Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Nov 2013 22:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha parisienne!

Aah printje, wel lief bedacht van hem!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 21 Nov 2013 22:33

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn ma en ik zaten te lachen om iets wat S zei. Waarop S vroeg: lachen jullie me nou uit? Het kwam er zo droog uit, waardoor we nog harder moesten lachen.
<<

Anoniem20

Bericht 23 Nov 2013 20:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Oudste hebben we een half uur geleden naar bed gebracht. Vijf minuten geleden stond hij ineens in de woonkamer met de mededeling "zo, heb heel lang geslapen mama. ...(hij slaakt een zucht)..... Mag ik nu weer spelen?"
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 23 Nov 2013 21:32

Re: Leuke uitspraken-topic!

ik zat vanmorgen even rustig op de wc, toen mijn zoon aan de deur stond te rammelen. 'joehoe mam, bla bla bla' hij stond maar aan de deur te tetteren (6.30) dus ik ging later naar hem toe en zei: mama's willen ook wel eens rustig naar de wc..
5 minuten later ging hij zelf, dus ik ging even kijken of het lukte, zegt hij zo heel kattig: mam, kindjes willen ook wel eens even rustig plassen!

laatst zat de oudste constant om de jongste heen te dralen. dus ik zei hem dat hij de jongste even met rust moest laten, hij was namelijk even aan het ontdekken...
later hoor ik een hoop gestommel in de keuken, ga ik kijken, staan alle kastjes en lades open en zitten ze samen te rotzooien, dus ik werd een beetje boos. zegt hij doodleuk: maar mam, wij zijn samen aan het ontdekken!

ik hou een boekje bij met alle uitspraken, hij heeft er momenteel zo veel! zo leuk haha!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Nov 2013 22:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha juutje! :lol:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 23 Nov 2013 22:26

Re: Leuke uitspraken-topic!

hahahha Juutje en hou dan je lach nog maar eens in ;)
<<

Anoniem 53

Bericht 23 Nov 2013 23:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Juutje schreef:ik zat vanmorgen even rustig op de wc, toen mijn zoon aan de deur stond te rammelen. 'joehoe mam, bla bla bla' hij stond maar aan de deur te tetteren (6.30) dus ik ging later naar hem toe en zei: mama's willen ook wel eens rustig naar de wc..
5 minuten later ging hij zelf, dus ik ging even kijken of het lukte, zegt hij zo heel kattig: mam, kindjes willen ook wel eens even rustig plassen!

laatst zat de oudste constant om de jongste heen te dralen. dus ik zei hem dat hij de jongste even met rust moest laten, hij was namelijk even aan het ontdekken...
later hoor ik een hoop gestommel in de keuken, ga ik kijken, staan alle kastjes en lades open en zitten ze samen te rotzooien, dus ik werd een beetje boos. zegt hij doodleuk: maar mam, wij zijn samen aan het ontdekken!

ik hou een boekje bij met alle uitspraken, hij heeft er momenteel zo veel! zo leuk haha!

Super leuk deze!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 24 Nov 2013 01:51

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn zoontje vandaag.. Ik riep kom eens even hier, hij waarom? Mijn antwoord was daarom... Tja toen kwam de welbekende dooddoener: mama, (diepe zucht en rollende ogen), daarom is toch geen goede reden...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem75

Bericht 24 Nov 2013 02:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn vader heeft vorige week zijn snor afgeschoren. En toen S. hem voor het eerst zag zei hij :

Opa ik vind dit niet mooi hoor. Ga maar snel een nieuwe kopen bij de snorrenwinkel :laughcry:
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 24 Nov 2013 02:07

Re: Leuke uitspraken-topic!

Neefje was "Zie ginds komt de stoomboot" aan't zingen. Bij het 2e couplet: "Zijn knecht staat de lachen en roept ons heel stoer" :thumbup:

Zoon zegt steeds "Hou op". Dat heeft hij van mij, want als mijn vriend een boer laat, zeg ik altijd "*Naam*, hou op!". Ik werd van de week wakker van F, maar ik ben nogal verkouden, dus moest hoesten. Toen klonk het vanaf zijn kamer: "Hou op"... Toen heb ik hem verteld dat hoesten wel mag, dat het niet erg is. Toen ging hij me na doen... Dus als ik moest hoesten, begon hij ook te kuchen..
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem4

Bericht 24 Nov 2013 16:57

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Razz, da's duidelijk!

Wij vierden net pakjesmiddag met de hele familie bij mijn opa en oma (alletwee al in de 90).
M'n nicht zei tegen mijn neefje van 7 dat opa al iets had horen ritselen vannacht, misschien was het zwarte Piet wel geweest! Zegt m'n neefje: 'Dan moet het wel hard geritsel zijn geweest, opa is best doof!'
<<

Anoniem 42

Bericht 24 Nov 2013 19:19

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha Rogue!

Mijn dochter vindt verkeersborden en wat ze betekenen momenteel erg interessant. Net reden we langs een wegversmallingbord.

Dochter: Waarom mag je hier niet uit een fles drinken?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 24 Nov 2013 21:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha! Twellie, ik vind jouw dochter geniaal. Ik moet altijd hard lachen als ik haar uitspraken lees :)
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Nov 2013 13:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Dit zegt zoon nu regelmatig:
Mama, ik vind jou duizend keer lief! En de baby vind ik ook duizend keer lief!
*smelt*
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 25 Nov 2013 21:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Vd week in de klas.

Juf.. zijn pieten ook nog mensen?????

Ja zeg ik dat zijn ook mensen.

En jij ook he juf?

Ja ik ben juf en mens zei ik, en pieten zijn piet en mens.

Oke dus een juf is ook een mens..

Kinderen zeggen wel eens; eerst ben je baby- kind en dan pas wordt je een mens.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Nov 2013 21:12

Re: Leuke uitspraken-topic!

Yrsa had in de klas gehoord dat zij de jongste is, toen had ze gezegd: 'Ik ben niet de jongste, ik ben de meiste.'

We hebben haar al tig keer uitgelegd dat de jongste niks te maken heeft met jongen zijn maar dat het betekent dat je het minste aantal jaren oud bent, maar ze blijft erbij, zij is de meiste.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 25 Nov 2013 21:14

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik heb er eens eentje van mijn middelste dochter. Het zou heel goed kunnen zijn dat die eigenlijk helemaal niet grappig is, maar dat mijn beeld vertekend is omdat ik zo blij ben dat ze wat zinnetjes gaat maken :).

Maar in een folder stond een foto van een berg pepernoten en toen zei ze onder de indruk: Zo, veel poep!
<<

Anoniem144

Bericht 25 Nov 2013 22:19

Re: Leuke uitspraken-topic!

We zaten aan tafel tijdens het avondeten en ik zei iets waar ze het blijkbaar niet mee eens was .. '' Mama , in de noek!! " inclusief wijzend vingertje :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Nov 2013 13:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahaha Susan, wat een kinderlogica!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Nov 2013 14:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Typische kinderlogica Susan. Leuk!

Wij gingen vorige week een hele middag en avond naar mijn zusje (en baby). Het was 'schoen-zet-dag', dat wist N. Ik vroeg haar, voordat we weggingen, hoe we dit dan op konden lossen. Ze dacht even na, rende naar de gang, pakte haar schoen, zette hem voor de verwarming, zong supersnel 'Sinterklaas kapoentje', draaide zich om naar mij en zei: "Zo, nu kunnen we gaan."

We hebben die avond bij mijn zusje nog maar even een paar liedjes gezongen en ze heeft geroepen naar Sinterklaas en Zwarte Piet dat haar schoen gewoon thuis stond. In de auto is ze in slaap gevallen, we hebben haar overgelegd in bed. De volgende ochtend was haar schoen gevuld en zei ze: "Zie je wel dat het zo ook werkt."
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Nov 2013 14:03

Re: Leuke uitspraken-topic!

Twellie, die is ook zeker leuk!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Nov 2013 14:16

Re: Leuke uitspraken-topic!

Star007 schreef:We zaten aan tafel tijdens het avondeten en ik zei iets waar ze het blijkbaar niet mee eens was .. '' Mama , in de noek!! " inclusief wijzend vingertje :laughcry:



Haha, ahw
Heb je netjes sorry gezegd? :P
<<

Anoniem144

Bericht 26 Nov 2013 14:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Lejow schreef:
Star007 schreef:We zaten aan tafel tijdens het avondeten en ik zei iets waar ze het blijkbaar niet mee eens was .. '' Mama , in de noek!! " inclusief wijzend vingertje :laughcry:



Haha, ahw
Heb je netjes sorry gezegd? :P


hahah nee, maar kon mijn lach niet inhouden ;)
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 26 Nov 2013 14:52

Re: Leuke uitspraken-topic!

T moest naar bed en ik tilde haar naar boven waarop ik zei 'je broertje is een stuk lichter om naar boven te tillen. waarop T doodleuk zegt mama ik ben niet bruin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 26 Nov 2013 15:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Geweldig allemaal!

D.aan hoorde vanmorgen een sirene: " Hee mam, een silarm! "
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron