voel? Zijn er mensen die dit herkennen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn voeten op een krukje zit met mijn knieen opgetrokken. Normaal gesproken als ik lig op mijn zijn voel ik hem meer ter hoogte van mijn navel. Ik vind het soms lastig om in te schatten wat normaal is en wat niet.

Het lijkt me niet iets om je zorgen over te maken. Je baarmoeder is al behoorlijk groot en het is maar net waar jouw kleine baby zich ophoudt in het vruchtwater.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Okt 2020 21:10

Re: Stomme vragen topic #7

Als je met je knieën opgetrokken zit dan duw je de baby ook wel een stuk omhoog. Lijkt me dus echt niet gek!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 24 Okt 2020 21:13

Re: Stomme vragen topic #7

Mij lijkt het het ook niks geks hoor Fantine!
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 31 Okt 2020 08:46

Re: Stomme vragen topic #7

Jullie kunnen mij vast helpen met mijn vraag. Vanaf hoe oud gemiddeld kan een kind goed op kap/regenlaarzen lopen en lekker struinen in het bos? Ik heb opgezocht wanneer ze leren lopen maar weet niet wanneer ze dan bepaalde schoenen kunnen dragen ?
En wat zouden jullie ervan vinden om hippe kaplaarzen als kraamcadeau te krijgen? Ik zit te twijfelen om dat binnenkort aan iemand te geven maar ben mij er van bewust dat het 2 jaar zou kunnen duren voordat de laarzen gebruikt kunnen worden en dat maakt dat ik twijfel. Ik vind het voor dit gezin echt een toepasselijk cadeau en heb in gedachten om er een kaartje bij te schrijven met een bepaalde tekst en wens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2020 08:49

Re: Stomme vragen topic #7

Ik vind dat een heel leuk kraamcadeau. Ik geef het vaker als cadeau voor een 1 jarige. En dan kunnen ze ze dat jaar al wel aan. Dus als kraamcadeau zou ik zeker niet gek vinden hoor. Dan zou ik maat 22 geven ofzo
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Okt 2020 09:08

Re: Stomme vragen topic #7

Ik denk dat onze dochter rond de 1.5 jaar was dat ze zelf de laarzen aan kon doen er er op kon lopen. We hadden zelf ook beetje op de groei gekocht, maar 24 (ik denk dat ze destijds maat 23 eigenlijk had).
08/2018
05/2021
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Okt 2020 09:09

Re: Stomme vragen topic #7

Vinden jullie dat een brave 4 jarige overdag een half uur alleen kan zijn terwijl een ouder boven slaapt met de deuren open?
<<

Anoniem295

Bericht 31 Okt 2020 09:10

Re: Stomme vragen topic #7

Nee.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2020 09:12

Re: Stomme vragen topic #7

Vajen schreef:Jullie kunnen mij vast helpen met mijn vraag. Vanaf hoe oud gemiddeld kan een kind goed op kap/regenlaarzen lopen en lekker struinen in het bos? Ik heb opgezocht wanneer ze leren lopen maar weet niet wanneer ze dan bepaalde schoenen kunnen dragen ?
En wat zouden jullie ervan vinden om hippe kaplaarzen als kraamcadeau te krijgen? Ik zit te twijfelen om dat binnenkort aan iemand te geven maar ben mij er van bewust dat het 2 jaar zou kunnen duren voordat de laarzen gebruikt kunnen worden en dat maakt dat ik twijfel. Ik vind het voor dit gezin echt een toepasselijk cadeau en heb in gedachten om er een kaartje bij te schrijven met een bepaalde tekst en wens.

Wij hebben 3 paar laarsjes gekregen als kraamcadeau, allemaal in een andere maat en ze zijn allemaal gebruikt. Ik vond het een hartstikke leuk cadeau!

Mijn dochter is nu trouwens ruim 2.5 jaar en heeft nog maat 23 van laarzen en schoenen. Gaat nu naar 24 haha.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 31 Okt 2020 09:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2020 09:12

Re: Stomme vragen topic #7

Ja hoor. Mijn drie jarige kan dat ook. En zou ik nou niet persé het label braaf geven.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Okt 2020 09:18

Re: Stomme vragen topic #7

SoGood schreef:Vinden jullie dat een brave 4 jarige overdag een half uur alleen kan zijn terwijl een ouder boven slaapt met de deuren open?


Tsjah mijn 4 jarige is ook alleen beneden als ik boodschappen doe. Mijn man werkt dan boven met een koptelefoon op. Dus hij hoort ook niet alles direct. Gang deur en zijn kantoor deur open. Mijn zoontje loopt wel naar hem toe als er wat is...
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Okt 2020 09:20

Re: Stomme vragen topic #7

Ze wordt in januari alweer 5. Heb haar de iPad gegeven. ? Gebruikt ze nooit dus kan wel een keer.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Okt 2020 09:22

Re: Stomme vragen topic #7

SoGood schreef:Vinden jullie dat een brave 4 jarige overdag een half uur alleen kan zijn terwijl een ouder boven slaapt met de deuren open?


Ja, op voorwaarde dat er duidelijk is gemaakt waar papa/mama is en dat het kind daar naar toe kan als er iets is. En dat kind geen deur open mag maken etc. Mijn bijna 4-jarige zou dit prima kunnen.
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Okt 2020 09:24

Re: Stomme vragen topic #7

O dat kan toch prima.
Doe ik ook weleens, als ik de was doe boven of schoonmaak.
En ook weleens als ik ga douchen.
Zorg altijd dat de voordeur op slot is gedraaid en er geen gevaarlijke dingen op het aanrecht liggen waar ze bij kan, zeg maar.
En ik vertel altijd waar ik ben en wat ik aan het doen ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2020 09:24

Re: Stomme vragen topic #7

SoGood schreef:Ze wordt in januari alweer 5. Heb haar de iPad gegeven. ? Gebruikt ze nooit dus kan wel een keer.


Ja dat heb ik sowieso best wel veel (of nou ja wat is veel, met enige regelmaat) gedaan in m'n zwangerschap. Vaak ging ik er dan even naast liggen op de bank maar het is ook wel eens voorgekomen dat hij dan naar boven ging om te spelen of ik juist even op bed lag en hij in een andere kamer of beneden. De voordeur doe ik dan wel op slot. Dat vind ik wel een prettig idee. En zorgen dat er geen stiften etc binnen handbereik liggen.
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Okt 2020 09:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Okt 2020 09:25

Re: Stomme vragen topic #7

SoGood schreef:Vinden jullie dat een brave 4 jarige overdag een half uur alleen kan zijn terwijl een ouder boven slaapt met de deuren open?


Ja vind ik wel hoor. Mits je de binnendeuren bedoelt ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 31 Okt 2020 09:34

Re: Stomme vragen topic #7

Vind ik ook wel kunnen. Ze gaat hier ook wel eens beneden spelen terwijl wij nog in bed liggen. Met de deur open hoor je het echt wel als er iets zou zijn.

Over laarzen..ik zou het een leuk cadeau hebben gevonden, maar mijn kinderen hadden er niks mee kunnen doen. Die hebben zulke smalle voeten dat laarzen geen succes zijn. De oudste kan ze nu beetje beter aan haar voeten houden, maar te breed zijn ze nog.
Door mijn eigen ervaring met voeten en laarzen zou ík het een ander dus niet cadeau doen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem316

Bericht 31 Okt 2020 09:50

Re: Stomme vragen topic #7

Ja hoor, zeker. Mijn brave 4 jarige gaat 's ochtends alleen naar beneden om een ontbijtje voor haarzelf te maken en gaat dan rustig spelen. Als ik ga rusten op bed, gaat ze wel vaak met mee omdat ze het gezellig vindt maar ze kan ook prima beneden blijven.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Okt 2020 10:04

Re: Stomme vragen topic #7

Haha ja ik bedoel binnendeuren open. ?Nou het is gelukt, trof haar in exact dezelfde positie aan als dat ik haar had achter gelaten. ?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers