Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drive trough feestje

<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Okt 2020 20:10

Drive trough feestje

Mijn oudste word over 3 week 10! Ze baalt zo dat we haar verjaardag niet kunnen vieren dus wil ik als verrassing een drive trough feestje organiseren voor d'r.
Ik wil ook haar vriendinnen uitnodigen omdat een kinderfeestje ook niet zo verstandig is (vind ik).

Waar moet ik aan denken?
Heb jij een drive trough feestje gehad, hoe ging dat?
Heb je ideeën, tips?
zussieskleding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2020 20:14

Re: Drive trough feestje

Ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet in verhouding tot de maatregelen. De vraag is of dit verstandig is, als het dringende advies is om contacten met anderen zoveel als mogelijk te beperken. Tenminste, als blokjesverjaardagen ook niet mogen is dat mijn conclusie. Dit is geen oordeel hoor, ik ben oprecht benieuwd hoe je het voor je ziet ?

Mijn zoon wordt binnenkort 4, dus wie weet doe ik nog wat inspiratie op.

♥♥
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 14 Okt 2020 20:18

Re: Drive trough feestje

Misschien kun je een een auto discofeestje houden als kinderfeestje? De auto's op een parkeerplaats(wellicht eentje een beetje buitenaf) zetten met de achterbakken naar elkaar toe en dan in het midden een muziekinstallatie en wat disco lichten? Je kan dan wat tasjes uitdelen met drinken en lekkers.
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Okt 2020 20:19

Re: Drive trough feestje

Ik dacht aan een leuke versierde voor tuin. Dochter op een verlichte stoel oid. Met evt een cadeautjes tafel en wat lekkers voor de mensen die langs rijden in de auto
Maar wat trakteer je dan bijv, het moet wel corona proof.
zussieskleding
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Okt 2020 20:21

Re: Drive trough feestje

Elisabeth schreef:Misschien kun je een een auto discofeestje houden als kinderfeestje? De auto's op een parkeerplaats(wellicht eentje een beetje buitenaf) zetten met de achterbakken naar elkaar toe en dan in het midden een muziekinstallatie en wat disco lichten? Je kan dan wat tasjes uitdelen met drinken en lekkers.


Ook een goeie, maar dan heb je nog wel de ouders die de kinderen in de auto moeten brengen en moeten blijven.
zussieskleding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Okt 2020 20:28

Re: Drive trough feestje

Dus een kado afdrop "feestje"
Behalve een kadootje is daar toch voor niemand iets aan?
En lijkt me wel onder onnodige verplaatsing vallen.

En kinderfeestjes kunnen toch gewoon, in de kls zitten ze ook samen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Okt 2020 20:31

Re: Drive trough feestje

Ik ben er ook geen voorstander van, ik zou gewoon een leuk kinderfeestje geven want inderdaad in de klas zitten ze ook samen. Ouders kinderen bij de voordeur af laten zetten en leuke dingen doen met de kids!

Elliot, ik hoorde iemand die ging met haar dochter op visite bij familie, nam dan taartje etc. mee. Gaat het wel verspreiden en alleen de naaste fam. en hele goede vrienden. Misschien is dat nog een idee?
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Okt 2020 20:34

Re: Drive trough feestje

Uffe, dat was eerst ook ons plan, maar ik vind dat toch ook wel wat gek, dan hebben we toch alsnog al die contacten uiteindelijk..? En het heen en weer gereis is ook wel een beetje overbodig verplaatsen natuurlijk.

♥♥
<<

morgen

Noob

Berichten: 68

Geregistreerd: 18 Jan 2019 22:00

Bericht 14 Okt 2020 20:40

Re: Drive trough feestje

Andere ideeën zijn ook welkom.
Maar vind het sneu om niks te doen, verzetten is ook geen optie want je weet niet hoe het loopt.

Mijn jongste word in Nov 6, dat vieren we klein. Haar beste vriendinnetje komt en zij is tevreden maar de oudste helaas niet, daar wil ik echt wat voor verzinnen. Een optocht van auto's leek me juist wel leuk.

Onnodige verplaatsen valt toch meer onder het uit te auto gaan en ergens heen gaan? Je mag toch wel gewoon een rondje rijden neem ik aan?
zussieskleding
<<

Anoniem331

Bericht 14 Okt 2020 20:45

Re: Drive trough feestje

Hmmmm. Juist een kind van 10 zou je wel uit moeten kunnen leggen waarom het nu niet kan.
En dat ze dan niet tevreden is, tsjah.
Ik zou er wel een feestdag van maken, maar juist thuis, gezellig met je eigen. Misschien iets extra uitgeven aan wat feestelijkheden, taart, en slingers. En dan eventueel online mensen mee laten vieren. Videobellen, samen dan taart eten. Zoiets.
Beste vriendinnetje uitnodigen? Lekker eten?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 14 Okt 2020 20:48

Re: Drive trough feestje

Maar waarom niet wat vriendinnen uitnodigen, dat is voor haar waarschijnlijk toch het leukst?
(Tenminste, dat geldt voor mijn dochter).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem301

Bericht 15 Okt 2020 06:14

Re: Drive trough feestje

Elliot schreef:Uffe, dat was eerst ook ons plan, maar ik vind dat toch ook wel wat gek, dan hebben we toch alsnog al die contacten uiteindelijk..? En het heen en weer gereis is ook wel een beetje overbodig verplaatsen natuurlijk.

Ook nu moet ik weer aan Rutte denken die iets zei van probeer nou niet de randen op te zoeken maar gebruik je verstand. Dit lijkt mij daar ook onder vallen.

Een cadeautje af komen geven vanuit de auto en weer gaan daar zou ik ook voor passen.

Ik zou proberen een aantal vriendinnen uit te nodigen en het daar dan mee te vieren.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 15 Okt 2020 06:26

Re: Drive trough feestje

Je kan toch iemand van de familie uitnodigen die dat ziet zitten? Mag 3 personen uitnodigen doe je dat toch?

Vraag desnoods aan mensen die het zien zitten om een cadeautje op te sturen met de post? Laat mensen een kaartje sturen, is een facebookgroep (heel holland stuurt)

En maak er zelf wat feestelijks van, kinderfeestje is juist 1 van de dingen die nu wel kunnen dus zou dat zeker wel doen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Okt 2020 06:32

Re: Drive trough feestje

Misschien kan je het omdraaien. Mijn man en ik (over het algemeen volwassen mensen die bijna op dezelfde dag jarig zijn en die overigens weinig waarde hechten aan onze verjaardagen maar onze familieleden wel) gaan een rondje gebakjes uitdelen. Ik vind dit wel een tikkeltje narcistisch voor een volwassene maar voor een kind vind ik het leuker dan een drive through feestje denk ik, want dan staat je kind centraal maar gaat het niet om het afdroppen van een cadeau.
<<

Anoniem295

Bericht 15 Okt 2020 06:34

Re: Drive trough feestje

Ik zou inderdaad niet de grenzen gaan opzoeken. Ze wordt 10, je kunt het haar uitleggen en ja, het is absoluut sneu. Met het is sneu voor ál die kinderen die tijdens de lockdownperiodes jarig zijn.

Ik zou er als gezin een fijne dag van maken en haar uitleggen dat zodra het weer kan, jullie er met de familie alsnog een keertje een groot feest van gaan maken. Maar voor nu zou ik haar verjaardag klein houden. Alsnog wel feestelijk, desnoods extra uitpakken met de versiering, en haar de regie over de dag geven, wat wil ze eten, wat wil ze doen. FaceTime met opa’s, oma’s en andere familie. En ik zou proberen of je zoveel mogelijk familie/vrienden warm kunt krijgen of ze een kaartje willen sturen voor haar verjaardag. En misschien willen de mensen die je normaal fysiek zou uitnodigen, nu wel hun cadeautje via de (pakket)post versturen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Okt 2020 06:38

Re: Drive trough feestje

T was jarig in mei toen echt niemand kon komen. Veel familie had toen van tevoren kadootjes opgestuurd en iedereen had zelf een taartje gekocht. Toen hebben we met zn allen via teams kadootjes uitgepakt, taartje gegeten, gezongen.. T vond het hartstikke leuk! Is nog wel een stuk jonger natuurlijk maar daar zou ik nu nog steeds wel de voorkeur aan geven denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 15 Okt 2020 06:50

Re: Drive trough feestje

Hier wordt dochter volgende week ook 4. Opa en oma zullen de enige gasten zijn. Verder laat ik haar het op de crèche vieren met kadootjes voor iedereen en taart. Denk dat we een dag eerder ook nog wel wat buurtkindjes waar ze veel mee speelt uitnodigen om een taartje te eten. Dan heeft ze toch een jarig gevoel denk ik.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Okt 2020 07:09

Re: Drive trough feestje

Elliot schreef:Uffe, dat was eerst ook ons plan, maar ik vind dat toch ook wel wat gek, dan hebben we toch alsnog al die contacten uiteindelijk..? En het heen en weer gereis is ook wel een beetje overbodig verplaatsen natuurlijk.


Eens hoor, ik weet ook niet wat ik zelf zou doen. Alleen ik hoorde dit en dacht misschien nog een idee.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 15 Okt 2020 07:14

Re: Drive trough feestje

In maart kwamen bij ons alleen G's opa en oma en beppe, dat zou nu nog kunnen. Mijn broer en schoonzus zijn voor het raam gekomen, hebben een cadeautje aan de deur gehangen en de taart meegenomen die ik voor ze neergezet had. Van anderen kreeg ze cadeautjes opgestuurd, zelfs van mensen die ik het helemaal niet verwacht had. Misschien vinden mensen dat ook leuk om te doen?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 15 Okt 2020 07:29

Re: Drive trough feestje

Juist een kind van 10 kan je dit toch uit leggen?
Mijn zoon wordt binnenkort 8, hij moest er even van huilen want in eerste instantie zouden we op vakantie zijn (eerste keer dat zijn verjaardag in de herfstvakantie valt) dat werd veranderd naar een dagje uit en uiteten en nu? Waarschijnlijk vissen met z’n vader hier in de wijk en hapjesavond met discolampen hier thuis, met alleen ons gezin.
Kinderfeestje verzetten we, wil de kinderen niet thuis hebben. Heel jammer, heel sneu, maar mijn inziens het minst erge van deze crisis. Dus ik zou zeggen maak er als gezin een feestje van en zorg voor zo min mogelijk verplaatsingen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Okt 2020 07:47

Re: Drive trough feestje

Ik zou dan als je perse iets wil doen, een afgeleide doen van wat SoGood zegt. Ipv een drive through feestje zou ik zelf langs gaan. Je merkt hier al aan de reacties dat mensen het echt wel beetje een 'cadeau drop off' vinden en dat zou ik mijn gasten dus niet aan doen. Al mijn eigen goede bedoelingen ten spijt. Ik zou er zelf ook niet op staan te wachten rond te rijden voor een kind edat ook nog op een bepaald tijstip zodat er geen filevorming ergens ontstaat

Dus als je perse zoiets wil doen, dan zou ik een eigen auto disco van mijn auto maken. Zwart plafond, lampjes erin, een playlist met haar muziek maken en dan een rondje langs bekenden doen. Zij kan nl wel de auto uit en langs mensen gaan. Onderweg een feestje met bubbelchampagne, mooie glazen, laat haaar zich optutten en dan maak je er zoiets van

Mezelf kennende zou ik daar te lui voor zijn maar het idee vind ik nog wel aardig :-D
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Okt 2020 07:49

Re: Drive trough feestje

Een ander idee is om iedereen die haar lief heeft een filmpje te laten opsturen en dan kan je dat zelf monteren tot één geheel. En dan daarmee de dag starten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Okt 2020 07:56

Re: Drive trough feestje

Caro schreef:Een ander idee is om iedereen die haar lief heeft een filmpje te laten opsturen en dan kan je dat zelf monteren tot één geheel. En dan daarmee de dag starten.


Hier zijn m'n zusje en ik mee bezig voor m'n moeder die 65 wordt binnenkort, lijkt me een heel leuke verrassing!
❤ 7 juni 2018
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Okt 2020 08:56

Re: Drive trough feestje

Zora schreef:T was jarig in mei toen echt niemand kon komen. Veel familie had toen van tevoren kadootjes opgestuurd en iedereen had zelf een taartje gekocht. Toen hebben we met zn allen via teams kadootjes uitgepakt, taartje gegeten, gezongen.. T vond het hartstikke leuk! Is nog wel een stuk jonger natuurlijk maar daar zou ik nu nog steeds wel de voorkeur aan geven denk ik.


Dat is een leuk idee! Ga ik onthouden voor als het (waarschijnlijk) in december nog zo is. Dan wordt de oudste 5 jaar.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Okt 2020 09:59

Re: Drive trough feestje

ShallY schreef:
Zora schreef:T was jarig in mei toen echt niemand kon komen. Veel familie had toen van tevoren kadootjes opgestuurd en iedereen had zelf een taartje gekocht. Toen hebben we met zn allen via teams kadootjes uitgepakt, taartje gegeten, gezongen.. T vond het hartstikke leuk! Is nog wel een stuk jonger natuurlijk maar daar zou ik nu nog steeds wel de voorkeur aan geven denk ik.


Dat is een leuk idee! Ga ik onthouden voor als het (waarschijnlijk) in december nog zo is. Dan wordt de oudste 5 jaar.


Ja dit vind ik ook erg leuk! Onze oudste wordt 4 in december, als dit nog steeds de situatie is tegen die tijd, denk ik dat we wel de opa's en oma's uitnodigen op 2 dagen en de rest van de familie vragen om iets op te sturen en dat we dat dan uitpakken en met zijn allen videobellen.

TO, ik zou in jouw situatie denk ik toch het kinderfeestje juist wel doen. Dat mag gewoon binnen de maatregelen en het is niet 'de randjes opzoeken'. En voor de rest misschien toch opa en oma uitnodigen en de rest via videobellen erbij betrekken.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers