Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ZZP'er topic

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2020 18:02

ZZP'er topic

Hi allemaal.

Ik ga binnenkort starten als ZZP'er en het lijkt me wel tof om met andere ZZP'ers een topic te hebben waar we elkaar vragen kunnen stellen en tips kunnen geven.

Mijn vraag op dit moment: wanneer stuur je een factuur?
En dan met name als het een langlopende opdracht is.

Ben benieuwd!
<<

Anoniem313

Bericht 24 Sep 2020 18:05

Re: ZZP'er topic

Ik maak daar afspraken over met mijn opdrachtgever. Heb weleens gehad dat ik voor iemand in een jaar tijd vier kleine klusjes van €250 per keer deed. Toen heb ik afgesproken na een jaar een factuur van €1000 te sturen in plaats van steeds die kleine factuurtjes die mij ook tijd kosten. Maar als dat voor jou niet werkt, bijvoorbeeld omdat je te weinig structurele opdrachten ernaast hebt, spreek je iets anders af.
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2020 18:05

Re: ZZP'er topic

En waar ik ook benieuwd naar ben:
Zijn er mensen die naast hun loondienst functie ZZP'er zijn? En zijn er dan nog specifieke dingen om rekening mee te houden belastingtechnisch gezien? Hoor het graag!
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2020 18:07

Re: ZZP'er topic

Caulfield schreef:Ik maak daar afspraken over met mijn opdrachtgever. Heb weleens gehad dat ik voor iemand in een jaar tijd vier kleine klusjes van €250 per keer deed. Toen heb ik afgesproken na een jaar een factuur van €1000 te sturen in plaats van steeds die kleine factuurtjes die mij ook tijd kosten. Maar als dat voor jou niet werkt, bijvoorbeeld omdat je te weinig structurele opdrachten ernaast hebt, spreek je iets anders af.


Bij mij gaat het om 8 uur per week. Dus 32 uur per maand dat ik aan de slag ga. Ik vraag af wat dan een beetje gangbaar is qua factureren.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Sep 2020 18:59

Re: ZZP'er topic

ringling schreef:
Caulfield schreef:Ik maak daar afspraken over met mijn opdrachtgever. Heb weleens gehad dat ik voor iemand in een jaar tijd vier kleine klusjes van €250 per keer deed. Toen heb ik afgesproken na een jaar een factuur van €1000 te sturen in plaats van steeds die kleine factuurtjes die mij ook tijd kosten. Maar als dat voor jou niet werkt, bijvoorbeeld omdat je te weinig structurele opdrachten ernaast hebt, spreek je iets anders af.


Bij mij gaat het om 8 uur per week. Dus 32 uur per maand dat ik aan de slag ga. Ik vraag af wat dan een beetje gangbaar is qua factureren.


Hoe weet je nu al zeker dat het 8 uur per week zal zijn? Dat is toch afhankelijk van je opdrachten.
Heb je wat aan mijn antwoord?
En wb combineren met loondienst: dat heb ik altijd gedaan. Je hoeft verder niet perse op dingen te letten. Je jaarlijkse aangifte IB wordt een heel klein tandje ingewikkelder, je gaat premie ZVW betalen en even goed opletten dat baten en lasten uit je onderneming voor jou zijn en niet je partner (als dat opgaat).
<<

Anoniem296

Bericht 24 Sep 2020 19:38

Re: ZZP'er topic

Je mag zelf bepalen wat gangbaar is qua facturatie in je eigen bedrijf. Dus lekker doen wat voor jou handig is!
Ik zou zelf zo'n soort opdracht per maand factureren, dus aan het einde van de maand een factuur sturen voor 32 uur.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 18 Okt 2020 21:27

Re: ZZP'er topic

Je kunt dat natuurlijk bepalen in je algemene voorwaarden of afspreken met je klant. Zelf heb ik altijd kortlopende opdrachten als fotograaf. Dus zodra de fotoshoot is gedaan gaat er een factuur uit.
<<

Kira

Bericht 18 Okt 2020 22:23

Re: ZZP'er topic

Ik ben zzper naast m'n baan in loondienst. Maar val in de kleine ondernemers regeling dus betaal geen belasting over m'n inkomsten.
Ik factuur doorgaans gewoon einde van de maand.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Okt 2020 07:16

Re: ZZP'er topic

Ik denk dat de vragen van ringling niet heel dringend waren.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers