Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Augustus/september/oktober 2020 Mama's

<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Okt 2020 10:55

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ik ben ook benieuwd of Tazz al bevallen is!

Namaste, hoe gaat het met jou? Hoe gaan de nachten nu?

Marin, wat fijn dat bij jullie de nachten goed gaan! Bij ons gaat het goed totdat ze haar voeding krijgt rond 3u ‘s nachts. Daarna slaapt ze misschien nog een uurtje en dan krijgt ze last van krampjes denk ik. Het enige wat dan helpt is als ik haar uit bed haal en ik ga dan met haar in de huiskamer zitten.

Ik kolf inderdaad nog full time, al 8 weken nu. Het is intens en ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoudt. Ik heb veel te veel melk, veel meer dan E kan drinken. De vriezer ligt ondertussen vol. Ik kolf 4 x overdag (in de ochtend, lunch tijd, rond 5 en voor bed) en 1 x midden in de nacht. Ik pomp tussen de 200ml-300ml per keer en E drinkt ongeveer 500-600ml per 24 uur dus ik wil kijken hoe ik de productie minder kan krijgen en of ik minder vaak kan kolven. Ik wil hier wat advies over inwinnen. Het is ook ontzettend pijnlijk als ik minder vaak kolf.

E was de eerste 5 weken goed gegroeid maar de laatste 2 weken niet. Ze eet ook minder maar langzaamaan eet ze elke dag weer iets meer. Over haar hoofdje is nooit meer iets gezegd.

Hoe gaat het met de andere meiden?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Okt 2020 11:22

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

*breekt even in* ik zou opletten met anijs, cashewnoten en chocolade, dat stimuleert de BV. Afbouwen met kolven kun je doen met een minuut per keer, of wat langer er tussen gaan laten. Niet helemaal leeg kolven. Saliethee remt ook. Op facebook is een fijne groep: Fulltime Kolvers, daar kun je veel tips vinden en krijgen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Okt 2020 12:11

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Havermout werkt ook productieverhogend en is iets wat je misschien wel zou eten.
Salie werkt idd remmend ja. Daarom eet ik m'n favoriete kruid (wat nu juist zo lekker past in de herfst) niet.??

Fijn en lastig tegelijkertijd dat je zoveel melk hebt. Zou er zeker advies over inwinnen ja. Ik geloof niet dat ik tips heb.
Wel fijn dat je waarschijnlijk lang nog bv uit de vriezer kunt geven als je al gestopt bent dan. Zo kan je de overgang naar kv straks geleidelijker laten gaan.
Ik kan me voorstellen dat het heel intens is. Het kost extra tijd en het is niet het leukste klusje (hoewel ik het ook altijd wel satisfying vind).
En lastig dat ze na drieën niet zo goed meer slaapt en je in de woonkamer moet gaan zitten. Gek dat ze 's nachts alleen krampjes krijgt. Zou dat te maken kunnen hebben met wat jij 's avonds gegeten hebt oid? Misschien kan je eens gekolfde melk uit de middag van vóór 't avondeten geven ofzo. Kijken of dat wat doet? Ik geloof dat de samenstelling van de melk door de dag heen ook verschilt. Krampjes zijn sowieso niet leuk lijkt me maar 's nachts lijkt 't me extra vervelend.
Maar fijn dat t verder goed gaat! Beetje gewend aan het leventje met z'n drietjes al? Kunnen jullie in Engeland nog wat buitenshuis doen corona technisch of is alles ook weer dicht?
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Okt 2020 13:55

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ohja havermout heb ik hier op het forum ook al zo vaak genoemd als verhogend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Okt 2020 21:17

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Jip schreef:*breekt even in* ik zou opletten met anijs, cashewnoten en chocolade, dat stimuleert de BV. Afbouwen met kolven kun je doen met een minuut per keer, of wat langer er tussen gaan laten. Niet helemaal leeg kolven. Saliethee remt ook. Op facebook is een fijne groep: Fulltime Kolvers, daar kun je veel tips vinden en krijgen!


Dank je - dit zijn goede tips, wat fijn! Ik heb vandaag met mijn huisarts en health visitor gesproken en ze steunen mijn keuze om af te bouwen/stoppen met BV niet. In Engeland zijn ze mega pro BV en ze vonden het absurd dat ik op FV wilde overgaan. Vandaag zat ik er zo doorheen, ik denk voor mijn mentale gezondheid ik toch echt moet stoppen met kolven en het doet zo’n pijn maar ik ga me aanmelden bij de Facebook groep en misschien krijg ik daar weer wat energie van. Ik ga de salie thee proberen!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Okt 2020 21:23

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Marin, ik denk dat ze de hele dag wel last heeft van krampjes maar dat ze na de nacht voeding er meer last van heeft en ook meer huid honger heeft. E krijgt niet altijd gelijk de verse melk, soms ook die al in de koelkast stond dus lastig te zeggen of het iets is wat ik gegeten heb.

Ja, we zijn al gewend met ons drietjes maar we missen familie om ons heen! Hier in Engeland zijn er weer nieuwe regels dus echt buitenshuis iets leuks doen zit er niet echt in.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem332

Bericht 21 Okt 2020 21:41

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Succes met afbouwen nien, ik ben vorige week gestopt na 8 weken. Hier geen over productie. Maar ik ben gestopt met live voeden en heb de druk er elke keer vanaf gekolfd. Dit deed de eerste dagen best veel pijn. Na 3 dagen was de productie zo goed als weg.
Ik vond het emotioneel (weer) een moeilijke beslissing. Baby maalt er niet onder en is nog steeds dik tevreden. Voel mij ook weer beter, iets meer energie en ik kijk weer zonder druk naar mijn baby. Er is een fijne rust gekomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Okt 2020 09:12

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Ach Nien, wat vervelend (en slecht) dat ze je keuze niet steunen. Het blijft jouw lichaam en jouw kindje hè. Weet je wat ik altijd een mooie uitspraak vind? Fed is best. Niet breast is best, maar fed is best. Op wat voor manier dan ook. Jammer dat dit soort keuzes bij anderen dan weerstand oproepen en dat dit soort hulpverleners niet verder kijken naar de mentale gezondheid van de moeder. Ik herken die mentale struggle heel erg van de vorige keer dat ik borstvoeding gaf en dat is heftig. Maak je eigen keuze en dan doe je het altijd goed. Sterkte met afbouwen, hopelijk gaat dat een beetje pijnloos en redelijk rap. Je doet het goed hoor. ?

Wat fijn dat het voor jou zo snel en goed is gegaan Housebird. Die rust snap en herken ik! Jij ook ?.

Mijn baby is vandaag 1 maand! ?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 22 Okt 2020 15:33

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Mooi gezegd marin! Ik ben er ook blij mee dat het snel gestopt is.

En gefeliciteerd met M al weer een hele maand :-)
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 22 Okt 2020 22:23

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

1 maand alweer! Gefeliciteerd M!!!
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 30 Okt 2020 10:00

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hoe gaat het met alle mamma’s en babies van dit topic?

Hier gaat ons meisje steeds meer lachen, heerlijk! Ze is ondertussen alweer 9,5 week.

Ik ben toch deze week doorgegaan met kolven. Ik bekijk het per week en heb de salie thee wel al in huis. E. eet heel slecht en ze was niet genoeg aangekomen, 200gr in 3 weken maar. Ze wordt vanaf nu elke twee weken gewogen om het zo bij te houden. Ze drinkt ongeveer 7-8 flesjes BV op een dag, verschillend tussen 40ml-100ml en totaal maar rond de 450ml. We bieden haar zo vaak mogelijk een flesje aan maar ze slaapt nog heel veel! Ik vraag me af of ze met FV wel beter zal drinken maar ik weet niet of dat haar krampjes erger zal maken als ik dat ga combineren? Bij het consultatiebureau hier vonden ze het echt absurd dat ik FV erbij wilden gaan geven ? dus ik twijfel weer!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Ilske

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 04 Sep 2013 08:22

Bericht 30 Okt 2020 21:58

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hier gaat het goed. J. Is vandaag precies 1 maand.
Hij drinkt alleen behoorlijk veel. We zitten nu op 7 flessen van 135 cc. Hiervan drinkt hij per keer zeker 100 cc op en ook regelmatig zelfs de volledige fles. Ik ben bang dat hij teveel krijgt, maar nog steeds komt hij regelmatig om de 2,5/3 uur alweer voor een flesje. Komende week hebben we een afspraak op het consultatiebureau en dan wil ik dit ook gaan bespreken. Het is een flink verschil met wat jouw dochter drinkt Nien.
Verder heeft hij af en toe wat last van krampjes. Zo sneu om te zien.
Ook wil hij heel graag bij mij liggen. Naast de nacht waarin hij meestal goed slaapt heeft hij overdag 1 goed slaapje. De andere slaapjes zijn vooral op mijn schoot...
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 04 Nov 2020 10:41

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Wat vliegt de tijd hè. Ons dametje is ondertussen weeral een maand en we beginnen ondertussen wat ritme te krijgen in onze dagen. De nachten zijn helaas nog wel redelijk opgebroken, ze drinkt vaak nog wel 2 of 3 keer na haar laatste voeding van 22.00u. Haar gewicht is ondertussen bijna 4 kg, nog steeds lichter dan haar zus was bij de geboorte. Het is ook echt een fijn, klein meisje. Nu net richting maatje 56.

Nien, knap dat je het nog steeds volhoudt! Lijkt me heel lastig als je te veel melk aanmaakt, wat het voor jullie dochter onmogelijk maakt om aan de borst te drinken. Wat balen ook dat ze niet goed groeit. Mij lijkt niet dat de combinatie kunst en borstvoeding voor meer krampjes zorgt, volgens mij doen wel meer mensen dat. Maar dat weet ik ook niet zeker.

Ilske, ook alweer een maandje oud! Dat slapen op schoot is herkenbaar, hoe fijn het knuffelen ook is...Je kunt zo weinig doen hè. Wel fijn dat zijn nachten al goed zijn.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Nov 2020 20:24

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Leuk om wat te horen over jullie kindjes en hoe het met jullie gaat!

Nien, goed dat je voor nu het maar even aankijkt met het kolven. Heb je haar nog gewogen recentelijk? Hoe gaat het nu?
Bv en fv combineren heb ik wel ervaring mee bij zoontje maar pas vanaf 4 maanden toen gedaan dus zat ie al wel op ander schema. Bij zoontje zorgde het iig niet voor krampjes maar die heeft ie sowieso nooit echt gehad. Bizar dat ze zo tegen fv zijn daar zeg!

Gefeliciteerd met jullie maandige kindjes, Ilske en Namasté!

Ik heb even geen fv schema voor ogen Ilske maar zou het idd overleggen met het cb. Intussen gedaan? En had je er wat aan? Zolang hij z'n eigen curve volgt (voor zover je dat al kunt zien) zal het wel oké zijn toch? Sneu van de krampjes zeg! Slaapt hij daarom veel op schoot ook? Heb je een draagdoek/zak? Vaak werkt dat ook bij krampjes en is ie lekker bij je.

Namasté, fijn dat het zo goed gaat met J! Lief zo'n fijn klein meisje. Hoe vinden haar grote broer en zussen haar? Red jij het een beetje met school schema's enzo?

Onze dochter heeft vannacht voor 't eerst een beetje doorgeslapen van 12 tot 6! Eigenlijk maak ik haar nog steeds wakker voor een voeding want ik vind het nog een beetje spannend s nachts zo lang zonder voeding. Maar vannacht viel ik per ongeluk weer in slaap na de wekker om 3 uur, werd na een tijdje wakker en dacht ach ik kijk wel hoe 't gaat. Wel heel licht en alert geslapen maar ze werd pas om kwart voor 6 wakker. Best wel heel fijn toch!
Gezien ze echt goed groeit (afgelopen week 270 gr) kan het ook wel prima eigenlijk. Overdag komt ze nog wel vaak elke 2.5 a 3 uur. Van de week had ze al haar eerste truitje in maat 62 aan. Zó anders dan zoontje.

Ze heeft helaas wel wat krampjes af en toe, dat is wel heel zielig. Verder gaat 't heel goed, ze groeit zo goed en ze is gewoon zo lief! Ik kan zo genieten van het samen cocoonen, al dat lieve gelach naar mij en zit best wel op een roze wolk met mijn lekkere chubby fluff-haar. ❤️
Let's discover the world together.
<<

Tazz

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 15 Okt 2013 13:11

Bericht 23 Dec 2020 14:31

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hallo Iedereen,

Ik zat helemaal in mijn baby bubbel, naast alle afleiding van Corona, Sint, Kerst en een beetje werk alweer.
Na de derde keer strippen is er niks gebeurd dus zouden ze dinsdag mijn vliezen komen breken. maar omdat het te druk was in het ziekenhuis kon het pas woensdag en de gyn zei daarna zelfs nog dat het pas donderdag zou worden uiteindelijk. Ik was het zo beu, dan was ik al bijna 42 weken! De verloskundige belde me dinsdagmiddag 13 oktober om dat nieuws te vertellen, maar ze wist ook wel dat ze me niet veel langer kon laten lopen. Dus ze zei dat ze ook over een kwartiertje bij me kon zijn. Daar zei ik dus geen nee tegen. Na het thuis breken van mijn vliezen, kwamen de weeën na een uur, 3 uur later is onze tweede zoon geboren. De laatste 5 minuten waren behoorlijk spannend want hij bleef met zijn schouder vastzitten. Het was dus even paniek en de ambulance werd al gebeld maar de verloskundig heeft hem met het nodige duw en trek werk losgekregen. Hij is ondertussen helemaal na gekeken door de kinderarts, kinderfysio en een manueel therapeut. Maar hij heeft er gelukkig niks aan over gehouden.

achteraf zei de vk dat ze te lang gewacht hadden en me eerder hadden moeten inleiden in het ziekenhuis. hij was 4,5 kilo en 57cm lang!

Het is een heel makkelijk en vrolijk jongetje en zijn grote zus en broer zijn helemaal dol op hem. Zijn vader en ik ook trouwens. :smile: Afgelopen dinsdag is hij 10 weken geworden en besloot dat hij ook wel van zijn buik naar zijn rug kon draaien, hij lacht en slaapt al sinds hij 3 weken oud is de nacht door en in mijn armen in slaap vallen 's avonds is ook niet meer zijn ding, hij wilt gewoon naar bed. Hij groeit goed (maat 62/68) en de borstvoeding loopt ook prima. In mijn ogen gaat het allemaal veel te snel!


@Nien, leuk he die lachjes! Je hebt de beste start al gegeven, wat je ook beslist. ..
<3 <3

Afbeelding
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 12 Jan 2021 11:48

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Hallo allemaal!

Dat is weer een tijdje geleden! 10 weken sinds ik voor het laatst hier schreef en er is zoveel veranderd. Wij zijn inmiddels naar Nederland verhuisd en zitten sinds 1 dec bij mijn ouders. We gaan volgende week naar de randstad verhuizen, toch eerst even een jaartje huren en daarna kijken waar we kunnen/willen kopen. Met E gaat het goed! Ze is vandaag voor het eerst bij het Nederlandse CB geweest en gewogen. Ze groeit nog steeds op haar eigen lijntje en weegt nu 4.76kg. Ze is nog steeds erg klein maar ze is super mollig 🥰 Ze heeft echt heerlijke bolle wangen. Op het CB adviseerde ze om te beginnen met hapjes (groente en over een paar weken ook fruit, en daarbij een theelepel pindakaas en gekookt ei geven per week). Ik was van plan om pas met 6 maanden + 3 weken te beginnen met oefen hapjes, omdat ze met 37 weken geboren is. Ik twijfel nu, wat doen jullie en waarom? Ik kolf ondertussen nog steeds full time, en E krijgt volledig BV.

We hebben best zware weken gehad. Vanaf week 5 tot en met week 12 heeft ze elke avond enorm gehuild. Uren achter elkaar en ze kon niet getroost worden. Deze periode is enorm zwaar geweest maar nu gaat het steeds beter en word het alsmaar leuker! We zitten nu in het 4e sprongetje en we merken er gelukkig niet heel erg veel van. Overdag slaapt ze slecht (alleen maar hazenslaapjes) en ‘s avonds wil ze niet om 7u naar bed maar pas veel later, rond een uur of 9. Dan slaapt ze tot een uur of 3 door en krijgt ze nog een voeding waarna ze weer tot de ochtend slaapt. Een routine hebben we al een beetje maar ik vind het overdag erg lastig omdat ik voed op aanvraag. Ik ben nog een beetje zoekende naar een eet en slaap routine, hebben jullie tips?

Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2021 13:35

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Wat leuk weer eens wat te lezen!

Tazz, nog gefeliciteerd met jullie zoontje zeg! Heb al wat leuke foto's langs zien komen op FB intussen. Wat een groot kindje was hij bij de geboorte zeg! En bijna 42 weken. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en wat is hij een snelle knul zeg!

Wat fijn dat het nu zo goed gaat met je dochter, Nien. Zielig dat ze zo van slag was steeds. Denk je dat ze kramp had of was er iets anders misschien? Misschien de onrust rond de verhuizing?
Lekker dat ze zo groeit. Knap op jouw gekolfde melk, wat goed dat je dat toch nog hebt volgehouden zeg!
Wat betreft de hapjes, volg daarin je gevoel. Het advies vanuit het cb is inderdaad starten met 4 maanden, ook vanwege mogelijke allergieën. Eerst liever groenten, daarna fruit. Maar er is ook een stroming (met name van bv gevende mensen) dat de darmpjes pas rijp zijn met 6 maanden en dat je beter even kan wachten.
Het zal beide niet echt kwaad kunnen, als je nu begint of toch nog even wacht.
Bij zoontje kon ik niet wachten. We zijn toen met 4.5 maand begonnen (met 4 maanden overgegaan op poedermelk en wilde niet alles tegelijk) omdat het zo fijn voelde dat er meer was dan borstvoeding. Nu gaat het zo goed en ik vind haar nog zo klein haha. Volgende week is ze ook 4 maanden en ik neig naar lekker even wachten nog.


Hier gaat alles goed. Vandaag is ze 16 weken oud, bijna 4 maanden dus zoals ik al schreef. Ze rolt nog niet (haar broer rolde al met 2.5 maand dus ik zit te wachten haha) maar ze wil al wel heel graag rechtop zitten en als je haar neerlegt op je schoot probeert ze gewoon te gaan zitten. Gekkie. Vorig week had ik haar even in de kinderstoel van nichtje gezet en bleef ze gewoon rechtop in zitten! Maar 't is niet zo goed voor haar heupjes denk ik, dus gauw weer uitgehaald. De wereld in kijken vindt ze iig prachtig.
Ze weegt nu 6.5 kg en zit in maat 62 al passen rompers in 68 ook al. Ik heb ook echt 't gevoel dat de tijd voorbij vliegt!

Oh ja qua ritme: ze slaapt van 23.00 - 6.30 ongeveer door in de nacht. Ik probeer nu beetje te kijken of ze echt al toe is aan echte slaapjes in haar bedje (3 a 4 slaapjes zit ze op overdag), dat gaat soms goed, maar ze valt ook nog gerust in slaap in de kinderwagen of in de box. 's avonds is ze meestal wat onrustig dus dan zit ze nog veelal bij ons en ik neem haar dus rond half 11 mee naar boven en geef haar dan nog een voeding voor het slapen gaan. En sinds twee nachten slaapt ze nu in haar eigen kamer. Op den duur zal ze vast wel echt de avond ook boven gaan slapen en dat ik dan een soort dream feed geef nog maar zolang ze zo onrustig is vind ik 't ook wel fijn beneden. En sowieso is s avonds wel echt ook quality time met haar, zeker nu haar grote broer overdag constant aandacht vraagt. Overdag 'doe ik haar' een beetje tussendoor.
Heb je beetje wat aan dit ritme? Ik ben zelf meer een voorstander van eerst de echte nacht goed en daarna naar voren werken. Dus niet om 7 uur al in bed leggen want dan moet je er gegarandeerd uit in de nacht. Doorslapen betekent 5 a 6 uur achter elkaar doorslapen en mij is dat heel wat waard echt in de nacht. Liever dat dan die avond. Die komt wel.
Mocht jouw dochter wel echt die avond al als slaapje nodig hebben kan je kijken of je een soort dream feed kunt geven op 't moment dat jij naar bed gaat. Dan trekt ze die nacht misschien wat meer door.
Let's discover the world together.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 12 Jan 2021 14:14

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Wat leuk dat er weer wat in dit topic geschreven is. Met R. gaat het heel goed, ze is nu vijf maanden oud en kan al rollen van rug naar buik en weer terug en ze zit ook al lekker stevig. Ze brabbelt er lekker op los en ze groeit ook goed. Ze zit nu eigenlijk net in maat 68, al past 62 soms nog net en is 68 nog wat ruim. Ik denk dat ze nu zo’n 6,5 tot 7 kilo weegt (overmorgen weer naar CB) en ze zal dan rond de 68 cm zijn. Ze is een goede drinker, maar hapjes gaat nog niet echt goed. Ze vindt de smaak lekker, maar kan het nog niet goed verwerken. We geven nu af en toe een klein hapje en proberen het binnenkort weer eens. Dat met slapen herken ik wel Nien, wij zijn ook nog een beetje aan het puzzelen. Ze slaapt nu wel overdag alleen in haar bedje, maar de tijden wisselen nog heel erg.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 12 Jan 2021 14:19

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Wat leuk even jullie updates te lezen en wat gaat het toch snel!

J. is alweer bijna 6 maanden. Bizar! Ze is nog steeds haar vrolijke zelf en zeer actief en ondernemend. Rollen deed ze al heel vroeg en ze is nu een beetje gefrustreerd want tijgeren lukt nog niet echt. Al maakt ze zich zo druk dat ze wel een beetje vooruit komt soms.

Ze slaapt nog in de cosleeper snachts bij ons dat vind ik zo gezellig. Ze slaapt nog steeds gewoon door.

Overdag merkten ze dat ze wat onrustig werd in de box enzo dus ze slaapt overdag nu in het ledikantje op haar kamertje, kan ze daar ook al aan wennen gaat prima.

Ze is wel nog steeds licht en klein. Ze weegt nog steeds geen 6 kilo dus we moeten haar van het Cb nu al consequent hapjes aanbieden. Doordat ze zo mega acties is verbrand ze ook veel.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 12 Jan 2021 14:32

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

J. alweer bijna een half jaar, het gaat echt veel sneller dan ik van tevoren had gedacht. Als ik vroeger ouders hoorde zeggen geniet er nog maar van zolang ze klein zijn, dacht ik dat valt toch wel mee. Maar ik ben nu stapels kleding aan het uitzoeken en aan het bedenken dat straks maat 74 er al weer aan komt en dat die kleding er enorm groot uit ziet.

R. probeert ook te tijgeren maar dat lukt nog niet, tot haar grote frustratie. Ze krijgt nu ook tandjes, dus er is veel in ontwikkeling. Dentinox werkt goed tegen de pijn.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43578

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2021 14:48

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Jeetje 5 en 6 maanden alweer! Dat gaat echt hard!

Wat leuk dat R al zoveel kan, Phileine! En al tandjes. Voelt echt als grotere baby fase al als ik dat zo lees. Klinkt alsof ze ook lang is! M weegt net zoiets maar is maar 61 cm. Klein dikkertje, net als haar mama haha. Ze heeft ook du
idelijk mijn korte beentjes geerfd helaas haha.
Als ik jou was zou ik lekker blijven proberen met de hapjes maar 't is helemaal niet erg als ze nog niet zoveel willen. Dus geen zorgen!

Ah gezellig dat J nog steeds bij jullie slaapt Charles. Snap ik best. 😊
Zij is zich ook lekker aan 't ontwikkelen zo te lezen!
Let's discover the world together.
<<

Pombeer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 10 Jul 2015 13:22

Bericht 12 Feb 2021 21:13

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Oke, ik heb hier sinds mijn bevalling niet meer meegelezen. Oeps. Sorry. Er is veel gebeurd bij mij. Maar jullie hebben mijn verhaal nog tegoed natuurlijk.

Ik ben bevallen op 29 september met een inleiding en binnen 4 uur was onze dochter L geboren! Supersnel en superpijnlijk dit keer. Weer had ik problemen met de placenta die niet losliet (had ik bij de eerste ook) en weer veel bloedverlies (3 liter). Dus helaas weer direct een operatie, bloedtransfusies en een aantal dagen ziekenhuis. Bij thuiskomst meteen tongriem en lipband laten laseren want die waren te kort waardoor het voeden niet lekker ging. Maar na het laseren was het alleen maar meer drama want daar had onze dochter veel last van en moest opnieuw leren drinken aan de borst.

Thuis na 1,5 week weer veel bloedverlies en opname in het ziekenhuis. Daar toch weer een placentarest geconstateerd en besloten af te wachten of het spontaan zou komen dus de volgende dag weer naar huis. Die ochtend daarna was ik borstvoeding aan het geven en voelde ik weer wat bloedverlies. Toen ik klaar was en keek bleek ik in een flinke plas bloed in mijn bed te zitten.... Ambulance gebeld en met spoed naar het ziekenhuis voor een operatie. Na de operatie kreeg in een infectie, heel erg rillerig en hoge koorts. Daardoor moest ik ook weer lang in het ziekenhuis blijven tot ik helemaal koortsvrij was. Mijn borstvoedingsproductie nam flink af en ik moest heel hard mijn best doen om dat op peil te krijgen, terwijl mijn lichaam zelf hard aan het werk was om beter te worden.

Toen thuis nog een periode speenverwarring gehad doordat we ook een fopspeen vrij snel gebruikten. Het lukte haar even niet om aan de borst te drinken. Op advies de fopspeen en flesje helemaal gestopt en zoveel mogelijk aan de borst geprobeerd. Ging op een gegeven moment weer goed.

Toen ik met 2 maanden bij het consultatiebureau kwam voor de eerste weging daar, bleek dat onze dochter haar gewicht bijna gelijk was aan haar geboortegewicht! Ze was geboren op de 0 lijn en was na 2 maanden op de -2 lijn. Terwijl wij het net idee hadden dat het goed ging met ons en met haar, ze was vrolijk en alert en alles. Kennelijk bleek ze toch niet goed genoeg haar voeding uit mijn borsten te halen. Dus ik heb flink zitten kolven na elke voeding om dat extra te geven en sindsdien groeit ze goed. Ze werd ook een stuk minder huilerig..

Een aantal weken geleden heb ik een Mirena laten plaatsen en merkte meteen dat mijn borstvoeding weer terugliep. Moet niet kunnen volgens iedereen maar ik merkte het toch echt. Dus weer flink aan de slag met extra kolven naast haar gewone borstvoeding. Ze groeit nog steeds goed en ik probeer het extra kolven nu weer wat af te bouwen.

En nu is L inmiddels 4,5 maand. Wat gaat de tijd toch hard zeg. En haar kleding ook! Ze kon heel lang maat 50 en 56 aan maar gaat nu al naar 68.

Dit is mijn verhaal in het kort... Heftige periode dus maar nu gaat het wel aardig gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 13 Feb 2021 14:46

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Pombeer, wat een gedoe zo na de bevalling! Kon je op die manier toch een beetje genieten van jullie meisje die eerste weken? Merk je nu nog iets door het vele bloedverlies, of ben je wel volledig hersteld? Onze dochters delen dezelfde verjaardag trouwens.

Marin, Ik heb al een aantal keer een fotootje voorbij zien komen van M. en wat heerlijk mollig! 🥰 Hoe gaat het met haar hapjes? Wij zijn sinds gister gestart met een worteltje.

Nien, hoe gaat het nu bij jullie? Zijn jullie al helemaal gesetteld in NL?

Charles, hoe gaat het nu met J. haar gewicht? En beweegt ze zich al wat voort?

Phileine, wauw al tandjes! Zijn er ondertussen al meer doorgekomen? Leuk dat ze al zo actief is!


Het kwam er, mede door het thuisschool van de 2 oudste, alsmaar niet van om eens een update te typen... Maar het gaat hier eigenlijk wel prima. We hebben een wat drukke, maar toch ook gezellige, periode achter de rug met alle kinderen thuis. Ik merk wel dat dochter een stúk beter slaapt als die 2 oudste naar school zijn! Het is zo'n vrolijk en alert meisje, zit continu haar broer en zussen te observeren. De nachten slaapt ze door, alleen zit er in haar dutjes overdag nog niet echt een ritme. Gisteren haar eerste hapjes gegeven, er kwam een hoop terug uit...Maar toch ook wel wat binnen 🙃. Wel heeft ze een heel gevoelig huidje, op haar buikje en hoofd heeft ze meerdere eczeemplekjes.. De kou helpt er nu ook niet echt bij, daardoor wordt haar gezichtje nog eens schraal. Probeer het nu wat vettig te houden met kokosolie, maar goh ik kijk nu toch wel uit naar wat warmere temperaturen haha.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Pombeer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 10 Jul 2015 13:22

Bericht 14 Feb 2021 18:15

Re: Augustus/september/oktober 2020 Mama's

Genieten was lastig namaste, dat doe ik nu meer dan in het begin.
En ook meer dan bij mijn eerste, want mijn zoontje was een huilbaby tot ruim 1 jaar ;)
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers