Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #7

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Okt 2020 17:20

Re: Stomme vragen topic #7

Suus schreef:Dan hebben mijn kinderen vast rare voeten, ik vind sokken van de Hema juist wel fijn ? ook voor mezelf trouwens. Heb voor de kinderen ook hele leuke sokken van happy socks, maar die blijven minder goed zitten.


Ik vind voor mezelf ook die sokken fijn! En voor M ook nog!

Ik ga even op zoek naar andere. Ik wil wel altijd leuke printjes trouwens ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Okt 2020 17:22

Re: Stomme vragen topic #7

Leuke printjes zijn een must ? en ik doe sokken nooit in de droger, dus geen last van krimpen gelukkig ??
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Okt 2020 21:19

Re: Stomme vragen topic #7

Haha nee ik ook niet want die hebben we niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 07 Okt 2020 21:28

Re: Stomme vragen topic #7

Indigo schreef:Ik vind de sokken van de Hema ook fijn! Wat mij wel is opgevallen is dat sokken van de Hema met een printje door de hele sok heen ontzettend krimpen in de droger, 'gewone' sokken hebben daar geen last van. Laatst mijn panterprintsokken maat 41 aan mijn dochter met maat 34 gegeven, want ze waren voor mij veel te klein geworden na in de droger te zijn geweest en passen mijn dochter nu perfect.

Haha mijn dochter en ik hebben HEMA sokken met dezelfde printjes. Zij 23-26 en ik 35-38 en nu zijn ze in de droger geweest en bijna even groot. :smile:
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 09 Okt 2020 19:40

Re: Stomme vragen topic #7

Savi schreef:
Indigo schreef:Ik vind de sokken van de Hema ook fijn! Wat mij wel is opgevallen is dat sokken van de Hema met een printje door de hele sok heen ontzettend krimpen in de droger, 'gewone' sokken hebben daar geen last van. Laatst mijn panterprintsokken maat 41 aan mijn dochter met maat 34 gegeven, want ze waren voor mij veel te klein geworden na in de droger te zijn geweest en passen mijn dochter nu perfect.

Haha mijn dochter en ik hebben HEMA sokken met dezelfde printjes. Zij 23-26 en ik 35-38 en nu zijn ze in de droger geweest en bijna even groot. :smile:

Haha echt erg hè! Dacht eerst steeds dat het aan mijn grote voeten lag, duurde even voordat ik er achter kwam dat het aan de droger lag. Heb wel een blije dochter nu ?
2011 2012 2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Okt 2020 10:05

Re: Stomme vragen topic #7

Wat voor handschoenen zijn handig voor een peuter? Geen wantjes maar iets met vingers. Alleen worden stoffen zo snel nat met spelen op het kdv. Maar zijn er überhaupt andere, handige alternatieven? Ook vraag ik me dan af of ik ze nog met een touwtje door de mouwen moet laten lopen. Vorig jaar deed ze ze lang niet altijd aan en dan hangen ze met spelen ook maar in het zand of de modder of zo.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Okt 2020 19:15

Re: Stomme vragen topic #7

Handschoenen met vingers deed ik echt niet bij m’n zoons toen ze peuter waren ? Dat gemekker als er een vinger niet goed zat, ja doeiii ik heb haast smorgens! Altijd wantjes. Zodra ze het zelf konden mochten ze vingerhandschoenen.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Okt 2020 19:16

Re: Stomme vragen topic #7

Vraag me ook af of er waterdichte vingerhandschoenen zijn voor die kleine maatjes. Ze zijn toch wel vaak gebreid denk ik.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2020 19:47

Re: Stomme vragen topic #7

Ik heb ook een vraag; wat gebruiken jullie voor bekers voor de wat oudere kinderen?
Ik gebruik nu al bijna 12 jaar het Ikea plastic spul en wil er van af. Het droogt niet in de vaatwasser, draait altijd rechtop. Bekers vol water. Kortom ik wil er vanaf.
Maar ik weet niet zo goed wat dan aan te schaffen? En dan met name voor de bekers yoghi zeg maar. In het weekend drinken ze vaak uit een (dik) glas, maar om dat nu elke ochtend ook op tafel te zetten lijkt me niks.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Okt 2020 19:51

Re: Stomme vragen topic #7

Waarom zou je dat niet elke ochtend op tafel kunnen zetten?

Geen ervaring trouwens nog :) hier nog alleen maar plastic voor de monsters.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2020 19:52

Re: Stomme vragen topic #7

Gewone mokken? Met of zonder oor?
G. drinkt haar yoghi en melk uit een koffiekopje. ?

En handschoenen heb ik opgegeven voor haar. Ik heb alleen wanten zonder losse vingers in huis voor als er sneeuw ligt, verder draagt ze geen wanten.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 11 Okt 2020 19:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Okt 2020 19:53

Re: Stomme vragen topic #7

Gewoon normale glazen waar je zelf ook uit drinkt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2020 19:53

Re: Stomme vragen topic #7

Nou zou wel kunnen, maar die zijn meer voor lekker groot in het weekend zeg maar. Haha klinkt wat dom, maar gebruik je zelf frisdrank glazen ‘s ochtends?
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2020 19:54

Re: Stomme vragen topic #7

Savi schreef:Gewone mokken? Met of zonder oor?
G. drinkt haar yoghi en melk uit een koffiekopje. ?

En handschoenen heb ik opgegeven voor haar. Ik heb alleen wanten zonder losse vingers in huis voor als er sneeuw ligt, verder draagt ze geen wanten.



Hmmm ja, dat is misschien ook wel een goed idee. We hebben zelf van die grote koffie en thee mokken, maar kan natuurlijk ook wat kleine halen voor de kinderen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Okt 2020 19:57

Re: Stomme vragen topic #7

Oh zo, ja die gebruik ik wel maar dan voor thee :)

Maar dan zou ik idd mokken gebruiken. Of van die dikkere kleine wijnglaasjes.

Afbeelding
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2020 19:59

Re: Stomme vragen topic #7

Oh die zouden inderdaad goed kunnen Zora!

Dank, dom niet dat je er dan zelf niet op kunt komen. Met mn vriend nog over gehad van tsjah wat moet je dan. Haha.
Zal Ikea wel hebben zeker?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Okt 2020 21:18

Re: Stomme vragen topic #7

Hier drinken de oudste 2 sochtends en smiddags melk uit mokken (niet al te grote).
En ranja uit deze glazen https://www.action.com/nl-nl/p/glass4you-waterglazen-/. En voor ons hebben we deze in longdrink glazen

Overigens is m'n vriend nog wel snel geneigd om t plastic servies en bekers op tafel te zetten, ook nog voor de meiden. (en als er iemand opstandig wordt is t zoontje haha)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Okt 2020 21:35

Re: Stomme vragen topic #7

Zora schreef:Oh zo, ja die gebruik ik wel maar dan voor thee :)

Maar dan zou ik idd mokken gebruiken. Of van die dikkere kleine wijnglaasjes.

Afbeelding

Deze inderdaad voor ranja en de Mirabeau mokken van de HEMA voor melk. Ideaal.
2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 11 Okt 2020 21:38

Re: Stomme vragen topic #7

Ik heb al een jaar geleden die plastic bekertjes weggedaan omdat ik gek werd van het niet drogen en omkiepen in de vaatwasser.
Voor ranja/water heb ik kleine glaasjes die lijken op die die Zora plaatst, ik heb ze bij Dille en Kamille gekocht. Voor melk/karnemelk heb ik 2 mokken van PieterKonijn, maar als die in de vaatwasser zitten dan drinken ze dat gewoon uit een koffiemokje (senseo maat).
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2020 21:46

Re: Stomme vragen topic #7

Salome schreef:
Zora schreef:Oh zo, ja die gebruik ik wel maar dan voor thee :)

Maar dan zou ik idd mokken gebruiken. Of van die dikkere kleine wijnglaasjes.

Afbeelding

Deze inderdaad voor ranja en de Mirabeau mokken van de HEMA voor melk. Ideaal.



Oh Hema is ook een goed adres. En een stuk dichterbij dan de Ikea!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Okt 2020 07:45

Re: Stomme vragen topic #7

Jup, die glaasjes die hier boven staan, gewoon van de Hema. Ik gebruik al een hele tijd geen plastic meer, mijn jongste is drie. Voordeel aan deze glaasjes vind ik ook dat ze niet zo hoog zijn en daardoor niet zo snel omgestoten worden. Voor thee pak ik een kopje voor de jongste ( de oudste drinkt dat niet).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem331

Bericht 12 Okt 2020 08:34

Re: Stomme vragen topic #7

Kun je nagaan, mijn oudste word bijna 12. Zo lang heb ik het volgehouden. Maar is nu klaar, de inhoud van de kasten moet wat mee groeien. Zal ze vandaag gelijk halen, dan zijn we er vanaf!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Okt 2020 15:43

Re: Stomme vragen topic #7

Popcorn schreef:
Salome schreef:Deze inderdaad voor ranja en de Mirabeau mokken van de HEMA voor melk. Ideaal.



Oh Hema is ook een goed adres. En een stuk dichterbij dan de Ikea!


Voordeel is ook nog de de glazen en de stenen hetzelfde zijn. Dus even hoog en stapelbaar.
Kleurtjes wisselen nog wel eens.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2020 09:30

Re: Stomme vragen topic #7

Kom ik weer aan met m'n koortsvragen hoor, maar J. heeft sinds maandag weer af en aan koorts en ik weet gewoon niet goed wat ik ermee moet doen. Maandagmiddag begon het in de loop van de dag, dinsdag hebben we haar thuisgehouden van het KDV maar was er overdag niks aan de hand. Aan het eind van de dag liep het weer wat op. Woensdagochtend kwam ze uit bed met 38 graden, maar na haar ontbijt was ze weer gewoon op temperatuur zegmaar. Dus toch maar naar het KDV gebracht, en daar is het de hele dag goed gegaan. Na het eten werd ze weer warm. Vanmorgen dus weer exact hetzelfde, uit bed gehaald met verhoging/koorts en na het ontbijt weer normaal. Ze is nu dus ook op het KDV. Maar dit is toch een beetje gek? Wat zou dit nou kunnen zijn?

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Okt 2020 09:34

Re: Stomme vragen topic #7

Je gebruikt niets met veren of wol waar ze allergisch voor kan zijn?
Mijn man kwam namelijk als kind vaak met koorts uit bed. Dat kwam door zijn kussen.

Verder misschien tandjes?
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers