Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drive trough feestje

<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 16 Okt 2020 14:38

Re: Drive trough feestje

Susan schreef:
Popcorn schreef:
Ze hoeft de gezelligheid toch niet helemaal te missen Susan? Qua leeftijd zit ze natuurlijk nog wel goed om er met wat vriendinnen wat van te maken.
En wat lief dat ze wat voor de stichting wil vragen. Knap op zo’n leeftijd al!


Het is in navolging van haar beste vriendinnetje, zij vroeg op haar partijtje een bijdrage voor een goed doel en nu wil Y dat ook, we hebben samen Stichting Jarige Job gekozen, dan kun je ook echt concreet iets kiezen om te geven, een traktatie, versiering, et cetera.

Ze kan inderdaad wel wat vriendinnen vragen, maar ze heeft er een heleboel in de klas, eigenlijk kan ze met alle meisjes uit de klas goed opschieten (en ook met een heleboel jongens, maar ze wil er wel een meidenfeestje van maken). Ik heb al van alles bedacht om het coronaproof te maken, maar ik merk toch dat ik het moeilijk vind of we het wel of niet door moeten laten gaan in deze periode, en ik merk ook dat sommige ouders er nu terughoudend in zijn. Waar nog bij komt dat de kans natuurlijk groot is dat een deel op de dag zelf of in quarantaine zit, of zelf klachten heeft.

Zelf ben ik eigenlijk voor uitstellen tot het voorjaar, hoe ontzettend sneu ik het ook vind, maar we weten ook gewoon niet hoe het loopt. Maar ik ben er nog niet helemaal over uit.


Je zou er ook een soort winter/herfstfeestje van kunnen maken. Drie kinderen (ipv heel veel) uitnodigen, op het kaartje zetten dat ze zich warm aan moeten kleden, wat kachels/vuurplaatsen aan, wat lampjes ophangen voor de sfeer, eerst samen wat eten (misschien zelf maken op de bbq), daarna bijvoorbeeld pompoenen uithollen, marshmallows of broodjes boven het vuur maken of eventueel een spooktocht (zou mijn kind niet leuk vinden, de jouwe wellicht wel) of iets anders waarmee je basisschoolkinderen nog wel kunt vermaken. Dan heb je 't voor jezelf redelijk corona-proof en heeft het kind in ieder geval wel een feestje.

Denk dat er best veel mogelijk is hoor, zeker omdat die kinderen zelf ook al bij elkaar in de klas zitten en elkaar dagelijks zien.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Okt 2020 14:44

Re: Drive trough feestje

Nou Morgen, best veel mensen die ideeen hebben geopperd. Kan je er iets mee?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Okt 2020 14:51

Re: Drive trough feestje

Rejoy schreef:
Je zou er ook een soort winter/herfstfeestje van kunnen maken. Drie kinderen (ipv heel veel) uitnodigen, op het kaartje zetten dat ze zich warm aan moeten kleden, wat kachels/vuurplaatsen aan, wat lampjes ophangen voor de sfeer, eerst samen wat eten (misschien zelf maken op de bbq), daarna bijvoorbeeld pompoenen uithollen, marshmallows of broodjes boven het vuur maken of eventueel een spooktocht (zou mijn kind niet leuk vinden, de jouwe wellicht wel) of iets anders waarmee je basisschoolkinderen nog wel kunt vermaken. Dan heb je 't voor jezelf redelijk corona-proof en heeft het kind in ieder geval wel een feestje.

Denk dat er best veel mogelijk is hoor, zeker omdat die kinderen zelf ook al bij elkaar in de klas zitten en elkaar dagelijks zien.


Dank je voor de tips. Ik heb het allemaal nog in beraad. Heb nu het gebouwtje bij de speeltuin gereserveerd, er kan ook buiten gespeeld worden, maar het moet dan maar net mooi weer zijn. Wat ze graag wilde was de meisjes uit haar klas uitnodigen, spelletjes doen, dansen, karaoken. Ik had in mijn hoofd dat wij (mijn man en ik) gedurende het feestje een mondkapje dragen, alleen voorverpakte traktaties, desinfect neerzetten en erop aandringen dat ze voor elk eetmoment ontsmetten, speciale beschermhoesjes bestellen voor de microfoons (die bestaan, die wissel je dan steeds). Maar zelfs met al die voorzorgsmaatregelen twijfel ik of het kan.

Jouw plan klinkt trouwens wel heel leuk, maar wij hebben daar niet het soort tuin voor en ik weet ook niet zo snel waar we het dan zouden moeten doen, plus dat ik denk dat sommige vriendinnetjes niet zo laat nog naar een feestje mogen. En ik weet ook niet of zij dat leuk vindt. Misschien is het gewoon kiezen: of een heel aangepast feestje met veel minder kinderen, of wachten tot het voorjaar. Het is gelukkig wel vaker vertoond in de klas dat kinderen hun partijtje maanden uitstelden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 16 Okt 2020 17:28

Re: Drive trough feestje

Derpy schreef:Iemand die ik ken heeft dit gedaan. Een tafel op de stoep met bekertjes, koffie, thee, limonade en wat gebakjes die mensen zelf konden pakken bij het langsrijden, een soort drive-through, en dan de cadeautjes via een sneeuwschep in ontvangst nemen :smile:
Ik vond het erg leuk gedaan en het kind was er heel blij mee. Iedereen bleef in de auto zitten, dus ik denk dat het best veilig was.


Heb dit ook voorbij zien komen op fb van iemand, vond het erg leuk bedacht en ondanks dat het misschien kan voelen als cadeau droppen en weg wezen vond ik het wel erg leuk overkomen. En toch ook echt wel Corona proof.
Stond een tafel met drankjes en hapjes en iedereen kon iets pakken vanuit de auto. En Idd met een stok cadeau afgeven.
Kind zat op een versierde stoel met slingers rondom Etc.
Juli 2019
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 17 Okt 2020 12:21

Re: Drive trough feestje

Radler schreef:
Derpy schreef:Iemand die ik ken heeft dit gedaan. Een tafel op de stoep met bekertjes, koffie, thee, limonade en wat gebakjes die mensen zelf konden pakken bij het langsrijden, een soort drive-through, en dan de cadeautjes via een sneeuwschep in ontvangst nemen :smile:
Ik vond het erg leuk gedaan en het kind was er heel blij mee. Iedereen bleef in de auto zitten, dus ik denk dat het best veilig was.


Heb dit ook voorbij zien komen op fb van iemand, vond het erg leuk bedacht en ondanks dat het misschien kan voelen als cadeau droppen en weg wezen vond ik het wel erg leuk overkomen. En toch ook echt wel Corona proof.
Stond een tafel met drankjes en hapjes en iedereen kon iets pakken vanuit de auto. En Idd met een stok cadeau afgeven.
Kind zat op een versierde stoel met slingers rondom Etc.


dit is inderdaad ook een beetje wat ik in mn hoofd heb. Ik denk dat het ook zoiets word inderdaad. coronaproof, kind in het zonnetje en een onvergetelijke dag.

een kinderfeestje zie ik op moment niet zitten. ook al zitten zij bij elkaar in de klas. De meester zit ook achter een scherm in zijn klas, dat kunnen wij bijv, niet doen tijdens een feestje. Ik voel me te verantwoordelijk voor het geval dat er wat gebeurt.
zussieskleding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2020 13:53

Re: Drive trough feestje

Jelka schreef:Ik ben van mening dat dit ook juist een mooi moment is om kinderen uit te leggen dat ze niet zomaar alles kunnen krijgen wat ze willen, en dat het leven niet maakbaar is. Zeker een kind van 10. Ik snap wel dat ouders het voor hún kind speciaal willen maken, maar nog even en wij zijn een jaar verder met deze crisis. Dat betekent dat iedereen een keer jarig is geweest, en dat iedereen dus met deze 'teleurstelling' heeft moeten dealen. Ik maak er persoonlijk geen issue van. Het is helaas niet anders, dus we doen het wel met datgene wat wél kan. Mooie realistische levensles in de luxe wereld waarin we leven.

Eens!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Okt 2020 13:54

Re: Drive trough feestje

MrsMath schreef:Kun je niet gaan jumpen dan lady? Dat kan toch nog steeds gewoon?

Ja, daar kom ik bij toeval nu ook net achter dus misschien gaan we dat wel doen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers