Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Kira

Bericht 17 Okt 2020 14:10

Re: Coronavirus

Maple schreef:Tradities. Meer dan dat kan ik eigenlijk niet bedenken. En ik ben best koningsgezind hoor, de koning en koningin lijken me hele sympathieke mensen en ik vind het leuk om te zien hoe de drie prinsesjes opgroeien. En ik vind het juist zo lekker Hollands en kneuterig aanvoelen met een koning als staatshoofd ipv een president ofzo. Maar de echt mooie dingen van het koningshuis los van de tradities, ik zou het eigenlijk niet weten.



Dit, maar ik vind al het ceremonieel er ook heel mooi van. Dat is in Engeland nog mooier, maar ook dat bestaat uit traditie natuurlijk.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 14:23

Re: Coronavirus

Lulkoek. Sorry maar is er dan niemand om deze mensen heen die zeggen, sorry maar het zal echt niet goed vallen als jullie nu gaan. Rutte zegt duidelijk: ga niet op vakantie. 3 dagen later pakt de koning ff een privéjet naar Griekenland. Want? Vertel me waarom? Moet je meedelijden hebben met de koning en de koningin omdat ze wat; 2 maanden niet op vakantie zijn geweest? Van de centen waarbij al deze horeca mensen mogelijk hun personeel moeten ontslaan. Die Amalia, omdat ze 18 jaar wordt 1,9m krijgt. Het koningshuis brengt geen enkele traditie anders dan koningsdag voort. Dat is nu ook een ver van een ieders bed show. Het is zo ouderwets en het kost de hele staat geld. En dan gaat zo'n vent met zijn gezien naar Griekenland.
<<

Anoniem336

Bericht 17 Okt 2020 14:28

Re: Coronavirus

Drukt de 'like' button in
<<

Anoniem295

Bericht 17 Okt 2020 14:30

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:Lulkoek. Sorry maar is er dan niemand om deze mensen heen die zeggen, sorry maar het zal echt niet goed vallen als jullie nu gaan. Rutte zegt duidelijk: ga niet op vakantie. 3 dagen later pakt de koning ff een privéjet naar Griekenland. Want? Vertel me waarom? Moet je meedelijden hebben met de koning en de koningin omdat ze wat; 2 maanden niet op vakantie zijn geweest? Van de centen waarbij al deze horeca mensen mogelijk hun personeel moeten ontslaan. Die Amalia, omdat ze 18 jaar wordt 1,9m krijgt. Het koningshuis brengt geen enkele traditie anders dan koningsdag voort. Dat is nu ook een ver van een ieders bed show. Het is zo ouderwets en het kost de hele staat geld. En dan gaat zo'n vent met zijn gezien naar Griekenland.

Je wilt denk ik niet weten hoe vol de vliegtuigen naar Griekenland de afgelopen weken gezeten hebben. Vasteland is gewoon geel hè. Ik vind het vooral een super onverstandige keuze in zijn functie maar ik heb ook een beetje moeite met alle kritiek die erop komt. Zo doe je tegen buurvrouw Jansen die net terug is uit Griekenland ook niet, daar haal je ook niet van alles bij.

Rutte heeft inderdaad verzocht om zoveel mogelijk in eigen land te blijven maar hij heeft ook gezegd: áls je naar het buitenland zou willen, om dan niet naar een land met code rood te gaan. Dus feitelijk gezien doet de koning totaal niets fout. Was het onhandig In hun positie? Ja, dat zeker.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2020 14:32

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:Lulkoek. Sorry maar is er dan niemand om deze mensen heen die zeggen, sorry maar het zal echt niet goed vallen als jullie nu gaan. Rutte zegt duidelijk: ga niet op vakantie. 3 dagen later pakt de koning ff een privéjet naar Griekenland. Want? Vertel me waarom? Moet je meedelijden hebben met de koning en de koningin omdat ze wat; 2 maanden niet op vakantie zijn geweest? Van de centen waarbij al deze horeca mensen mogelijk hun personeel moeten ontslaan. Die Amalia, omdat ze 18 jaar wordt 1,9m krijgt. Het koningshuis brengt geen enkele traditie anders dan koningsdag voort. Dat is nu ook een ver van een ieders bed show. Het is zo ouderwets en het kost de hele staat geld. En dan gaat zo'n vent met zijn gezien naar Griekenland.

En hoeveel loonsverhoging kregen ze verder ook alweer? En dat in deze tijd. Bizar.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 14:34

Re: Coronavirus

En wat mij dan stoort, blijf dan ook daar. Dus je gaat al heen.. maar als t volk steigert kom je terug. Wat is dat voor clown gedrag. Dus als er geen ophef was geweest bleef hij?
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 14:35

Re: Coronavirus

Maple schreef:
ChiQ schreef:Lulkoek. Sorry maar is er dan niemand om deze mensen heen die zeggen, sorry maar het zal echt niet goed vallen als jullie nu gaan. Rutte zegt duidelijk: ga niet op vakantie. 3 dagen later pakt de koning ff een privéjet naar Griekenland. Want? Vertel me waarom? Moet je meedelijden hebben met de koning en de koningin omdat ze wat; 2 maanden niet op vakantie zijn geweest? Van de centen waarbij al deze horeca mensen mogelijk hun personeel moeten ontslaan. Die Amalia, omdat ze 18 jaar wordt 1,9m krijgt. Het koningshuis brengt geen enkele traditie anders dan koningsdag voort. Dat is nu ook een ver van een ieders bed show. Het is zo ouderwets en het kost de hele staat geld. En dan gaat zo'n vent met zijn gezien naar Griekenland.

Je wilt denk ik niet weten hoe vol de vliegtuigen naar Griekenland de afgelopen weken gezeten hebben. Vasteland is gewoon geel hè. Ik vind het vooral een super onverstandige keuze in zijn functie maar ik heb ook een beetje moeite met alle kritiek die erop komt. Zo doe je tegen buurvrouw Jansen die net terug is uit Griekenland ook niet, daar haal je ook niet van alles bij.

Rutte heeft inderdaad verzocht om zoveel mogelijk in eigen land te blijven maar hij heeft ook gezegd: áls je naar het buitenland zou willen, om dan niet naar een land met code rood te gaan. Dus feitelijk gezien doet de koning totaal niets fout. Was het onhandig In hun positie? Ja, dat zeker.


Als jij leeft van staatsgeld, heb ik daar zeker wat van te zeggen.
Ik zeg niet dat die man niet op vakantie moet gaan, moet ie zeker doen en geloof me als we gewoon niet van Rutte gehoord hadden 3 dagen ervoor maar zeg: 3 maanden prima joh, ga lekker.
<<

Anoniem295

Bericht 17 Okt 2020 14:38

Re: Coronavirus

Tja. Maar dan nog, wat doet hij fout? Je mág op reis naar het buitenland, mits het maar geen rood is. Griekenland is geel. Dit heeft zelfs niet eens iets te maken met grenzen van de maatregelen opzoeken, dit mag gewoon. Onhandig: zeker. Maar er is niks fouts aan. Ik lees vooral veel afgunst.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 14:50

Re: Coronavirus

Maple schreef:Tja. Maar dan nog, wat doet hij fout? Je mág op reis naar het buitenland, mits het maar geen rood is. Griekenland is geel. Dit heeft zelfs niet eens iets te maken met grenzen van de maatregelen opzoeken, dit mag gewoon. Onhandig: zeker. Maar er is niks fouts aan. Ik lees vooral veel afgunst.


Alleen noodzakelijk Maple. Geel is géen groen. Afgunst? Haha. Hoezo moet ik afgunstig zijn op de koning leg mij uit? Je hoeft echt niet alles in een hok te duwen he, ik vind er gewoon wat van. En ik ben daar niet alleen in.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Okt 2020 14:53

Re: Coronavirus

Het gaat erom dat afgelopen dinsdag gezegd is zoveel mogelijk bij huis te blijven, zo min mogelijk uitstapjes te maken en de grenzen daarin niet op te zoeken. Dan hoort de koninklijke familie het voortouw te nemen en niet toch te gaan. Het is bij hen niet het geval dat ze hun geld niet terug krijgen als ze niet gaan o.i.d. (en dan nog, ze zijn rijk genoeg) dus er is totaal geen excuus om tóch te gaan. Ze horen gewoon het goede voorbeeld te geven. Ze hadden ook een huisje (villa) op Texel kunnen huren hoor, als ze zo nodig weg willen.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 14:57

Re: Coronavirus

Scandic schreef:Het gaat erom dat afgelopen dinsdag gezegd is zoveel mogelijk bij huis te blijven, zo min mogelijk uitstapjes te maken en de grenzen daarin niet op te zoeken. Dan hoort de koninklijke familie het voortouw te nemen en niet toch te gaan. Het is bij hen niet het geval dat ze hun geld niet terug krijgen als ze niet gaan o.i.d. (en dan nog, ze zijn rijk genoeg) dus er is totaal geen excuus om tóch te gaan. Ze horen gewoon het goede voorbeeld te geven. Ze hadden ook een huisje (villa) op Texel kunnen huren hoor, als ze zo nodig weg willen.


Nou precies!
<<

Anoniem295

Bericht 17 Okt 2020 15:16

Re: Coronavirus

Er is dinsdag in de persconferentie zeker gesproken over vakantie in het buitenland. Er is naar min weten niet letterlijk gezegd dat alleen noodzakelijke reizen mogen (alleen: beperk je reisbewegingen) en er is ook niet gezegd dat je alleen mag afreizen naar een land met code groen. Ik weet de exacte bewoordingen niet meer maar Rutte heeft wel degelijk iets gezegd over dat vakantie naar het buitenland niet wenselijk is, naar dat je naar een gebied met code geel mág afreizen (maar dat er nog maar weinig landen over zijn met code geel). Hij heeft in elk geval nog een redelijk stuk in de persconferentie gewijd aan vakantie/weg gaan in de herfstvakantie.

Dit staat erover op de site van de Rijksoverheid: “U kunt reizen naar landen en gebieden binnen de Europese Unie (EU) of de Schengenzone met een 'geel' reisadvies. Een vakantie naar een land of gebied met kleurcode 'oranje' wordt afgeraden. Boek geen vakantiereizen naar gebieden met een oranje reisadvies.”

Ik zeg nérgens dat het oké is dat ze zijn gegaan en dat er geen ophef over hoeft te zijn. Ik geef meerdere keren aan dat het heel onverstandig is. Ik denk dat het alleen wel goed is om je in al je felheid wel te realiseren dat datgene wat nu gebeurd is, feitelijk gezien gewoon mag, een ook geen grenzen opzoeken is.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 17 Okt 2020 15:31

Re: Coronavirus

Waarom zou een huisje op Texel beter zijn geweest?
Dar begrijp ik ook niet, in Nederland weggaan is nu even onverstandig.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2020 15:33

Re: Coronavirus

Maar gezien hun functie is het wél grenzen opzoeken.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 16:46

Re: Coronavirus

Maple, jij mist de hele essentie. Als Koning van dit land, heb je je te houden aan regels die voor een ieder gelden. Rutte kan mensen niet dwingen, wel dwingend het advies geven niet op vakantie te gaan. In de hoop dat wij ons daar allemaal aan houden. Als koning sta je wettelijk gezien boven iedereen. Als jij als Koning dan denkt dat de exceptie bent in het hele corona tijdperk, dan ben je mijn inziens heel fout bezig. En dan wil ik best met je discussieren over geel oranje groen rood, maar jij snapt best wat ik bedoel. Naar de maan reizen was nu ook verkeerd geweest. Thats what im saying.
<<

Kira

Bericht 17 Okt 2020 16:56

Re: Coronavirus

Volgens mij is iedereen het daar mee eens, maar de toon maakt de muziek en ik vind jouw toon niet zo heel aardig nu ChiQ.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Okt 2020 17:06

Re: Coronavirus

Maple schreef:Er is dinsdag in de persconferentie zeker gesproken over vakantie in het buitenland. Er is naar min weten niet letterlijk gezegd dat alleen noodzakelijke reizen mogen (alleen: beperk je reisbewegingen) en er is ook niet gezegd dat je alleen mag afreizen naar een land met code groen. Ik weet de exacte bewoordingen niet meer maar Rutte heeft wel degelijk iets gezegd over dat vakantie naar het buitenland niet wenselijk is, naar dat je naar een gebied met code geel mág afreizen (maar dat er nog maar weinig landen over zijn met code geel). Hij heeft in elk geval nog een redelijk stuk in de persconferentie gewijd aan vakantie/weg gaan in de herfstvakantie.

Dit staat erover op de site van de Rijksoverheid: “U kunt reizen naar landen en gebieden binnen de Europese Unie (EU) of de Schengenzone met een 'geel' reisadvies. Een vakantie naar een land of gebied met kleurcode 'oranje' wordt afgeraden. Boek geen vakantiereizen naar gebieden met een oranje reisadvies.”

Ik zeg nérgens dat het oké is dat ze zijn gegaan en dat er geen ophef over hoeft te zijn. Ik geef meerdere keren aan dat het heel onverstandig is. Ik denk dat het alleen wel goed is om je in al je felheid wel te realiseren dat datgene wat nu gebeurd is, feitelijk gezien gewoon mag, een ook geen grenzen opzoeken is.


Je kunt die dingen niet verbieden zonder wet die dit mogelijk maakt. Daarom blijft het bij dringende adviezen. Dat is de spagaat waar de regering in zit. Van de koning verwacht ik begrip voor deze spagaat. Dat er dan ook nog een toespraak was over hoe we ‘allemaal de financiële gevolgen van corona gaan voelen’ terwijl we hem ongevraagd 5% meer gaan betalen helpt niet echt qua beeldvorming. Alles bij elkaar heeft het een hoog ‘let them eat cake’ gehalte.
<<

ChiQ

Bericht 17 Okt 2020 17:21

Re: Coronavirus

Kira schreef:Volgens mij is iedereen het daar mee eens, maar de toon maakt de muziek en ik vind jouw toon niet zo heel aardig nu ChiQ.


Nee, nou dat kan.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 17 Okt 2020 17:52

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:En wat mij dan stoort, blijf dan ook daar. Dus je gaat al heen.. maar als t volk steigert kom je terug. Wat is dat voor clown gedrag. Dus als er geen ophef was geweest bleef hij?


Dat vind ik misschien nog wel het allerergste aan deze situatie, dat hij terug komt onder druk van de publieke opinie. Ik bedoel, ik neem aan dat je hier van te voren goed over nagedacht hebt en blijkbaar dus vond dat het acceptabel was om te gaan. Als mensen er dan wat van zeggen, kun je toch de argumenten noemen waarom het wel verantwoord is om te gaan? Lijkt nu een beetje een stout jongetje wat op zijn vingers getikt wordt en je heel schuldbewust aankijkt.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Okt 2020 18:11

Re: Coronavirus

Prosecco schreef:
ChiQ schreef:En wat mij dan stoort, blijf dan ook daar. Dus je gaat al heen.. maar als t volk steigert kom je terug. Wat is dat voor clown gedrag. Dus als er geen ophef was geweest bleef hij?


Dat vind ik misschien nog wel het allerergste aan deze situatie, dat hij terug komt onder druk van de publieke opinie. Ik bedoel, ik neem aan dat je hier van te voren goed over nagedacht hebt en blijkbaar dus vond dat het acceptabel was om te gaan. Als mensen er dan wat van zeggen, kun je toch de argumenten noemen waarom het wel verantwoord is om te gaan? Lijkt nu een beetje een stout jongetje wat op zijn vingers getikt wordt en je heel schuldbewust aankijkt.


Ik heb het vermoeden dat dit heel bewust niet is uitgesproken. Achterhouden wil ik het niet noemen, maar behalve Rutte was er blijkbaar niemand op de hoogte. Als het vliegtuig niet was gespot had er misschien geen haan naar gekraaid? Heel apart...

En waarom ik zeg dat ze ook wel naar Texel hadden kunnen gaan? Tsja ik weet het niet, is puur een gevoel. Omdat de buitenlandse vakanties heel veel mensen door hun neus zijn geboord en zij nu nog lekker de zon opzoeken voor de tweede keer? IDK, het is denk ik echt een (naar) onderbuikgevoel wat het mij geeft.
<<

Anoniem295

Bericht 17 Okt 2020 21:58

Re: Coronavirus

ChiQ schreef:Maple, jij mist de hele essentie. Als Koning van dit land, heb je je te houden aan regels die voor een ieder gelden. Rutte kan mensen niet dwingen, wel dwingend het advies geven niet op vakantie te gaan. In de hoop dat wij ons daar allemaal aan houden. Als koning sta je wettelijk gezien boven iedereen. Als jij als Koning dan denkt dat de exceptie bent in het hele corona tijdperk, dan ben je mijn inziens heel fout bezig. En dan wil ik best met je discussieren over geel oranje groen rood, maar jij snapt best wat ik bedoel. Naar de maan reizen was nu ook verkeerd geweest. Thats what im saying.

Hierin ben ik het eens met Kira. Ik heb denk ik een handvol keren toegegeven dat het echt superonhandig was om naar Griekenland te vliegen. Alleen jouw felheid geeft bij mij weer automatisch als reactie dat ik de andere kant wil belichten. Hij heeft een voorbeeldrol en het is niet handig in zijn functie en positie. Maar meer dan dat ook niet.

Edit: en daarmee bedoel ik dat ik het een beetje gek vind om het standaard stokpaardje van stal te halen dat ze van ons geld op vakantie gaan, ‘die’ Amalia 1,9 miljoen krijgt als ze 18 wordt enzo. Prima discussiemateriaal als de discussie ook daadwerkelijk daarover zou gaan, maar dat voegt in deze gewoon niks toe, vind ik. Daarom hield ik me júíst bij de essentie door verder te gaan op het groen/geel/oranje/rood.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Okt 2020 23:46

Re: Coronavirus

Ik vind dat dat er in het licht van deze discussie wel toe doet Maple, dat hij van staatsgeld op vakantie gaat. Ik vind het gewoon zo niet solidair naar iedereen die in deze coronacrisis met grote verliezen te maken heeft.

Het komt op mij echt over alsof hun ‘we staan tussen het volk’ houding weinig meer voorstelt zodra hun eigen luxe in het geding komt. Of dat nou zo is of niet, die schijn hadden ze (ook Rutte) moeten voorkomen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem307

Bericht 18 Okt 2020 06:46

Re: Coronavirus

Ik ga nog steeds naar Duitsland, want de deelstaat die aan de Nederlandse grens ligt heeft verzocht aan de Duitse overheid hun economie niet meer lam te leggen. De koning ging in privé vliegtuig, naar zijn privé huis in Griekenland en zie daarin net zo min problemen als ik die voor eigen gewin naar Duitsland vertrekt. En dat is juist helemaal niet privé. Ik kom in zo'n uur in contact met Roemenen, Bulgaren, Polen, Duitsers en Litouwers. Maar dat kom ik hier in Nederland ook, omdat de grenzen niet dicht zijn en zij gewoon in deze twee landen werken. Uurloon, blabla. Ik vind het allemaal wel dierbaar. Ik draag mijn mondkap en ga daar waar ik naartoe wil, ook in Coronatijd.

Wat ik inmiddels zeer storend vind zijn de complotgekkies. Ik heb vandaag gehoord dat mijn broer en zijn vriendin daartoe behoren. Daar kan ik niets mee. Wil ik ook niets mee. Ik snap het ook allerminst. Maar je merkt gewoon dat de sfeer op straat grimmiger wordt en dat vind ik niet fijn. De één heeft het advies voor mondkapjes als verplicht opgevat en de ander doet het expres niet, omdat het land een dictatuur moet worden. Nogal knap vanuit een monarchie met democratie, maar joh.... :nopompom:
<<

Anoniem295

Bericht 18 Okt 2020 07:24

Re: Coronavirus

Teun schreef:Ik vind dat dat er in het licht van deze discussie wel toe doet Maple, dat hij van staatsgeld op vakantie gaat. Ik vind het gewoon zo niet solidair naar iedereen die in deze coronacrisis met grote verliezen te maken heeft.

Prima, kan ik me in vinden. Maar dan begrijp ik niet waarom Chiq het dan óók weer geen goede zet vindt dat hij terug is gekomen. Het is nooit goed.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2020 09:27

Re: Coronavirus

Is dat zo moeilijk te begrijpen Maple?
Als je al besluit, 3 dagen na een nogal belangrijke persconferentie met je gezin toch op vakantie te gaan. Het 'lekt uit' want je wilde eigenlijk stiekem gaan, en dan kom je weer terug. Beetje busted idee.
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers