Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

<<

Anoniem75

Bericht 24 Nov 2013 20:53

Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik ben zelf enigkind en ik heb altijd wel een broertje of zusje willen hebben. Ik heb ook altijd gezegd dat ik zelf meer dan 1 kindje wil hebben om oa te ervaren hoe het is om met een groter gezin te leven omdat ik dan zelf nooit heb mee gemaakt. Over ruim 3,5 maand komt ons tweede kindje en ik ben benieuwd hoe het straks zal zijn.

Voor de mama's die ook enig kind zijn en nu meer dan 1 kindje hebben : hoe ervaar jij het om nu te leven met een groter gezin? Kom je dingen tegen die je zelf hebt gemist?
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 24 Nov 2013 22:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem103

Bericht 24 Nov 2013 20:57

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik heb het nooit erg gevonden om enig kind te zijn maar nu ik zie hoe leuk m'n kinderen zijn samen vind ik het soms wel eens jammer dat ik niet weet hoe het voelt om een broer of zus te hebben. Toch heb ik niet het gevoel dat ik iets gemist heb in mijn jeugd, het was gewoon zo en ik wilde ook nooit een broertje of zusje.
Ik vind het zelf wel heel leuk om twee kindjes te hebben, als het aan mij lag kwamen er nog wel 1 of 2 bij. Het is gezellig om met z'n vieren weg te gaan, de kinderen zijn gek op elkaar en dat is zo leuk om te zien.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2013 21:17

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik ben enig kind en heb nu natuurlijk zelf nog maar 1 kind, maar ik kan me niet voorstellen dat dit ons hele gezin is. Nu was het bij mijn ouder niet anders, mijn vader is overleden, maar ik vind het toch een soort gemis om enig kind te zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 24 Nov 2013 21:30

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Mijn ouders hebben verder goed hun best gedaan om mij te vermaken maar ik heb heb net als jij Caroow ook altijd het idee gehad dat ik iets miste. Een broer-zus band lijkt mij ook heel speciaal.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 24 Nov 2013 21:59

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Maar wat als die broer(zus)-zus(broer) band er niet is? Als ze klein zijn zal die er best zijn, maar zodra ze ouder worden kan het best zo zijn dat ze ruzie krijgen of elkaar nooit meer (willen) zien.

Ik heb zelf geen broers/zussen en Y. zal ook alleen blijven. Ik heb zelf nooit wat gemist. Mocht altijd iemand mee naar huis nemen als ik dat wilde en met dagjes weg/vakantie mocht er ook altijd een vriendje/vriendinnetje mee. Ik persoonlijk heb niet het idee dat ik iets gemist heb in mijn jeugd.
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Nov 2013 22:03

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik bedoel met band meer hoe de omgang is met elkaar. Je deelt toch dezelfde ouders, opa's en oma's en je hebt deels dezelfde herinneringen straks. Dat lijkt mij al heel speciaal.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Nov 2013 22:05

Re: Zelf enig kind geweest en nu meer dan 1 kindje hebben

Mijn vriend en zijn zusje hebben bijvoorbeeld samen herinneringen aan bepaalde dingen, die vullen elkaar aan. Ik heb alleen wat ik me herinner en weet dus maar heel weinig. Dat soort dingen vind ik heel jammer.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 25 Nov 2013 09:19

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Zelf vind ik het speelkamaraadschap niet zo ontzettend belangrijk, maar als puber en volwassene is het zo fijn als er iemand is die dezelfde ouders heeft! Om samen te klagen, lachen, praten over je ouders. Die van ons hebben best wat issues en mijn zusje en ik vinden het heel fijn dat we daar samen mee kunnen dealen. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is hartpatiënt. Mocht hij overlijden, dan vind ik het een fijn idee dat ik de uitvaart etc. samen met mijn zusje kan regelen (lekker gezellig dat ik daar over nadenk...)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Nov 2013 10:57

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik ben officieel geen enig kind, maar voor een deel wel zo opgegroeid.
Mijn broer en zus zijn 12,5 jaar ouder, dus toen ik een jaar of 5 was gingen ze al uit huis.
Ik heb daar geen problemen mee gehad. We gingen elk weekend naar de camping waar ik een vriendinnetje had die als een zusje was (zij had ook een veel oudere broer).
We bleven ook vaak bij elkaar logeren in de winter of gingen mee op vakantie met de ander of met beide gezinnen.

Ik vind het wel fijn dat ik nu een broer en zus heb waar je sommige dingen mee kunt bespreken (evt over je ouders) of andere dingen. Al zie ik ze niet heel vaak omdat ze allebei 120 km verderop wonen.

Ik ben trouwens ook wel heel erg benieuwd hoe het straks met 2 kindjes is. Al is de oudste hier maar steeds een halve week.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 25 Nov 2013 13:27

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Filoria schreef:Zelf vind ik het speelkameraadschap niet zo ontzettend belangrijk, maar als puber en volwassene is het zo fijn als er iemand is die dezelfde ouders heeft! Om samen te klagen, lachen, praten over je ouders. Die van ons hebben best wat issues en mijn zusje en ik vinden het heel fijn dat we daar samen mee kunnen dealen. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is hartpatiënt. Mocht hij overlijden, dan vind ik het een fijn idee dat ik de uitvaart etc. samen met mijn zusje kan regelen (lekker gezellig dat ik daar over nadenk...)

Dit herken ik erg, zelf zie ik het ook zo. Zowel het puber volwassene stukje als met overlijden.
Mijn vriend is enigkind, dan lijkt het mij een stuk zwaarder om de uitvaart alleen te moeten regelen, het verdriet, het is dan zo fijn (vind ik) om samen herinneringen op te kunnen halen. Net als een lang ziektebed, het zou fijn zijn als je de zwaarte kan verdelen (gebeurd ook lang niet altijd als je wel broers/zussen hebt).
<<

Anoniem331

Bericht 25 Nov 2013 13:46

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Als mijn ouders overlijden zit ik waarschijnlijk aan tafel met broers die me al jaren niet willen zien. Ik weet niet wat dan vervelender is, ze wel hebben en ze alleen bij begrafenissen tegen komen, of altijd al weten dat je alleen bent, en je er ooit alleen mee moet dealen. Als ik nu moest kiezen was ik liever enigst kind.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 25 Nov 2013 14:09

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Ik heb het vroeger nooit erg gevonden om enig kind te zijn. Ik was altijd druk met mijn paarden en ik had veel vriendinnen dus ik miste geen broer of zus.
Nu ik ouder ben merk ik wel dat ik een broer of zus mis, sinds mijn moeder is overleden en ik alles zelf moest regelen uitvaart, huis opzeggen en haar administratie moest regelen merk ik wel dat het zwaar is om alles als enig kind te regelen. Ik heb wel mijn man en zijn familie maar dat is toch anders. Nu zorg ik voor mijn oma (mijn moeders moeder) zij is het enige wat ik nog heb van mijn kant van de familie dus dat is best zwaar naast mijn eigen leven.
Ik ben nu zwanger van de tweede en mijn zoontje wil altijd al graag een broertje of zusje. Ik ben wel benieuwd hoe alles gaat lopen met twee kindjes. Ik hoop dat ze in de toekomst een goed band blijven houden en dat ze elkaar blijven steunen zeker in moeilijke tijden.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:25

Bericht 25 Nov 2013 16:55

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Lindsya, is je moeder al lang geleden overleden? Kan me niet herinneren dat ik het voorbij heb zien komen op het forum..weet wel nog dat haar gezondheid niet je van het was en dat je veel voor haar zorgde. Vind het wel leuk om te lezen dat je nu zwanger bent van de tweede! Wel weer mer ivf? Meen me te herinneren dat jullie het ook eerst een tijd zelf geprobeerd hebben toch?
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 26 Nov 2013 14:49

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

PlugInBaby schreef:Lindsya, is je moeder al lang geleden overleden? Kan me niet herinneren dat ik het voorbij heb zien komen op het forum..weet wel nog dat haar gezondheid niet je van het was en dat je veel voor haar zorgde. Vind het wel leuk om te lezen dat je nu zwanger bent van de tweede! Wel weer mer ivf? Meen me te herinneren dat jullie het ook eerst een tijd zelf geprobeerd hebben toch?


Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik het er heel moeilijk mee heb. Mijn moeder is in januari van dit jaar overleden. Heel onverwachts, haar gezondheid ging onverwachts heel snel achteruit.
We hebben het inderdaad na de geboorte van onze eerste zelf geprobeerd. Ik slikte geen pil meer maar het is helaas niet gelukt. We zijn weer zwanger geraakt via ivf in de tweede poging.
<<

Anoniem75

Bericht 26 Nov 2013 14:50

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Lindsya wat heftig :hug: heb je nog wel (goed) contact met je vader?
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 26 Nov 2013 15:14

Re: Zelf enig kind en nu meer dan 1 kindje hebben

Razz schreef:Lindsya wat heftig :hug: heb je nog wel (goed) contact met je vader?


Nee ik heb al ruim tien jaar geen contact met mijn vader. Hij weet ook niet dat mijn moeder is overleden. Ik wil geen contact met mijn vader, hij heeft het leven van mijn moeder en mij niet makkelijk gemaakt toen ik nog thuis woonde door zijn verslaving.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers