Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand oktober

<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Okt 2020 16:21

Forumster van de maand oktober

Deze maand kreeg Bliss de eer om forumster van de maand te zijn. Ze nam uitgebreid de tijd om onze vragenlijst te beantwoorden en stuurde ons dit leuke stuk.

Mijn forumnaam is Bliss, deze naam heb ik nu bijna elf jaar. Ik houd er niet van om steeds te wisselen van naam, dat vind ik bij anderen ook irritant.

Ik was vroeger lid van de Yes en las eens iets over een deodorant, Syneo5, die goed zou helpen als je veel zweet. Daar wilde ik meer over weten en zo kwam ik op het forum terecht. Tot die tijd had ik geloof ik nog nooit van een forum gehoord. De eerste zeven jaar was ik Unknown Girl. Ik wilde absoluut anoniem blijven en daarom koos ik destijds voor die naam. Toen ik naar Den Haag verhuisde ben ik langzaam maar zeker steeds meer met forummers gaan afspreken en daarmee uit de anonimiteit gestapt. Daarom vond ik het toen tijd voor een andere naam. Ik kom dus gewoon al bijna achttien jaar op het forum, bijna m'n halve leven! Gek idee eigenlijk.

Dagelijks leven
Vorige maand was ik vijf jaar samen met m'n vriend (of eigenlijk geregistreerd partner) en wij zijn supertrotse ouders van onze dochter N. Een jaar geleden zijn we verhuisd naar een heel fijne woonplaats in het midden van het land. Om het weekend is m'n stiefdochter bij ons. N is helemaal gek op haar grote zus en staat op vrijdagavond altijd al op de uitkijk als ze eraan komt, zo leuk!

Soms voel ik me een beetje een ontaarde moeder, want ik houd niet zo van thuis spelen (of nog erger: knutselen) met N. Ik ben daar nogal snel klaar mee. Dus op de dagen dat ik met haar thuis ben, gaan we meestal buiten de deur iets ondernemen: peutergym, naar de kinderboerderij, naar het bos, lunchen met een vriendin, familiebezoekje in het oosten des lands of naar de indoorspeeltuin.

Met m'n vriend samen onderneem ik nu natuurlijk minder dan voordat we N hadden, maar af en toe gaan we een weekendje weg en komt er een oma oppassen. Of we brengen haar ergens om te logeren. Afgelopen week is er voor het eerst een oppasmeisje gekomen, zodat wij samen naar het theater konden. Fijn om wat meer vrijheid te hebben om ook met z'n tweeën dingen te blijven ondernemen!

Qua werk zou ik willen dat ik hier wat leuks kon vertellen, maar helaas ben ik sinds begin deze maand werkloos. Hopelijk niet voor al te lang. Ik heb twee sollicitatiegesprekken in het vooruitzicht; het zou leuk zijn als ik hier op de dag van het verschijnen van dit stuk een positieve afloop van kan vermelden, maar ik probeer er maar niet te hard op te rekenen. Momenteel ben ik dus de hele dag door vacatures aan het zoeken en af en toe aan het solliciteren. De afgelopen jaren heb ik gewerkt als communicatiemedewerker en daarin wil ik graag verder. Deze zomer heb ik nog een opleiding mogen volgen in deze richting en een paar weken geleden heb ik het diploma gehaald. Dit was vooral voor mijn zelfvertrouwen wel even een lekkere boost, maar hopelijk helpt het me ook bij het vinden van een leuke nieuwe baan.

Typisch Bliss
Ik weet dat ik op het forum regelmatig overkom als zwaar op de hand, als een doemdenker en een piekeraar die alles over analyseert. Zo kan ik in het echt ook zeker wel zijn (en ja, dat is doodvermoeiend af en toe, ik ben dan ook niet voor niks chronisch vermoeid), maar dan gaat dit doorgaans gepaard met veel humor en zelfspot. Ik hoop dat jullie die andere, gezelligere kant hier ook wel van me zien! :) Het forum is voor mij nou eenmaal een soort interactief dagboek af en toe, ik kan hier heerlijk dingen van me af schrijven en nog handige tips en adviezen opdoen ook. Vroeger in het datetopic maakte ik hier ook dankbaar gebruik van. Door mijn openheid krijg ik ook regelmatig commentaar op van alles en nog wat, maar ik kan dat redelijk naast me neerleggen doorgaans.

Volgens mij ben ik echt een open boek en ik denk dat veel mensen dan ook geen nieuwe informatie lezen in deze lap tekst. ;) Speciaal voor deze mensen vijf (al dan niet) nutteloze feiten over mijzelf:
- Als ik nieuwe schoenen koop, haal ik de veters er altijd eerst uit om ze er vervolgens op mijn eigen manier in te doen.
- Mijn geheugen is om te huilen af en toe. Ik kan behoorlijk verstrooid zijn en heb de afgelopen weken al twee keer mijn e-bike ergens geparkeerd zonder 'm op slot te zetten. Nu zou ik dit willen wijten aan post-zwangerschapsdementie, maar feit is dat ik een jaar of zeven geleden in Den Haag m'n fiets ook al eens heb laten jatten met sleutelbos (inclusief huissleutels) erin. Drama!
- Ik ben een sucker voor Spaanstalige zomerhits! Ik word daar zo blij van en kan ook echt niet stil blijven zitten of staan als ik er één hoor. Soms ga ik in m'n eentje een stuk fietsen en dan zet ik altijd Sky Radio Summerhits op.
- Ik houd enorm van accenten en kan ze ook nadoen als de beste. Als iemand praat, hoor ik meestal ook meteen waar diegene vandaan komt.
- Ik ben waarschijnlijk hoogsensitief. In elk geval herken ik er veel in: ik ben erg gevoelig voor andermans stemming en neem deze makkelijk over, ik raak snel ontroerd door bijvoorbeeld mooie muziek en ik heb veel behoefte aan me-time. En zo nog veel meer. Niet dat ik hier verder iets mee doe, maar het is wel fijn om te weten waarom bepaalde dingen vaak heftiger bij mij binnenkomen.

Als ik mezelf in 1 woord moet omschrijven is dat absoluut planner. Ik ben altijd bezig met dingen plannen. Ik 'blader' door m'n Google-agenda, bedenk me wie van mijn vriend(inn)en ik alweer even niet gezien heb en maak een afspraak. Of ik maak een planning voor het weekend. Of ik bedenk dat m'n moeder over een paar maanden 65 wordt en bedenk een leuke verrassing voor haar. Plannen maken, daar word ik gewoon blij van.

Als ik één wens zou mogen doen, op dit moment wil ik natuurlijk het liefst een leuke baan. Dat ik weer een doel in m'n leven heb, nieuwe dingen leer en, niet onbelangrijk, niet meer eindeloos vacatures hoef te zoeken.

Over tien jaar hoop ik nog steeds gelukkig te zijn in ons huis met m'n vriend en dochter. N is dan al 12 en zit dan als het goed is in de brugklas! Raar idee. Ik heb verder geen grote wensen momenteel: er komt geen kind meer, ik wil geen ander huis en qua werk weet je het maar nooit bij mij. Het lijkt me niks om bijvoorbeeld tien jaar voor dezelfde werkgever te werken, dus wie weet hoeveel banen ik tegen die tijd alweer verder ben.

Mijn tijd op het forum
Ik forum meestal via Actieve onderwerpen, maar kom het meest in de pijlers Hobby's, uitgaan & vrije tijd, Zwangerschap & kinderen, Algemeen en Beauty & mode. De tijd die ik doorbreng op het forum per dag? Poeh, geen idee, maar behoorlijk veel volgens mij. Nu ik thuiszit check ik het forum nog vaker dan anders, misschien in totaal wel één à twee uur per dag?
Mijn favoriete topics zijn er meerdere: weekplannen, wat heb je vandaag aan?, datetopic. Wat ik ook altijd leuk vind om te lezen zijn de leuke uitspraken van kinderen . Ik kan dus niet wachten tot ik daar zelf aan mee kan gaan doen!

Zonder dit forum had ik zo'n beetje alles over zwangerschappen en baby’s niet geweten. En ik heb meer inzicht verworven met betrekking tot white privilege en de hele zwartepietendiscussie. Ik kom hier al zó lang en heb al zo veel voorbij zien komen bij me bij is gebleven, maar wat recentelijk nog indruk op me heeft gemaakt is het verhaal van Fantine. Maar ook de eiceldonatie van Roodkapje & Bisq. Zo mooi dat zoiets kan ontstaan via een forum!
Ik kom hier graag, erger me niet zo snel aan dingen en zo wel, dan ga ik gewoon even een ander topic lezen of iets anders doen dus ik kan niet echt iets specifieks noemen wat ik niet leuk vind. Daarentegen zou ik wel graag wat willen veranderen aan het forum als alles mogelijk zou zijn, het is al vaker geopperd maar een tagfunctie lijkt me wel handig.

Vraag van High Heels
High Heels mocht bij haar nominatie ook een vraag bedenken die ze graag aan Bliss wilde stellen. Dat is de volgende: “ Je bent nog niet zolang geleden verhuisd, dus vandaar dat ik op deze vraag kwam: is je huis al helemaal je thuis?” We wonen nu een jaar in ons huis en eigenlijk voel ik me hier vanaf moment 1 al thuis! Heel fijn gevoel. Wat zeker meespeelt is dat we dit huis samen gekocht hebben en we nieuwe spullen hebben gekocht die mijn smaak zijn (en die van m'n vriend natuurlijk). Het vorige huis heeft m'n vriend destijds met zijn ex gekocht en dat voelde toch altijd een beetje gek. Daarbij vond ik de woonomgeving ook vrij troosteloos én kwamen er de hele dag door vliegtuigen (laag) over ons huis gevlogen, zelfs 's nachts. In ons 'nieuwe' huis is nog steeds genoeg te doen: ik wil nog nieuwe trappen, nieuwe deuren, de achtertuin moet opgeknapt worden etc., maar alles op z'n tijd. We hebben het al snel helemaal eigen gemaakt en de woonplaats past perfect bij ons. Het is een fijne mix tussen stad en dorp en dat bevalt uitstekend!

Nieuwe nominatie en waarom?
Voor volgende maand wil ik Jet graag nomineren. Zij gaf laatst aan dat het haar ook wel leuk zou lijken om eens forummer van de maand te zijn, dus bij dezen geef ik haar graag die kans! Ik vind Jet een leuke vrouw die ik al best een beetje ken, maar ik weet vast nog niet alles van haar. En ze houdt van schrijven, dus ze kan helemaal los! Van Jet weet ik dat ze behoorlijk worstelt met haar zelfbeeld (totaal onterecht in mijn ogen, maar ik weet dat dat lastig te geloven is als je zelf iets heel naders ziet). Ik ben benieuwd hoe ze hier nu mee omgaat en of ze wel kan genieten van haar gezin en alle mooie dingen van het leven. Dat gun ik haar van harte namelijk!

Foto
Ik kan niet kiezen, dus ik heb vier foto's voor jullie gekozen.
Foto 1: Mijn grootste trots, omdat ik haar ineens zo groot vind worden en ze er gewoon zo mooi uitziet. En op de achtergrond zie je onze voortuin waar we in lockdown ook heel hard aan gewerkt hebben!
Foto 2: een natuurplaatje dat me doet denken aan onze tijd in lockdown. In maart en april waren we 24/7 met z'n drieën en zijn we heel veel gaan wandelen en fietsen om de omgeving te leren kennen. Ik heb toen veel meer leren genieten van de natuur en van de kleine dingen des levens. Die lockdown was natuurlijk erg heftig, maar aan dit soort momenten denk ik wel met een fijn gevoel terug.
Foto 3: Deze is gemaakt door een fotografe van het AD voor bij een interview over pubquizzen in coronatijd. Ik heb deze foto gekozen omdat ik zo blij ben met onze nieuwe plek en deze foto daar goed bij past.
Foto 4: tot slot nog een foto van dochter N! Op het strand, daar waren we laatst een dagje heen, weer even terug op mijn oude stekkie. Dat was een fijne dag!

Afbeelding
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 15 Okt 2020 16:44

Re: Forumster van de maand oktober

Wat een leuk stuk Bliss!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2020 17:53

Leuk Bliss, ik deel je veter-ding trouwens ✌️
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2020 18:14

Bedankt voor het plaatsen, leuk om na al die jaren eens forummer van de maand te zijn!

Nog wel even een disclaimer: het is volgens mij algemeen bekend dat ik een enorme taalnazi ben, dus er moet me even van het hart dat ik de nodige fouten in de tekst zie die niet van mijn hand komen! Die zijn er kennelijk in geslopen toen er één verhaal van gemaakt werd in plaats van losse antwoorden op vragen. Dus hierbij distantieer ik me van de fouten. :nerd:
❤ 7 juni 2018
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2020 18:16

Ahhh, heel leuk Bliss! Super jammer van je baan. Hopelijk vind je gauw iets nieuws. Ik vind het leuk om te lezen hoe trots je bent op je dochter en hoe je bent gegroeid in je rol als moeder, zonder jezelf te verliezen.
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2020 18:17

Oh ja, helaas is het niks geworden met beide sollicitaties. Balen!! Maar in de afgelopen week heb ik alweer vier sollicitaties verstuurd (waarvan de eerste afwijzing alweer binnen is), dus vooral doorgaan (denk hier even Barrie Stevens bij).
❤ 7 juni 2018
<<

Maple

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Okt 2020 18:27

Leuk stukje Bliss!
<<

Burgemeester Puck

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 15 Okt 2020 18:34

Bliss schreef:Nog wel even een disclaimer: het is volgens mij algemeen bekend dat ik een enorme taalnazi ben, dus er moet me even van het hart dat ik de nodige fouten in de tekst zie die niet van mijn hand komen! Die zijn er kennelijk in geslopen toen er één verhaal van gemaakt werd in plaats van losse antwoorden op vragen. Dus hierbij distantieer ik me van de fouten. :nerd:

Ah.. ik heb nog wel keihard mijn best gedaan. Die taalknobbel ontbreekt bij mij helaas. ?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2020 18:37

Geeft niks, Puck, maar ik heb een reputatie hoog te houden. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2020 18:40

Leuk om te lezen Bliss. En met Exo eens omtrent het moederschap, waar je vroeger volgens mij niet zo zeker wist of je wel een kindje wilde en hoe trots je nu bent op N. Heel mooi om dat ook hier nu weer terug te lezen.
Duimen dat je snel een leuke nieuwe baan vindt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2020 19:43

Super leuk Bliss! En ik deel je veter ding ook hoor ?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2020 21:01

Leuk stuk Bliss.

En er staan toch nog best wel wat dingetjes in je verhaal die ik nog niet wist van je.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 09:20

Same! Heel leuk te lezen, ‘ken’ je toch al jaren hier op het forum en toch lees ik nog vernieuwende dingen. Leuk ook die zelfreflectie en ik denk dat je in het echt net zo bent als hier.
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 10:05

Super leuk Bliss! Wat wordt jullie mooie dochter snel groot zeg. Hopelijk vind je snel een leuke passende baan.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 12:28

Leuk stuk, Bliss!
You can pretty lie
And say it's okay
You can pretty smile
And just walk away
Pretty much fake your way through anything
But you can't cry pretty
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Okt 2020 18:21

Leuk Bliss ?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Okt 2020 08:06

Heel leuk Bliss! Ik vind je echt een ontzettend leuke en fijne forummer. Mooi je in de afgelopen jaren volwassen te hebben zien worden!
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Jet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Okt 2020 15:44

Wat een tof stuk, Bliss. Leuk om je nutteloze feiten te lezen, haha. Dat wist ik in ieder geval nog niet van je. Ik vind het zo fijn voor je dat je je plekje hebt gevonden in jullie nieuwe huis en een heus gezinnetje hebt tegenwoordig, leuk ook om dat proces (van single naar daten naar samenwonen, een kind en een gp) met je mee te beleven (ook al was t vanaf een afstandje).

Bedankt ook voor de nominatie!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Okt 2020 17:48

Erg leuk stukje. Ik vind jou zo verandert sinds je een relatie hebt met je vriend, alleen maar positief hoor.
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Okt 2020 09:26

Blies, je bent een leuke vrouw! Die weetjes zijn ook grappig!
Hopelijk vind je snel een baan die bij je past.
<<

tuttebel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Okt 2020 10:35

Leuk stuk Bliss! Ik hoop dat je snel weer een leuke baan vindt.

Leuk dat je bent genomineerd Jet. Ben benieuwd naar volgende maand! Je lijkt me een hele leuke vrouw.
2019 Y.* ons engeltje

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Okt 2020 12:57

Bedankt voor jullie leuke reacties! Fijn dat ik toch nog wat nieuws heb kunnen melden. :wink: En leuk om te lezen hoe jullie mij veranderd/gegroeid vinden sinds het moederschap. Ik had zelf nooit verwacht dat dat me zo goed af zou gaan eigenlijk, maar we hebben dan ook wel een heel makkelijk kind, dat scheelt.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Okt 2020 13:27

Jaaa heel leuk Bliss! Ik vind je ook wat relaxter/rustiger overkomen dan een aantal jaar geleden. En verder heel herkenbaar van hoe ik je ken, en wat dingen die ik ook bij mezelf herken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Forumzaken