Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een vragenlijst

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Okt 2020 20:11

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week?
24 uur, maandag en dinsdag werk ik de hele dag. Donderdag tot 2 uur. Die 3 uurtjes die ik op donderdag niet werk, werk ik een keer savonds of op woensdagochtend.

2. Neem je pauze?
Sinds corona werk ik meer thuis en merk ik dat ik dat dus niet tot bijna niet doe. Wij moeten ook uren schrijven dus als ik pauze neem moet ik ergens anders langer werken. Soms op kantoor met andere collega' s doe ik het wel eens maar eigenlijk ook vaker niet dan wel

3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat?
Weet ik niet, verschilt echt. De ene keer lukt me dat beter dan de andere keer. Nu de laptop meer in het zicht is door thuis werken vind ik het lastiger.

4. Heb je beweging tijdens je werkdag?
Als ik er zelf voor kies om te lopen tijdens een telefoon gesprek wel, anders niet.

5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?
Veel thuis, alleen voor een afspraak mag ik naar kantoor. Ik vind het wel oke, ben er nu wel aan gewend. Zie ook wel voordelen dat ik tussendoor mijn was kan ophangen. En ik heb geen last van andere collega' s die bellen of veel geluid maken.

6. Krijg je je werk altijd af?
Mijn werk is nooit af, er is altijd wel iemand die nog op een mailtje wacht, of die ik nog moet bellen. Of een verslag dat ik moet schrijven. Ik kan wel redelijk goed plannen dus het is wel op tijd af.

7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur?
Ik heb twee functies, in een functie wel redelijk te doen, maar zit ik soms nog wel met een zaak in mijn hoofd. Andere functie zijn veel te veel taken voor de uren die ik heb. Dit doe ik samen met een collega zij ervaart het zelfde, we hebben het al vaak aangegeven, we noteren onze overuren en nemen die dan zoals nu in een herfstvakantie op.

8. Moet je presteren?
Nee.. soms wel van mezelf.

9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt?
Jawel. Vind het wel lastiger nu wel veel meer thuis werken.

10. Vind je je werk moeilijk?
Soms wel.. veel nadenk werk, soms lastige casussen die in mijn hoofd gaan zitten.

11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan?
Soms een mail sturen waarvan ik weet dat die niet goed gaat vallen, dan zie ik wel op tegen het versturen van die mail maar ook het bedenken van de tekst.

12. Praat je ook over privé dingen met collega’s?
Ik had twee collega's met wie ik prive dingen besprak, een zit in de ziektewet, de andere heeft een andere baan. Met de collega's die ik nu spreek, blijft het oppervlakkig.

13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten?
Nee mijn leidinggevende houd dat absoluut niet in de gaten. Er over praten zou vast wel kunnen, alleen zij en ik hebben niet de beste communicatie, we begrijpen elkaar erg slecht.

14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen?
Mijn werkuren per week op papier zijn prima. In praktijk werk ik veel meer en kan ik het de laatste weken weer minder goed los laten en dan werk ik weer veel s'avonds en op mijn vrije dag. En dan is er totaal geen balans.

Dat zijn veel vragen. Beetje ontmoedigend misschien. En ik zou er zo nog tien aan toe kunnen voegen.[/quote]
:heart: :heart: 2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Okt 2020 21:16

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week? Ik werk 16u, verdeeld over 2 dagen. In praktijk zijn het elke week meer uren overigens.
2. Neem je pauze? Ja, variërend van 30-45 minuten per dag, meestal in kwartiertjes.
3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat? Meestal hang ik op werkdagen ‘s avonds gaar op de bank voor de tv, voor iets anders heb ik geen fut. Mijn werk vraagt op het moment teveel energie van me.
4. Heb je beweging tijdens je werkdag? Ik sta voor de klas, dus ben over het algemeen altijd wel in beweging.
5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?Ik werk niet thuis en dat bevalt Oke. Het werk dat ik doe is thuis niet te doen (en de periode van thuisonderwijs vond ik echt vreselijk). Op zich zou het me best lekker lijken werk te doen waarbij ik de optie tot thuiswerken heb, maar heb geen idee wat ik zou willen/kunnen als het om ander werk gaat.
6. Krijg je je werk altijd af? Nee nooit.
7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur? Ik vind de werkdruk groot. Ik werk elke dag langer dan zou moeten, ga op vrijdag naar huis met het idee alles (mijn to do) redelijk onder controle te hebben (als in, die dingetjes kan ik dan volgende week doen en dan is het in orde), en als ik dan op donderdagochtend mijn mail en mijn overdracht lees en mijn to Do lijst bijwerk, raak ik steevast in paniek, omdat het veel te veel is om af te krijgen in de 2x2 uur werktijd na schooltijd die ik heb.
8. Moet je presteren? Op een bepaalde manier wel. Als de kinderen slechte resultaten halen moeten we die verantwoorden bijvoorbeeld.
9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt? Zeker wel.
10. Vind je je werk moeilijk? Over het algemeen niet, maar soms wel, zie punt 11.
11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan? Ja, tegen bepaalde ‘moeilijke’ gesprekken met ouders, of dit jaar aan het lesgeven aan een bepaalde groepssamenstelling (we hebben 2 dezelfde combigroepen en de groepen gaan dan door elkaar voor de instructies van rekenen en spelling, zodat we 1 jaargroep instructie geven). In die groep is een bepaalde dynamiek, en we hebben een geschiedenis samen, merk dat dat me opbreekt.
12. Praat je ook over privé dingen met collega’s? Ja, met bepaalde collega’s meer dan met anderen.
13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten? Nee. Heb ook niet echt het gevoel daarover te kunnen praten. Nadeel is ook dat ik mijn leidinggevende maar - dag in de week zie, dus weinig contact met elkaar.
14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen? Vooralsnog zou ik dan nog steeds 16u verdeeld over 2 dagen willen werken, maar dan wel zonder de uren die ik soms thuis nog maak om alle ballen op school in de lucht te kunnen houden.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 08 Okt 2020 21:47

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week?
Ik heb een contract van 20 uur en 3 vaste werkdagen. Afgelopen tijd werk ik structureel zo'n 24 uur, eigenlijk meer omdat dat alleen de uren zijn die ik kan / mag schrijven (zorg, een sociaal praatje met collega en een deel reistijd naar cliënten is 'eigen tijd'.)

2. Neem je pauze?
Zelden. Gewoonlijk eet ik mijn lunch achter het stuur of achter mijn laptop. Maar ik kan soms even 'pauze' hebben wanneer ik onderweg ben van ene naar andere adres.

3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat?
Een beetje reistijd terug naar huis vind ik vaak wel fijn, om even te kunnen schakelen. Op dagen dat er iets acuuts speelt of het eigenlijk wat te druk is in mijn agenda vind ik dat lastiger.

4. Heb je beweging tijdens je werkdag?
Ja! Ik kan zelfs regelmatig een potje voetballen in mijn werk.

5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?
Grootste deel van mijn werk doe ik niet thuis (hopelijk blijft dat zo...) en de administratie etc. doe ik zoveel mogelijk thuis nu we opnieuw zo min mogelijk op kantoor mogen zijn. Het niet meer even mijn collega's kunnen treffen op kantoor vind ik wel lastig, ik mis dat omdat ik een erg solistische functie heb en het dan soms mis om even kort met een collega te kunnen sparren of iets van hun caseload mee te krijgen.

6. Krijg je je werk altijd af?
Mijn werk is nooit af. Maar meestal lukt het me redelijk om 'bij' te blijven.

7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur?
Werkdruk ligt wel hoger.

8. Moet je presteren?
We hebben geen targets oid. Maar ik voel wel veel verantwoordelijkheid in mijn functie.

9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt?
Ja

10. Vind je je werk moeilijk?
Ik vind het vooral uitdagend, maar mentaal moet ik stevig in mijn schoenen staan en is het soms moeilijk.

11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan?
Ja. Soms is er een confronterend gesprek met een ouder of moet ik een andere professional op zijn/haar taken en verantwoordelijkheid wijzen, daar kan ik tegenop zien.

12. Praat je ook over privé dingen met collega’s?
Weinig. Ik werk veel alleen. Met 1 collega en met mijn coördinator deel ik af en toe iets meer privé dingen.

13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten?
Werkdruk wordt wel in de gaten gehouden en daar worden we zeker in ondersteund.

14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen?
Met het aantal contracturen en aantal werkdagen dat ik nu heb ben ik tevreden, ook met oog op mijn gezin en gezondheid moet dat niet meer zijn voorlopig.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Okt 2020 22:36

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week?
-30 uur verdeeld over 4 dagen. Tenminste, dat staat in mijn contract, vaak tik ik de 40 uur wel aan.

2. Neem je pauze?
-vaak is er wel even tijd voor. Wij hebben 1 pauzemoment per dag, tijdens het avondeten hebben we een half uur. Maar als het druk is kan ik niet blijven zitten en ga ik de keuken weer in zodra ik mijn eten op heb.

3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat?
-meestal drink ik na het werken nog even wat. Ik zit dan geen uren maar drink even een wijntje.

4. Heb je beweging tijdens je werkdag?
-ik sta en loop de hele dag ja. Ons magazijn, koeling en vriescel zitten in de kelder van het pand, midden in de zomer had ik er geregeld zo'n 12km opzitten aan het einde van de dag.

5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?
-echt thuis koken niet, maar ik bestel thuis wel geregeld of zoals nu werk ik thuis de recepten voor de nieuwe kaart uit en maak de bestel en MEP lijsten thuis.

6. Krijg je je werk altijd af?
-ja.

7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur?
-de werkdruk is hoog maar dat heeft niet met de uren te maken.

8. Moet je presteren?
-ja, heerlijk is dat.

9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt?
-ja, al sta ik geregeld met scholieren die niet overal mee kunnen helpen.

10. Vind je je werk moeilijk?
-nee

11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan?
-tegenwoordig niet meer, ik heb veel zelfvertrouwen gekregen nu ik hier werk en krijg de ruimte om mezelf te ontwikkelen.

12. Praat je ook over privé dingen met collega’s?
-met sommigen meer dan met anderen maar over het algemeen wel ja.

13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten?
-jazeker, heel fijn is dat.

14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen?
-ik zou dan meer in de avonden en weekenden thuis willen zijn. Maar dat gaat volgend jaar als zoon naar school gaat ook gebeuren. Ik vind het nog wel erg lastig om voor me te zien hoe we dat in gaan delen.
10.04.17
<<

Anoniem300

Bericht 09 Okt 2020 08:13

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week?
24 uur, wisselend verdeeld. Behalve de donderdag dan zit ik op school. Meestal werk ik 1 dienst door de week+weekend en zonder weekend 2 diensten door de week.
2. Neem je pauze?
Nee wij krijgen geen pauze, wij eten/drinken met de bewoners, ik krijg ook mijn volledige tijd dat ik aanwezig ben betaald.
3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat?
De ene keer lukt me dat zodra ik de deur achter me dicht trek (zelden) meestal ben ik er nog wel mee bezig thuis (zeker nu met corona en een erg zieke bewoner)
4. Heb je beweging tijdens je werkdag?
Ja genoeg en ik fiets naar mijn werk (15 min)
5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?
Kan niet thuis werken.
6. Krijg je je werk altijd af?
Nee nooit maar heb wel geleerd om het te laten liggen en de volgende keer dat ik er ben weer verder te gaan.
7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur?
Werkdruk is erg hoog nu, maar dat komt mede door corona en zieke bewoner, normaal is de werkdruk beter te handelen.
8. Moet je presteren?
Niet echt.
9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt?
Ja super veel, we zijn maar een klein team en weten precies wat we aan elkaar hebben.
10. Vind je je werk moeilijk?
Soms wel
11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan?
Ik zie soms wel op tegen de steeds groter/zwaarder wordende zorgvragen van sommige bewoners.
12. Praat je ook over privé dingen met collega’s?
Ja met al mijn collega's
13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten?
Wij hebben toevallig sinds 1 maand een nieuwe en die zit echt goed waar de drukte zit en zoekt met ons naar oplossingen (onze vorige deed dat niet , die keek alleen naar de regeltjes)
14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen?
Ik vind hoe ik nu werk een prima balans, wel hoop ik als de corona rust weer terug is. Dat ik thuis minder nadenk over het werk.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Okt 2020 09:12

Re: Een vragenlijst

Bedankt voor het invullen. Echt wel leuk en interessant om te lezen. Vooral ook de betrokkenheid en inzet. Mooie balans vaak ook tussen gezin en werk.

Nu zou het eigenlijk wel leuk zijn als er nog een vragenlijst komt over de inhoud van het werk. Wat maakt het leuk en interessant. Leer je nog? Wat wil je nog leren? Dat soort dingen. Of hoe denken mensen over je werk en hoe is het echt?
<<

Anoniem321

Bericht 10 Okt 2020 18:45

Re: Een vragenlijst

1. Hoeveel uur werk je en hoe zijn die uren verdeeld over de week?
Ik heb een contract van 30 uur. 24 werkuren en 6 uren scholing. Verdeeld over 4 dagen (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag)

2. Neem je pauze?
Ja, sowieso een half uur lunchpauze. Ergens in de ochtend neem ik ook altijd een pauze van 20 minuten. Officieel mag ik 's middags ook pauze nemen, maar vaak wordt er tussendoor een kopje koffie of thee gedronken.

3. Hoe schakel je af en hoe lang duurt dat?
Aangezien ik net een maand met mijn nieuwe baan ben begonnen lukt het me nog niet zo goed om de knop om te zetten na mijn dienst. Ik merk dat ik thuis ook heel veel nadenk over de bewoners. Ik drroom zelfs zo nu en dan over ze.

4. Heb je beweging tijdens je werkdag?
Meer dan genoeg. Ik sta en loop de hele dag.

5. Werk je thuis of juist niet en hoe vind je dat?
Ik kan niet thuis werken, ben (leerling) verzorgende ig in een woonzorgcentrum. Ik vind het heerlijk, heb ik mijn vorige baan veel thuis gewerkt en daar vond ik niks aan.

6. Krijg je je werk altijd af?
Ik krijg mijn route in principe altijd af. Als er nog dingetjes zijn, worden die aan de volgende dienst overgedragen.

7. Hoe is je werkdruk? Komt het overeen met het aantal uur?
Het is een beetje hollen en stilstaan. We hebben piek- en dalmomenten. Ik vind wel dat er genoeg tijd is om het werk af te krijgen.

8. Moet je presteren?
Ja, ik werk met ouderen die 's ochtends hun bed uit moeten en weer fris in de kleren moeten. Dat kan niet half en er zijn veel bewoners die op een vast tijdstip wensen op te staan.

9. Krijg je hulp van collega’s als je daarom vraagt?
Jazeker. Uiteindelijk zijn we er als team verantwoordelijk voor dat alle werkzaamheden af komen. Dus als de een klaar is en de ander nog niet, dan helpen we elkaar.

10. Vind je je werk moeilijk?
Moeilijk niet, maar omdat het voor mij nog zo nieuw is moet ik wel heel erg wennen.

11. Zie je weleens tegen dingen op? Wat voor dingen zijn dat dan?
Nee, tot nu toe niet meegemaakt.

12. Praat je ook over privé dingen met collega’s?
Ja, maar niet heel diepgaand.

13. Houdt je leidinggevende je werkdruk in de gaten en kan je erover praten?
Ja, er wordt regelmatig geevalueerd en dan kan er op- of afgeschaald worden qua diensten.

14. En tot slot: hoe ziet voor jou ideale werk privé balans eruit? Hoeveel uur zou je dan werken en verdeeld over hoeveel dagen?
Nu ik werken en leren combineer ben ik 4 dagen per week onder de pannen. Als ik over 2 jaar mijn diploma heb, krijg ik een contract van 24 uur aageboden. Die werk ik het liefst in 3 diensten van 8 uren. Dat lijkt mij het meest ideaal. Als je kortere diensten draait, moet je meerdere dagen werken.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers