Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Warme/verwarmende tussendoortjes

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 16 Okt 2020 10:51

Warme/verwarmende tussendoortjes

Wat eten jullie in de winter als tussendoortjes? Ik eet heel vaak kwark met fruit als tussendoortje 's ochtends, maar in de herfst/winter kan me dat soms zó tegenstaan omdat het zo koud is en ik juist iets warms/verwarmends wil (naast alle thee die ik al drink). Dus ik ben op zoek naar alternatieven. Ik zat er al over te denken om verse groentensoep als tussendoortje te eten, maar daarin mis ik dan eiwitten, en ik wil weer liever geen balletjes toevoegen omdat ik probeer zo min mogelijk vlees te eten.

Nou ja, nogal veel eisen dus, maar roep vooral alles wat in je opkomt. Hopelijk levert dat wat nuttige ideeën/ingevingen op :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Okt 2020 10:53

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Warme oatmeal (evt met warme appel en kaneel als je dat lekker vindt)
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Okt 2020 10:54

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik maak tegenwoordig graag golden milk. Ik verwarm havermelk en daar doe ik kurkuma, gemberpoeder en kaneel in en een zoetje. Het ruikt als chai, ik vind het heerlijk!
#teammaple🍁
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Okt 2020 10:59

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik heb ook regelmatig Brinta met warme melk als ontbijt. Misschien kan het in een kleine hoeveelheid ook als tussendoortje.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Okt 2020 11:02

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Een tosti! ?
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 16 Okt 2020 11:16

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Warme appeltaart :smile:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 16 Okt 2020 11:36

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Misoe schreef:Warme appeltaart :smile:


Chocolademelk met slagroom, bomvol eiwitten :smile: Met rum nog EXTRA verwarmend. :smile:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 16 Okt 2020 12:05

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Marin schreef:Warme oatmeal (evt met warme appel en kaneel als je dat lekker vindt)

Dit inderdaad ?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem325

Bericht 16 Okt 2020 12:53

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik hou van warme chocomel ? Maar iets van bouillon vind ik ook lekker als tussendoortje als het kouder is.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Okt 2020 13:06

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Hmmmm tosti en chocomel met rum :yes:

Saaie serieuze reactie: linzensoep.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Okt 2020 14:01

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik wilde worstenbroodje zeggen, maar ja geen vlees dan wordt het wat anders. Brinta en erg fout maar wel lekker een warme stroopwafel. Brood roosteren en daar jam op doen is ook lekker vind ik.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 16 Okt 2020 14:04

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Heb je de mogelijkheid om een ei te koken? Dan zou ik dat als tussendoortje nemen. Of roerei maken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1710

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 16 Okt 2020 14:32

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Appel met kaneel uit de oven, zitten alleen geen eiwitten bij verder. Maar kan zelf wel erg genieten van dit tussendoortje. (Lekkerder nog net suiker, maar Ivm gezond tussendoortje laat ik de suiker zelf weg)
Juli 2019
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Okt 2020 14:46

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Bonensoep! Of sowieso soep van eiwitrijke groenten? (Linzen, broccoli/bloemkool) je kunt ook noten toevoegen aan je soep, een lepel kwark, eiwitpoeder. Verder een gekookt ei of omelet. Eet je wel vis? Anders wat groente bakken, tonijn erdoor en gekookte quinoa. Kan ook zonder de tonijn natuurlijk. Wat ook mega lekker is is quinoa met banaan en hüttenkäse maar dat is dan weer koud.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Okt 2020 14:49

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Radler schreef:Appel met kaneel uit de oven, zitten alleen geen eiwitten bij verder. Maar kan zelf wel erg genieten van dit tussendoortje. (Lekkerder nog net suiker, maar Ivm gezond tussendoortje laat ik de suiker zelf weg)



Hier kun je bijvoorbeeld ook quinoa en noten aan toevoegen. Dan bevat het wel eiwitten
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 16 Okt 2020 21:14

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Bedankt voor alle tips! Een gekookt eitje deed ik vorig jaar inderdaad weleens, goed idee, die ga ik weer uit de kast trekken als tussendoortje. Havermout heb ik ook over getwijfeld, alleen maak ik dat altijd met kwark (om t frisser te maken qua smaak) en dan is t meteen niet meer warm. Ga t toch nog eens proberen met melk of water om t warm te kunnen eten en dan met appel en kaneel idd, lekker!

Die golden milk klinkt ook wel erg lekker! Eens kijken of dat ook lekker is met koemelk (daar zitten aanzienlijk meer eiwitten in dan in havermelk).

Linzensoep vind ik ook een goede suggestie! Kijk, zo heb ik meteen al flink wat afwisseling ?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 16 Okt 2020 21:15

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Whatever schreef:
Misoe schreef:Warme appeltaart :smile:


Chocolademelk met slagroom, bomvol eiwitten :smile: Met rum nog EXTRA verwarmend. :smile:

?? Hebben jullie dan ook een idee hoe ik dit elke dag kan eten zonder moddervet te worden? ?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 16 Okt 2020 21:15

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Toet schreef:
Radler schreef:Appel met kaneel uit de oven, zitten alleen geen eiwitten bij verder. Maar kan zelf wel erg genieten van dit tussendoortje. (Lekkerder nog net suiker, maar Ivm gezond tussendoortje laat ik de suiker zelf weg)


Hier kun je bijvoorbeeld ook quinoa en noten aan toevoegen. Dan bevat het wel eiwitten

Doe je die quinoa er dan rauw door of kook je die eerst?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Okt 2020 21:25

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik zag van de week dat ze bij de AH vega soepballetjes hebben, geen idee hoe dat zit qua eiwitten en hoe ze smaken verder.
Je zou ook iets van spinaziesoep kunnen maken en daar lekker wat verkruimelde feta in kunnen doen. Of iets van een tomatensoep met grof geraspte kaas en vega balletje bijvoorbeeld.

Ik maak soms een pannetje rijstepap met magere melk en breng dat op smaak met koekkruiden of kaneel en wat honing/ stevia of iets dergelijks. Ik eet het als ontbijt ( maak het de dag er voor) en roer er dan wat warme melk ( uit de melk opschuimer van het koffiezetapparaat) door heen. Zo is het op dat moment snel, makkelijk en warm. Kan ook als tussendoortje natuurlijk.

En soms maak ik ei muffins. Gewoon een eitje los kloppen, wat restjes groenten ( geitenkaas is ook lekker) er door heen, eventueel nog iets van Provençaalse kruiden of zo en dan in zo’n silicone muffins vorm een minuut of 20 op 180 graden in de oven bakken. Weinig voorbereidingstijd maar wel even baktijd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Okt 2020 21:26

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Sublimo schreef:
Whatever schreef:
Chocolademelk met slagroom, bomvol eiwitten :smile: Met rum nog EXTRA verwarmend. :smile:

?? Hebben jullie dan ook een idee hoe ik dit elke dag kan eten zonder moddervet te worden? ?

Ik zie mezelf nu al helemaal op kantoor zitten met een beker chocolademelk met rum er in, wordt wel gezellig op die manier ?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 16 Okt 2020 22:26

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Sublimo schreef:
Toet schreef:
Hier kun je bijvoorbeeld ook quinoa en noten aan toevoegen. Dan bevat het wel eiwitten

Doe je die quinoa er dan rauw door of kook je die eerst?


Die moet je wel eerst koken! Quinoa kun je niet rauw eten ;)
Ik kook altijd meerdere porties tegelijk, is gemakkelijk 5 dagen houdbaar in de koelkast. Je kunt overigens ook gekookte quinoa kopen in de supermarkt, om het makkelijker te maken. Ik weet alleen niet of daar nog ongezonde toevoegingen in zitten.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Okt 2020 22:30

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Banaanpannekoekjes
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Okt 2020 22:41

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Sublimo schreef:
Die golden milk klinkt ook wel erg lekker! Eens kijken of dat ook lekker is met koemelk (daar zitten aanzienlijk meer eiwitten in dan in havermelk). ?

Jahoor, dat is ook lekker! En anders zou je nog sojamelk kunnen pakken voor je eiwitten.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Okt 2020 23:22

Re: Warme/verwarmende tussendoortjes

Ik vind soep altijd wel lekker. Gewoon uit zo'n zakje van AH. Die met bospaddenstoelen is mijn favoriet, er zijn ook eenpersoonszakjes van, die warm ik dan even op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers