Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 10:51

Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Wij wonen in een prima buurt, maar in de straat achter ons woont een dealer.

Deel weggehaald ivm herkenning.

Daar verschijnen continu auto's of scooters waar hij iets aan geeft, soms rijdt hij ook met ze mee en zelf rijdt hij ook af en aan met z'n scooter.
Echt overlast geeft het niet, want het is telkens binnen een minuut of 2 klaar.
Mijn vriend zegt dat we het gewoon moeten laten, want geen last van verder. Maar ik vraag me toch af wat anderen zouden doen?
Zou je (anoniem) melding maken? Diegene aanspreken dat je het vervelend vind dat het voor ons huis gebeurd en niet voor zn eigen huis? Of zou je niks doen?
Ik weet het even niet, we hebben er idd geen last van. Maar ik wil ook niet meemaken dat d'r één of andere gek straks flipt voor m'n deur (en dat onze kinderen het zien).
Laatst gewijzigd door Pure* op 13 Okt 2020 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Okt 2020 10:58

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou de politie bellen voor overleg denk ik..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Okt 2020 11:00

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Oeh ik zou dat geen fijn idee vinden en denk ik inderdaad anoniem melding maken. Ik moet dan ook echt niks van drugs en alles wat ermee te maken heeft hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 13 Okt 2020 11:14

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Dit gebeurde bij ons ook voor de deur twee jaar geleden. Wij hebben toen met andere buren samen dit bij de politie gemeld en hier werd heel serieus mee omgegaan. Ze hebben zijn woning doorzocht en ze rijden nog steeds heel vaak door de straat. We hebben zelfs een periode alle kentekens door moeten geven van de mensen die bij hem op bezoek kwamen en uiteindelijk heeft hij ook een poosje vast gezeten. Of dat ook met drugs te maken had weten we niet, maar sindsdien gebeurt het gelukkig niet meer.
Onze buurman had ook geregeld ruzie met de mensen die bij hem langskwamen dus wij waren echt bang dat het een keer mis zou gaan en de kinderen in de straat daar ook getuigen van zouden zijn.
10.04.17
<<

Anoniem315

Bericht 13 Okt 2020 11:16

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou ook anoniem melding maken. De politie zoekt dan verder wel uit wat ze er mee kunnen doen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 13 Okt 2020 11:20

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik heb toen melding gemaakt, meerdere buren met mij. Uiteindelijk hebben ze hem opgepakt en uit huis gezet (was een huurwoning en drugs was niet het enige).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Okt 2020 11:26

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou denk ik ook een anonieme melding maken. Het is niet alleen de dealer, maar vooral de mensen die daar vervolgens op af komen. Daarbij zou ik ook bang zijn voor eventueel drugsafval.
<<

ChiQ

Bericht 13 Okt 2020 11:49

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Hoe weet je dat het drugs is. Is dat geen aanname? Want ik snap wel dat hij niet in zijn eigen voortuin 'drugs' verkoopt maar waarom zou hij dat in een straat verder wel doen? Wat heb je er nu echt last van? Misschien let je teveel op buiten?
<<

Anoniem321

Bericht 13 Okt 2020 12:03

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou geloof ik ook (anoniem) melding maken. Het uitzoekwerk laat ik dan wel aan de politie over.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 12:06

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Bedankt voor jullie reacties!

ChiQ schreef:Hoe weet je dat het drugs is. Is dat geen aanname? Want ik snap wel dat hij niet in zijn eigen voortuin 'drugs' verkoopt maar waarom zou hij dat in een straat verder wel doen? Wat heb je er nu echt last van? Misschien let je teveel op buiten?

Het is in principe een aanname ja, want ik heb het niet letterlijk gezien. Maar er is wel zeker overdracht van (kleine) spullen en geld.

Sogood, jij benoemd drugsafval, ik ben daar eigenlijk nog nooit bang voor geweest omdat iedereen per direct weer vertrekt. Anderzijds is tegenover ons huis ook een speeltuin. Dus stel dat er wel iets rondslingert kan het wel echt goed fout gaan.

Weggehaald ivm herkenning



Saga, jij benoemd dat jullie zelfs kentekens moesten bij houden enzo. Ergens wil ik dus niet melden of zoiets doen omdat ik geen verrader wil zijn. Tuurlijk vind ik dit geen goed iets, maar ja, zulke mensen zijn er nu eenmaal en dit is ook wel gevolg van het beleid wat Nederland volgt tbv drugs. En wie weet in wat voor situatie deze mensen zitten waardoor ze zoiets moeten doen om geld te verdienen. Ik wil daar eigenlijk niet over beslissen zeg maar. Is dat stom?

Ik ga d'r eens overnadenken, evt anoniem melden zie ik dan meer zitten.
Laatst gewijzigd door Pure* op 13 Okt 2020 14:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Kira

Bericht 13 Okt 2020 12:09

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

De hond in hun tuin halen!? Jeetje, denk dat ik daar dus meteen iets van gezegd zou hebben.

Ik denk dat ik de politie inderdaad zou bellen voor advies, en dan aangeven dat je verder geen actievere rol wil spelen, dus geen kentekens noteren etc.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 12:22

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Kira schreef:De hond in hun tuin halen!? Jeetje, denk dat ik daar dus meteen iets van gezegd zou hebben.

Ik denk dat ik de politie inderdaad zou bellen voor advies, en dan aangeven dat je verder geen actievere rol wil spelen, dus geen kentekens noteren etc.

Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Is 2x gebeurd, dus echt een boodschap hebben ze er geloof ik niet aan, ze zien er geloof ik het probleem niet zo van in (misschien cultuur verschil?). Maar was er niet van gediend natuurlijk. 1x heb ik dik een uur gezocht naar de hond!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Okt 2020 12:51

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou dit dus wel melden. Het is nu nog allemaal vrij veilig en rustig. Tot het fout gaat en er ineens een wappie aan de deur staat. Ik zou hierin echt geen risico nemen en dit gewoon niet voor mijn deur willen. Is het iets legaals doet hij dat maar mooi voor zn eigen deur. Is het iets illegaals dan zou ik daar echt geen risico mee willen lopen.
2015 💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Okt 2020 13:22

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou het zeker melden of iig overleggen met de wijkagent of politie.
Zelf ook zoiets meegemaakt, had in mijn vorige woning (flat) een verslaafde onderbuurman die een (voor hem té) jong meisje steeds over de vloer had en letterlijk zei: Ze krijgt echt niet zomaar drugs van me, ze moet er wel iets voor doen. (seks)
Politie nam dit ook serieus op. Helaas konden ze uiteindelijk weinig doen omdat het achter gesloten deuren plaatsvond en zij vrijwillig bij hem over de vloer kwam. Maar ze hielden hem zeker in de gaten.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Okt 2020 13:23

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik zou het wel melden bij de politie en ook aangeven dat je een buurtbewoner bent. Welke buurtbewoner, dat kun je in het midden laten. Niks doen vind ik in deze geen optie.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 13:55

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik heb zojuist een melding gemaakt via misdaad anoniem. Bedankt voor jullie input. Nu is het iig aan de politie en heb ik ook niet 'afgewacht tot het fout gaat'.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 13 Okt 2020 13:59

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Gewoon melden inderdaad. Wij wonen doodlopend een aan het 'einde' gebeurt ook regelmatig iets. Dan bellen we gewoon de politie, heb geen zin in gedoe voor de deur.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 13 Okt 2020 16:54

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Goed dat je het hebt gemeld. Toen wij vermoedden dat er een wietplantage zat in een appartement in de flat, kwam de politie direct langs om te ruiken. Een paar dagen later deden ze een inval, werd iemand gearresteerd en de hele flat bleek vol te staan met planten.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Okt 2020 18:04

Re: Wat zou jij doen? (dealen voor ons huis)

Ik geval van vermoedens van wietplantage vind ik het wel iets anders, gezien het grote brandgevaar. Maar ben toch wel blij dat ik melding gedaan heb, zo kan ik mezelf ook nooit iets verwijten. Ben wel benieuwd of ik nog iets ga merken van de melding in vorm van politie of inval ofzo.
Juli 2015
Maart 2017

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers