Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 08 Okt 2020 17:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wat balen, Bliss!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Okt 2020 18:07

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer Bliss. Wel weer ervaring met gesprekken voeren opgedaan.
30-04-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Okt 2020 18:33

Re: Sollicitatietopic #2

Jammer bliss! Maar ergens ook wel fijn dat het ook je eigen keuze al is. Als jij t wel zag zitten en hun niet zou t mss nog vervelender zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 13 Okt 2020 14:55

Re: Sollicitatietopic #2

Balen Bliss, ik ken het gevoel maar al te goed. Vorige jaar wilde ik zo graag een andere baan, was ergens praktisch aangenomen, maar voelde niet goed, dus toch niet gedaan, hoe graag ik ook weg wilde (was voor mij wel de bevestiging maar gewoon weg te gaan zonder iets anders te hebben).

Spannend Elroya, succes met de pitch!

Ik vraag mij even af wat jullie van onderstaande vinden. Ik heb een vacature gevonden er staat bij wat we van je vragen:
"Bij voorkeur ervaring met het geven van zowel klassikale als één op één trainingen of ervaring als (naam programma weggelaten) trainer/coach in een (type organsatie).

Ik las het als dat het een pre is als je dus ervaring hebt in 1 van beide (maar je dus nog wel kans maak als je beide niet hebt) , maar iemand anders las het als 'voorkeur ervaring in geven van trainingen' en als je die niet hebt dan ervaring als trainer in het type organisatie (even weggelaten ivm herkenbaarheid).
Wat is jullie interpretatie?
<<

Anoniem313

Bericht 13 Okt 2020 15:19

Re: Sollicitatietopic #2

Jorja schreef:Balen Bliss, ik ken het gevoel maar al te goed. Vorige jaar wilde ik zo graag een andere baan, was ergens praktisch aangenomen, maar voelde niet goed, dus toch niet gedaan, hoe graag ik ook weg wilde (was voor mij wel de bevestiging maar gewoon weg te gaan zonder iets anders te hebben).

Spannend Elroya, succes met de pitch!

Ik vraag mij even af wat jullie van onderstaande vinden. Ik heb een vacature gevonden er staat bij wat we van je vragen:
"Bij voorkeur ervaring met het geven van zowel klassikale als één op één trainingen of ervaring als (naam programma weggelaten) trainer/coach in een (type organsatie).

Ik las het als dat het een pre is als je dus ervaring hebt in 1 van beide (maar je dus nog wel kans maak als je beide niet hebt) , maar iemand anders las het als 'voorkeur ervaring in geven van trainingen' en als je die niet hebt dan ervaring als trainer in het type organisatie (even weggelaten ivm herkenbaarheid).
Wat is jullie interpretatie?


Ehhhhh ik heb het 5 x gelezen maar vind het heel lastig. Mijn hersenen zijn snot na een hele dag Teams overleggen. Ik neig naar jouw (minst rigide) interpretatie. Want het gaat om een voorkeur.

En daarbij volg ik mijn stokpaardje: vrouwen reageren vaak pas als ze aan 100% van de eisen voldoen en mannen al bij 60, dus reageer!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 13 Okt 2020 16:04

Re: Sollicitatietopic #2

Ik snap wel wat de ander bedoeld, maar ik lees t ook als jouw manier. Als t op de andere manier was bedoeld hadden ze t iets specifieker moeten noemen denk ik

Ik heb vanmorgen m'n pitch gehad. Was een fijn gesprek, gelukkig niet al te formeel. Ik had in m'n pitch oa een foto van al m'n kinderen gezet, waarop ze die wel even goed wilden zien haha.
Ik kon veel goed en spontaan beantwoorden dus dat vond ik al fijn.
Volgens mij zoeken ze 1 vaste kracht, en meerdere tijdelijke (zeg tot juni 2021). Ik denk dat voor mij een voordeel is dat ik dat tijdelijke evt ook ok (maar een vast natuurlijk wel fijner is). In dat half jaar kan er nog veel gebeuren toch. Heb ook wel m'n enthousiasme en wil laten zien volgens mij.
Vrijdag hoor ik meer (wat duren dan 3 dagen lang!) Heb ook geen idee meer hoeveel sollicitanten ze hadden, als ze vrijdag pas iets laten weten.
En dan zal een 2e gesprek moeten plaatsvinden, en daarna evt nog secundaire arbeidsvoorwaarden gesprek. En ondertussen loopt die bij de thuiszorg ook nog, en komt dat ook steeds dichterbij. Maar die van vandaag lijkt me wel zoveel leuker!
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 13 Okt 2020 16:25

Re: Sollicitatietopic #2

Caulfield schreef:
Jorja schreef:Balen Bliss, ik ken het gevoel maar al te goed. Vorige jaar wilde ik zo graag een andere baan, was ergens praktisch aangenomen, maar voelde niet goed, dus toch niet gedaan, hoe graag ik ook weg wilde (was voor mij wel de bevestiging maar gewoon weg te gaan zonder iets anders te hebben).

Spannend Elroya, succes met de pitch!

Ik vraag mij even af wat jullie van onderstaande vinden. Ik heb een vacature gevonden er staat bij wat we van je vragen:
"Bij voorkeur ervaring met het geven van zowel klassikale als één op één trainingen of ervaring als (naam programma weggelaten) trainer/coach in een (type organsatie).

Ik las het als dat het een pre is als je dus ervaring hebt in 1 van beide (maar je dus nog wel kans maak als je beide niet hebt) , maar iemand anders las het als 'voorkeur ervaring in geven van trainingen' en als je die niet hebt dan ervaring als trainer in het type organisatie (even weggelaten ivm herkenbaarheid).
Wat is jullie interpretatie?


Ehhhhh ik heb het 5 x gelezen maar vind het heel lastig. Mijn hersenen zijn snot na een hele dag Teams overleggen. Ik neig naar jouw (minst rigide) interpretatie. Want het gaat om een voorkeur.

En daarbij volg ik mijn stokpaardje: vrouwen reageren vaak pas als ze aan 100% van de eisen voldoen en mannen al bij 60, dus reageer!


Ik lees het net als Caulfield: je moet of ervaring hebben in het geven van trainingen en anders als trainer. Wel boeiend, hoe je ervaring hebt in het geven van trainingen als je geen trainer bent, maar dat zal aan mij liggen :) En ja: vrouwen solliciteren vaak minder snel en nemen ook nog genoegen met een te matig salaris, dus als de functie je leuk lijkt: probeer het gewoon!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Okt 2020 10:42

Re: Sollicitatietopic #2

Ik lees het hetzelfde als jij, Jorja!

Ik heb inmiddels weer drie sollicitaties verstuurd de afgelopen dagen, waarvan twee voor een tijdelijke baan van een klein halfjaar. Tja, ben nu wat minder kritisch natuurlijk, dus dat ik er dan over een halfjaar weer hetzelfde bij zit moet ik maar voor lief nemen.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Okt 2020 10:52

Re: Sollicitatietopic #2

He jammer Bliss, dat die twee gesprekken vorige week niets zijn geworden. Maar ook goed dat je zelf kritisch blijft hoor. Je hebt wat te bieden en als je in een omgeving gaat werken waar je al compleet op leeg zou lopen qua energie is dat superzonde.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Okt 2020 12:29

Re: Sollicitatietopic #2

Ik lees het ook als een pre en niet een must om ervaring in één van beiden te hebben. En eens met Caulfield, solliciteer gewoon want vrouwen hebben inderdaad de neiging om het niet te doen als ze niet 100% voldoen en dat is zonde.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Okt 2020 16:23

Re: Sollicitatietopic #2

Hebben jullie niks voor Bliss, Harrisson? Of ben je nog met verlof? :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Okt 2020 16:45

Re: Sollicitatietopic #2

Volgende afwijzing ook alweer binnen. ? Recruiter wil wel een keer met me praten, dus dat kan nooit kwaad.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Okt 2020 20:03

Re: Sollicitatietopic #2

Wie bedoel je met jullie, Kerel? Ik werk niet voor het label van een van onze uitzendbureaus en detacheerder, denk dat je dat bedoelt toch? :) maar kan Bliss altijd in contact brengen met een collega daar ja.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 14 Okt 2020 21:20

Re: Sollicitatietopic #2

Dat, jullie onderneming. Ik weet dat je niet zelf bemiddelt, daarom de jullie en geen jou :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Okt 2020 11:31

Re: Sollicitatietopic #2

Oke! Ja als ik iets voor je kan doen Bliss, mag je altijd even een berichtje sturen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 15 Okt 2020 12:37

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb gereageerd hoor! Fijn dat jullie hetzelfde interpreteerde.
Er stonden verder weinig harde eisen, behalve HBO en dan dus 2 voorkeuren. Maar dat betekent dus dat het geschetste profiel belangrijker is, daar heb ik dan ook meer op gefocust!
Ben benieuwd, lijkt me een erg leuke functie en ik kan er letterlijk heen kruipen:D
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Okt 2020 16:48

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben helemaal ondersteboven, ik ben vandaag gebeld dat ik ben aangenomen. Kan het nog niet geloven!
R. 2013
D. 2016
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 16 Okt 2020 17:25

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed zeg!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Okt 2020 17:27

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Spencer!!
Echt super goed van je!

Ik heb vandaag m'n laptop, mobiele telefoon en abbo besteld bij m'n nieuwe baas.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Okt 2020 18:55

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed, Spencer, gefeliciteerd!

Tot mijn verbazing zag ik vanmorgen de vacature waarvoor ik vorige week op gesprek ben geweest (en waarbij het van hun kant geen match was) opnieuw op LinkedIn staan. Dus ik was benieuwd en mailde nog even naar de contactpersoon, bleek dus dat ze inderdaad niemand hebben aangenomen en opnieuw gaan zoeken. Paar maanden geleden had ik dit ook al eens bij een andere sollicitatie. Ik was er ineens een stuk minder rouwig om, want kennelijk zoeken ze iets onmogelijks. Vorige week zei hij nog dat ze anderen hadden gesproken die wél hadden wat ze bij mij misten o.i.d. Nou ja, succes ermee dan maar.

Heb in de afgelopen week vier sollicitaties verstuurd, waarvan ik van eentje dus weer een afwijzing heb. Dit was er één via een bureau en ik heb maandag wel een kennismaking via Teams met een recruiter. Kan nooit kwaad.
@ Harri, thanks voor het aanbod, maar ik denk dat jullie wat meer in de commerciële sector zitten toch? Ik kijk meer naar non-profit namelijk. Hoewel, ik heb nu een sollicitatie lopen bij een bouwmarkt haha, voor interne communicatie. Echt totaal iets anders dan waar ik normaal op reageer, maar het leek me toch interessant.
❤ 7 juni 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Okt 2020 09:07

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, je bent wel goed bezig als ik t zo lees! En dat een functie tijdelijk is is natuurlijk minder fijn, maar je hebt dan wel een half jaar extra de tijd om iets anders te zoeken. En je weet nooit wat er in dat half jaar gebeurd, ook niet bij het bedrijf. En eenmaal binnen is het wel makkelijker

Hier gisteren gehoord dat ik niet door ben naar het 2e gesprek. Ik was degene met de minste ervaring en minste flexibiliteit. Tja..
Woensdag nu meelopen met de thuiszorg, en dan als t aan hun ligt de week erop al beginnen. Ik hoop t nog een week te kunnen uitstellen. M'n 2 vaste werkdagen zijn inmiddels al wel duidelijk, dus dat is al fijn. Toen ik m'n jasje daar ging ophalen ging t allemaal over andere dagen dus ik kreeg t al benauwd, ook al zeiden ze dat dat vast wel goed ging komen. En die middag kreeg ik al een mailtje dat 'mijn' dagen goed waren.
Vind t wel spannend allemaal. Wat houdt t precies in? Hoe gaat t werken me weer bevallen? Hoe gaat de regelmaat me bevallen? En dus ook 3 dagen vroeg op staan;). En ga ik het leuk vinden?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kira

Bericht 17 Okt 2020 12:07

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss, in mijn vakgebied gebeurt dat juist heel vaak. En dan heb ik het over professionele orkest musici, niet docenten ofzo. Heel vaak wordt er gewoon niemand aangenomen omdat die ene top muzikant er niet bij zit. En dan zijn het stuk voor stuk echt goede muzikanten maar toch net niet wat er gezocht wordt. Komt ook altijd heel zuur over en het lijkt ook wel eens onmogelijk maar schijnbaar gebeurt het dan toch in andere gebieden ook.
Misschien mag ik me over een aantal maanden hier ook aansluiten, eind november verloopt m'n contract. Heb de optie of aangenomen te worden bij het bedrijf zelf met een contract voor onbepaalde tijd, of m'n baan dus te verliezen. Met de tweede breuk en even uit de running te zijn denk ik dat ze me dus laten gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Okt 2020 22:16

Re: Sollicitatietopic #2

Andere optie is dat de vacaturetekst niet helemaal goed geschreven is waardoor het net de verkeerde kandidaten trekt. Hebben wij op mijn werk ook wel eens gehad tekst iets aangepast en hoppa daar kwamen de goede kandidaten. Of soms waren de sollicitanten gewoon echt niet goed genoeg of mistte de klik.
2015 💙
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Okt 2020 15:39

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe was je gesprek met de recruiter bliss?

Logisch dat het spannend is elroya het is lastig op voorhand in te schatten hoe het precies gaat verlopen? Heb je wel zin in de meeloopdag?

Kira is het geen optie om alvast even te informeren of je verlenging gaat krijgen?

Ik heb me even afzijdig gehouden van dit topic het constant bezighouden met solliciteren viel me zwaar dus had er even afstand van genomen. Ik was namelijk de helemaal door sollicitaties aan het zoeken etc zelfs tot midden in de nacht.

Na een week niets te hebben gedaan kwam ik een mooie vacature tegen. Niet gelijk op mijn opleidingsniveau maar wel met voldoende mogelijkheden in de toekomst. Gesolliciteerd en vanaf dat moment is het heel snel gegaan 3 gesprekken en een assessment gehad binnen 1,5 week en ik heb de baan gekregen! Het voelt nog wat onwerkelijk en nu moet ik nog ontslag gaan nemen bij mijn huidige werk. Maar het voelt goed en dat is het belangrijkste!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 20 Okt 2020 15:53

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Siem!
Wat voor functie is het?

Bliss, ik ben ook benieuwd hoe het gesprek met de recruiter was.

Ik kom de laatste tijd weinig vacatures tegen die aansluiten bij mijn wensen of waarbij ik aansluit op de wensen van de werkgever, dus heb ook geen brieven verstuurd. Die ene vacature waarvoor ik toen zo snel op gesprek mocht komen is nog steeds niet vervuld. Hij komt in elk geval nog voorbij op LinkedIn.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers