Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragenlijstje: tante of oom worden

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Okt 2020 21:54

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Jammer Fred dat je een rot gevoel hebt over het stamhouder/eerste kleinkind schenken aan je ouders. Ik woon in jou omgeving en herken idd het belang daarvan.
En als broer hoef je mijn inziens geen uitnodiging te krijgen om langs te komen, hier stonden ze gewoon op de stoep. Misschien is dat niet handig nu, maar ga gewoon in overleg met ze!
Ik hoor graag van je hoe het bezoekje was!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Okt 2020 22:21

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd met je neefje!

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom?
29
Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)
Ja ben peettante!
Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?
Nee, andere manier.
Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?
Een mooi boek, en heb een spaarrekening voor hem geopend, waar ik maandelijks voor hem spaar.
Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)
Nee
Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)
In het begin echt wel 4/5 keer per week. Ben heel close met mijn broer/schoonzus/neefje. Nu zie ik hem 1/2x per week.
Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?
Ik geloof toen hij 5/6 weken was, ouders gingen lekker avondje uit.
Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?
Nog steeds maar 1, en daar blijft het ook bij.

Ik ben echt gek op mijn neefje, hij is nu 10, en hij is zo leuk en grappig!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Okt 2020 07:26

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik woon op een uur rijden van mijn eerste neefje en ik heb hem in twee weken al drie keer gezien. Ben zo dol op dat ventje! En zo lekker knuffelen met mijn neefje. Gisteren is mijn zoontje ook mee geweest, hij snapte er nog niet veel van. Maar ik kan nu al amper wachten voordat ze samen de boel onveilig maken.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 16 Okt 2020 09:14

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik zou ook gewoon even bellen Fred en vragen of je langs kan komen en wanneer het uitkomt. Als ze het nog niet willen hoor je het vanzelf wel. Maar ik denk dat ze wel laten langskomen. Een uitnodiging heb ik inderdaad nog nooit gehad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Okt 2020 09:29

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik zou ook even bellen en vragen hoe zij met kraambezoek om gaan. Dat wisselt natuurlijk zo! Wij laten mensen gewoon goed hun handen wassen (sowieso altijd al natuurlijk) en bij verkoudheid komen ze niet langs.

Ik ben deze week de hele week bij m'n moeder en zie m'n zus en nichtje dus ook heel veel. Zo waardevol, ook om zoontje en nichtje samen te zien spelen.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Okt 2020 09:43

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik werd pas 'tante', toen mijn echte (ex)schoonmoeder overleed, mijn exschoonvader een nieuwe relatie kreeg en zij al volwassen kinderen en kleinkinderen had.
Nu ik gescheiden ben, ben ik eigenlijk dus geen tante meer van hen ;) En het was natuurlijk ook meer bonustante dan 'echt'.
<<

Anoniem295

Bericht 16 Okt 2020 11:48

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ohja ik heb ook nog heel lang contact gehad met de kinderen van mijn ex-schoonzus (zus van ex). De kinderen zagen mij liever dan m’n ex ? ‘Mama, oom J hoeft niet op m’n verjaardag te komen hoor, maar kunnen we Maple dan wel uitnodigen?’ ? Ik heb nog jarenlang op ze gepast. Helaas zijn ze verhuisd en wonen ze nu op twee uur rijden.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 25 Okt 2020 10:42

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eert tante/oom?

Ik was 25 toen ons eerste neefje werd geboren van mijn vriend zijn zus.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek)

Nee, onze neefjes en nichtje zijn niet gedoopt.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld?

Geen idee hoe ze dat geregeld hebben. Mijn schoonbroer kennende staat dit goed op papier.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag?

Een of twee setje kleertjes en een opwind Nijntje, deze is traditie geworden, er zijn ondertussen 7 verschillende opwind Nijntjes in de familie, 4 bij schoonzus en 3 bij ons.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? (kun je alleen beantwoorden als je broer of zus eerder een kind heeft gekregen dan jij)

Nee, wij waren toen nog niet bezig met samen wonen, laat staan kinderen krijgen.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen)

Op de dag van geboorte en daarna verschilde het wanneer we elkaar zagen. Ondertussen zijn ze dichterbij komen wonen en zien we ze wat vaker.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd?

Als schoonzus omhoog zit en ik ben vrij zijn ze welkom, komt sporadisch voor :-)

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers?

Mijn vriend heeft 1 zus, zij heeft 3 zoons en een dochter. Ik ben zelf enig kind.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Nov 2020 08:10

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik up deze even. Een maandje geleden ben ik ook oom geworden van een neefje. Nu ben ik ivm corona nog steeds niet op bezoek geweest, maar ik heb wel cadeau gekocht. Namelijk kinderbestek met diertjes erop en zijn naam erin gegraveerd.
Binnenkort hoop ik eindelijk een keertje op bezoek te kunnen ook al is het dan op afstand.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Nov 2020 08:18

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Gefeliciteerd!
Is dat dan je tweede neefje? Leuk cadeau. Zoiets hebben wij ook voor E gehad, ze heeft er veel plezier van, goede keus!
Ben je al wel bij je eerste neefje op bezoek geweest?
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2020 08:34

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Oh wat jammer dat je nog steeds niet bent langsgefietst Fred! Houden ze bezoek af?
#teammaple🍁
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Nov 2020 08:57

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Leuk cadeautje Fred.
Heb je zelf gevraagd om langs te mogen komen?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Nov 2020 09:03

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Is eerste neefje Kees.

Ze wonen op driekwartier rijden, dus zo even langs fietsen gaat niet. Daarnaast is de oma van de vriendin van mijn broertje een paar weken geleden overleden (hun zoontje, 4e generatie, was dus net geboren en die heeft ze nog wel via videobellen kunnen zien maar helaas niet meer in het echt), dus ik heb ook bewust even geen afspraak gemaakt omdat ze ook wat anders aan hun hoofd hadden. Ik denk dat ze nu wellicht wel open staan voor bezoek, dus ik ga zodra het cadeautje binnen is gekomen vragen wanneer ik op bezoek kan komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Nov 2020 09:15

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Hopelijk kan je dan gauw langs Fred.
Lief cadeau heb je bedacht. Gebruiken wij hier ook met veel plezier.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Nov 2020 10:53

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Op welke leeftijd werd je voor het eerst tante/oom? Op mijn 32e werd het eerste kind van mijn broer geboren. Alleen met hem heb ik al 15 jaar geen contact dus ik heb nooit het gevoel gehad dat ik tante ben. Komende mei wordt het broertje van mijn man voor het eerst vader. Daarbij heb ik wel het gevoel tante te worden, ik ben dan 36. Mijn jongere broertje heeft nog geen kinderen.

Werd je zelfs peettante of -oom? (christelijk oa bij katholiek) Nee, zijn niet gelovig.

Werd je ook voogd of heeft je zus/broer dat op een andere manier geregeld? Van mijn broer uiteraard niet. Hoe mijn zwager dit gaat regelen weet ik niet.

Wat gaf je als cadeautje toen je bezoek ging en de baby voor het eerst zag? Bij vrienden koop ik meestal een mooi prentenboek ofzo. Bij mijn zwager wordt dit een grote lelijke loopauto met veel herrie en lichtjes (dit kregen we van hem ook bij de oudste, echt vreselijk. Mijn man wil hem daarmee een beetje pesten) en daarnaast een blijvend cadeau, maar nog geen idee wat.

Kreeg je er toen de baby geboren was zelf ook een soort van drang om een kind te krijgen? Nee, ik was de eerste in beide families die kinderen kreeg.

Hoe vaak ging je in de begin periode op bezoek en nam dat naar mate de baby ouder werd af? (kan ook aan de afstand liggen) Als ik kijk naar hoevaak onze broers bij ons kwamen dan zal dat hooguit 4x per jaar zijn geweest. Erg jammer. Ik verwacht zelf vaker langs te gaan, ondanks dat we 1,5 tot 2 uur enkele reis uit elkaar wonen.

Heb je op de baby opgepast of ben je pas gaan oppassen vanaf een bepaalde leeftijd? Onze broers passen nooit op.

Hoeveel neefjes/nichtjes heb je nu inmiddels van je zussen/broers? Officieel dus 2 nichtjes. En een neefje of nichtje op komst.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem295

Bericht 12 Nov 2020 11:05

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik weet niet hoe de band verder met je broertje is, Fred, maar ik zou, als wij een kindje zouden krijgen, het ontzettend belangrijk en fijn vinden dat onze broertjes één van de eersten zijn die ons kindje mogen bewonderen, samen met de opa's en oma's, onze ouders dus. De rest kan wat mij betreft wel eventjes wachten maar ik zou ons kindje als eerste willen delen met/willen showen aan de mensen met wie het een bloedband heeft. Maargoed, als mijn broertje zelf nog niet gebeld zou hebben voor een afspraak dan zou ik hem wel bellen, dat moet ik er wel bij zeggen, waarschijnlijk binnen een paar dagen al. Zelfde geld voor mijn vriend en zijn broertje. Sterker nog, ik denk dat als we zouden bellen dat de baby geboren is, direct al zouden vragen of ze langs kunnen komen om het te bewonderen. Alleen in weet niet hoe de kraamzorg er nu in staat, in maart mocht dat natuurlijk allemaal niet in de kraamtijd? Maar dan nog zou ik na de kraamzorgtijd direct met m'n broertje aan de telefoon hangen. Ik vind het dan ook ergens verdrietig te lezen dat je neefje nu een maand oud is en je hem nog niet hebt kunnen zien, jij niet het contact daarin hebt gezocht (als ik het goed begrijp?), maar jouw broertje dus kennelijk ook nog niet heeft aangeboden dat hij het fijn vindt als je langs komt. Da's jammer. Hoe voel jij je daar zelf onder?

Je hebt wel een lief cadeautje!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Nov 2020 12:03

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Meer dan app-contact is er niet geweest, maar Maple je lijkt eraan voorbij te gaan dat de oma van zijn vrouw (ze zijn getrouwd, ik vergeet dat nog wel eens) een paar weken geleden is overleden. Een maand geleden is hun zoontje geboren en een paar weken daarna is dus de oma van zijn vrouw overleden. Dus blijdschap en verdriet hebben de afgelopen maand bij hun dus bij elkaar gelegen. Ik kan mij voorstellen dat ze daar even de tijd voor moeten nemen. Mijn ouders informeren wel bij ze hoe het met ze gaat en via hen krijg ik daar dus wel wat van mee en ik weet wel dat het met name bij zijn vrouw het verdriet er best in heeft gehakt. Met name omdat ze hun zoontje (eerste achterkleinkind) niet in het echt meer heeft kunnen zien en alleen via videobellen...

Het is zo'n uitzonderlijke situatie dat ik merk dat ik mij er ook niet echt raad mee weet, want wanneer weet je dat ze enigszins klaar zijn met het verwerken van het verdriet en bezoek kunnen ontvangen die juist voor blijdschap ivm cadeautje moet zorgen.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Nov 2020 12:05

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Fred schreef:
Het is zo'n uitzonderlijke situatie dat ik merk dat ik mij er ook niet echt raad mee weet, want wanneer weet je dat ze enigszins klaar zijn met het verwerken van het verdriet en bezoek kunnen ontvangen die juist voor blijdschap ivm cadeautje moet zorgen.


Door ernaar te vragen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Nov 2020 12:05

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik kan je alleen maar aanraden Fred om zélf contact op te nemen, niet in te gaan vullen.
Laat ze weten dat je aan ze denkt en dat je graag je neefje wilt zien.
#teammaple🍁
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Nov 2020 12:32

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ja, niet voor hen proberen te denken, maar zelf even contact opnemen.
Het verlies van een oma is vervelend, maar zou voor mij niet dermate verdrietig zijn dat familie niet op kraambezoek kan komen.
Hoe het voor je schoonzus is weet je pas als je ernaar vraagt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Nov 2020 12:42

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Idd gewoon bellen en er naar vragen Fred. Ik zou het echt jammer vinden als mijn broers of zwager het zo zou laten gaan. Ondanks alles zou ik het heel erg op prijs stellen zelf te kunne bepalen of ik iemand wel of niet wil zien.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 12 Nov 2020 12:44

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Oh en ik twijfelde even of het je eerste of tweede neefje was omdat je zei dat je ongeveer een maand geleden OOK een neefje hebt gekregen. Dat had je nl al gezegd in dit (je eigen) topic.
Maar: leuk cadeau en bellen maar!
30-04-2017
<<

Anoniem295

Bericht 12 Nov 2020 13:10

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Maar ik begrijp dat er tussen de geboorte van je neefje en het overlijden van de oma nog een paar weken zit? Dat begrijp ik al een beetje uit de optelsom die ik maakte uit je eerdere berichten en je bericht van vanmorgen, dus het is niet iets waar ik bewust aan voorbij ga. Ik had denk ik in de tussentijd al contact opgenomen, gevraagd of ze het leuk vinden als ik langs zou komen, of dat al kan en wat voor hun het beste schikt. Nu met het overlijden van oma erbij verandert mijn mening daarin niet, sterker nog, ik zou nu júíst bellen om te vragen hoe het gaat, na zo'n dubbele periode. Ik zou het namelijk denk ik heel jammer (en gek) vinden als mijn broertje de boot afhield, terwijl wij net een kindje hadden gekregen. Denk ik. Met communicatie bereik je het meeste, niet met afwachten.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 12 Nov 2020 13:33

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Helemaal eens met Maple en de rest. Ik vind het gek om te horen dat je het (nog) niet hebt gevraagd. En ook ik denk daarbij aan de oma, maar het kindje is er ook. Verdriet en blijdschap kan ook naast elkaar bestaan. In een maand is het kindje alweer zo anders. Ik zou je aanraden om zo snel mogelijk te bellen en aan hen te vragen wat zij het liefste hebben.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Nov 2020 13:44

Re: Vragenlijstje: tante of oom worden

Ik vind jullie wel streng voor Fred. Niet iedereen heeft dezelfde band met zijn broer/zus. En daarbij heeft hij wel via zijn ouders contact gehouden over hoe het met hen gaat.

Ik zou zelf ook mijn broer bellen. Maar daar heeft Fred niks aan. Ik denk dat hij hierdoor alleen maar het gevoel krijgt dat hij niet belangrijk genoeg is. Iedere familie is anders en gaat ook anders om met (kraam)visite. Zeker nu met Corona en andere dingen die in de familie spelen.

Leuk dat je een cadeautje hebt gekocht en zoals je zelf in het bericht hierboven zei; ik zou even berichten dat je graag langs wilt komen en wanneer het hen uit zou komen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers