Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 18 Okt 2020 09:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Als het je zo tegenstaat zou ik wat dingen bewaren voor op een later moment. Weet niet wannneer verjaardag is? Anders iets onder de boom met kerst. Eerder geven zou ik ook niet doen denk ik, precies om de reden die jij zegt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Okt 2020 15:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zou het niet eerder geven maar eventueel iets bewaren voor een later moment als je het echt teveel vindt.
Zelf kijk ik ook niet naar het bedrag overigens. Meer of het goede kwaliteit is.
Ik heb liever 5 goede cadeaus dan 10 prullen
2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Okt 2020 17:04

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Een kindje dat ik ken (1 jaar) staart best veel. Ik denk dat de moeder het nog niet is opgevallen, maar wat is normaal bij een 1-jarige?
<<

Anoniem295

Bericht 29 Okt 2020 17:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Staren in welke zin? Mensen aan Staten, of dromerig voor zich uit staren?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Okt 2020 17:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dromerig voor zich uitstaren.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 29 Okt 2020 17:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Wat zegt dat dan? Even uit nieuwsgierigheid gevraagd?
<<

Anoniem295

Bericht 29 Okt 2020 19:15

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Misschien is het kind gewoon moe?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2020 19:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Blunt schreef:Wat zegt dat dan? Even uit nieuwsgierigheid gevraagd?


Ik denk dat het SG zelf opvalt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25050

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Okt 2020 19:18

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Zora schreef:
Blunt schreef:Wat zegt dat dan? Even uit nieuwsgierigheid gevraagd?


Ik denk dat het SG zelf opvalt :)


Ik denk dat Blunt bedoelt wat er 'mis' mee zou zijn als een kind veel staart. Ben ik ook benieuwd naar!
❤ 7 juni 2018
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 29 Okt 2020 19:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Bliss schreef:
Zora schreef:
Ik denk dat het SG zelf opvalt :)


Ik denk dat Blunt bedoelt wat er 'mis' mee zou zijn als een kind veel staart. Ben ik ook benieuwd naar!


Ja, niet wie maar wat ?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25050

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Okt 2020 19:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Mijn dochter staart trouwens altijd naar andere kinderen, die vindt ze zó interessant dat ze ze enorm gaat observeren.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Okt 2020 19:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

SoGood schreef:Dromerig voor zich uitstaren.


Oh heerlijk. Doe ik ook graag.
Het is ook een vorm van ontspanning. Voor mij wel. M'n man snapt dat ook niet want die heeft dat niet maar zo ben ik nou eenmaal. Ik kan echt even weg zijn dan.
Misschien heeft zij dat ook?
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Okt 2020 20:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Nee, niet dat Ik bang dat er iets mis is, nou ja misschien ook wel. Maar het valt me op, ik herken dat helemaal niet bij zulke jonge kindjes. Dan is ze gewoon zo lang aan het dromen ook als het druk om haar heen is. Maar ik ben blij dat jullie het niet gek vinden.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Okt 2020 20:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Vandaag ging mijn zoontje tussen de middag bij mijn ouders slapen omdat ik bezoek kreeg. Nu had hij daar niet geslapen, hij was aan het kletsen en leek klaarwakker zei ze dus ze had hem er maar uitgehaald. Nu doet hij dat thuis ook vaak maar ik laat hem gewoon altijd liggen. Geen probleem, dan vanavond maar op tijd naar bed. Hij had daar ook 3x gepoept en de laatste keer was ik er al maar heeft mijn moeder hem verschoont. Nu zag ik net met naar bed brengen dat er nog wat restjes poep zaten en heel zijn billen rood waren, hij huilde ook en zei pijn. Ook zat zijn romper maar met een drukker scheef vast (niet schadelijk maar wel slordig). Hij heeft eigenlijk nooit echt zo’n rode billen maar ik poets altijd goed en smeer ook meteen in als het een beetje rood ziet.

Nu baal ik een beetje, ook van mezelf. Ik weet dat mijn moeder minder secuur is dan ik maar wel altijd het beste met hem voor heeft. Mijn moeder is ziek en past daardoor niet vaak/lang op, hij slaapt daardoor ook bijna nooit daar (dus daar kent ze hem niet zo goed in, of hij kent het daar niet zo goed). Vandaag is hij dus misschien te lang geweest waardoor ze ook minder secuur wordt. Als hij wel had geslapen was het minder uur geweest dat ze met hem bezig was geweest. Toen we naar huis gingen stootte hij zijn hoofd tegen de deur en werd ze emotioneel, een teken dat het teveel was geweest (had ze eerst ook nooit zulke dingen). Ik denk dus dat ik teveel van haar gevraagd heb en daar baal ik van. Het is vallen en opstaan en we leren hier beide van.

Hij gaat daar over een paar weken een nachtje logeren dus dan moet ik misschien toch maar zeggen dat zijn billen wat rood zagen en of ze daar goed op wil letten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Okt 2020 20:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dat herken ik wel van mijn moeder.
Die kan ook niet lang oppassen en is ook niet erg secuur met dat soort dingen.
T sliep daar ook nooit en dronk halve flessen.
Ik heb er nooit wat van gezegd. Ze bedoelde het goed.
Ik zou de volgende keer zeggen dat hij wat gevoelige billen heeft en of ze daarom goed wil afvegen en preventief wat sudo wil smeren.
Dan geef je haar ook geen rotgevoel over vandaag en voorkom je hopelijk dat het weer voorkomt.
2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Okt 2020 20:38

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Meestal let ze juist extra op omdat ze het goed wil doen voor mij. Vind het een goede tip Salome. Dank je.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Okt 2020 20:43

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik blijf dat soort dingen ook lastig vinden hoor.
Ik wil mijn moeder absoluut niet kwetsen.
Maar ze geniet zo van dat oppassen.
Ze past dus ook niet structureel op.
Nu is T alweer 4 dus durf ik het nu beter aan ☺️
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11349

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Nov 2020 11:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik zeg dat ook altijd zoals Salome. Of dat S de laatste tijd wat sneller rode billen heeft (jouw moeder hoeft niet echt te weten dat dat niet zo is) en dat jullie daarom extra goed smeren.
En ook melden dat als het te veel is, dat dat niet erg is, maar dat jullie dat wel eerlijk willen weten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 04 Nov 2020 11:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja zoals Jip het zegt doen wij dat ook!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Nov 2020 14:53

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik de volgende keer dan niet nog terugkoppelen dat hij de vorige rode en vieze billetjes had. Ik zou in zijn algemeenheid zeggen dat hij last heeft van rode billetjes en of ze zijn billetjes na het poepen wil insmeren met vaseline oid.

Fijn dat je zo alert bent op de balans van je moeder. Ik vond het heel erg moeilijk toen mijn moeder steeds meer inleverde en steeds minder vaak kon oppassen, totdat het uiteindelijk helemaal niet meer mogelijk was. Hee confronterend. Ik heb ze ook altijd op het hart gedrukt om eerlijk aan te geven of het wel of niet mogelijk was om op te passen, omdat ik het op die manier durfde te blijven vragen, aangezien ik wist dat ik een eerlijk antwoord zou krijgen. Dat werkte voor ons allemaal het beste.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 04 Nov 2020 15:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ja goede tips dames! Ik had het die avond nog geappt dat hij lekker in bad was geweest omdat hij wat rode billetjes had van het vele poepen dus ik hem daarna ingesmeerd had. En hij heerlijk lag te slapen. Ze had daar niet specifiek op gereageerd, alleen dat het zo leuk was geweest. Volgende keer doe ik het zoals jullie zeggen!

Mijn moeder is van de een op de andere dag gestopt met oppassen Lady. Ze had hem altijd een dag per week. Ondanks alle zorgen rondom haar ziekte heeft ze daar (het niet meer kunnen oppassen) misschien nog wel meer (zei mijn vader) verdriet om gehad dat dat weg viel.
Daarom ligt het bij mij ook wat gevoelig en gun ik het haar zo erg. Eerst kwam ze bij mij op visite en speelde dan wat samen. Nu kan ze soms een uurtje oppassen oid. Ze geeft dat zelf meestal wel goed aan maar het blijft toch zoeken. En ik kan er nooit echt van op aan. Want kan altijd iets tussen komen. Ik vind het ook lastig dat ze dus dat oppassen heeft moeten staken en het daarom nu dus niet meer zo soepel loopt omdat ze gewoon niet alles ‘weet’ van hem. Zo ging hij daar dan niet slapen terwijl hij dat altijd wel doet :). En dan denk ik dus nee ga slapen daar want dan kost het haar extra energie. Maar daar kan ik natuurlijk ook niks aan doen, ze haalt hem er dan uit omdat hij kletst. Ze hebben gelukkig wel weer een goede band. Toen mijn moeder erg ziek was keek mijn zoon niet meer na haar om omdat zij niet meer op hem (kon) reageerde/reageren. Maar ik ben heel blij dat het weer kan hoor, al blijft het altijd zo’n raar randje hebben.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2020 23:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik denk soms dat ik al zwanger ben. Ik heb pas eind november m’n spiraaltje eruit laten halen. Dus zou wel heeeel snel zijn. En we hebben pas 1 x seks gehad maar ik voel me anders.

Ik hoop het zo. Iemand anders zo snel zwanger geraakt? Pfoe.. zoveel zin om mama te worden. Een kindje lijkt me zo leuk.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Dec 2020 08:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Zo spannend hè, als jullie er eenmaal voor gaan.
Het meest logisch is dat je lijf nog even in nieuwe hormoonbalans moet komen door het verwijderen van je spiraal. Dat je je daarom anders voelt.
Het zou kunnen dat je wel zwanger bent, maar dat zou inderdaad wel extreem snel zijn. Geef je lichaam even de tijd voor die nieuwe balans, ookal zijn je gedachten al bezig met zwanger worden.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 13 Dec 2020 18:11

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Ik ben na 1x seks zwanger geraakt, het kan dus prima. Het stomme is dat ik ooi direct wist dat ik zwanger was en het een jongetje zou zijn.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 714

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 13 Dec 2020 18:44

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic#3

Dat kan zeker na een keer seks. Bij de oudste was ik de maand na het stoppen met de pil meteen zwanger, de jongste is verwekt de enige keer in heel mn leven dat ik onbeschermd seks had. (Op die keren na toen we bewust voor de eerste 2 kids gingen)
Spannend, ik hoop met je mee dat het raak is!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers