Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #7

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 15 Okt 2020 09:50

Re: Stomme vragen topic #7

Elliot schreef:Kom ik weer aan met m'n koortsvragen hoor, maar J. heeft sinds maandag weer af en aan koorts en ik weet gewoon niet goed wat ik ermee moet doen. Maandagmiddag begon het in de loop van de dag, dinsdag hebben we haar thuisgehouden van het KDV maar was er overdag niks aan de hand. Aan het eind van de dag liep het weer wat op. Woensdagochtend kwam ze uit bed met 38 graden, maar na haar ontbijt was ze weer gewoon op temperatuur zegmaar. Dus toch maar naar het KDV gebracht, en daar is het de hele dag goed gegaan. Na het eten werd ze weer warm. Vanmorgen dus weer exact hetzelfde, uit bed gehaald met verhoging/koorts en na het ontbijt weer normaal. Ze is nu dus ook op het KDV. Maar dit is toch een beetje gek? Wat zou dit nou kunnen zijn?


Mijn oudste zoon heeft dergelijke koortspieken en -dalen bij oorontsteking. Zou dat het misschien kunnen zijn?

Enorm irritant he? (En ja, uiteraard ook sneu!) Wij hadden vorige week dus zo'n week met hem.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2020 09:52

Re: Stomme vragen topic #7

Oh oorontsteking is wel een goeie! Het viel mij vanmorgen op dat haar ene oor een veel hogere temperatuur aangaf dan de andere, en bij mijn andere dochter was dat toen ook een teken van een oorontsteking. Ik zal haar oortjes even na laten kijken. Stom dat ik daar dan zelf niet aan heb gedacht :palm:

♥♥
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 10:23

Re: Stomme vragen topic #7

Meet je haar temperatuur direct als ze in de ochtend uit bed komt? Kan het niet zo zijn dat ze dan sowieso al wat warmer is van het slapen zelf (waarschijnlijk wel icm hetgeen wat haar dwars zit)? Ik wacht altijd eventjes met temperaturen totdat kinderen ongeveer een half uurtje wakker zijn. Die lijfjes zijn sowieso al warm, vlak na het slapen.
Dat het eind van de dag opspeelt is vrij logisch, veel zieke kindjes zijn in de ochtend oké, nog fit/energiek na een goede nacht, en verbruiken die energie naarmate de dag vordert en daarmee loopt de temperatuur ook vaak op. Maar dat haar iets dwars zit is wel duidelijk. Oorontsteking is goed mogelijk! Of misschien gewoon kiezen die doorkomen?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Okt 2020 18:35

Re: Stomme vragen topic #7

Nou ik voel me echt heel stom, heb net een milkshake op van de snackbar en ik lees net ergens dat dat helemaal niet mag als je zwanger ben... Zou dit echt zoveel kwaad kunnen?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2020 18:39

Re: Stomme vragen topic #7

Emma schreef:Nou ik voel me echt heel stom, heb net een milkshake op van de snackbar en ik lees net ergens dat dat helemaal niet mag als je zwanger ben... Zou dit echt zoveel kwaad kunnen?

Dat ligt een beetje aan de machine.
De meeste milkshakes en softijs zijn op basis van poeder, komt geen (verse) melk aan te pas. Dat is sowieso al minder risico, maar als je weet dat het apparaat goed gebruikt wordt en vaak schoongemaakt wordt, kan het geen kwaad.

Bij de Mac zit je iig goed, daar gaan zoveel per dag doorheen dat er in principe geen bacteriën in die machine kunnen gaan groeien.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Okt 2020 19:06

Re: Stomme vragen topic #7

Bedankt Savi!
Het was helaas niet bij de Mac, ik zal ze zo nog wel even bellen om te vragen of het met poeder of melk is. Mijn vriend vindt het onzin, die zegt je weet het nu gewoon niet meer doen maar ik kan mezelf alweer helemaal gek maken.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2020 19:09

Re: Stomme vragen topic #7

Ik zou me ook niet zo druk maken, maar volgende keer wel naar een tent gaan waarvan je zeker weet dat er veel gemaakt worden en het er goed schoon is.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Okt 2020 19:24

Re: Stomme vragen topic #7

Zal vast wel ok zijn Emma! Je kunt even bellen voor de zekerheid maar zou me er niet direct zorgen over maken.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Okt 2020 19:25

Re: Stomme vragen topic #7

Heb dus net huilend de verloskundige gebeld (hoera hormonen :palm: :laughcry: ) en zij zegt dat het echt geen kwaad kan dus daar vertrouw ik dan maar op.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2020 19:53

Re: Stomme vragen topic #7

Emma schreef:Heb dus net huilend de verloskundige gebeld (hoera hormonen :palm: :laughcry: ) en zij zegt dat het echt geen kwaad kan dus daar vertrouw ik dan maar op.

Internet staat vol spookverhalen hoor. Mooi op de VK vertrouwen en lekker genieten van milkshakes en ijsjes.
Ik lust er nu ook wel 1 haha!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 16 Okt 2020 19:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Okt 2020 19:54

Re: Stomme vragen topic #7

Ahh vervelend dat je moest huilen! Gelukkig zei zij ook dat het geen kwaad kan. Misschien stelt het je gerust, ik wilde de hele zwangerschap lang softijs en mijn baby is kerngezond ter wereld gekomen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Okt 2020 19:59

Re: Stomme vragen topic #7

Haha Savi neem er dan 1 van de Mac voor de zekerheid :smile:
Gelukkig maar Harrison! Sprak net m’n moeder en die heeft tijdens haar zwangerschap van mij ook liters softijs gegeten, volgens haar zei er toen nooit iemand wat van. Al vind ik dat een stom argument want ze weten nu gewoon meer dan toen maar toch haha.

De verloskundige zei niet teveel op internet kijken en gewoon je verstand gebruiken.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Okt 2020 20:07

Re: Stomme vragen topic #7

Haha die zit hier wel het meest dichtbij!

Mijn zwangerschap van G is 3 jaar geleden en zelfs toen waren dingen anders dan nu. Soms 'mogen' dingen ineens weer en dan weer niet. Heel onhandig. Vertrouw maar op je VK, dat is het beste.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Okt 2020 09:05

Re: Stomme vragen topic #7

Emma er is een hele goede en betrouwbare app voor wat je wel en niet mag. Ik denk ook meer dat het dan gaat om wat voor melk erin zit. Maar bijna overal hier in Nederland gebruiken ze geen verse ongepattiriseerde melk om softijs te maken hoor. Dat is zo slecht houdbaar, dat kost te veel.

Maar misschien is die app wel een goed idee voor jou. Het heet ZwangerHap.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Okt 2020 09:33

Re: Stomme vragen topic #7

Een vraagje aan de mama’s (to be) met een grote cupcake (F): waar halen jullie je zwangerschaps-/voedingsbh’s?

Mijn bh’s worden al wat krapper, flinke tekeningen in de huid ‘s avonds, dus wil graag alvast wat rondkijken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 17 Okt 2020 09:49

Re: Stomme vragen topic #7

Ik heb de mijne bij de Livera gehaald.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 17 Okt 2020 09:53

Re: Stomme vragen topic #7

Mijn bh komt van de Prenatal.

Oh en Emma ik heb zelfs nog wijn en bier gedronken in de eerste weken omdat ik niet wist dat ik zwanger was. Had niet helemaal verwacht dat het in 1x raak zou zijn. Volgens de VK overkomt dit heel veel vrouwen en is dat echt geen ramp. Ik gebruik ook zwangerhap van het voedingscentrum maar probeer ook niet al te spastisch ermee om te gaan. Tuurlijk geen alcohol of roken maar als je een x iets eet dat eigenlijk niet mag is er niet direct iets aan de hand.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Okt 2020 09:57

Re: Stomme vragen topic #7

Bloom schreef:Een vraagje aan de mama’s (to be) met een grote cupcake (F): waar halen jullie je zwangerschaps-/voedingsbh’s?

Mijn bh’s worden al wat krapper, flinke tekeningen in de huid ‘s avonds, dus wil graag alvast wat rondkijken.


Een grote cupcake ?
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Okt 2020 09:59

Re: Stomme vragen topic #7

Bliss schreef:
Bloom schreef:Een vraagje aan de mama’s (to be) met een grote cupcake (F): waar halen jullie je zwangerschaps-/voedingsbh’s?

Mijn bh’s worden al wat krapper, flinke tekeningen in de huid ‘s avonds, dus wil graag alvast wat rondkijken.


Een grote cupcake ?
En dat er daarna bloedserieuze antwoorden komen :)
#teammaple🍁
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Okt 2020 10:21

Re: Stomme vragen topic #7

Bliss schreef:
Bloom schreef:Een vraagje aan de mama’s (to be) met een grote cupcake (F): waar halen jullie je zwangerschaps-/voedingsbh’s?

Mijn bh’s worden al wat krapper, flinke tekeningen in de huid ‘s avonds, dus wil graag alvast wat rondkijken.


Een grote cupcake ?


?

Verkopen daar ook buste houders voor?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 17 Okt 2020 11:37

Re: Stomme vragen topic #7

Bedankt voor de tip Tabbie! Ik heb hem gedownload.
Fantine, jij ook bedankt voor je reactie. Ik ga ook maar niet meer te spastisch doen maar gisteravond voelde ik me er zo ellendig over. Had sowieso al niet helemaal mijn dag, nu gaat het weer beter gelukkig.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 17 Okt 2020 11:50

Re: Stomme vragen topic #7

De kans is klein dat je ziek wordt van softijs hoor, en als je het wel wordt merk je dat wel, dat gaat niet ongemerkt voorbij.

Vriend en ik hebben wel eens een voedselvergiftiging van softijs gehad. Dat was echt niet leuk, 2 dagen heel beroerd van geweest. Zwanger durfde ik het dan ook niet te eten. Nu eigenlijk ook niet meer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 17 Okt 2020 12:44

Re: Stomme vragen topic #7

Bliss schreef:
Bloom schreef:Een vraagje aan de mama’s (to be) met een grote cupcake (F): waar halen jullie je zwangerschaps-/voedingsbh’s?

Mijn bh’s worden al wat krapper, flinke tekeningen in de huid ‘s avonds, dus wil graag alvast wat rondkijken.


Een grote cupcake ?

Hah ik heb dus bh's van Cake lingerie. Bevallen heel goed gaan tot K. Vorige zwangerschap van Noppies die waren ook prima. Maar deze vind ik fijner. Heb nu G en vorige keer eindigde ik met H/I (?) maar toen van Noppies dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2020 13:03

Re: Stomme vragen topic #7

Oh leuk om te lezen dat die cake maternity goed bevallen. Daar wilde ik misschien ook wat bestellen.
Let's discover the world together.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 17 Okt 2020 14:53

Re: Stomme vragen topic #7

Oké, ik vind de Cupcake autocorrect in combi met de serieuze cake maternity aanbeveling erg grappig ??
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers